Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato 3.0 problem z wentylatorami chłodnicy

remi - 2018-07-31, 16:03
Temat postu: Ducato 3.0 problem z wentylatorami chłodnicy
Problem pojawił się po napełnieniu klimy. Po załączeniu klimy po jakiś 3 sekundach wyskakuje check który mówi o problemie prędkości wentylatorów. Klima działa a wentylatory ruszają na maxa prawie równo jak włączam klimę . Silnik jest z 2008r. Wcześniej był motor 2.3 auto z 2008.. Sądzę że to informacje które wystarczą dla fachowca aby coś podpowiedzieć.Jeden fachowiec twierdzi że po załączeniu klimy wentylatory mają iść na maksa drugi że na minimum . Sądzę że za czym oddam go do warsztatu warto zasięgnąć rady kogoś z majsterków na forum.
Gewehr - 2018-07-31, 16:20

Uszkodzony któryś z rezystorów, lub wiązka. Może być również strzelony ECU, ale to bardzo rzadko się zdarza.
remi - 2018-07-31, 16:50

Czy na chłodnicy 2.3 a 3.0 te same rezystory oraz czy wymontuje je bez rozbierania chłodnicy
Gewehr - 2018-07-31, 17:02

Ogólnie jest kilka rodzajów i nie wiadomo co tam siedzi. Wentylatory również są różne. Różnią się łopatami, jak i nawet wtyczkami ;)
Same rezystory wyjmiesz na aucie. Sprawdź jeszcze czy nie masz przekaźników przy wentylatorach. Tez mogą być uszkodzone.
Trochę zabawy jest z tym i nie kumaty elektryk polegnie na temacie :mrgreen:

remi - 2018-07-31, 17:07

Czyli to proste jak drut kolczasty. Jak opanuję dam znać co padło. Dzięki.
silny - 2018-08-01, 04:52

Jak coś mogę podpowiedzieć ,bo mam 3.0 z 8 roku , orginał , to tyle że po włączeniu klimatyzacji na chłodnym wentylatory nie startują wcale , ruszają po chwili a na ciepłym silniku ruszają z wolnych i kręcą prawie cały czas chwilami dając na maxa pewnie żeby zbić temperaturę czynnika.

Czyli temat sterowania :( bo same wentylatory tu raczej nie winne :idea :spoko

kaimar - 2018-08-01, 06:54

Wentylatory są sterowane przez ECU silnika. Proponuję podłaczyć samochód do komputera. W programie są też funkcje testowe. Bez tego to można tylko zgadywać.
Gewehr - 2018-08-01, 07:46

Napisał przecież że problem jest w prędkości wentylatorów. Więc już pewnie był podłączony.
Komputer nie powie gdzie jest uszkodzenie.

kaimar - 2018-08-01, 09:48

Bieg I i II są osobno sterowane przez ECU. Z programu wymuszasz test poszczególnych biegów. Wtedy lokalizujesz usterkę.
remi - 2018-08-14, 18:02

No coś dalej w temacie.Okazało się że problem wynika z różnic przy silniku 23 i 3.0 . Pierwszy ma 2 wentylatory a drugi 3 ,no i jakoś to pogodzono.,błąd usunięty ale jak to w życiu jedna lampka zgasła a inna się zapaliła co by nie było nudno-żółty trójkąt ,raz świeci a jak mu się czapka ustawi w drugą mańkę to ciemna . Elektryk z dobrą opinią ale robi karpia i co dalej.
groniar - 2021-05-28, 05:35

sory że podpinam się pod twój wątek, ale też mam problem z wentylatorami. Mam boxera z 2015 z silnikiem 3.0. Po odpaleniu klimy od razu startuje 1 wentylator na 1 biegu po chwili odpala się drugi bieg ,drugi wentylator i wtedy wyświetla się błąd sprawdź silnik, System przechodzi w tryb awaryjny(brak mocy). Po podpięciu komputerka do diagnozowania wyświetla się komunikat o usterce systemu wentylatorów trzeciego biegu kod 482. Najpierw wymieniłem rezystory bo na pierwszym był zwęglony, nic nie pomogło, wyczułem luzy na wentylatorach więc kupiłem cały zestaw wentylatory, rezystory i przekaźniki, też nie pomogło. Sprawdziłem optycznie przewody i kostki, wyglądają jak nówki, nie wiem już gdzie dalej szukać, może jakieś czujniki albo przekaźniki?
voice - 2021-05-28, 13:01

groniar napisał/a:
sory że podpinam się pod twój wątek, ale też mam problem z wentylatorami. Mam boxera z 2015 z silnikiem 3.0. Po odpaleniu klimy od razu startuje 1 wentylator na 1 biegu po chwili odpala się drugi bieg ,drugi wentylator i wtedy wyświetla się błąd sprawdź silnik, System przechodzi w tryb awaryjny(brak mocy). Po podpięciu komputerka do diagnozowania wyświetla się komunikat o usterce systemu wentylatorów trzeciego biegu kod 482. Najpierw wymieniłem rezystory bo na pierwszym był zwęglony, nic nie pomogło, wyczułem luzy na wentylatorach więc kupiłem cały zestaw wentylatory, rezystory i przekaźniki, też nie pomogło. Sprawdziłem optycznie przewody i kostki, wyglądają jak nówki, nie wiem już gdzie dalej szukać, może jakieś czujniki albo przekaźniki?


Najczęstszą usterką są uszkodzone przewody z lewej strony od skrzynki z bezpiecznikami. Wada tych modeli. Sprawdź, a najlepszym sposobem to podłączenie pod Diagbox i sprawdzenie tak jak wcześniej pisał kolega Kaimar wysterować z programu.

Jak będziesz w pobliżu to zapraszam mogę podłączyć pod kompa.

groniar - 2021-05-28, 14:49

Dzięki za odpowiedź, temat udało się ogarnąć. wysypała się mapa, komp poszedł na stół i wgrano nową mapę, okazało się że nie potrzebnie wpakowałem 600,- na nowe graty, no ale są nowe :lol: ważne że można jechać na weekend :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group