Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Remontujemy kampera - Remont przez budowę nowego?

darkowski - 2016-12-28, 21:18
Temat postu: Remont przez budowę nowego?
Witam

Po 4 latach użytkowania nadeszła pora żeby na poważnie zająć się moim Dziadkiem.
Ponieważ auto ma już 34 lata, wymaga, że tak powiem, trochę zainteresowania. Niby w środku nie widać zacieków i nie ma "zapachu wilgoci", ale ściany tu i ówdzie zaczęły być miękkie. Ponadto po tych kilku latach użytkowania wiemy już, co jest ok, a co mogłoby być zrobione inaczej.

Dodatkowo pojawiła się opcja garażowania auta ale..., Dziadek jest za wysoki :(

Przeglądałem ogłoszenia, i zakup innego campera spełniającego wszystkie nasze wymagania (gabaryty zewnętrzne, rozkład wnętrza itp. ) jest w zasadzie nie możliwy. Poza tym mam do Dziadka zbyt duży sentyment by się go pozbywać.

Padła więc decyzja - remont. A w zasadzie bardziej właściwe byłoby - budowa, bo założenia są takie, że z dotychczasowego campera zostaje kabina z ramą i część wyposażenia wnętrza.

Ponieważ auto obecnie ma ponad 3m wysokości, a docelowa wysokość ma być nie większa niż 2,6m - zakres przebudowy mały nie będzie.

Ponieważ auto musi być niskie, ale muszę zachować wewnątrz wysokość umożliwiającą wyprostowanie się, samochód z alkowy przeistoczy się w półintegrala.

Zakres i założenia przebudowy są następujące:
- w celu minimalizacji wysokości rama pośrednia zostanie przebudowana tak, by jej górna krawędź pokrywała się z górną krawędzią ramy głównej auta (ten zabieg obniży podłogę o 5cm)
- w tym samym celu podłoga będzie z pojedynczej warstwy sklejki, ocieplenie wyląduje w przestrzeniach pomiędzy elementami ramy (bardziej zależy mi na izolacji dźwiękowej niż termicznej, nie przewiduję użytkowania campera zimą) - podłoga kolejne 3-4cm niżej
- wykonana zostanie nowa zabudowa z płyty warstwowej firmy ABO dedykowanej do konstrukcji camperów (http://www.plyty-abo.pl/plyty_warstwowe_specjalistyczne_laminat.php) o grubości 25 mm. Zabudowę zamierzam wykonać dokładnie tak jak na tych filmikach:
https://www.youtube.com/watch?v=JATnqYsRcDs
https://www.youtube.com/watch?v=98zix3JHKOw
https://www.youtube.com/watch?v=vlEfjmqbT3g
- zewnętrzne krawędzie zabudowy zamierzam wykończyć kątownikiem aluminiowym lakierowanym proszkowo.
- elementy wyposażenia w tym okna, drzwi, meble, lodówka, łazienka itp lądują z dotychczasowej zabudowy.

Tak w skrócie tyle o planach. Prace właśnie ruszyły, na sezon auto musi być gotowe, także trzymajcie kciuki :)

Przy okazji mam pytania, a będzie pewnie ich więcej w trakcie prac:
Jakiej grubości sklejkę sugerowalibyście na podłogę? (biorąc pod uwagę że będzie to "jedyna warstwa" podłogi) C
Czym zabezpieczyć taką sklejkę na podłogę?

westa76 - 2016-12-28, 21:37

Loguje się do tematu, zamysł bardzo ambitny, mam nadzieję, że wyjdzie.
Pozdrawiam i trzymam kciuki.
Mariusz

miciurin - 2016-12-28, 21:39

Powodzenia w remoncie / budowie :spoko Czasu mało, a pracy ogrom.
SZEJK - 2016-12-28, 22:58

Loguje się do tematu, życzę powodzenia i dużo samozaparcia w budowie kampera :spoko :spoko :spoko
Bazyli - 2016-12-29, 13:57

Trzymam kciuki - pisz i nie żałuj fotek :spoko
EwaMarek - 2016-12-29, 17:08

jak będziesz mocował mebelki czy ścianki działowe?
inhalt - 2016-12-29, 17:20

Na podstawie wcześniejszych relacji można oszacować (bardzo zgrubnie) czas i koszt przebudowy. Wydaje się, że czeka cię minimum 1000 roboczogodzin i około 20 tys. zł.
Biorąc pod uwagę koniec grudnia i dzienny czas pracy 8 godzin przez 24 dni w miesiącu (niedziele odpadają i czasem trzeba pojechać coś załatwić, kupić itd.) to budowa zajmie 5,2 miesiąca non-stop. Czyli w połowie czerwca można jechać na urlop.
Pytanie czy przy takich kosztach i nakładach pracy nie warto zmienić bazy z Ducato I na Ducato II albo inny widelec?

Powiedz którą z oferowanych w linku płyt warstwowych sobie wybrałeś na ściany. Może coś doradzimy odnośnie montażu.

Będę kibicował i przyglądał się postępom prac, bo mnie to bardzo interesuje. Nie żałuj nam zdjęć.
Powodzenia!

westa76 - 2016-12-29, 18:23

Jego baza to transit ;)
toscaner - 2016-12-29, 18:32

Sam bym się zastanowił też czy przy takim nakładzie pracy i kosztów nie pomyśleć o nowszym widelcu. Koszt nie powinien być wysoki, a jednak baza o epokę nowsza. Trochę pieniążków i pracy to pochłonie, a wartości obecnego wiele nie podniesie.
W każdym razie pomysł super i będę się przyglądał postępowi prac :spoko

Viper - 2016-12-29, 19:33

Życzymy powodzenia w odbudowie oraz wiele samozaparcia. :spoko :spoko :spoko
toscaner - 2016-12-29, 19:44

westa76 napisał/a:
Jego baza to transit ;)


Faktycznie. Oczy zmęczone po tych świętach, to człowiek przeoczył :-P
To może trochę komplikować postawienie na Ducato 2 :ok
Czyli mały OT :oops:

darkowski - 2016-12-29, 21:52

Baza to Transit MK2, rocznik 1982 :)

Tak, wiem, że można odmłodzić bazę, było by bardziej komfortowo, nowocześnie, przedni napęd to niższa rama z tyłu, a co za tym idzie niżej podłoga (to co na czym mi zależy), ale.... lubię ten wóz, mam do niego sentyment, poza tym chcę mieć coś innego :) Zresztą lubię auta zabytkowe bardziej niż nowoczesne, klimat auta i podróży jest zupełnie inny 8-)

Poza tym lubię wyzwania, to że jest trudniej tylko mnie dodatkowo motywuje.

inhalt napisał/a:
Na podstawie wcześniejszych relacji można oszacować (bardzo zgrubnie) czas i koszt przebudowy. Wydaje się, że czeka cię minimum 1000 roboczogodzin i około 20 tys. zł.


Co do szacunków, z tego co liczyłem, czasowo powinno mi zejść trochę mniej roboczogodzin niż liczyłeś :) Mam prawie gotowe wnętrze, które wyrywam z obecnej budki. Dzięki kilku sprytnym zabiegom powinno podejść do nowej zabudowy prawie plug'n play, co zaoszczędzi mi dużo czasu. Co do kwoty, fajnie by było gdybym zamknął się w 20 tys., moje wyliczenia też oscylowały koło tej kwoty, ale jak znam życie pewnie koszt wyjdzie co najmniej zakładany budżet x 1,5 ;)

inhalt napisał/a:

Powiedz którą z oferowanych w linku płyt warstwowych sobie wybrałeś na ściany. Może coś doradzimy odnośnie montażu.


Płyta dokładnie taka jak w linku z pierwszego posta, 25 mm grubości, wewnątrz laminat 1mm, na zewnątrz laminat odporny na UV 1,5mm. Technikę montażu założyłem jak w załączonych filmikach, klej też. Klejenie do ramy + nitowanie. Dodatkowo zewnętrzne krawędzie, w celu zabezpieczenia przed uszkodzeniami chcę obłożyć kątownikiem aluminiowym.

EwaMarek napisał/a:
jak będziesz mocował mebelki czy ścianki działowe?


Ścianki działowe zakładam z takiej samej płyty warstwowej, tyle że grubości 20mm, oczywiście wklejane w nadwozie. Jeśli będzie taka potrzeba, dodatkowo połączenia usztywnię kątownikiem aluminiowym. Montaż mebli wymyśliłem sobie do kątownika aluminiowego, przyklejanego do ściany, i dodatkowo nitowanego.


Co do zdjęć - na pewno będą. Na razie jestem na etapie demolowania, oj przepraszam, demontażu obecnej zabudowy, także nie ma się czym chwalić ;)

mrsulki - 2016-12-29, 22:59

darkowski napisał/a:
Na razie jestem na etapie demolowania, oj przepraszam, demontażu obecnej zabudowy, także nie ma się czym chwalić

Zamieszczaj śmiało foty z każdego stadium, również z demontażu.

wlodo - 2016-12-29, 23:19

Fajna przebudowa, loguję się do tematu, powodzenia :spoko
wbobowski - 2016-12-29, 23:27

mrsulki napisał/a:
darkowski napisał/a:
Na razie jestem na etapie demolowania, oj przepraszam, demontażu obecnej zabudowy, także nie ma się czym chwalić

Zamieszczaj śmiało foty z każdego stadium, również z demontażu.

Ciekawsza wówczas będzie metamorfoza.

CORONAVIRUS - 2016-12-29, 23:33

darkowski napisał/a:


inhalt napisał/a:

Powiedz którą z oferowanych w linku płyt warstwowych sobie wybrałeś na ściany. Może coś doradzimy odnośnie montażu.


Płyta dokładnie taka jak w linku z pierwszego posta, 25 mm grubości, wewnątrz laminat 1mm, na zewnątrz laminat odporny na UV 1,5mm.



gdzie będziesz kupował taką płytę i za ile ?

inhalt - 2016-12-30, 09:40

Link do strony producenta tych płyt warstwowych już był:
http://www.plyty-abo.pl/p...zne_laminat.php
Możesz podać cenę? Na stronie nie ma.

Ja się tylko zastanawiam nad grubościami okładzin. Te 1,5 mm na zewnątrz i 1 mm w środku to dość mało. Mimo dość sztywnego rdzenia ze styroduru ściana nie będzie bardzo sztywna - szczególnie przy większym nacisku. Wiadomo, że chce się lekkiego materiału i taka płyta jest lekka. Przy tych grubościach ja szacuję 2,7 kg/m2. To bardzo dobry parametr. Ale sztywność może być słaba.
W konstrukcjach z laminatów stosuje się większe grubości albo usztywnienia w postaci wręgów. Tutaj ich nie będzie.

Powiedz czy konsultowałeś to z firmą produkującą panele? Oni oferują całe zabudowy chłodni na samochodach więc powinni mieć niezłe doświadczenie. Sugerowali takie właśnie grubości okładzin laminatowych?

darkowski - 2016-12-30, 13:05

inhalt napisał/a:

Możesz podać cenę? Na stronie nie ma.


Cena zależy od formatów płyt, ile zostanie odpadu itp. Mnie mniej więcej wyliczyli na 165 zł netto / m2

inhalt napisał/a:

Ja się tylko zastanawiam nad grubościami okładzin. Te 1,5 mm na zewnątrz i 1 mm w środku to dość mało. Mimo dość sztywnego rdzenia ze styroduru ściana nie będzie bardzo sztywna - szczególnie przy większym nacisku. Wiadomo, że chce się lekkiego materiału i taka płyta jest lekka. Przy tych grubościach ja szacuję 2,7 kg/m2. To bardzo dobry parametr. Ale sztywność może być słaba.
W konstrukcjach z laminatów stosuje się większe grubości albo usztywnienia w postaci wręgów. Tutaj ich nie będzie.


Sorry, ja pomieszałem trochę. Grubość okładzin to 1,5 mm wewnątrz, 2mm na zewnątrz. Co do sztywności - powinno być ok. Co prawda, jak powiedziałeś nie będzie wręg. Ale moim zamysłem jest, by meble stanowiły wręgi. Wszystkie ścianki pionowe zabudowy będą takimi wręgami co powinno w wydatny sposób usztywnić całą konstrukcję. Tak planowałem rozkład wyposażenia, żeby za jego pomocą usztywnić ściany. Np w newralgicznym miejscu przy drzwiach wejściowych, gdzie ściana będzie najbardziej osłabiona, po obu stronach drzwi będą pionowe ścianki - zabudowa ubikacji i ścianka boczna szafek. Zatem o sztywność ścian się nie martwię, natomiast obawiam się trochę o dach, ten będzie usztywniony tylko po brzegach - wspomnianymi ściankami zabudowy wewnętrznej. Dlatego być może zwiększę grubość płyty dachowej, będę to jeszcze konsultował z producentem płyt przy zamówieniu. Albo zlecę wykonanie płyty dachowej wzmocnionej wewnątrz profilem prostokątnym - jest taka możliwość. Myślę, że konstrukcja będzie wystarczająco sztywna. W czarnym scenariuszu, będę wzmacniał ściany od wewnątrz profilem aluminiowym, ale myślę, że obejdzie się bez tego i konstrukcja wyjdzie wystarczająco sztywna.

Budowałem trochę różnych rzeczy z tworzyw sztucznych, niektóre pokaźnych gabarytów (wszelkiego rodzaju elementy reklamy zewnętrznej typu plafonów czy liter przestrzennych, o wielkościach i kilku metrów kwadratowych) i raczej nie miałem problemów z wytrzymałością czy sztywnością konstrukcji, także myślę, że i w tym przypadku moje założenia się sprawdzą, i jak zwykle okaże się, że znowu raczej przesadzę z ilością wzmocnień na plus ;)

Grubość 25 mm na ściany musi zostać, taką grubość ścian mam w obecnej zabudowie. A drzwi, okna itp zamierzam przełożyć z istniejącej budki.

Bajaga - 2016-12-30, 19:04

darkowski napisał/a:
Baza to Transit MK2, rocznik 1982 :)

Co do szacunków, z tego co liczyłem, czasowo powinno mi zejść trochę mniej roboczogodzin niż liczyłeś :) Mam prawie gotowe wnętrze, które wyrywam z obecnej budki. Dzięki kilku sprytnym zabiegom powinno podejść do nowej zabudowy prawie plug'n play, co zaoszczędzi mi dużo czasu. Co do kwoty, fajnie by było gdybym zamknął się w 20 tys., moje wyliczenia też oscylowały koło tej kwoty, ale jak znam życie pewnie koszt wyjdzie co najmniej zakładany budżet x 1,5 ;)


No cóż, wiem że tu obowiązuje spijanie sobie z dziubków i klepanie po plecach ale.... dla mnie większy sens miałby zakup za kilkadziesiąt tysięcy zł gazet tudzież innych wyrobów papierniczych i palenie nimi w kominku niż taka bezsensowna rzeźba.... Przynajmniej byłoby ciepło jakiś czas.

zbiegusek - 2016-12-30, 19:29

Nie rozumiem? Może dlatego, że jestem tu młody stażem, a wciągnęło mnie to forum właśnie ze względu na wszelkie zróbtosamy. :)
Co do wątkotfurcy ;) to intryguje mnie, skąd pomysł na tak cienkie ściany? Gdybym budował swoje nadwozie, to dałbym co najmniej 5cm. No ale ja nie lubię chłodu w chałupie (podobnie jak przegrzania) i jestem fanem izolacji...
Dodatkowo takie zwiększenie grubości przekładki dałoby wzrost sztywności skorupy.

CORONAVIRUS - 2016-12-30, 21:28

zbiegusek napisał/a:
intryguje mnie, skąd pomysł na tak cienkie ściany? Gdybym budował swoje nadwozie, to dałbym co najmniej 5cm.


sprawdzałeś jakie grube są ściany w fabrycznych kamperach i przyczepach ???

mrsulki - 2016-12-30, 21:39

zbiegusek napisał/a:
Co do wątkotfurcy ;) to intryguje mnie, skąd pomysł na tak cienkie ściany?

Wystarczy czytać ze zrozumieniem, tu udzielił odpowiedzi:
darkowski napisał/a:
Grubość 25 mm na ściany musi zostać, taką grubość ścian mam w obecnej zabudowie. A drzwi, okna itp zamierzam przełożyć z istniejącej budki.

zbiegusek - 2016-12-31, 06:09

No czytałem - cieniusieńkie. I nawet Toscaner zauważył, że zbyt cienkie.
A co do uzasadnienia obecną zabudową, to właśnie nie rozumiem tego argumentum. I dlatego pytam. Bo to tak, jakby mi ktoś powiedział, że w nowo budowanym domu da ocieplenia 10cm styro, bo w domu sprzed 20 lat też tak ma... :)

andi at - 2016-12-31, 07:51

Ciekawe czy ma regulacje w drzwiach i oknach (grubość ściany )

A pomysł bardzo dobry z płytami :spoko

SlawekEwa - 2016-12-31, 08:29

zbiegusek napisał/a:
w nowo budowanym domu da ocieplenia 10cm styro, bo w domu sprzed 20 lat też tak ma... :)

Teraz wystarczy 8cm, bo klimat robi się cieplejszy :-P

darkowski - 2016-12-31, 09:56

Bajaga napisał/a:
dla mnie większy sens miałby zakup za kilkadziesiąt tysięcy zł gazet tudzież innych wyrobów papierniczych i palenie nimi w kominku niż taka bezsensowna rzeźba.... Przynajmniej byłoby ciepło jakiś czas.


Wiesz, co kto lubi. Wiele osób twierdzi, że największym bezsensem jest wydawanie pieniędzy na campera i podróże camperowe, gdy prościej i wygodniej jest pojechać na kwatery czy do hotelu.
Bezsensem jest również zakup campera, skoro można go pożyczyć :)
Jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, każdy ma inne podejście do życia :)


A co do sensu - dla mnie on jest, i to jest najważniejsze. Nie oczekuję, że wszyscy będą go podzielać. A jest to jedyny sposób żeby mieć auto takie, jakie chcę.


zbiegusek napisał/a:
Nie rozumiem? Może dlatego, że jestem tu młody stażem, a wciągnęło mnie to forum właśnie ze względu na wszelkie zróbtosamy. :)
Co do wątkotfurcy ;) to intryguje mnie, skąd pomysł na tak cienkie ściany? Gdybym budował swoje nadwozie, to dałbym co najmniej 5cm. No ale ja nie lubię chłodu w chałupie (podobnie jak przegrzania) i jestem fanem izolacji...
Dodatkowo takie zwiększenie grubości przekładki dałoby wzrost sztywności skorupy.

zbiegusek napisał/a:
No czytałem - cieniusieńkie. I nawet Toscaner zauważył, że zbyt cienkie.
A co do uzasadnienia obecną zabudową, to właśnie nie rozumiem tego argumentum. I dlatego pytam. Bo to tak, jakby mi ktoś powiedział, że w nowo budowanym domu da ocieplenia 10cm styro, bo w domu sprzed 20 lat też tak ma... :)


Do tej pory była taka grubość i doskonale się sprawdzała, jeżeli chodzi o izolację. Poza tym, jak pisałem nie zamierzam auta użytkować zimą, zresztą, nawet wtedy większym zmartwieniem jeżeli chodzi o izolację byłaby podłoga a nie ściany, bo podłogi nie będę szczególnie izolował :)

Większość camperów czy przyczep campingowych ma ściany max 3cm, od 5cm grubości płyty stosuje się w izotermach, ja w moim camperze nie zamierzam nikogo zamrażać ;) (no może jedynie alkohol, ale od tego jest lodówka)

CORONAVIRUS - 2016-12-31, 18:00

Te ściany są fajne , estetyczne i ogólnie piękne tylko w tych ścianach nie ma wzmocnień tam gdzie być powinny do mocowania ścian wewnętrznych , szafek wiszących itp itd .... oczywiście można wszystko sklejać ... będziesz pionierem przyklejania starych mebli do nowych ścian ...ciekawe :roll:
Bajaga - 2016-12-31, 18:41

darkowski napisał/a:

Wiesz, co kto lubi. Wiele osób twierdzi, że największym bezsensem jest wydawanie pieniędzy na campera i podróże camperowe, gdy prościej i wygodniej jest pojechać na kwatery czy do hotelu.
Bezsensem jest również zakup campera, skoro można go pożyczyć :)
Jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, każdy ma inne podejście do życia :)

Ja nie krytykuję "bo tak" tylko uważam, że posiadając odpowiednie możliwości (umiejętności, pieniądze, miejsce, czas) 1000× fajniej byłoby gdybyś:
1. Obecnego oldtimera zrobil na bóstwo, nówka sztuka tyle, że jeszcze lepsza albo mając powyższe środki:
2. Kupił nowszy widelec i na nim zrobił kampera swych marzeń.
A tak to będzie poczciwy staruszek tylko jakiś taki wykastrowany...
Ale oczywiście to Ty jesteś inwestorem i kierownikiem tego projektu ! :spoko

mrsulki - 2016-12-31, 21:38

Cytat:
tylko w tych ścianach nie ma wzmocnień tam gdzie być powinny do mocowania ścian wewnętrznych

Można zamówić płyty ze wzmocnieniami z profila tam gdzie się chce.

Rambler - 2016-12-31, 22:16

Cytat:

Wiele osób twierdzi, że największym bezsensem jest wydawanie pieniędzy na campera


W moim przypadku mówili że największym bezsensem jest podwajanie wartosci... tfu... starego trupa, ale ja im wybaczam bo nie wiedzą co mówią... :bigok

Ela i Andrzej - 2017-01-01, 00:34

Darkowski wybacz im bo nie wiedzą co piszą ,jak by widzieli jakie ja kamperki można odbudować.
martini44 - 2017-01-01, 01:16



widziałem na żywo

Rambler - 2017-01-01, 17:30

Oglądałem filmiki z montażu przyczepy, fajne, ale....
No właśnie ale..., klejenie krawędzi arkuszy wyłącznie modyfikowanymi silanami wydaje mi się mało przekonywujące.
Mam wrażenie że Pan montażysta przed klejeniem tylko odtłuszczał powierzchnię.
MSy powinny być jeszcze gruntowane dość drogim primerem, a tego nie zauważyłem.
Bez tego też się będzie trzymać ale tylko na 60-70%.
Osobiście byłbym za tym żeby położyć na łączenia od wewnątrz przynajmniej 2 warstwy bandaża rowingowego.

Na początku lat 90 bawiłem się trochę z łódkami z poszyciem typu sandwich, wklejaliśmy
usztywnienia poprzeczne i podłużne i wzmocnienia urządzen pokładowych (knagi, windy, itp).

A paka też pracuje mimo że nie przenosi tylu naprężeń co kadłub w wodzie

Na podłogę dałbym ramę grubości 4,5-5cm przykrytą dwoma warstwami sklejki dół-8-12mm,
góra 6-8mm wypełnioną arkuszamu 3cm styroduru.
Sklejka na dole zabezpieczona 2 warstwami laminatu epoksydowego + chlorokauczuk

WINNICZKI - 2017-01-01, 23:25

Ech..... jak łatwo zabić w cudzej głowie chęć stworzenia czegoś innego niż ma cała reszta. Campery i przyczepy kempingowe są budowane tak ,że przy byle kolizji ściany fruwają po całej autostradzie. I co dzieje sie coś złego. Rozpadają sie podczas zwykłej eksploatacji.....NIE. Jakoś nasze pojęcie wytrzymałości pojazdów poruszających sie po drodze zasadniczo odbiega od konstruktorów z za naszej zachodniej granicy. Dam dość archaiczny ale prawdziwy przykład POLONEZ, Ciężki toporny ,protoplastą FIAT lekki i finezyjny. Potrafiliśmy ''wzmocnić'' całośc do granicy absurdu, podobnie przyczepa n-126 pierwsza ważyła 288kilogramów ,podobna o tym samym gabarycie pod koniec produkcji powyżej 500 kilo. Tutaj nasz kolega wzoruje sie na konstrukcji która wytrzymała ponad 30 lat i dalej nic sie nie rozpada.Pomimo ,że w połowie już jest zgnita.........Jak powtórzy poprzednią czyli taka sama grubość scian i wręgi z mebli to pewnie pojeździ spokojnie kolejne 10 lat bez problemu. A jak zauważy ,że coś trzeba wzmocnić to gwarantuje ,że zrobi to bez pytania szanownych forumowiczów. A dla czego tworzy to na ''Dziadku'' raz bo takiego ma,dwa bo mniej będzie szkoda jak coś jednak nie wyjdzie tak jak planował.a trzy bo będzie miał jako jedyny taką wydumkę i to jak dla mnie wystarcza,Czasem lubimy być indywidualistami i tworzyć tylko dla siebie wg,własnego pomysłu. Kiedyś był na forum integral z dobudowaną alkową.Z tzw, wodogłowiem. Mnie sie średnio podobał.ale wg,właściciela spełniał oczekiwania rodziny. Teraz z alkowy będzie integral, mam nadzieje ,że troche ładniejszy.Ale najważniejsze ,żeby spełniał oczekiwania reszty rodziny.Tak więc kolego bierz sie do dzieła i nie przejmuj sie malkontentami .Będę Ci kibicował. :spoko
Rambler - 2017-01-02, 00:54

Popieram zacny pomysł użycia nowoczesnych materiałów, ale pamiętając o tym że robimy to na
lata uważam, że lepiej przy budowie dołożyć do konstrukcji 20 kilogramów kierując się zasadą
raz a dobrze, niż później wydzierać resztki włosów, plując sobie w brodę "dlaczego tego
wcześniej nie zrobiłem"? Bo mi się rozłazi...

Darkowski jak ci nie zależy na izolacji to daj sklejkę 18kę :spoko

WINNICZKI - 2017-01-02, 17:04

Rambler napisał/a:
daj sklejkę 18kę
:gwm I 3500 osiągnie po skleceniu samej zabudowy. A gdzie woda biała,szara,bety i ludzie???? :haha: :bigok
Rambler - 2017-01-02, 20:01

Winniczki, bez histerii... :ok 1 m2 takiej sklejki to 12 kg ile może mieć metrów kw. ta zabudowa 10?
To jest 120 kg. Ja mam na podłodze blachę 1,4mm tj 11 kg m2 +ocieplenie i deskę barlinecką i nie płaczę że ciężko. Do przekroczenia wagi brakuje mi z pełnym wyposażeniem 80 kg
Ja wiem że w Polsce jest cała masa zwolenników drutu i powertape, ale nie idźmy tą drogą.
Podłoga nie może się uginać - gwarantuje sztywność całej konstrukcji - ponadto, to do niej mocowane są meble i poszycie budy.
Darkowski zadał konkretne pytanie, odpowiedziałem na nie. Temat otwarty, ty też możesz coś zaproponować. :spoko

Istvan - 2017-01-02, 21:09

Zrobiłem swoją zabudowę według podobnej koncepcji. Ja mam ściany grubsze, boczne 4cm , sufit 5cm.
Po dachu chodzę i nie czuję żadnego uginania. Buda jest sklejona "na zamek" bez żadnych wzmocnień. Jeździłem z taką budą i nadal jest cała. Niedawno założyłem zewnętrzne kątowniki aluminiowe. Wewnątrz też jest kątownik ale tylko wzdłuż dłuższego boku.
Za moją grubość płyt płaciłem mniej brutto niż Ty za Swoje netto. Ale to już jakiś czas temu więc mogło coś drgnąć. Kleiłem klejem dwuskładnikowym Marocco ... od Duniego.

powodzenia :spoko

WINNICZKI - 2017-01-03, 23:27

Rambler napisał/a:
1 m2 takiej sklejki to 12 kg ile może mieć metrów kw. ta zabudowa 10?
Zabudowa ma około 6mb długości i około 2,5 wysokości. Czyli 6x2.5 x2 (ściany boczne)- 30m2 dach 15 tył-6m2 przód-4m2 podłoga -15m2 razem 70m2 x12kgrówna sie 840 kilo + 100 woda biała +100 woda szara + 30 dwie butle gazowe to już daje 1070.Markiza 120kilo,toaleta,brodzik,piec gazowy,boiler,kuchenka zlewozmywak,lodówka razem nawet niech to waży 220 nie liczę materiału na meble i tak już mamy 1300 kilo ,a gdzie bagaże i nasza waga bo jak ważą to razem z paliwem w baku. Kogut budował blaszaka i ledwo zmieścił sie w DMC, inni tak jak np Świstak mimo ,że miał lekki kontener też przesadził z wagą. Mało najnowsze kampery budowane z super lekkich matriałów potrafią waźyć bez bagażu i ludzi w nich pod 3500kg, Budowa kampera o DMC 3500 kg to BARDZO trudna sprawa i cholernie ciężko zmieścić sie z wagą. :spoko
SlawekEwa - 2017-01-04, 07:41

WINNICZKI napisał/a:
Markiza 120kilo,

Tomciu nie przesadzaj lub czytaj swoje posty :-P

Rambler - 2017-01-04, 23:12

Jezusie nazarenski przeciez ja tutaj pisze o tylko o podlodze 2,3x4,5 a nie o calej budzie ze sklejki :haha: Na poczatku wspomnialem o warstwowej ale potem doczytalem, ze nie chce izolowac to wyszla sklejka 18 :spoko Sciany i dach z wafelka to pewnie mniej jak 3kg/m kw....😁
WINNICZKI - 2017-01-04, 23:26

SlawekEwa napisał/a:
Tomciu nie przesadzaj lub czytaj swoje posty
Fakt markiza o długości 4mb waży 32 kilo Miało być 20 kilo jedynka sie wkradła ,a potem już przy sumowaniu poszło..... Miło ,że dokładnie czytasz co pisze. Pozdrowienia dla małzonki i oczywiście dla ciebie :spoko
SlawekEwa - 2017-01-04, 23:31

Diękuję za pozdrowienia :roza: dla Ani :pifko i dla Ciebie.
Zamontowałem markizę 3.75m o wadze 28kg.

darkowski - 2017-04-20, 18:21

Czy ktoś z Was ma campera cabrio ? ;)

Bo ja mam :roll:




Wojciechu - 2017-04-20, 20:46

darkowski - jestem ciekaw, jak się jeździ takim Fordzikiem. Mam wrażenie, że postawa za kierownicą i jej ustawienie - to trochę jak w osobówce.
darkowski - 2017-04-21, 15:35

prof-os napisał/a:
darkowski - jestem ciekaw, jak się jeździ takim Fordzikiem. Mam wrażenie, że postawa za kierownicą i jej ustawienie - to trochę jak w osobówce.


Pierwsza odpowiedź na pytanie: Jak się jeździ Fordzikiem? jaka mi się nasuwa to - POWOLI ;)

Ale pewnie nie o to chodziło ;) Jeździ się bardzo dobrze. Auto pomimo rozwiązań technicznych z "innej epoki" jest bardzo stabilne. Dzięki małemu rosztawowi osi i braku napędu na koła skrętne jest też bardzo zwrotne. Co do pozycji za kierownicą - przy oryginalnym fotelu siedziało się jak na krześle. Ale jakoś czas temu zainstalowałem fotel z osobówki - konkretnie z Sierry, zamocowany został troche niżej niż oryginał, i teraz faktycznie pozycja za kierownicą jest bardziej zbliżona do auta osobowego niż busa.

darkowski - 2017-04-21, 18:53

Po rozbiórce zabudowy dochodzę do wniosku, że to co założyłem sobie zbudować, to będzie "pancerne" w porównaniu z oryginalną zabudową. :lol:

Rambler napisał/a:

Podłoga nie może się uginać - gwarantuje sztywność całej konstrukcji - ponadto, to do niej mocowane są meble i poszycie budy.


U mnie wychodzi na to że do podłogi niewiele się trzymało. Dolne szafli i tyle. Wszystko "wisiało" na zszywkach podobnych do tapicerskich do wewnętrznej okładziny dachu (sklejka ok 3mm), która była przyklejona do konstrukcji dachu (kantówka 20x30 w poprzek zabudowy, co jakieś 60 cm). Całość nie stanowiła żadnego problemu przy demontażu :wyszczerzony:

Gorzej wyglądała sprawa łaczenia zabudowy z ramą - dolna listwa ścian (też drewniana kantówka 20x30) była przyłapana do ramy pomocniczej na 14 śrub. I to całe połączenie, no, poza przednią ścianą która była przytwierdzona do kabiny na kolejne 8 śrub.

A ta dolna listwa zabudowy była w stanie takim, że 2/3 śrub trzymało powietrze :roll: I całość i tak była cholernie sztywna i ciężka do rozbiórki - kilka tarcz kątówki poszło do rozcinania całości.

Żałuję, że nie mam prawie zdjęć z tego etapu, ze względu na konieczność pracy na zewnątrz i zimową aurę prace odbywały się w dużym pospiechu i nie było czasu na focenie.

Teraz przy budowie dokumentacji będzie więcej.

Aktualnie rama przygotowana, się maluje. Akurat jak zakończę ramę i obudowanie ramy podłogą (jakieś 2 tygodnie) powinny dotrzeć do mnie płyty i klej, i zacznie wreszcie przybywać kampera, a nie ubywać, jak do tej pory.

darkowski - 2017-07-02, 13:27

I już wiem, że tegoroczne wakacje będą bez kampera :? Ale cóż, lepiej odpuścić i zrobić porządnie niż iść na skróty i potem się denerwować, że coś jest nie tak. Niestety, na materiał czekałem trochę dłużej niż pierwotnie zakładałem, dodatkowo w tzw. międzyczasie musiałem odstawić pracę przy kamperze i zająć się innymi tematami, tak więc... trzeba było porezerwować trochę noclegów na wyjazd, i zrobić coś, czego nie lubię - wakacje z harmonogramem czasowym w ręce ;)

Na chwilę obecną mam gotowy spód, zacząłem montować ściany (w zasadzie pierwszą ścianę, na chwilę obecną mam dopasowaną przednią ścianę zabudowy, tą mocowaną do kabiny).

Na podłogę zdecydowałem się na sklejkę 12, zabezpieczoną jakimiś impregnatami do drewna, dodatkowo od spodu pociągniętą biteksem. Wyszła bardzo sztywna, nie ugina się nigdzie.

Co do grubości płyt nadwoziowych, dla tych, co sądzili że będą za cienkie. Płyta dachowa 2,5cm o wymiarach 2,1 x 3,6 m niesiona "na płasko" ugięła się na długości na jakieś 3 cm, także sztywność tej płyty wg mnie jest bardzo wysoka.

Moje stare oryginalne ściany budowane "klasycznie" na tej długości uginały się pod swoim ciężarem znacznie więcej.

Do posklejania "budki" zdecydowałem się na klej Carbond 940FC firmy Soudal. Klej specjalistyczny, stworzony z myślą o łączenie nadwozi z takich właśnie płyt, polecony mi przez firmę dostarczającą mi płytę warstwową.

darkowski - 2017-07-29, 20:07

OK, tak piszę, a zdjęć nie ma :-P Czas trochę nadrobić. Z rozbiórki 2 zdjęcia były. Nie mam niestety zbyt wiele zdjęć z tego etapu. Aura była niesprzyjająca i prace odbywały się w pospiechu, więc czasu na focenie nie było.

Tu Dziadek rozebrany "do golasa", rama pomocnicza wyczyszczona i potraktowana odrdzewiaczem.


I malujemy ramę pomocniczą:
1. podkład antykorozyjny reaktywny:

2. kolor


Następny etap: podłoga. Podłogę wykonałem ze sklejki wodoodpornej 12mm zabezpieczonej 2 warstwami impregnatu do drewna, a następnie 2 warstwami bitexu.


W międzyczasie docierają płyty warstwowe i klej:


Pracuję dalej nad podłogą, na zdjęciu podłoga wyklejona linoleum:


Czas przygotować pierwszą ścianę - tą łączącą kabinę z zabudową:


Do tej pory było łatwo. Teraz zaczyna się zabawa, czas na ścianę boczną. Lewa ściana boczna którą teraz wykonywałem jest najbardziej skomplikowana, ma najwięcej otworów na drzwi, okna, kratki wentylacyjne itp. Praktycznie cały dzień zszedł mi na trasowaniu otworów. Nie obyło sie bez pomyłek i poprawek:


Po trasowaniu, czas na cięcie:


No i wreszcie czas zamocować drugą ścianę. Wreszcie zaczyna być widać postępy, a auto z powrotem zaczyna choć trochę przypominać kampera :mrgreen:



A tak mocowane są ściany boczne do ramy:


Teraz jestem na etapie uzbrajania otworów w ścianie bocznej i montowania znajdujących się na niej mebli. Dalsza fotorelacja wkrótce.

piotr1 - 2017-07-29, 21:28

Podłączam się pod temat bo lubię te wyzwania :spoko
darkowski - 2017-08-10, 19:17

Ciag dalszy fotorelacji:

- powstaje pierwsza szafa:


Jak widać na zdjęciach, staram się wykorzystać jak najwięcej elementów ze zdemontowanych mebli. Okleina na drzwiczkach meblowych będzie wymieniona - dominujacym kolorem frontów i tapicerki będzie turkus. Dodatkowo drzwiczki szafek wiszacych wyklejone będa wydrukami zdjęć z naszych podróży. Ale na "detailing" przyjdzie czas dopiero po wykonaniu najważniejszych prac "budowlanych".

I następne elementy znajduja swoje miejsce we wnętrzu:


Zgodnie z pierwotnymi założeniami jako ścianki boczne szafek stosuję taka sama płytę warstwowa (tylko cieńsza) jak na ściany zabudowy. Efekt jest więcej niż satysfakcjonujacy - boczki szafek stanowia jednocześnie konstrukcję zabudowy usztywniajac ścianę boczna i dach Dziadka. Przy okazji wyszło, że jednak nie wszystko dobrze zaplanowałem - człowiek uczy się całe życie i głupi umiera ;) . Na konstrukcję szafek zamówiłem płytę grubości 20mm i teraz nie mam czym wykończyć krawędzi. Trzeba będzie zamawiać ceownik specjalnie na moje potrzeby. A wystarczyło zamówić płytę 18mm i listwę wykończeniowa kupiłbym w każdym markecie...

silny - 2017-08-11, 06:14

Mam pytanie czy na podłodze jest izolacja termiczna :?:
wirefree - 2017-08-11, 16:26

W moim domku z 2001 zaden tam zimowy podloga ma 8cm drewna. Jak na moj gust te 12mm to bedzie kamper raczej tylko na lato i to takie cieple. Dodalbym jakiegos alufoxa na posadzke to naprawde poprawi komfort i to bardzo.
darkowski - 2017-08-11, 18:56

Jak pisałem na początku, pierwotny plan zakładał wykorzystanie auta tylko latem i brak izolacji. Jednak z czasem coraz więcej myślę o izolacji podłogi. I to nawet nie ze względów termicznych tylko bardziej akustycznych. Dlatego od spodu przestrzenie pomiędzy kratownicą podłogi zamierzam wypełnić styrodurem 3cm. Ale to na końcu, jak już budka będzie gotowa. Na razie nie będę na to marnował czasu - do zimy budka musi być skończona i wtedy przyjdzie czas na wykończenia :)

Ze względu na konieczność ograniczenia wysokości całkowitej kampera i tak nie dałbym rady inaczej zrobić podłogi ;)

silny - 2017-08-11, 19:51

spróbuj coś wymyślić bo w polskich warunkach np piękny wrzesień + 25 *C a nad ranem -2 :lol:
Powsinogi - 2017-08-11, 23:33

W Bieszczadach rok temu mieliśmy w dzień prawie +35 a w nocy +5 :)
Od podłogi ciągnęło. A ponoć trochę ocieplona.

darkowski - 2017-10-07, 17:21

Dawno nie aktualizowałem tematu, a prace posuwają się do przodu. Może tempo prac nie jest oszałamiające, ale wszystko robię sam, więc trochę schodzi. Tak czy inaczej, jeszcze z 1,5 miesiąca i zamknę budę :)

Prace nad wnętrzem:


Przy okazji przebudowy postanowiłem zadbać o komfort, no i przede wszystkim bezpieczeństwo podróżujących w zabudowie. W miejsce badziewnych miejsc siedzących na skrzynkach nie zapewniających pasażerom nawet minimalnej ochrony pojawią się solidne fotele z pasami z Fiata Ducato.

Użyję 2 ławek, jedna z europejczyka, druga z angola. Dzięki asymetrycznym mocowaniom, w obu fotelach podłużnica (a w zasadzie rama) znajduje się idealnie pomiędzy punktami mocowania foteli. Także obie ławki będą przytwierdzone przez obejmę z blachy 3mm do ramy. Dzięki temu w zabudowie uzyskam 4 miejsca z mocnymi oparciami i pasami bezpieczeństwa. Myślę, że dzięki temu zabiegowi pasażerowie jadący w zabudowie będą zdecydowanie bardziej bezpieczni.


Ciąg dalszy prac nad "kontenerem" - pojawiają się drzwi wejściowe:


I dalsze uzbrajanie wnętrza - kolejne szafki:

silny - 2017-10-08, 07:29

Jeśli mogę doradzić to zmień kąt oparcia tych foteli bo siedzi się na nich bardzo " ostro" .

Ja u siebie naciołem i przespawałem trochę bo nie wygodnie na dłuższe trasy :spoko

McGali - 2017-10-08, 08:34

darkowski napisał/a:
Przy okazji przebudowy postanowiłem zadbać o komfort, no i przede wszystkim bezpieczeństwo podróżujących w zabudowie. W miejsce badziewnych miejsc siedzących na skrzynkach nie zapewniających pasażerom nawet minimalnej ochrony pojawią się solidne fotele z pasami z Fiata Ducato.


Może siedzenia są OKi lecz bardzo ciężkie głównie przez profile mocujące pod siedziskiem. Wypadałoby je przerobić tak aby miejsce pod nimi było do wykorzystania (jak to zrobił Szejk)
To samo siedzenie przerobione pod mój drugi zbiornik wody:

darkowski - 2018-03-24, 18:04

Ciepło się robi, a ja szczęśliwie zbliżam się do końca. Robota trwała (i wciaż trwa) dłużej niż zakładałem, ale wreszcie widać koniec. Myślę że na majówkę odbędę inauguracyjna podróż.

Łazienka i szafa:



Taki wyszedł kontenerek :) :



I trochę wnętrza:



Na zdjęciach dach jeszcze leży luźno, stąd te szczeliny między nim i ścianami. Aktualnie już wszystko jest spasowane i sklejone :mrgreen: Tapicerka tez będzie inna, już zamówiona, to co jest na zdjęciach leży tylko w celach doświadczalnych :roll:

Ogólnie na razie jestem w miarę zadowolony z efektu, choć jak to zwykle bywa, w następnej sztuce zrobiłbym pewne rzeczy inaczej ;)

Został jeszcze detailing wnętrza i "zewnętrza", i w drogę :spoko

McGali - 2018-03-24, 20:48

darkowski napisał/a:


Ogólnie na razie jestem w miarę zadowolony z efektu, choć jak to zwykle bywa, w następnej sztuce zrobiłbym pewne rzeczy inaczej ;)

Został jeszcze detailing wnętrza i "zewnętrza", i w drogę :spoko


Spokojnie - wszystko prawie da się poprawić :-P Wyszło fajnie i piwo się należy :ok

darkowski - 2018-04-07, 17:00

Operacja "uwalniania" kampera zakończona powodzeniem. Obyło się bez cięcia i kucia, choć wyjechał "na styk". Założenia poczynione na poczatku metamorfozy udało się spełnić. Teraz wykończeniówka z zewatrz i w drogę :) (czyly jeszcze ze 3 dniówki pracy)



mrsulki - 2018-04-07, 18:50

Cóż może to kwestia gustu ale wygląda jak izoterma z oknami :-/
darkowski - 2018-04-07, 19:41

Mi bardziej kojarzy się z food truckiem ;)
WINNICZKI - 2018-04-07, 22:57

A CO Z ALKOWĄ?
pasza - 2018-04-07, 23:35

WINNICZKI napisał/a:
A CO Z ALKOWĄ?


No właśnie co z alkową ?
Śledziłem wątek i wyszło super naprawdę, ale bez alkowy to krok wstecz to strata pieniędzy, pomniejszenie kampera nie piszę to dla złośliwości ale z ciekawości bo nie skojarzyłem że ten kamper w oryginale alkowę posiadał a teraz już niet.

Jakie są więc zalety nowej budy vs wyremontowana stara z alkową która dała by niższy czas poświęcony i środki?

darkowski - 2018-04-08, 10:54

pasza napisał/a:


No właśnie co z alkową ?
Śledziłem wątek i wyszło super naprawdę, ale bez alkowy to krok wstecz to strata pieniędzy, pomniejszenie kampera nie piszę to dla złośliwości ale z ciekawości bo nie skojarzyłem że ten kamper w oryginale alkowę posiadał a teraz już niet.


Pomniejszenie? W sumie nie bardzo ;) Ilość miejsc do spania zmniejszyła mi się z 6 do 4 - czyli tyle ile potrzebuję. Szafki - jest tyle ile było, na wysokich szafach "zdjąłem" po jednej szufladzie. Ale w zamian wygospodarowałem miejsce na dodatkową szafę do przechowywania krzeseł, więc myślę że ilość miejsca się zbilansowała. Straciłem alkowę - ok, tam można było zawsze wrzucić trochę gratów. Ale większość miejsca odzyskam. Zaczynam konstruować owiewkę, która jednocześnie ma pełnić funkcję bagażnika. Także w mojej ocenie miejsca nie straciłem, no może poza ilością przewożonego powietrza ;)

pasza napisał/a:

Jakie są więc zalety nowej budy vs wyremontowana stara z alkową która dała by niższy czas poświęcony i środki?


Zalety? Patrz post 1 ;) Zmieści się w garażu i np. pod wiaduktami na włoskim wybrzeżu Adriatyku ;) 2,6m kontra pierwotne 3m to jednak spora różnica. No i doświadczenie nabyte przy budowie - bezcenne ;) No i ta biel ;) Aż ściana "zajączki" puszcza :haha:

Wygląd - kwestia gustu. Oceni się po skończeniu. Na pewno inaczej będzie wyglądać po dołożeniu obudowy dolnej i owiewki dachowej. No i planuję nakleić jakąś grafikę która złagodzi wrażenie pudełka.

No i nie wiem, czy nie pomalować dolnych dokładek na biało. W wizualizacji robionej na komputerze mam mieszane uczucia, ale chyba z białym dołem wygląda lepiej.

pasza - 2018-04-09, 00:03

darkowski napisał/a:
doświadczenie nabyte przy budowie - bezcenne

To twój kamper i ty masz być z niego zadowolony a skoro jesteś to jest OK.

Doświadczenie jak piszesz jest bezcenne i to prawda bo człowiek powinien się uczyć całe życie ,ja tej wiedzy chyba nie wykorzystam ale naprawdę,zaprawdę powiadam dużo się nauczyłem testowałem kleje, kleiłem ogromne elementy, remont kampera to bardzo rozwijające życiowe doświadczenie można się naprawdę dużo nauczyć/poeksperymentować.

Rumburak - 2018-04-10, 13:08

Czy rozważałeś zamontowanie kurnika nad kabiną w ramach owiewki i bagażnika? Tylko czy coś można dopasować do starego forda?
https://www.google.com/se...iw=1024&bih=667

darkowski - 2018-04-28, 20:40

Zbliżamy się do końca. Wreszcie dotarły od tapicera długo wyczekiwane materace:



No i praktycznie koniec, jeszcze tylko owiewka :)



Na deser zostało jeszcze odświeżenie kabiny (lakierownie). Ale to już po sezonie.

darkowski - 2018-05-05, 09:56

Z "pierwszych rzeczy" ;) :

Pierwsza przejażdżka:



Pierwsza przymiarka owiewki:


EwaMarek - 2018-05-05, 22:16

Trochę za nowoczesna ta budka do mordki Transita :-/
Ale co nowe to nowe.

foox - 2018-05-06, 22:06

Do tych foteli na zabudowie siedzisko Masz oryginalne? Czy jakaś modyfikacja? I jak Robisz z nich łóżko to Kładzie gąbki na oryginalne siedziska czy jakiś patent inny?
LukF - 2018-05-06, 22:26

Darkowski ja Cię podziwiam.... :pifko
W wątku o nowym Fordzie Tranzicie 170KM jest teraz gorąca dyskusja o starym i nowym....A Ty pod prąd. Dlatego podziwiam :pifko

darkowski - 2018-06-05, 21:19

Kurcze, serwis hostujący zdjęcia mi wyparował :evil:
Muszę od nowa zdjęcia powstawiać :?

foox napisał/a:
Do tych foteli na zabudowie siedzisko Masz oryginalne? Czy jakaś modyfikacja? I jak Robisz z nich łóżko to Kładzie gąbki na oryginalne siedziska czy jakiś patent inny?


Ori siedzisko wywalone, na dole jak w innych kamperach skrzynki pod siedziskami. Wygląda na to że inauguracja sezonu dla "nowego" Dziadka odbędzie się na zlocie w Bałtowie w najbliższy weekend, także jaby ktoś był zainteresowany, będzie można obejrzeć "cudaka" na żywo :wyszczerzony:

Rambler - 2018-06-05, 21:57

Serwisy hostujące zdjęcia to ZŁO... Przekleństwo każdego forum :gwm
KASZUB - 2018-06-05, 22:09

No właśnie chciałem sobie pooglądać a tu :dupa ... Popracuj nad tymi fotkami. Lepiej wstawić przez forum. Ja pomniejsza przesylajac foty whatsup do żony i ona spowrotem. Zajmuje to minute.
Darek Szczecin - 2018-06-05, 22:27

KASZUB napisał/a:
No właśnie chciałem sobie pooglądać a tu :dupa ... Popracuj nad tymi fotkami. Lepiej wstawić przez forum. Ja pomniejsza przesylajac foty whatsup do żony i ona spowrotem. Zajmuje to minute.
. Co by żony nie niepokoić wyślij sobie @ na tego samego @, znaczy wyślij sam sobie na tego samego :spoko
pasza - 2018-06-06, 00:05

KASZUB napisał/a:
Ja pomniejsza przesylajac foty whatsup do żony i ona spowrotem. Zajmuje to minute.


Przecież tu można wstawić z androida z czego się chce a pomniejszenie to tylko prosty trik to po to aby skrypt liczył inaczej te zdjęcia a ich autorzy się jarali wyświetleniami ,weź prog są ich setki i zmieniaj je hurtowo do interesującej cię rozdzielczości i jaraj się licznikem :)

Jeślii portal nie akceptuje foto zmień na inny jest ich setki a jeśli dalej nie to zmień ustawienia przeglądarki aby udawała nie telefon a identyfikowała się jako PC lub MAC, TO JEST NAPRAWDĘ PROSTE.

Ja to rozumiem że tak zrobiono z powodu oszczędności miejsca na serwerze, ale promowanie mikro zdjęć w odpowiedniej rozdzielczości tym że licznik działa inaczej to lekki przekręt bo większość nie kuma kompletnie o co chodzi.

Dla laików:
To bardzo mylące oj bardzo, bo te w nie akceptowalnym/wyimaginowanym rozmiarze mogły być wyświetlone powiemy 1005 razy ale licznik pokaże tylko 5 wyświetleń dzięki tym którym było mało i kliknęli w powiększ, zdjęcia natomiast w formacie promowanym licznik bije od każdego wejścia a to różnica zasadnicza.

W skrócie skrypt portalu promuje maleńkie zdjęcia aby ich nie powiększać.

pasza - 2018-06-06, 00:26

pasza napisał/a:

W skrócie skrypt portalu promuje maleńkie zdjęcia aby ich nie powiększać.


Czy ktoś tu o tym pisał wcześniej była jakaś o tym dyskusja czy coś pominąłem?

Edit :
oczywiście ja nie jestem zwolennikiem wrzucania setek zdjęć w mega rozdzielczościach i po kilka GB bo miejsce na serwerze kosztuje a i takie wysyłanie generuje ruch który też kosztuje , rozumiem bat na tych co tak robią ale to powinno być opisane dlaczego tak jest.

darkowski - 2018-07-07, 17:16

Z ciekawości zważyłem moje dzieło. Zatankowany pod korek paliwem i wodą, z całym niezbędnym wyposażeniem (krzesełka, stoliczki, zastawa stołowa itp.), bez ubrań i zapasów na wyjazd wyszedł 2530 kg przy DMC 3250 8-)

No i pojeździłem nim troszkę, przy okazji zmian udało się osiągnąć całkiem ciekawy efekt uboczny - średnie spalanie spadło z ponad 11,5l/100km do nieco poniżej 10l (sprawdzone po ponad 1500km trasy, więc nie jest to błąd statystyczny :mrgreen: )

darkowski - 2018-08-08, 09:14

Auto i my już po podróży, Rumunia zdobyta. Zrobione prawie 4000km raczej bocznymi drogami o kiepskiej jakości, czasem też gruntowymi (więcej w relacji która pojawi się niebawem na blogu). Samochód spisał się świetnie, nic się nie obluzowało, meble stoją. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Pomimo momentami dużej ilości wody jedyna niewielka nieszczelność ujawniła się w nadkolu.

Także jestem zadowolony z efektów swojej roboty :wyszczerzony:

No i trzeba pracować dalej, bo po wyprawie wyszło że trzeba wyposażenie uzupełnić jeszcze o kilka drobiazgów.

W ramach ciekawostki dodam, że 2 osoby spotkane przypadkowo na różnych campingach były zainteresowane zleceniem budowy takiego auta ;-)

SZEJK - 2018-08-11, 17:12

Cieszy ze własnoręcznie zbudowany kamper daje rady!!! :lol: :lol:
Spax - 2018-08-11, 19:27

A ja sobie oczami wyobraźni obejrzałem zdjęcia :diabelski_usmiech
darkowski
Jeśli jesteś zainteresowany hostingiem zdjęć to wal do mnie na PW. Opinii możesz zaciągnąć od kolegi Mavv

darkowski - 2018-08-29, 09:59

Zdjęcia postaram się poprawić w tym tygodniu, myślę, ze wreszcie znajdę na to wolną chwilę.
darkowski - 2019-01-05, 16:33

Dawno miałem uzupełnić zdjęcia, i jakoś nie było czasu. Teraz relacja z przebudowy wraz ze zdjęciami na blogu:
http://darkowski2000.blog...dziadek-fl.html

RadekNet - 2019-01-13, 22:42

Genialny materiał do budowy od postaw na widelcu. Muszę się wczytać w Twój wątek, bo chodzi mi po głowie taka konstrukcja.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group