Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

RENAULT - Master I 2.4 D jak zimno nie odpala

erikson - 2016-02-10, 07:31
Temat postu: Master I 2.4 D jak zimno nie odpala
silnik 8140.61.Okazało sie ze znów mam typowo letnie auto,bo przy temperaturach niższych niz 15 nie mogę go odpalić,pompka i filtr wymieniona na nowe,sprawdzałem świece,rozrząd,do wtrysków dochodzi paliwo , z plaka tez nu nie idzie,ale jak podgrzałem silnik( grzałka w układzie chłodzenia) odpalił jak w lato,na dniach przyjdzie tester sprężania ciśnienia i zobaczę co pokarze,wiec na dzień dzisiejszy zostaje pomiar a potem pompa wtryskowa i jej ustawienia,macie jakieś pomysły?
makdrajwer - 2016-02-10, 08:10

Ciśnienie spreżania prawde Ci powie ...
erikson - 2016-02-10, 08:41

oby bylo dobrze,silnik ma 247 tys i od 90r jako kamper wiec narazie nie sadze aby był tak zorany
onionskin - 2016-02-10, 12:24
Temat postu: Re: Master I 2.4 D jak zimno nie odpala
erikson napisał/a:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,na dniach przyjdzie tester sprężania ciśnienia i zobaczę co pokarze................

Ciekawe jaki ten tester będzie- taki co to trzeba wpierw praską wtryski wyrywać, czy przyjedzie gość w białej koszuli, podłączy cztery kabelki i zobaczy wszystko w kilka minut:

http://injectorservice.com.ua/docs/dx_eng.swf

PS.
Jak by kto nie wiedział : taka przystawka do laptopa nowa to około 300zł

erikson - 2016-02-10, 12:44

onionskin-ja stawiam ze przyjdzie gosc,wiec czekam na goscia,bardzo mi pomogłeś,twoja podpowiedz jest wręcz światełkiem w tunelu
eMWu - 2016-02-10, 14:36

Sprobuj na lakierze do wlosów odpalic - dobry lakier kazdego diesla ruszy nawet przy - 20 :lol:
erikson - 2016-02-10, 15:51

winowajca chyba znaleziony,sprawdziłem ponownie swiece-3 padły
pomiar sprężania
1cyl 35
2 cyl 32/3
3 cyl 26 po probie olejowej 33
4 cyl 32/3
i co tu teraz zrobic z tym 3 cyl?

Donat - 2016-02-10, 16:26

Najpierw sprawdź jeszczę raz ciśnienie na tym cylindrze a jeśli pomiar się powtórzy to nie pozostaje nic jak robić kapitalke Jeśli cisnienie skoczylo gwałtownie podczas próby olejowej to kuku ma dół silnika a nie głowica
makdrajwer - 2016-02-10, 16:28

Wymień świece i jak będzie dobrze zapalał to olej te 3 cylinder.
Victus - 2016-02-10, 17:26

erikson napisał/a:
winowajca chyba znaleziony,sprawdziłem ponownie swiece-3 padły
pomiar sprężania
1cyl 35
2 cyl 32/3
3 cyl 26 po probie olejowej 33
4 cyl 32/3
i co tu teraz zrobic z tym 3 cyl?,glowice zmieniac

Koleo zalej do silnika polski ceramizeri odzyska kompresję.Przy tym przebiegu to chyba jedna dawka ale jezeli nie jesteś pewien przebiegu to dwie, próba olejowa pokzala ze góra jest dobra.
Polecam ceramizer bo tez zastosowałem, po wlaniu do wspomagania pompa przestala piszczeć na maksymalnym skręcie

amples - 2016-02-10, 17:57

Victus napisał/a:
Koleo zalej do silnika polski ceramizeri odzyska kompresję.Przy tym przebiegu to chyba jedna dawka ale jezeli nie jesteś pewien przebiegu to dwie, próba olejowa pokzala ze góra jest dobra.
Polecam ceramizer bo tez zastosowałem, po wlaniu do wspomagania pompa przestala piszczeć na maksymalnym skręcie

A ty handlujesz tego typu wynalazkami czy tez sam stosujesz w swych złomach .
Ceramizery stosują handlarze , aby wyciszyć rzęcha do sprzedaży , po pierwszej wymianie oleju wychodzi jaki to złom.
Syfa się nie pudruje tylko leczy albo z nim żyje .

makdrajwer - 2016-02-10, 19:46

A nie słyszałeś że ceramizer odbuduje pierścienie i cylindry??? 😀
Tylko nie lej za dużo bo tak Ci nadbuduje że tłok się w cylindrze nie ruszy :)

amples - 2016-02-10, 20:19

makdrajwer napisał/a:
A nie słyszałeś że ceramizer odbuduje pierścienie i cylindry??? 😀

Nie zamierzam wyprowadzać cie z błędu ,
cerami-zer nie odpuści zapieczonego , nie naprawi ukruszonego lub pękniętego pierścienia a tym bardziej nie nie zlikwiduje rys (jakie powstają przy pęknięciu lub ukruszeniu pierścienia) na cylindrze.

Socale - 2016-02-10, 23:26

erikson napisał/a:

...
sprawdzałem świece,rozrząd,do wtrysków dochodzi paliwo
...

erikson napisał/a:
...
sprawdziłem ponownie swiece-3 padły
...

Za pierwszym razem sprawdzałeś obecność czy poprawność działania?

erikson - 2016-02-11, 07:55

mój błąd-bo świece sprawdzałem profilaktycznie dużo wcześniej i to tez w nie poprawny sposób ,myślałem ze sa dobre wiec ich nie brałem pod uwagę przy tych oględzinach bo auto od tamtego czasu przejechało może z 10 km.
Socale - 2016-02-11, 10:59

No rozumiem, ale i tak wydaje mi się że poprawne sprawdzenie świec jest najprostszą czynnością i bardzo często trafiona w diagnostyce "trudnego odpału".
Mój Ducato na podstawie logiki oceny odpalania wiem że ma 2 lub tylko 1 świecę sprawną, pali z trudem ale tym zajmę się jak wykończę wnętrze by nie mixować czynności.

Victus - 2016-02-11, 13:22

amples napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
A nie słyszałeś że ceramizer odbuduje pierścienie i cylindry??? 😀

Nie zamierzam wyprowadzać cie z błędu ,
cerami-zer nie odpuści zapieczonego , nie naprawi ukruszonego lub pękniętego pierścienia a tym bardziej nie nie zlikwiduje rys (jakie powstają przy pęknięciu lub ukruszeniu pierścienia) na cylindrze.


nikt nie napisał że naprawi pęknięcie a gdybym był handlarzem to podałbym link do aukcji

Ciekawe to forum, od pierwszych postów obrażanie, nieźle trafiłem.

a czy Ty jesteś mechanikiem że każesz robić remont generalny ?
Bez odbioru, to ostatni mój post w tej dyskusji.

zbyszekwoj - 2016-02-11, 14:13

Socale napisał/a:
wiem że ma 2 lub tylko 1 świecę sprawną,


Na pewno ma świece żarowe?

Socale - 2016-02-11, 22:48

Tak, 4 szt na jednej listwie.
erikson - 2016-02-12, 15:43

1-nowe swiece zalozone
2-wlalem do cylindra srodek na likwidacje zapieczonych pierścieni( 12h z preparatem), z 25 poszło na 32 wiec narazie sukces
3-auto odpaliło od strzała i zaczęło ładniej pracować nic wcześniej.
Dziękuje wszystkim za pomoc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group