Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Technika jazdy

zbyszekwoj - 2018-03-06, 13:32
Temat postu: Technika jazdy
Kiedy praktycznie wrzucacie 6 w kamperze na Fiacie 2,3 -96KW-130kM ?
Wojciechu - 2018-03-06, 13:55

Ja kiedyś uwaliłem 5 bieg, bo wrzucałem go poniżej 80 km/h. Sądzę, że nowsze rozwiązania nie mają tego problemu. Jednak, ja bym 6 wrzucał powyżej 90. ;)
amples - 2018-03-06, 14:12

napisał/a:
go poniżej 80 km/h.

Prędkość zależy od przełożenia skrzyni ,
Trzeba tak wachlować biegami by mieścić się w zakresie optymalnego momentu obr. silnika ,
2.3 ma go chyba od 1.8k obr. , poniżej tych obrotów jest nie wskazane acz możliwe .
U mnie 2.5 dci już ładnie ciągnie od 1.6k obr. chociaż właściwego kopa dostaje koło 1.9k obr.

zbyszekwoj - 2018-03-06, 16:10

prof-os napisał/a:
Ja kiedyś uwaliłem 5 bieg, bo wrzucałem go poniżej 80 km/h


Ło to to, a wszyscy piszą ,ze to za mały poziom oleju 5 wykańcza.

Temat wrzuciłem bo juz kilka skrzyń w kamperach rozpadło sie poza krajem , a tam naprawa 1000 euro.
Niby skrzynie mocne , przebiegi małe ale co najmniej 3 tony swoje robi. A my przyzwyczajeni do jazdy osobówkami. :stop:

papamila - 2018-03-06, 16:10

Zbyszku,
gdzieś już o tym pisałem,
2,3 130KM zawsze mial problem poniżej 90km/h
i trzeba było wajchować bo się nie podnosił.
Pewnym rozwiazaniem była "korekta" mocy na rząd 155KM
silnik "zrobił się" elastyczniejszy i podnosił się swobodnie z 70km/h
:bigok

izola - 2018-03-06, 17:22
Temat postu: Re: Technika jazdy
zbyszekwoj napisał/a:
Kiedy praktycznie wrzucacie 6 w kamperze na Fiacie 2,3 -96KW-130kM ?

ja to słyszę po pracy silnika i za wczasu przełanczam...obrotomierz też pomagać może optycznie .
nie jest to Fiat ale ma też tylko 2,2 CDI i 152 KM

Wojciechu - 2018-03-06, 17:40

zbyszekwoj napisał/a:
Ło to to, a wszyscy piszą ,ze to za mały poziom oleju


Wiem po sobie i kosztach skrzyni - poziom oleju powyżej szyi. :mrgreen:

jb - 2018-03-07, 07:13

Jeżeli to w czymś pomoże zadałem podobne pytanie w innym dziale. Tutaj skrót do dyskusji: www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=28980
SlawekEwa - 2018-03-07, 07:52

jb napisał/a:

Jeżeli to w czymś pomoże zadałem podobne pytanie w innym dziale.

Nie pomogło :( pod tym linkiem jest 27 stron tematów :bajer

jb - 2018-03-07, 08:08

SlawekEwa napisał/a:
jb napisał/a:

Jeżeli to w czymś pomoże zadałem podobne pytanie w innym dziale.

Nie pomogło :( pod tym linkiem jest 27 stron tematów :bajer

Już poprawiłem, dziękuję.

drzevo - 2018-03-07, 08:12

zbyszekwoj napisał/a:
Temat wrzuciłem bo juz kilka skrzyń w kamperach rozpadło sie poza krajem , a tam naprawa 1000 euro.


Rozpadają się skrzynie w niemalże nowych Ducato, czy piszesz o starszych kamperach?
Zacząłem się zastanawiać, czy jest sens zrzucić skrzynię (działającą naprawdę dobrze) i zawieźć ją na przegląd do "fachowca"... Ma to sens? Mam na myśli moje Ducato II 1.9 TD...

zbyszekwoj - 2018-03-07, 10:22

Dla mnie niema żadnego sensu, to kupa niepotrzebnej roboty, a rozpada sie jedna na iles tysięcy.Zresztą tak jak i inne podzespoły.
dj.Adi - 2018-04-01, 21:44

Odbiegając od tematu. Ile wam spala ducato III z silnikiem 2,3 130 kM. Mnie komputer pokazuje 14L i jestem w szoku. Nowy zakup więc nie wiem jak to jest w rzeczywistości.
CORONAVIRUS - 2018-04-01, 21:48

dj.Adi napisał/a:
Odbiegając od tematu. Ile wam spala ducato III z silnikiem 2,3 130 kM. Mnie komputer pokazuje 14L i jestem w szoku. Nowy zakup więc nie wiem jak to jest w rzeczywistości.


to jest rzeczywistość

nie bez przyczyny kurierka sprzedająca wysłużone dukaciaki III wymienia wśród wad i zalet w ofertach małe spalanie , nie tak jak w tych nowych :)

Suliki - 2018-04-01, 22:47

Cześć
2016 ( IV ) blaszak Hymer z takim silnikiem 8-10l w zależności od prędkości

dj.Adi - 2018-04-01, 22:49

Rozumiem że 14 L w trasie to rzeczywistość i nie należy doszukiwać się jakiejś wady
:shock:

CORONAVIRUS - 2018-04-01, 23:03

Suliki napisał/a:
Cześć
2016 ( IV ) blaszak Hymer z takim silnikiem 8-10l w zależności od prędkości


nie ma czegoś takiego jak ducato IV , jeszcze premiery nie było :) . Zmiana światełek w 2014 to zwykły lift trójki i tylko lift . Mamy teraz szóstą generację ducato .

dj.Adi - 2018-04-01, 23:30

Zapomniałem dopisać 2.3 130 KM alkowa.
jb - 2018-04-02, 07:16

U mnie blaszak z tym samym silnikiem - mogę liczyć na średnią 8 l. Ale ja zawsze i wszystkim jeżdże w miarę oszczędnie.
Suliki - 2018-04-02, 07:45

[nie ma czegoś takiego jak ducato IV , jeszcze premiery nie było :) . Zmiana światełek w 2014 to zwykły lift trójki i tylko lift . Mamy teraz szóstą generację ducato .
]
dla jednych lift światełek dla innych marzenie... formalnie faktycznie nie jest to IV w nazewnictwie pomimo iż niektóre portale motoryzacyjne tak go określają ale trzeba pamiętać ,że auto po 2006 po 2011 i po 2014 to nie to samo auto jeżeli chodzi między innymi o spalanie.Siniki 2,3 l też nie te same .

mischka - 2018-04-02, 09:41

dj.Adi napisał/a:
Rozumiem że 14 L w trasie to rzeczywistość i nie należy doszukiwać się jakiejś wady
:shock:

to zależy jak szybko jeździsz

zbyszekwoj - 2018-04-02, 10:02

Emerytom pali mniej. :diabelski_usmiech
slawwoj - 2018-04-02, 10:13

zbyszekwoj napisał/a:
Emerytom pali mniej. :diabelski_usmiech


i pije mniej :diabelski_usmiech

Robold - 2018-04-02, 11:56

to i ja dorzucę swoje trzy grosze.
Jumper 2013 3.0 177 KM skrzynia M40, przy przebiegu 82.000 km - rozsypało się łożysko 6 biegu.
Naprawa - wymiana łożysk, zębatek 5 i 6 biegu z synchronizatorami, nowy olej + 0,7 l.
Po naprawie jazda wyczulona na zmiana biegów (w granicach 1800 - 2200 obr/min.) maksymalne wciskanie sprzęgło, jazda bez używania 6 biegu.
Po przejechaniu 12.000 km znów problemy: "kopie" 3 i 4, podczas puszczania sprzęgła słychać wyraźny stuk.
Informacje uzyskane z firm regenerujących te skrzynie:
wymiana oleju co 50.000 km
dolewać 0,7 l oleju więcej lub lać tyle ile przewiduje fabryka - komu wierzyć?
wymiana 3 szt. łożysk co 100.000 km
przy pełnym załadunku nie używać 6 biegu lub 6 bieg włączać powyżej 120 km/h
awaryjna i źle zaprojektowana, nie dopasowana do mocy, skrzynia biegów.

dj.Adi - 2018-04-02, 18:37

Jazda ok 100 km/h w większości autostrada 5 i 6 bieg obroty w granicach 2-2,5 tyś Jestem zdziwiony spalaniem, dlatego doszukuje się usterki. Zbyszek ile pali twój Rapido ?
Hymer 33 - 2018-04-02, 20:35

Półintegra , 3700-3800 kg ,jeżdżę na 2500 obrotów czyli około 110- 113 km/h ( wskazania GPS)
spalanie śląsk- Chrwacja ---- 9,3 litra . Przejechałem tą trasę tym autem minimum 10 razy zużycie ciągle podobne . Uważam , iż 14 litrów to jest coś nie tak . Nigdy nie pali powyżej 10 litrów .

Hymer 33 - 2018-04-02, 20:40

,,[nie ma czegoś takiego jak ducato IV , jeszcze premiery nie było :) . Zmiana światełek w 2014 to zwykły lift trójki i tylko lift . Mamy teraz szóstą generację ducato .
]
dla jednych lift światełek dla innych marzenie... formalnie faktycznie nie jest to IV w nazewnictwie pomimo iż niektóre portale motoryzacyjne tak go określają ale trzeba pamiętać ,że auto po 2006 po 2011 i po 2014 to nie to samo auto jeżeli chodzi między innymi o spalanie.Siniki 2,3 l też nie te same .
_________________
P&E"
Zapytam sznowne Grono jak uważacie kidy wejdzie nowy model Fiata Ducato .

LukF - 2018-04-02, 21:03

Hymer 33 napisał/a:
Półintegra , 3700-3800 kg ,jeżdżę na 2500 obrotów czyli około 110- 113 km/h ( wskazania GPS)
spalanie śląsk- Chrwacja ---- 9,3 litra (...) Nigdy nie pali powyżej 10 litrów .

Również mam półintegrę z tym samym silnikiem co w temacie, rocznik 2012, rozmiar :-P z tych większych 7,4m
I mówiąc szczerze: na autostradzie wg.licznika 115 do 120 km spalanie podaje komputer pokładowy 12,5l. Tak więc w to "nigdy nie pali powyżej 10l " zwyczajnie nie wierzę. Proszę się nie obrazić, ale nie wierzę!!! :spoko
Dodam jeszcze jako ciekawostkę, że mam obecnie drugiego takiego identycznego kampera i spalanie jest to samo. Ojciec ma z 2015r z euro6 i spala mu około litr mniej.

eler1 - 2018-04-02, 21:33

dj.Adi napisał/a:
Odbiegając od tematu. Ile wam spala ducato III z silnikiem 2,3 130 kM. Mnie komputer pokazuje 14L i jestem w szoku. Nowy zakup więc nie wiem jak to jest w rzeczywistości.
komputer to nie jest odniesienie bo jak ktoś przed tobą cisnął to trzeba dobre kilka set kilometrów przejechać aby zmienił średnią. Trzeba sprawdzać km do ilości paliwa.
A taka prawda że jak jedziesz 90-95 wg.gps to 10-10,5 ale jak ciśniesz na maksa to 15l , średnio na autobanie około +-120 to 13,8l przy alkowie w zależności od wiatru

LukF - 2018-04-02, 22:09

Eler1 wszystko prawda :bukiet:
silny - 2018-04-03, 07:34

Mam silnik 3.0 160 KM , skrzynia pracuje wzorowo i rozmyślałem nad podniesieniem mocy ale tak sobie teraz myślę że to może dzięki temu że jest trochę słabszy to ta skrzynia biegów nie cierpi aż tak bardzo.
W sumie czy skrzynia biegów od 180tki jest inna niż ta od 160tki w silniku 3.0???

Trochę strach żeby sobie nie popsuć skrzyni biegów tym podnoszeniem mocy :gwm

joko - 2018-04-03, 08:01

Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy. Dawno już pisałem, że nie patrząc na dane katalogowe, w normalnych warunkach drogowych 2.0 115KM ze skrzynią 5-tką , w cięższym kamperze sprawuje mi się lepiej niż 2.3 z 6-tką w lżejszym dostawczaku.
Nie chodzi o przyspieszenie czy prędkość , ale o taką lekkość jazdy, elastyczność i coś co nazywam "łatwością jazdy". Elastyczność napędu w 2.0 jest bez porównania lepsza niż w 2.3, pomimo mniejszej mocy i momentu i tutaj zapewne robotę robi skrzynia.
W 2.3 wyraźnie gorzej się rusza (zwłaszcza pod górkę) i więcej trzeba się wajchą nawajchować :wyszczerzony:

zbyszekwoj - 2018-04-03, 09:42

dj.Adi napisał/a:
Jazda ok 100 km/h w większości autostrada 5 i 6 bieg obroty w granicach 2-2,5 tyś Jestem zdziwiony spalaniem, dlatego doszukuje się usterki. Zbyszek ile pali twój Rapido ?


Jeszcze dokładnie nia sprawdziłem ale już wiem że więcej niż poprzednia alkowa 2,8 idTD.

W sumie alkowa to tylko 20cm wyższa od półintegry. Myslę że dużą role odgrywa prędkość. Do stówy powinno być 10l , powyżej juz wzrasta szybko. Te 14 przy tych gabarytach i przy 120 to chyba normalka.Jakoś nikt nie chce się przyznać że pali więcej jak inni podają spalanie przy 80 z wiatrem. :diabelski_usmiech

zbyszekwoj - 2018-04-03, 09:46

joko napisał/a:
Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy


Zauważ ,że mowa była o skrzyni w 3l 177KM.

W 2,3 jest ok. :diabelski_usmiech

eler1 - 2018-04-03, 09:48

joko napisał/a:
Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy. Dawno już pisałem, że nie patrząc na dane katalogowe, w normalnych warunkach drogowych 2.0 115KM ze skrzynią 5-tką , w cięższym kamperze sprawuje mi się lepiej niż 2.3 z 6-tką w lżejszym dostawczaku.
Nie chodzi o przyspieszenie czy prędkość , ale o taką lekkość jazdy, elastyczność i coś co nazywam "łatwością jazdy". Elastyczność napędu w 2.0 jest bez porównania lepsza niż w 2.3, pomimo mniejszej mocy i momentu i tutaj zapewne robotę robi skrzynia.
W 2.3 wyraźnie gorzej się rusza (zwłaszcza pod górkę) i więcej trzeba się wajchą nawajchować :wyszczerzony:
Tylko koledzy piszą o problemach ze skrzynią w 3.0 !!!!
W 2.3 po podniesieniu mocy sprzęgła szybciej się kończą a co do wymiany oleju w skrzyni to tak jak koledzy piszą co 50tys. czy w 2.3 , 3.0

drzevo - 2018-04-03, 09:53

Info o spalaniu mojej alkowy 1.9 TD może nie do końca wpisuje się w temat, ale...

W niedzielę wielkanocną lecieliśmy A2 z Wawy do Uniejowa - wg prognoz pogody wiał zachodni wiatr rzędu 20 m/s... ciężko było lecieć powyżej 90 kmh, a spalanie około 14 litrów/100.
W drugą stronę, po ustaniu wiatru 100-110 km/h bez problemu i spalanie 12...
Kiedy turlam się niespiesznie na Mazury (90 km/h), pali około 10,5....

rzadko sprawdzam spalanie, ale te specyficzne warunki zmusiły mnie do wyciągnięcia kalkulatora ;)

LukF - 2018-04-03, 14:42

joko napisał/a:
Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy. (...) więcej trzeba się wajchą nawajchować :wyszczerzony:

Tak tak, ta skrzynia 6 cio biegowa jest źle pomyślana. Za dużo biegów, trzeba wajchą się nawajchować. :gwm
Piątka jest lepsza, mniej pracy ma kierowca a auto lepiej chodzi szczególnie na autostradzie z większymi prędkościami. :szeroki_usmiech A w maluchu miałem nawet czwórkę skrzynię, po prostu fiatowskie marzenie.... :diabelski_usmiech . Fajnie, że Fiat znów wrócił do skrzyni piątki bo z tą "skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy". Ponadto będę musiał pozbyć się mojej osobówki bo tam mam automat 8 biegowy to dopiero musi być dramat .... :gwm
Pozdrawiam i zdrowego rozsądku życzę :bukiet:

Wiem, popłynąlem trochę. Przepraszam :bukiet:

LukF - 2018-04-03, 15:59

Drzevo dzięki :spoko
Nie chciałem nikogo obrazić :pifko

joko - 2018-04-03, 21:35

zbyszekwoj napisał/a:
joko napisał/a:
Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy


Zauważ ,że mowa była o skrzyni w 3l 177KM.

W 2,3 jest ok. :diabelski_usmiech


Zbysiu, ale ja napisałem to co napisałem w odniesieniu do tego co jest jak rozumiem tematem tego wątku, czyli Twojego pytania o wrzucanie 6-tki w 2.3 i tego co na to odpowiedzieli inni (głównie chodzi mi o odpowiedź Papamili z pierwszej strony), a nie w odniesieniu do problemów ze skrzynią w 3.0.
Pisząc że jest coś na rzeczy , miałem na myśli nie do końca trafny dobór parametrów skrzyni do parametrów silnika, a nie jakąś wadę powodującą awarię.
Po prostu używam 2.3 z 6-tką i 2.0 z 5-tką i od początku czuję, że coś z tym 2.3 jest nie tak, co jak widzę potwierdzają inni.
Jeżeli potencjalnie słabszy silnik "napędza" cięższy samochód sprawniej niż ten mocniejszy silnik, lżejszy samochód , to oznacza, że ten słabszy ma lepiej zaprojektowany i skonstruowany napęd (silnik-skrzynia-dyfer) .... i tyle :spoko

Złe zestopniowanie tej 6-tki i słabe dopasowanie do charakterystyki silnika, widać skutecznie zabija tę drobną przewagę w mocy i momencie obrotowym jaką 2.3 ma nad 2.0 , co finalnie daje taki efekt jaki daje .

W 2.0 mniej wachluję lewarkiem, nie dlatego, że skrzynia ma mniej biegów, tylko dlatego , że napęd jest bardziej elastyczny.
Kamper z silnikiem 2.0 i skrzynką 5-tką , przy masie 3,5t i więcej , "wstaje" na piątym biegu od 40km/h , nawet pod lekką górkę i nie robi to na nim najmniejszego wrażenia.
Podobna próba w 2.3 na piątym biegu (o szóstym nawet nie mówię) kończy się szarpaniem i orkiestrą na klawiaturze .........

To co silnik ma w papierach, a to co samochód nim napędzany ma na kołach to zupełnie dwie różne sprawy .

Fordek - 2018-04-03, 21:47

Witam .. Moja średnia z 5000 km. to 8,5 l/100km. Silnik 2,3 .130KM Raczej jeżdżę spokojnie .
Miałem podmieść moc silnika - lecz po 5000 km opanowałem technikę jazdy i przyzwyczaiłem się do tego modelu. Może nie jest to rakieta ale da się jeździć.

LukF - 2018-04-03, 22:02

Jako, ale przecież z tą skrzynią piątką to Fiat w modelu Ducato 2.0 nie związał się aż do śmierci :lol:
Przecież teraz w 2.0 z euro6 jest skrzynia sześcio biegowa.... :kwiatki:
Czyli chyba auto z taką skrzynia ma jakąś przewagę?
Myślę, że Twoje odczucia z jazdy są subiektywne :lol:

joko - 2018-04-03, 22:17

LukF napisał/a:
Jako, ale przecież z tą skrzynia piątką to Fiat w Ducato 2.0 nie związał się aż do śmierci :lol:
Przecież teraz w 2.0 z euro6 jest skrzynia sześcio biegowa jak pisał kolega z MTM w innym wątku.... :kwiatki:


Ani ten nowy 2.0 to nie ten poprzedni, ani ta 6-tka to nie ta sama co w 2.3 , więc nie rozumiem co to niby ma mieć do tematu :chytry
Ot kolejny napęd, a że nie miałem okazji spróbować to się nie wypowiadam czy lepszy czy gorszy.
Jak zrobili dobrze to może być żyleta, ale równie dobrze mogli spieprzyć jak w 2.3 i wtedy z większej mocy i momentu będzie kupa :wyszczerzony:
Pożyjemy , zobaczymy :spoko

joko - 2018-04-03, 23:01

LukF napisał/a:
...........................
Myślę, że Twoje odczucia z jazdy są subiektywne :lol:


A jakie mają być , że tak zapytam ? Jak mi się jednym autem jeździ lepiej jak drugim to uznaję , że jest lepsze i tyle ......

LukF napisał/a:
...........................
Czyli chyba auto z taką skrzynia ma jakąś przewagę?


W tym stwierdzeniu/pytaniu nie ma ni sensu ni logiki. Próbujesz przepchnąć tezę , że skrzynia mająca 6 biegów jest permanentnie lepsza od tej co biegów ma 5, a to bzdura jest totalna.
Porównywanie samych skrzyń do siebie nie ma sensu z założenia, a pod względem ilości przełożeń to już zupełnie. Porównywać można całe napędy, czyli zespoły złożone z silnika i skrzyni z mechanizmem przekazującym napęd na koła , i to też nie ogólnie tylko konkretne modele skrzyń z konkretnymi silnikami ..... i jakby tego mało, to jeszcze w konkretnych zastosowaniach (czytaj, konkretnych pojazdach).
Ja porównałem jeden konkretny napęd złożony z silnika 2.3 130 i 6-cio biegowej skrzyni jaką Fiat do tych silników montował, do drugiego z silnikiem 2.0 115 wraz ze skrzynią 5-tką.
To ile która skrzynia ma biegów ma w tym porównaniu trzeciorzędne znaczenie , a sedno sprawy tkwi w ich zestopniowaniu i dopasowaniu tego zestopniowania do konkretnej charakterystyki danego silnika , zastosowanego konkretnie do napędu kampera (a nie np. osobówki)
Z jak zauważyłeś subiektywnego , acz opartego na realnym i osobistym teście , porównania wyszło mi, że ta konkretna 5-tka z tym konkretnym silnikiem 2.0 115 radzi sobie w kamperku lepiej w stosunku do tego drugiego zestawu ............... Amen

Suliki - 2018-04-04, 10:05

Witam

Strasznie się nerwowo zrobiło, a chyba nie o to chodziło, z moich doświadczeń:
- 2,0 z 5cio biegową i 6m zabudową Burstner - fajnie, bardzo elastycznie, bardzo oszczędnie ( średnia 8,6l/100 ), ale wyraźny brak 6tego biegu powyżej 110km na godzinę i bujaniu się na autostradach. Robi się głośno ze względu na obroty. Kilka wysokich górek zrobione - no problem! Kolega ma 7,5m zabudowę i do tego już tak nie polecamy 2,0 i 115km.
- 2,3 z 6cio biegową i blaszak, faktycznie elastyczność trochę gorsza ale 6tka na przelotach znacznie podnosi komfort ( ciszej ) . Spalanie bardzo podobne przy wyższych średnich prędkościach ale aerodynamika inna więc trudno porównywać. Przyspieszanie - odczuwalnie lepsze. Nie testowałem najnowszego 2,3 z nową turbiną i EURO 6 , różne opinie widziałem na forach - może ktoś taki ma i się podzieli opinią ?

zbyszekwoj - 2018-04-04, 10:31

Suliki napisał/a:
2,3 z 6cio biegową i blaszak, f


Blaszak a kamper ,to jednak różnica. kamper cały czas obciążony. Dla mnie lepsza była by skrzynia 5 bo na razie to od wajchowania biegi mi sie p...mylą. Należy jednak zwrócić uwagę ,że kamperami na ducatoIII jakos szybciej jeździmy niż II i stąd tez podwyższone zużycie paliwa.Chociaz mój króciak i w 3 t się mieści.Z drugiej strony JohnegoW. kamper duzy 2l pali cos kolo 5. :diabelski_usmiech

Suliki - 2018-04-04, 10:41

Blaszak Kamper - Grand Canyon Hymer , masa +/- ta sama, tylko trochę bardziej opływowy
krimar - 2018-04-04, 14:40

Jakoś strasznie mało wam palą te Ducato.
Mi ostatnio zwykły blaszak L2H2 z 2017r 2,3 ze skrzynią 6-biegową spalił jak na zdjęciach:

andream - 2018-04-04, 15:05

Tylko krimar pokazał wiarygodne dane.
amples - 2018-04-04, 15:32

andream napisał/a:
krimar pokazał wiarygodne dane.
Wskazania spalania komputera , są obarczone w większości przypadków błędem , rzadko zgadzają się z rzeczywistością .
ZEUS - 2018-04-04, 15:40

i najczęściej zaniżają zużycie paliwa... :(
Suliki - 2018-04-04, 16:17

a to ten nowy silniczek 2,3 Euro 6 tak pali jak na obrazkach ? Z ręką na sercu i nogą na gazie mogę powiedzieć, że jadąc mało oszczędnie z Monachium do Gdańska ( średnia wyszła dobrze ponad 100km/h ) zmieściłem się w 10l ( 9,9 o ile pamiętam - 2,3/Euro 5 ). Komputer pokrywa się z dolewkami do zbiornika, nie ma przekłamania
LukF - 2018-04-04, 22:05

Joko napisał
"Jak zrobili dobrze to może być żyleta, ale równie dobrze mogli spieprzyć jak w 2.3 i wtedy z większej mocy i momentu będzie kupa :wyszczerzony: "


Ja tam nie wiem co w Twoim spieprzyli. Moja skrzynia i silnik jest OK :diabelski_usmiech I tego będę się trzymał.

Bydgoszczu - 2018-08-18, 22:14

Co do 2.3 i skrzyni 6 to mam zdanie takie, że coś jest nie tak z przełożeniami. 1-ka krótka, wsteczny długi, 6-tka koszmarnie długa, kompletnie niedopasowana do 3,5t ;) alkowy.
Ponieważ musiałem kupić opony, to zaryzykowałem i założyłem o mniejszym profilu (było 225/75/16 jest 225/65/16). Efekt pozytywny. Jedynki można nie używać, wsteczny się skrócił, piątka lepiej nadaje się do jazdy w trybie „rilax” czyli snucia się 70-80, szóstka nareszcie przyspiesza, a maksymalny moment obrotowy wypada przy 100km/h czy tyle, żeby alkowa paliła te 11,5l. Generalnie silnik mniej się męczy z takim klocem i mniej pali.
Wady tego rozwiązania znam: licznik oszukuje, komputer zle liczy spalanie, no i wizualnie te koła wyglądaja jak jakieś ni to piętnastki, ni to szesnastki. Godzę się z tymi wadami, bo skrócenie przełożenia końcowego lepiej się sprawdza w ciężkiej alkowie z dużym oporem powietrza. Sprawdza się to przy przy moim stylu jazdy (spokojnym, ale zdecydowanie i sprawnie wyprzedzam zawalidrogi), nie wiem czy u każdego się sprawdzi. W busie co jezdzi 120 to bym tego zabiegu nie robił.
Predkosci podaje wg. Gps, a paliwo licze z korekta rozmiaru opon.

LukF - 2018-08-20, 20:36

No i jak Ci pasuje to spoko. Bo o czym tu dyskutować :spoko
Socale - 2018-08-21, 00:10
Temat postu: Re: Technika jazdy
zbyszekwoj napisał/a:
Kiedy praktycznie wrzucacie 6 w kamperze na Fiacie 2,3 -96KW-130kM ?

Przy osiągnięciu licznikowego 100/h z zamiarem zapięcia tempomatu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group