Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - VW Lt28? czy 31? co możecie mi powiedzieć o tym kamperze.

Fresh - 2018-01-11, 23:29
Temat postu: VW Lt28? czy 31? co możecie mi powiedzieć o tym kamperze.
Dopiero założyłem konto i jeszcze nie mam dodanego opisu mojej osoby za co serdecznie przepraszam. Chciałem więc tutaj na wstępie powitać wszystkich którzy będę uprzejmi wesprzeć mnie swoją wiedzą i doświadczeniem oraz fachową rada.

Już od dawna noszę się z zamiarem zakupu Kampera. ale nie byłem pewien czy mi się to spodoba więc w ostatnim sezonie sprawdziłem najpierw na przyczepce;-) i było bardzo fajnie;-) teraz razem z moją dziewczyną zdecydowaliśmy się na kampera. Został wybrany Lt pierwotnie miał być Lt 28 Floryda albo chociaż Sven Hedin. niestety ceny przyzwoitych egzemplarzy szybko ostudziły moje fantazyjne zapędy. Nie mam tyle czasu (i pieniędzy) żeby kupić trupa i reanimować. Więc musiałem się pogodzić z czymś mniej kultowym i iść na jakieś kompromisy. Kamper miał być mały i lekki ale kiedy sprawdzałem t3 i t4 to jednak są fajne zabawki na wekeend a nie na wyprawę na rok. A my chcieli byśmy zacząć się przygotowywać do dłuższej zabawy. Ten sezon po europie żeby zdobyć doświadczenie i nauczyć się jak to wszystko działa a później w świat. Tak tak Rosja też;-P

Padło na Lt miał być tani i najlepiej z prostym silnikiem który nie sprawia problemów. Udało mi się znaleźć coś co przyzwoicie wygląda i reszta też jest obiecująca. Niestety trochę niekompletny i za chiny nie mogę dojść jaki to model? Właściciel upiera się że to Lt28. ale jak dla mnie to jest dłuższy. Nie mogę znaleźć nic w internecie a przetrząsając forum gdzieś natknąłem się że może to być 31. Czym one się właściwie różnią jakie są dokładnie wymiary, jaka masa własna i jaki uciąg na haku (mam przyczepkę i nie zawaham się jej użyć) i jaki silnik najlepszy? teraz krótki opis mojego, choć przeglądając forum już wiem że coś silnik mi tu nie pasuje?
Opis właściciela:
Lt 28 Camper zabudowa ze Szwajcarii (są dokumenty z firmy produkującej zabudowy)
rocznik 1987
przebieg ok 170k
silnik 2.4 d
I uwaga!? 90Km
Coś mi tu nie gra.
Wnętrze troche zdemontowane. brak łazienki i zdemontowany piecyk. Ale reszta wygląda obiecująco jak na pierwszy sprzęt i bazę żeby to przywrócić do przyzwoitego stanu i użytkować.

Jeszcze nie wiem jak tu wrzucać zdjęcia więc daję link do ogłoszenia.
https://sprzedajemy.pl/vw-lt-28-kamper-konskie-6bea9f-nr53639573

Ogłoszenie już trochę wisi więc może ktoś na forum już oglądał i może mi opowiedzieć co jest nie tak że sam go nie wziął. Jadę po niego w sobotę. Właściciel zarzeka się że wszystko jest ok. Czyli nie nastawiam się że na prawdę będzie i chciałem też zapytać na co mam zwracać szczególną uwagę w tym modelu/silniku? i czy do tego nadwozia da się przełożyć napę 4x4 bo widziałem te nadwozia 4x4 w internecie ale na forum już znalazłem że do lt 28 (krótkiego) jest ciężko bo ma inne mocowania zawieszenia i jest bardzo dużo uciążliwych różnic. A jak jest z takim dłuższym jak ten? Tu jest chyba połączenie podłużnic z ramą czy coś w tym stylu?
i jakie jest realne spalanie tego auta? bo właściciel mi wciska że ok 8L a wszyscy na forum piszą że ok 10-11L więc wydaje mi się ze to jego zachwalanie jest nieco naciągane.

Jeżeli ktoś może mnie wesprzeć wiedza i radą to bardzo proszę i będę bardzo wdzięczny bo to mój początek i nie chciał bym wtopić na starcie i zniechęcić się na resztę życia.

z góry dziękuje wszystkim uprzejmym za pomoc.
Kamil
[/fade]

Fresh - 2018-01-11, 23:30

I czy on jest w ogóle wart swojej ceny?
krimar - 2018-01-11, 23:43

Fresh napisał/a:
silnik 2.4 d
I uwaga!? 90Km
Coś mi tu nie gra.


były takie z turbo,
a jaka jest DMC w papierach?

Fresh - 2018-01-12, 00:34

Odp. no właśnie były takie z turbo;-)

a ten to 2,4 diesel nie turbo diesel

Dlatego własnie coś mi nie gra. nie miałem jeszcze papierów w ręku. Jutro może właściciel podeśle mi zdjęcia. chociaż to starszy pan i on nie ogarnia internetu tydzień się prosiłem o zdjęcia wnętrza.

i co powiecie o samej budzie? co to za typ? dlaczego jest dłuższa?

Fresh - 2018-01-12, 00:36

a poza tym turbo weszło podobno dopiero od 88 a to jest rocznik 87. dlatego mi to nie pasuje.
niebieski-n2 - 2018-01-12, 07:01

Ogarnia, ogarnia..... Końskie to zagłębie handlarzy, nie dziwota, że już na starcie coś nie gra w opisie
erikson - 2018-01-12, 07:27

byly dluzsze a takze 2.4 90km ale w benzynie,te auta jak dobre to dlugo sie nie sprzedają,wiec zachowaj czujnosc
jacek stec - 2018-01-12, 07:56

Zadzwoń do Gino tel masz w awatarze 512 833 401, On wie wszystko o tych autach,napewno Ci pomoże.Tylko dzwoń.
inowa - 2018-01-12, 17:43

na 99% w dowodzie rej jest 90kW - wstawiający ogłoszenie wpisał 90 tyle, że mu wyszło KM
W otomoto miałam to samo - system pytam o moc to podałam z dowodu, a system automatycznie dodał, że chodzi o KM.
Pozdrawiam

Fresh - 2018-01-12, 18:32

o rany jak on by się tak pomylił i to auto ma 90kw to bym chyba zatańczył z radości... ale obawiam się że pierwszy Lt 28 nie miał żadnego silnika ponad 120 koni. Więc to raczej bym wykluczał dzisiaj na jakieś innej stronie znalazłem że 2.4d 90km wychodził od 83 a nie od 88 i w co tu wierzyć :?
Bazyli - 2018-01-12, 20:11

Frash - po pierwsze witaj :spoko
Po drugie - jak Cię interesuje rzeczony kamperek wsadź swoje cztery i ruszaj. Z łódki do końskiego masz rzut beretem. Obejrzyj, obwąchaj a najlepiej zabierz ze sobą drugiego wąchacza (co dwie głowy to nie jedna). :spoko
PS. zabierz Gina po drodze - nadrobisz co nieco km ale będziesz miał fachowca LT.

Fresh - 2018-01-12, 20:47

Ale tu sie rodzi mały problem... bo ten Kamperek nie stoi w pl tylko w de pod Monachium bo ten Pan na stałe mieszka w Niemczech. Jest na polskich blachach bo właścicielowi bardziej opłaca się robić opłaty i przeglądy w pl niż w de co jest oczywiste. Ale to auto nie jeździło po polskich drogach. Pierwszy właściciel Szwajcaria a drugi właściciel jest teraz i jeździ po Niemczech trzecim będę ja :) . Już sie trochę więcej dowiedziałem bo Właściciel znalazł czas żeby sie mną przez tel zająć jak należy i przeczytał mi wszystkie dokumenty które ma do tego auta. Jeżeli nie czytał z fusów i wszystko będzie się zgadzało to wszystko wskazuje na to że (nie zapeszać) nie jest źle. Ma pewne braki w wyposażeniu ale do przełknięcia. Do Gina nie ma szans żeby się dodzwonić zresztą już mi trochę głupio w piątek o tej porze dręczyć człowieka. Tym bardziej że nawet nie miałem przyjemności poznać i zamienić chociaż zdania wcześniej. Dzisiaj o 3 w nocy wyjeżdżam po niego i biorę tak czy inaczej.(na szczęście ja teraz też mieszkam w de i mam ok 500km po niego a nie 1000 czy więcej) Jak nie spełni moich oczekiwań to na pewno ktoś inny sie nim pocieszy. W końcu tych aut już nie przybywa;-) jak ktoś jeszcze może mi coś powiedzieć na temat tego auta to piszcie śmiało do jutra do 10-11 rano będą się jeszcze ważyły losy;-)

Ale jestem dobrej myśli i mam nadzieję że jutro będę mógł już wrzucić zdjęcia mojej nowej przygody;-)

Bazyli - 2018-01-12, 20:59

MOIM SKROMNYM ZDANIEM:
1. Nie ma biorę tak czy inaczej.
2. Niech Ci prześle wszelkie foty - wyciągnij z niego jak najwięcej - niech się postara - z przodu, z boku i podskoku.
3. Na CT masz dział z LT - CT to pomocni ludzie, dzwoń, pogadaj.
:spoko

Fresh - 2018-01-12, 21:12

Nie no jasne dostałem wszystkie foty po prostu nie wrzucałem tu wszystkiego;-) i dzisiaj siedział ze mną z godzinę na tel i czytał mi wszystkie papiery łącznie z tym że nawet legalizacje haka odkopywał i takie inne pierdoły. Przecież nie jechał bym taki kawał jak by mi nie przysłał tego wszystkiego. Ja też z poł roku już szukam i to jest pierwszy warty tego żeby go w ogóle oglądać bo zawsze było coś nie tak albo cena kosmos. Więc też mam jakieś tam małe pojęcie. I jak będzie jakoś bardzo odbiegał od opisu to nie biorę... najwyżej stracę na paliwie ale trudno;-)
Spax - 2018-01-12, 22:15

Za wikipedią: »»» https://de.wikipedia.org/wiki/VW_LT

2,7 Perkins-Diesel CG R4 2702 cm³ Vorkammer-Einspritzung 48 kW (65 PS) 01/76–11/82
2,4 D CP R6 2383 cm³ Vorkammer-Einspritzung 55 kW (75 PS) 08/78–11/82
2,4 D DW R6 2383 cm³ Vorkammer-Einspritzung 55 kW (75 PS) 12/82–07/92
2.4 D 1S R6 2383 cm³ Vorkammer-Einspritzung 51 kW (69 PS) 08/88–07/92
2.4 D ACT R6 2383 cm³ Vorkammer-Einspritzung 51 kW (69 PS) 08/92–12/95
2.4 Turbodiesel 1G R6 2383 cm³ Vorkammer-Turbodiesel 68 kW (92 PS) 08/88–07/89
2,4 Turbodiesel DV R6 2383 cm³ Vorkammer-Turbodiesel 75 kW (102 PS) 12/82–07/92
2.4 Turbodiesel mit Ladeluftkühlung ACL R6 2383 cm³ Vorkammer-Turbodiesel mit Ladeluftkühlung 70 kW (95 PS) 08/91–12/95

izola - 2018-01-12, 22:35

szkoda że nie ma fot silnika , czy podwozia , czy wydechu, zakola itd.
Malowana lala, zawsze oko zachwyca ;)

Fresh - 2018-01-13, 03:12

Spax The Dog napisał/a:
Za wikipedią: »»» https://de.wikipedia.org/wiki/VW_LT

2,7 Perkins-Diesel CG R4 2702 cm³ Vorkammer-Einspritzung 48 kW (65 PS) 01/76–11/82
2,4 D CP R6 2383 cm³ Vorkammer-Einspritzung 55 kW (75 PS) 08/78–11/82
2,4 D DW R6 2383 cm³ Vorkammer-Einspritzung 55 kW (75 PS) 12/82–07/92
2.4 D 1S R6 2383 cm³ Vorkammer-Einspritzung 51 kW (69 PS) 08/88–07/92
2.4 D ACT R6 2383 cm³ Vorkammer-Einspritzung 51 kW (69 PS) 08/92–12/95
2.4 Turbodiesel 1G R6 2383 cm³ Vorkammer-Turbodiesel 68 kW (92 PS) 08/88–07/89
2,4 Turbodiesel DV R6 2383 cm³ Vorkammer-Turbodiesel 75 kW (102 PS) 12/82–07/92
2.4 Turbodiesel mit Ladeluftkühlung ACL R6 2383 cm³ Vorkammer-Turbodiesel mit Ladeluftkühlung 70 kW (95 PS) 08/91–12/95



Dokładnie na to patrzyłem i tutaj silnik 90km jest od 8/88 i jest to turbo.
a wszystko 2,4 D maja ok 70 km. No nic, wyjeżdżam;-) za kilka godzin sie okaże;-)

Spax - 2018-01-13, 21:11

I jak? Co się okazało?
Fresh - 2018-01-14, 01:31

no własnie nie wiem skąd on wziął to 90koni? normalny diesel 2,4
55kw 75koni... Ale idzie aż asfalt rwie :ok

erikson - 2018-01-14, 09:06

i jak transakcja,co wypatrzyłeś,czy kopiłeś? ( zapytać nas o rade to umiałeś,ale pochwalić to już nie),info o silniku nam nic nie mówi
Fresh - 2018-01-14, 12:25

Spokojnie wszystko będzie.. wróciłem dopiero dzisiaj ok 3 w nocy i już nie miałem siły, odpisałem na jednego posta i padłem po prostu. A teraz dopiero wstałem niedawno bo musiałem sobie odespać 20godzinny maraton za kółkiem (z czego powrót bez wspomagania;-P) jadę zaraz nad jeziorko zrobić kilka zdjęć i wieczorem będzie większy opis i foto. Nie wiem czy da się tu wrzucać filmiki bo ja chyba powinienem pokazać jak odpala bo nikt i nie uwierzy;-P czyli kupiłem i jestem mega zadowolony. uważam że watro było jechać po niego taki kawał i już zrobiłem nim pierwszą trasę na której zachował się wzorowo a jak wam powiem ile spalił to też nikt mi nie uwierzy. Ale tak jak powiedziałem wszystko na spokojnie opiszę wieczorem.
Fresh - 2018-01-14, 12:34

ps. trasa miała 600km więc nie w kij dmuchał, powiem wam że ruszałem z duszą na ramieniu bo wcześniej 10 razy pytałem czy nie muszę brać lawety żeby go ściągnąć, na co właściciel "panie oszalał Pan toż to wzorowe auto tylko lać i jechać" co wcale mnie nie uspokajało bo to standardowy tekst Januszy handlarzy. no ale zaryzykowałem (i to sporo bo jak by mi sie rozkraczył na niemieckiej autostradzie to cena ściągnięcia go z autostrady w Niemczech to gdzieś tak połowa jego wartości albo więcej) zaryzykowałem i opłacało się :mrgreen:
MisioKRAK - 2018-01-14, 14:08

Brawo Ty i [hura] czekamy z niecierpliwością na foto relację :)
SZEJK - 2018-01-14, 14:18

No no pokaż to cacuszko!!!!!!!!
Fresh - 2018-01-15, 03:04

Tak Jak obiecałem bardziej złożony i szczegółowy opis przygody. Wczoraj ok 3 w nocy ja i mój kolega ruszyliśmy spod Hannoveru do Monachium celem nabycia drogą wymiany walutowej(waluta na dobra) leciwego wysłużonego kemipingowego volkswagena Lt. I tu zaczęły sie schody już od ogłoszenia... które jest na starcie wątku. Były niezgodności z silnikiem. Co już zapaliło mi czerwoną lampkę że pewnie jest jakiś kombinowany a do tego właściciel mega zachwalał i że tylko lać i jechać. Co zapaliło mi kolejną czerwoną lampkę. No ale do rzeczy w ogłoszeniu 28 okazał sie 31 w ogłoszeniu 2,4d 90k? nie wiem skąd on to wytrzasnął. Standard 2,4D 75km bez turbiny (w osobnym wątku zapytam czy warto zmieniać ale chyba nie bo mój to żyleta) jest to samochód kempingowy (zarejestrowany jako specjalny kempingowy) ale nie standard westwali (nie Sven Hedin czy Florida) zabudowa zrobiona jest przez firmę z Austii a konkretnie w Salzburgu. jest pełna dokumentacja i zdjęcia jak auto wyglądało. Jedni powiedzą że lipa bo nie wstwalia itd. ale ja sie cieszę bo Sven Hedin czy Florida bardzo mi się podobają i serce by mi się kroiło gdybym miał ciąć takiego klasyka. A mam w planie sporo modyfikacji, całe mebelki Out i zrobie od nowa takie współczesne bardziej i instalacje też zrobię od nowa. A w klasyku ból du... jak masz cokolwiek ruszyć. Ten jest dla mnie idealny bo przeróbki mnie nie bolą a jednak nadal kultowy klasyk z zewnątrz zostanie. Teraz co do mojego... to chyba pierwszy raz w życiu zdażyło mi się że sprzedający samochód nie chciał mi wcisnąć kitu, naciągnąć czy czegoś zatajać. wszystko co powiedział okazało się prawdą a serio brzmiało jak bajka... po pierwsze
Silnik:
2,4D 75koni igła!!!! serio
ma przejechane prawdopodobnie 107k nie 170 jak myślałem na początku. licznik się przekręcił i było 7tyś. z kawalkiem. wiem że równie dobrze może miec 507tyś. ale inne przesłanki przemawiają za tym że ma 107.
najpierw odpalanie. przyjechałem i Pan sprzedający wsiadł do auta i odpalił od strzała :shock: nie że przekręcił kluczyk rozrusznik pokrcił pochechłał i zapalił.... nie nie nie... od strzała. przewiózł nas i spoko wszystko elegancko później ja sie przejechałem i spoko. Myślałm że zrobił tak że nagrzał go wcześniej i odpalał. ale nie. Ja go wczoraj w nocy zostawiłem na małym mrozie. kilka stopni i ok 12-13 poszedłem zobaczyć jak będzie na zimnym. przekręcam kluczyk czekam aż kontrolka świec zgaśnie. przekręcam i od strzała!!! nie ze zakręcił 3 razy i dopiero... nie ni nie nie... przekręcam kluczy idzie iskra i silniczek pracuje na zimnym od strzała!!! do tego nawet grama dymu, mój kumpel który ze mną był ma vektrę 2007 i mówił że jego diesel cieżej pali i bardziej kopci niż to 30letnie auto. Do tego spalanie... naczytałem si na forum że ten silniczek to tak 11 bierze i to jest norma jak ktoś pisał ze mu bierze 9 to był wyśmiewany... ale na autocentrum to potwierdzają użytkownicy że ok 11 10 minimum... ja jechałem 600k i na początku jak jeszcze nie umiałem jeździć i sprawdzałem ile da rad pojechać (120 z górki wyciśnie;-P) wyprzedzałem jechałem mało oszczędnie do tego niedopompowane oponki, to spalił 10,5. ale później już jak go wyczułem i jechałem jak pan bóg przykazał to spalanie wyszło mi uwaga.....
8,6L/100km po tym co się naczytałem sam nie mogłem uwierzyć :shock: no ale właściciel mówił że jemu 8 bierze (kierowca tira, wie jak jeździć oszczędnie)i faktycznie tyle bierze... to wszystko daje mi jasne przesłanki że silnik jest kozak i nie muszę sie martwić. jedyne co to filtry wymienić oleje i zajrzeć na wszelki wypadek do rozrządu... i tyle. 600km zrobił od strzała i nawet nie pyknął że coś mu źle...
Blacha:
tu historia jest następująca... nie ma nawet grama rdzy... nigdzie... nic nie jest pordzewiałe, nie ma dziur, nie ma jakichś ognisk rdzy... wszystko jest czyste. więc w to też nie mogłem uwierzyć. zabrałem malutki slabiutki magnes i szukałem szpachli... nic... (prawie nic, ale to już właściciel mi powiedział) natkola calutkie progi całe, podszybie całe drzwi całe,,, no nie ma się do czego przyczepić. pod spodem to samo... nie ma rdzy wystarczy oczyścić i zabezpieczyć ta czarną mazią;-P jedyne co było to dwa miejsca gdzie poszła szpachla. przy tylnym prawym kole i przy drzwiach kierowcy. ale ja tego nie wyłapałem ogólnie i tak bym go malował ale na razie nie muszę więc ten sezon przejeżdżę takim a zimą go przygotuję pod lakier jak należy.
Wnętrze:
tu szału nie ma, jak mówiłem nie jest to oryginalny Sven Hedin czy Florida więc nie będę się rozwodził. łóżko na górze jest na dole jest kuchni to kuchenka gazowa zlew i lodówka. łazienka zdemontowana i nie ma piecyka bo też jest zdemontowany. Ale cała instalacja jest i nie muszę się z tym bawić wystarczy że kupię i zamontuje.(mam w przyczepce ale chyba nie chce go wykręcać bo jej też używam),
z ciekawostek jeszcze gratisy.
Bo Pan sprzedający dobrze mnie wyposażył. bagażnik na dach(allegro ok 500zł) mały agregat prądotwórczy z prostownikiem prawie nowy jeszcze na gwarancji (paragon 318zł) do tego 5 nowych opon i tv led seg 19" (allegro cena używki ok 200zł) i całą masą innych rzeczy mniejszych i większych jak tuba basowa cb radio i inne. Więc nie miałem sie już nawet o co targować...


i tym chyba mogę skończyć. mówcie co chcecie ale ja uważam że zrobiłem naprawdę dobry interes i trafiłem porządny egzemplarz i że cena tę jest bardzo dobra;-)

teraz foto.

Fresh - 2018-01-15, 03:06

m,
Fresh - 2018-01-15, 03:10

krew mni zalewa... dzlaczego załączniki nie idą
Fresh - 2018-01-15, 03:13

spróbuję rano bo teraz nic nie chcę się załdzyć
Fresh - 2018-01-15, 12:23

Ratunku dlaczego załączniki nie chcą sie wysyłać? zmniejszyłem i nadal nie idą.. Chciałem wam pokazać zdjęcia. W blasku zachodzącego słońca
Fresh - 2018-01-15, 12:27

Foto z nad jeziorka w blasku zachodzącego słońca... tak się prezentuje moje maleństwo :wyszczerzony:
Spax - 2018-01-15, 13:50

:ok Skoro się cieszysz, to gratuluję zakupu.
Jakieś zdjęcia z wnętrza zapodasz?

LTon Tom - 2018-01-15, 14:49

Noo... kolego fajny zakup, na tym forum macie chyba najdłuższego wraz z Mariannuszem :szeroki_usmiech ( Lt oczywiście) Melduj no się ze swoim Longiem do działu vw i na fejsa do VW LT Polska (tam też zaczyna się dziać )

Gratuluję i pozdra.

zbiegusek - 2018-01-15, 19:08

Zdjęcia jak zdjęcia. Ale z opisu wynika, żeś naprawdę okazję trafił. :)
Oby tak było - powodzenia w przeróbkach i zadowolenia z użytkowania! :)

MER-lin - 2018-01-15, 19:15

Kurcze, ładny. :-P Patrząc na obecne samochody nie jestem przekonany, że będą w stanie dożyć takiego wieku. O sprawności poszczególnych podzespołów już nie mówiąc. Gratulacje i niech się sprawuje. :spoko
MisioKRAK - 2018-01-15, 20:17

Po raz wtóry gratuluję - piknego LT upolowałeś - niech dobrze służy :)
Ale dodam...
Fresh napisał/a:

Silnik:
2,4D 75koni igła!!!! serio
ma przejechane prawdopodobnie 107k nie 170 jak myślałem na początku. licznik się przekręcił i było 7tyś. z kawalkiem. wiem że równie dobrze może miec 507tyś. ale inne przesłanki przemawiają za tym że ma 107.
...

Mam T4 z takim silnikiem - ma ponad 450tyś km (na liczniku, chyba nie obrócony, ale pewnie cofany)... ładnie pali (o ile Aku pozwoli) i oleju żre około 0,5-0,7l na 15 000km (znaczy jak zalewam prawie max to znacznie przed min jest zawsze przy wymianie - na razie tylko 2 razy bo to dla mnie bardziej garaż jeżdżący)... To są bardzo odporne i mocne silniki...
Ale co by nie było i tak będzie dobrze ;)

Dawaj fotki wnętrza ;)

erikson - 2018-01-15, 20:59

tylko w lt sa 2.4 od volvo
MisioKRAK - 2018-01-15, 21:06

A to nie ten sam 5 garowy silnik co w T4 - tak mi kiedyś ktoś tłumaczył...ale ja się nie znam :(
Fresh - 2018-10-05, 00:55
Temat postu: Brak tabliczki znamionowej Lt 31 1987
mam nowy problem.... może koledzy coś pomogą?

https://www.camperteam.pl...p=739895#739895

krimar - 2018-10-14, 19:45

erikson napisał/a:
tylko w lt sa 2.4 od volvo

odwrotnie, to w Volvo były silniki produkcji VW


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group