Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Klima do starego Fiata Ducato

Hort - 2018-08-05, 14:58
Temat postu: Klima do starego Fiata Ducato
Witam .
Czy ktoś ma orientację czy do starych Fiatów Ducato z okresu 1990 - 1995 r da rady domontować klimę silnikową ? Dzięki .

amples - 2018-08-05, 15:18

Hort napisał/a:
Ducato z okresu 1990 - 1995 r da rady domontować klimę silnikową ?
Prawie każdego auta ,
pozostaje kwestia mocy silnika , co by jej zostało do jazdy :diabelski_usmiech .

Hort - 2018-08-05, 17:35

amples napisał/a:
Hort napisał/a:
Ducato z okresu 1990 - 1995 r da rady domontować klimę silnikową ?
Prawie każdego auta ,
pozostaje kwestia mocy silnika , co by jej zostało do jazdy :diabelski_usmiech .

No jak tak patrzę w necie to najczęściej widzę silniki 75 KM . Dzięki za odpowiedż.

silny - 2018-08-05, 18:52

Logika przemawia że nie , cena ok 4 tyś PLN
TomekM - 2018-08-06, 06:28

Zapytaj Capoman-a on już założył.
tosiek159 - 2018-08-06, 22:51

[quote="amples"]
Hort napisał/a:
Ducato z okresu 1990 - 1995 r da rady domontować klimę silnikową ?

Zadzwoń do Zbyszka k.Lublina. Telf: 81 857 42 43 i +48 602 534 939
Zbyszek zajmuje się tylko naprawą i zakładaniem klimatyzacji silnikowych, kilka lat temu, założył mi do Franki 2.5 TDI z 1995 roku. Umówiłem się na termin, od godź. 7-mej do 18-tej - trwało to 10 godzin.

JaroW - 2018-08-07, 07:28

[quote="tosiek159"]
amples napisał/a:
Hort napisał/a:
Ducato z okresu 1990 - 1995 r da rady domontować klimę silnikową ?

Zadzwoń do Zbyszka k.Lublina. Telf: 81 857 42 43 i +48 602 534 939
Zbyszek zajmuje się tylko naprawą i zakładaniem klimatyzacji silnikowych, kilka lat temu, założył mi do Franki 2.5 TDI z 1995 roku. Umówiłem się na termin, od godź. 7-mej do 18-tej - trwało to 10 godzin.


Witaj
Zakładał do Franki 2.5 TDI z 1995 roku. czyli DUCATO II a w tych autach bywały fabryczne klimatyzacje oraz pasowały z aut z późniejszych lat.
Kolega pytał o Ducato I a tu jest już problem bo fabrycznych klim nie stosowano i je trzeba dorabiać ...
Pozdrawiam.

KrzySówka - 2018-08-07, 08:55

Z tego co wiem można założyć. Jam mam Peugeota J5 a to zabudowa jak w Ducato I. Rozmawiałem w tej sprawie z firma: klimaborki.pl ale trzeba było samochód zostawić na około tydzień i po sezownie. Z uwagi na odległośc na razie sie nie zdecydowałem ale ciągle o tym myślę:)
M@rio - 2018-08-07, 16:22

W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł
Turok - 2018-08-07, 16:34

M@rio napisał/a:
W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł


Cena zabija :zastrzelic :) Miałem jakieś przebłyski, żeby kiedyś zamontować, ale chyba właśnie mi przeszło :stop: :mrgreen:

MILUŚ - 2018-08-07, 20:57

M@rio napisał/a:
W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł


Twój pacjent to Ducato II a pytanie było o DI ...........czytaj ze zrozumieniem :-P

Socale - 2018-08-07, 21:18

Tak myślę se...
I myślę...
Udaję że myślę, ale myślę i wymyśliłem pierwsze pytanie.
Jakiej mocy i o jakich obrotach silnik elektryczny na 12V byłby zdolny kręcić sprężarką klimy od jakiejś osobówki?

Bo tak wpadło mi do łba: Zmontować elektryczny napęd ze sprężarką, na pasek lub przekładnię aby sprężarka osiągała obroty odpowiadające 1,5-2tys obrotów w silniku w którym była zamontowana.
Dalej, wlepić chłodnicę bo w D1 miejsce jest i da się, wymiennik/chłodniczkę wbić w dolot powietrza do wentylacji/nagrzewnicy.
Pominąć wszelkie czujniki warunkujące załączanie rdzenne i na koniec zamontować pstryczek w kabinie: Klima ON-OFF

amples - 2018-08-07, 21:29

Socale napisał/a:
Jakiej mocy
W teorii sprężarka odbiera od silnika od 2 do 5 KM , zależne jest od wielu czynników .
Socale - 2018-08-07, 21:50

No to się w przemyśleniach moce rozjeżdżają bo np monoblok domowy o podobnej lub większej wydajności chłodzenia i bez dodatkowej chłodnicy pobiera poza rozruchem 700-800W
Wykorzystując silnik elektryczny i przekładnie np 3:1 silnik 250-300W pracowałby lekko a taką moc elektryczną mógłby dostarczyć standardowy alternator.
Hm, czy ja nie błądzę?
Nie chodzi mi o maxymalne wykorzystanie tej klimy, ale takie optymalne nie wygórowane. Nikt z nas nie jeździ na max dmuchawie i 16st C.

Flag - 2018-08-07, 23:06

raczej nie tędy droga, z połaczenia sprezarki samochodewj z malym silniczkiem elektrycznym nic nie wyjdzie. Zdecydowanie lepiej zastosowac kompresor na 12V z zamrażalki.
Socale - 2018-08-07, 23:18

Flag napisał/a:
raczej nie tędy droga, z połaczenia sprezarki samochodewj z malym silniczkiem elektrycznym nic nie wyjdzie. Zdecydowanie lepiej zastosowac kompresor na 12V z zamrażalki.

No nie z małym, lecz odpowiednim. I nie silniczkiem, lecz silnikiem. Osiągnąć 300W z 12V nie jest trudne, a oczekiwania są małe... no, niewielkie - więc jest do osiągnięcia.
Obroty, moc, przekładnia.
.
Kompresor zamrażarki obsługuje małą kubaturę zamkniętą i nie pompuje w eter. Nie da się, odpada.

Flag - 2018-08-08, 07:55

Socale napisał/a:
Flag napisał/a:
raczej nie tędy droga, z połaczenia sprezarki samochodewj z malym silniczkiem elektrycznym nic nie wyjdzie. Zdecydowanie lepiej zastosowac kompresor na 12V z zamrażalki.

No nie z małym, lecz odpowiednim. I nie silniczkiem, lecz silnikiem. Osiągnąć 300W z 12V nie jest trudne, a oczekiwania są małe... no, niewielkie - więc jest do osiągnięcia.
Obroty, moc, przekładnia.
.
Kompresor zamrażarki obsługuje małą kubaturę zamkniętą i nie pompuje w eter. Nie da się, odpada.


3000W nie 300W :) tyle potrzebuje spręzarka samochodowa. Nie wiem jak Ty ale ja uważam ze silnik elektryczny 3kW w kamperze to cięzka sprawa. CO masz na myśli pompuje w eter? Nie wiem jak u Ciebie ale wszystkie kompresory klimatyzacji samochodowej pompują do instalacji (do rur) a nie w eter :) pompują poprzez rury do wymiennika przy ktorym jest wentylator ktory dmucha w ten wymiennik i tak masz zimny nadmuch w aucie. Nie ma znaczenia (jedynie wydajnosc) czym zasilisz ten wymiennik. Zdecydowanie lepszy bedzie 300W kompresor pracujący na 100% mocy przewidzianej przez producenta niż kompresor 3000W zasilany silnikiem 300W.

Socale - 2018-08-08, 10:10

Oj, nie zrozumiałeś moich przenośni. :roll:
Pompowanie w eter czyli w powietrze, w przeciwieństwie do domowej zamrażarki gdzie zimno jest gromadzone w małej kubaturze.
Ja mam fabryczną klimę i tu nie o mnie chodzi, a te moje wywody to takie udawanie że myślę, taka zwykła, niekoniecznie mądra koncepcja do omówienia - zerknij stronę wcześniej.
Brnijmy dalej bo do pracy dziś czy jutro nikt mnie nie zmusi, więc nudzi się.
.
3000W to siła m/w 2 rozruszników od diesli, nie sądzę że aż takiej siły potrzebuje klimowa sprężarka do pracy na 1/3 gwizdka.
3000W napędzane zwykłym paskiem klinowym... to z czego ten pasek?
Ale... moc wydalanego zimnego powietrza może być określona na 3000W bo marketing musi szokować i tyle zimnego wydechu na tabliczce ma klima w biurze która pożera 700W prawdziwych elektrycznych.
I właśnie o te Waty mi chodzi, z fizyki, nie marketingu + przekładnia.

amples - 2018-08-08, 10:55

Socale napisał/a:
sprężarka do pracy na 1/3 gwizdka.
Poco ci koparka do załadowania taczki gdy wystarczy łopata . :diabelski_usmiech
Bajaga - 2018-08-08, 11:11

Turok napisał/a:
M@rio napisał/a:
W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł


Cena zabija :zastrzelic :) Miałem jakieś przebłyski, żeby kiedyś zamontować, ale chyba właśnie mi przeszło :stop: :mrgreen:

Koledzy pisali, że w Borkach to tak w granicach 4 tys. 10 tys to cena bez sensu ale 4tys do pewnego, zadbanego, suchego auta z pasującym układem to raczej warto.

Socale - 2018-08-08, 12:46

amples napisał/a:
Socale napisał/a:
sprężarka do pracy na 1/3 gwizdka.
Poco ci koparka do załadowania taczki gdy wystarczy łopata . :diabelski_usmiech

Ha! Łopaty nie mam, musiałbym kupić a to wydatek. Sąsiad ma koparkę i lubi moje piwo :)
:bukiet:
.
Ale wiecie co, a może ze szrotu zlecę wydobycie kompletnej klimatyzacji najprostszej z możliwych np. z jakiegoś golfika i poeksperymentuję se, a tak by ciekawość zimą zaspokoić.
Hm... Może na początek samą sprężarkę by zobaczyć co da radę ją napędzić.

JaroW - 2018-08-08, 13:05

Turok napisał/a:
M@rio napisał/a:
W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł


Cena zabija :zastrzelic :) Miałem jakieś przebłyski, żeby kiedyś zamontować, ale chyba właśnie mi przeszło :stop: :mrgreen:



Witam
chyba kogoś bardzo porąbało
ja zapłaciłem za to samo 3600zł
POLECAM KLIMABORKI ALE ROBILI DO DUCATO 2

Flag - 2018-08-08, 13:44

Ja planuje załozyc klime ze sprezarka z zamrazalki - zdam relacje jak działa :) - plan jest taki ze jak schlodze silnikową, pozamykam szczelnie auto i wlacze ta klime (zasialana z solara) to utrzyma temperature.
Bajaga - 2018-08-08, 14:17

Flag napisał/a:
plan jest taki ze jak schlodze silnikową, pozamykam szczelnie auto i wlacze ta klime (zasialana z solara) to utrzyma temperature.

Plan wydaje się mocno ambitny.. Tzn to schładzanie solarem.

Flag - 2018-08-08, 14:21

Bajaga napisał/a:
Flag napisał/a:
plan jest taki ze jak schlodze silnikową, pozamykam szczelnie auto i wlacze ta klime (zasialana z solara) to utrzyma temperature.

Plan wydaje się mocno ambitny.. Tzn to schładzanie solarem.


solar daje ponad 20A, sprezarka plus wentylator beda brały max 10A.

Seweryno1983 - 2018-08-08, 14:31

Socale - możesz iść tą drogą ale doradze Ci coś lepszego. Wymiennik lepiej wziąć z Allegro albo alliexpres - uniwersalny do busa ( są takie sprzedawane jako drugie/dodatkowe) przewody będziesz musiał dorobić. Skraplacz zabudujesz przed chłodnicą pod maską, osuszacz pod maską ale ze sprężarką będzie problem. Cieżko upchać pod maską sprężarkę. Z przodu nie zabudujesz bo nie przestrzelisz sie paskiem z napędem a z tyłu jest allternator i prócz tego ciasno... Właśnie walcze z tematem.
Bajaga - 2018-08-08, 14:37

Flag napisał/a:

solar daje ponad 20A, sprezarka plus wentylator beda brały max 10A.

Ech, że też wielkie firmy tego nie ogarniają i nie potrafią kamperowemu społeczeństwu zaoferować. Każdy stojący długo w ciepłych krajach by rwał to jak Reksio szynkę :mrgreen:

Flag - 2018-08-08, 14:54

Bajaga napisał/a:
Flag napisał/a:

solar daje ponad 20A, sprezarka plus wentylator beda brały max 10A.

Ech, że też wielkie firmy tego nie ogarniają i nie potrafią kamperowemu społeczeństwu zaoferować. Każdy stojący długo w ciepłych krajach by rwał to jak Reksio szynkę :mrgreen:


wielkie fimy chcą zarobic, np wciskajac ludziom lodówki absorbcyjne i wmawiając że kamperowa musi tak działać :)

Flag - 2018-08-08, 14:55

Bajaga napisał/a:
Flag napisał/a:

solar daje ponad 20A, sprezarka plus wentylator beda brały max 10A.

Ech, że też wielkie firmy tego nie ogarniają i nie potrafią kamperowemu społeczeństwu zaoferować. Każdy stojący długo w ciepłych krajach by rwał to jak Reksio szynkę :mrgreen:

Toskaner własnie to teraz przygotowuje dla siebie tylko w wiekszej wersji bo na afryke :)

Bajaga - 2018-08-08, 16:05

Flag napisał/a:

Toskaner własnie to teraz przygotowuje dla siebie tylko w wiekszej wersji bo na afryke :)


Czyli te gupki z Dometica czy Trumy nie chcą na nas zarobić? Echhh szkoda :( Bo chętnie bym kupił taką klimę postojową w zestawie z solarem która w takiej Grecji czy Maroku na plaży robi mi dobrze ze słońca.

M@rio - 2018-08-08, 16:06

Cena wysoka, ale klimatyzacja nowa, dedykowana do modelu i dwa lata gwarancji.
M@rio - 2018-08-08, 16:14

JaroW napisał/a:
Turok napisał/a:
M@rio napisał/a:
W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł


Cena zabija :zastrzelic :) Miałem jakieś przebłyski, żeby kiedyś zamontować, ale chyba właśnie mi przeszło :stop: :mrgreen:



Witam
chyba kogoś bardzo porąbało
ja zapłaciłem za to samo 3600zł
POLECAM KLIMABORKI ALE ROBILI DO DUCATO 2


Ale czy na pewno to samo?

M@rio - 2018-08-08, 16:44

MILUŚ napisał/a:
M@rio napisał/a:
W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł


Twój pacjent to Ducato II a pytanie było o DI ...........czytaj ze zrozumieniem :-P


Jak byś czytał ze zrozumieniem to zauważył byś, że chodziło mi o to, żeby wskazać koledze firmę która może zamontować taką klimatyzację. :spoko

Flag - 2018-08-08, 16:54

Bajaga napisał/a:
Flag napisał/a:

Toskaner własnie to teraz przygotowuje dla siebie tylko w wiekszej wersji bo na afryke :)


Czyli te gupki z Dometica czy Trumy nie chcą na nas zarobić? Echhh szkoda :( Bo chętnie bym kupił taką klimę postojową w zestawie z solarem która w takiej Grecji czy Maroku na plaży robi mi dobrze ze słońca.


polecam zacząć od zainwestowania w naukę czytania :)

JaroW - 2018-08-08, 17:03

M@rio napisał/a:
JaroW napisał/a:
Turok napisał/a:
M@rio napisał/a:
W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł


Cena zabija :zastrzelic :) Miałem jakieś przebłyski, żeby kiedyś zamontować, ale chyba właśnie mi przeszło :stop: :mrgreen:



Witam
chyba kogoś bardzo porąbało
ja zapłaciłem za to samo 3600zł
POLECAM KLIMABORKI ALE ROBILI DO DUCATO 2


Ale czy na pewno to samo?


Witam
zrozumiałem że dałeś zamontować do starego jak świat DUCATO 2 klimę
oczywiście nową .. za prawie 10tyś złotych
odpowiadam że mam zamontowaną klimę za 3600zł silnikową też do DUCATO 2
więc po co przepłacać jak zostaje w kieszeni kasa na wakacje a nawet na zamontowanie klimy dachowej..
Klimatyzacje montowałem w firmie co polecał TOSIEK

M@rio - 2018-08-08, 17:18

JaroW napisał/a:
M@rio napisał/a:
JaroW napisał/a:
Turok napisał/a:
M@rio napisał/a:
W czerwcu zamontowali mi klimatyzację w firmie Auto Klimat we Wrocławiu, pacjent Fiat Ducato 2.5 TDi Cat z 1998r. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Cena 9800 zł


Cena zabija :zastrzelic :) Miałem jakieś przebłyski, żeby kiedyś zamontować, ale chyba właśnie mi przeszło :stop: :mrgreen:



Witam
chyba kogoś bardzo porąbało
ja zapłaciłem za to samo 3600zł
POLECAM KLIMABORKI ALE ROBILI DO DUCATO 2


Ale czy na pewno to samo?


Witam
zrozumiałem że dałeś zamontować do starego jak świat DUCATO 2 klimę
oczywiście nową .. za prawie 10tyś złotych
odpowiadam że mam zamontowaną klimę za 3600zł silnikową też do DUCATO 2
więc po co przepłacać jak zostaje w kieszeni kasa na wakacje a nawet na zamontowanie klimy dachowej..
Klimatyzacje montowałem w firmie co polecał TOSIEK


Masz rację, wybrałem najdroższą opcję. Mam jednak nedzieję, że bedzie dobrze i długo działać. Co do Twojego wyboru to jak najbardziej słuszny. Pozdrawiam
M@rio

Bajaga - 2018-08-08, 18:26

Flag napisał/a:
Bajaga napisał/a:
Flag napisał/a:

Toskaner własnie to teraz przygotowuje dla siebie tylko w wiekszej wersji bo na afryke :)

Czyli te gupki z Dometica czy Trumy nie chcą na nas zarobić? Echhh szkoda :( Bo chętnie bym kupił taką klimę postojową w zestawie z solarem która w takiej Grecji czy Maroku na plaży robi mi dobrze ze słońca.


polecam zacząć od zainwestowania w naukę czytania :)

No tak właśnie nie wiem co źle wyczytałem. Z tego co wiem wielu tutaj chciałoby mieć solara napędzającego stacjonarną klimę w jakimś milym gorącym miejscu. I z tego co wiem nie ma takiej opcji jak na razie. Ale może się mylę to uprzejmie przepraszam i proszę o pokazanie ofert.

grzegorz_wol - 2018-08-08, 19:14

Czy kombinował ktoś z ograniczeniem objętości do schłodzenia wewnątrz kampera przez zastosowanie jakichś np kotar itp.
Klima silnikowa nie schłodzi całości zabudowy ale ja w sumie potrzebuję schłodzić tylko przestrzeń pasażerską koło stolika. Macie jakieś sprawdzone patenty?

Ps
Sorki za wtrącenie do tematu ale po założeniu klimy silnikowej Autor wątku pewnie będzie miał ten sam problem.

Socale - 2018-08-08, 19:17

Nie czytają Koledzy, oj nie czytają.
Ja chcę się pobawić w eksperymentowanie na stole :idea a nie montaż w D1 komukolwiek.
Ja już mam zimno wszędzie, nie potrzebuję więcej. Pobawić się tylko chcę a w co i jak to zapraszam na poprzednie strony.
.

Hort - 2018-08-08, 22:38

Ale ja tylko pytałem czy da rady zamontowac w Ducato I no i ew. kogo polecacie . No nie ma co się kłócić . Czy coś jest drogie czy nie to całkiem inny temat .
ja mam takie priorytety
1 zamontować
2 zrobić to w warsztacie dającym gwarancję jakości
3 Cena
jak nie będzie spełniony 1 warunek to pozostałe nie mają znaczenia
jak nie będzie spełniony 1 i 2 warunek to 3 nie ma znaczenia
a o 3 to będę myślał jak zostaną spełnione pierwsze dwa.
tak więc jak twierdzicie że 1 warunek jest do spełnienienia to teraz trzeba zbadać warunek nr 2

dzięki za porady

Socale - 2018-08-08, 23:12

Hort napisał/a:
...
1 zamontować
2 zrobić to w warsztacie dającym gwarancję jakości
3 Cena
...

1. Tu może być kłopot z odbiorem napędu dla sprężarki gdyż w D1 po lewej stronie miałem rozrząd i żadnego napędu, natomiast po prawej stronie silnika był napęd alternatora i vacuum pompy i może coś jeszcze. Raczej trudno będzie a tylko w tym problem jest.
2,5 turbo miał ciaśniej za chłodnicą
Dlatego naszła mnie myśl czy da się napędzać sprężarkę silnikiem elektrycznym 12V, umiejscowionym pod maską w dogodnym miejscu bo miejsca jest - ja tą przestrzeń wykorzystałem na inne pierdoły:
https://www.camperteam.pl...p=438136#438136

Aaaa i mówimy o silniku D1/J5/C25
A tutaj ten silnik od śrubki do odpalenia. https://www.camperteam.pl...p=404582#404582

Gregorio - 2018-08-09, 07:43

Socale napisał/a:
Hort napisał/a:
...
1 zamontować
2 zrobić to w warsztacie dającym gwarancję jakości
3 Cena
...

1. Tu może być kłopot z odbiorem napędu dla sprężarki gdyż w D1 po lewej stronie miałem rozrząd i żadnego napędu, natomiast po prawej stronie silnika był napęd alternatora i vacuum pompy i może coś jeszcze. Raczej trudno będzie a tylko w tym problem jest.
2,5 turbo miał ciaśniej za chłodnicą
Dlatego naszła mnie myśl czy da się napędzać sprężarkę silnikiem elektrycznym 12V, umiejscowionym pod maską w dogodnym miejscu bo miejsca jest - ja tą przestrzeń wykorzystałem na inne pierdoły:
https://www.camperteam.pl...p=438136#438136

Aaaa i mówimy o silniku D1/J5/C25
A tutaj ten silnik od śrubki do odpalenia. https://www.camperteam.pl...p=404582#404582


Wojtuś, chyba późna pora daje Ci się we znaki ;)
w tym wątku mówimy o silniku DI natomiast Ty miałeś Peugota J5 a to dwie różne konstrukcje. W DI dla przykładu altka masz po lewej stronie a nie po prawej jak w J5/C25

Socale - 2018-08-09, 19:43

Oj, nie pora a temperaturka :)
Ale łeb przegrzany dam se odciąć, że w D1 oprócz autonomicznych, były również te silniki o których wspominam.
Chyba że wówczas też byłem przegrzany :roll:

Flag - 2018-08-09, 21:35

Bajaga napisał/a:
Flag napisał/a:
Bajaga napisał/a:
Flag napisał/a:

Toskaner własnie to teraz przygotowuje dla siebie tylko w wiekszej wersji bo na afryke :)

Czyli te gupki z Dometica czy Trumy nie chcą na nas zarobić? Echhh szkoda :( Bo chętnie bym kupił taką klimę postojową w zestawie z solarem która w takiej Grecji czy Maroku na plaży robi mi dobrze ze słońca.


polecam zacząć od zainwestowania w naukę czytania :)

No tak właśnie nie wiem co źle wyczytałem. Z tego co wiem wielu tutaj chciałoby mieć solara napędzającego stacjonarną klimę w jakimś milym gorącym miejscu. I z tego co wiem nie ma takiej opcji jak na razie. Ale może się mylę to uprzejmie przepraszam i proszę o pokazanie ofert.


Ofert czego? każda klima może byc zasilana z solara. No chyba ze taka na diesla :) to juz nie bedzie dzialac z solara

tom-cio - 2018-08-09, 21:54

Zle liczycie.i Wojtek nie odpalaj na malym silniczku.Niech Koder policzy,ale klima samochodowa ze sprezarki ma 5000W.Wiem co mowie,przeszedlem droge odpalania sprezarki na silniku elektrycznym,kumpel ma szrot ,moglem se eksperymentowac do woli,i o ile bez gazu problemu nie ma ,to z gazem nabitym zatrzymywalo silnik od pralki frani,zatrzymywalo wiertarki 1200w,sprzeglo odsrodkowe w boschach strzelalo po zapieciu 12v.
U mnie skonczylo sie monoblokiem na platformie i agregatem obok.Ale szczerze na czas jazdy to dupa blada.moj pingwin ma 9000btu,pobiera 990w w pracy ciaglej.A szyby mojego Ducaciaka przednia i boczne maja okolo 3m2,czyli dzialaja jak 3kw farelka,bo jak to mi kiedys Koder liczyl,1m2 szyby to okolo 1000w.
Na postoju,jak szyby zakryte matami przeciwslonecznymi,to spoko na zewnatrz 30 w srodku 20

Tomaszowiak - 2018-08-10, 20:54

Polski (Polish) Polski (Polish)
7zapKatalog FIAT PRODUCATO R/90NUOVO DUCATO DS.R.90 (1990-1994)Części grupoweUKLAD KLIMATYZACJI
UKLAD KLIMATYZACJI FIAT-PRO NUOVO DUCATO DS.R.90 (1990-1994)
NAGRZEWNICA I WENTYLATOR
NAGRZEWNICA I WENTYLATOR
NAGRZEWNICA I WENTYLATOR
NAGRZEWNICA I WENTYLATOR
CZESCI SKLADOWE NAGRZEWNICY
CZESCI SKLADOWE NAGRZEWNICY
CZESCI SKLADOWE NAGRZEWNICY
CZESCI SKLADOWE NAGRZEWNICY
CZESCI SKLADOWE NAGRZEWNICY
CZESCI SKLADOWE NAGRZEWNICY
CZESCI SKLADOWE NAGRZEWNICY
CZESCI SKLADOWE NAGRZEWNICY
KLIMATYZATOR
KLIMATYZATOR
KLIMATYZATOR
KLIMATYZATOR
KLIMATYZATOR
KLIMATYZATOR
SPREZARKA KLIMATYZACJI
SPREZARKA KLIMATYZACJI
NAGRZEWNICA DODATKOWA
NAGRZEWNICA DODATKOWA
NAGRZEWNICA DODATKOWA
NAGRZEWNICA DODATKOWA
NAGRZEWNICA DODATKOWA
NAGRZEWNICA DODATKOWA
W Dukato 1 też była klimatyzacja fabryczna tutaj macie przykład.

Tomaszowiak - 2018-08-10, 21:00

https://7zap.com to wszysko widać
Socale - 2018-08-10, 22:17

Wskaż coś dokładniej bo nabałaganiłeś jak cholera a wygląda że jakiś konkret jest.
Darek Szczecin - 2018-08-10, 22:43

Z klimatyzacją silnikową dużego kłopotu nie ma. Jeśli da się zamontować sprężarkę pędzoną paskiem z resztą nie ma problemów. Ja w Panzerkamerze klimę zbudowałem prawie sam, działa wyśmienicie moc chłodząca potężna, skraplacz 21KW :szeroki_usmiech . Opisałem w swoim wątku budowy, jak ktoś chce może odkopać
Socale - 2018-08-10, 23:27

Genau!
Napęd alternatywny dla sprężarki to konstrukcyjne wyzwanie.
W tym teoretycznie brnę, praktyka prawdę pokaże.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group