Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

RENAULT - Master obrócona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej.

Viper - 2018-08-14, 04:27
Temat postu: Master obrócona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej.
Witam jak w temacie.
Podczas wyprzedzania przy prędkości 110 km, usłyszałem głośny terkot, w lusterku kupa dymu, utrata mocy. Odruchowo wysprzęgliłem i zgasiłem silni. Koledzy co zrobić remontować czy wymienić na używany. Może jakieś inne sugestie.

Pytanie do znawców tematu, czy da się do tego silnika zamontować skrzynię 6 biegową.

Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

majsterus - 2018-08-14, 09:32

Kupić drugi silnik, a tego na części. Naprawa wyniesie tyle co drugi motor.
SZMUN - 2018-08-14, 12:01

majsterus napisał/a:
Naprawa wyniesie tyle co drugi motor.

I nadal nie masz pewności czy ten drugi nie skończy tak samo za 30000km.
A naprawa na nowych częściach to naprawa na nowych częściach.

amples - 2018-08-14, 13:13

Gdyby to była tylko obrócona panewka to by nie dymił , tylko się przytarł-zatarł ,
Moim zdaniem oberwały korbowody-tłoki albo i zawory,
wtedy będzie dymił z niespalonej ropy , oleju jezeli dziura w tłoku itd.

tom-cio - 2018-08-14, 14:48

Przerabialem to u siebie w zeszlym roku u mnie tratatatat i kupa dymu,rozebralem ten siknik i okazalo sie ze upalilo zawor a ten wpadl do cylindra a tlok go wbil w glowice z ktorej to plyn chlodniczy dostal sie do cylindra i poztawil wspomniana zaslone dymna.Panewki w tych silnikach sa niezniszczalne.
majsterus - 2018-08-14, 17:36

SZMUN napisał/a:
I nadal nie masz pewności czy ten drugi nie skończy tak samo za 30000km.
A naprawa na nowych częściach to naprawa na nowych częściach.

A co złożone w fabryce, to w fabryce :mrgreen:

Gewehr - 2018-08-14, 17:44

Obrócona panewka też dymi. Spada na tyle kompresja, że już nie ma spalania paliwa.
Ja bym dał drugi silnik, ale go rozebrał i gruntownie naprawił.

Tak wygląda urwany zawór w 2,8 :(
Silnik z kampera, a fotka zrobiona w zeszłym tygodniu :bajer

tom-cio - 2018-08-14, 19:04

Ooooo to wbilo inaczej niz u mnie.mi wladowalo ten zawor w glowice :szeroki_usmiech

Ja zaryzykowalem,kupilem drugi silnik po przejechaniu sie autem,ale przyznam,ze odezwal sie do mnie uzytkownik forum i dal znac ze ma taki jaki szukam i jestem bardzo zadowolony.przejechane na ten moment od wymiany 47 tysiecy w rok i miesiac,wlasnie wrocilem z Chorwacji.Nie rozbieralem,zmienilem rozrzad i tyle

Po wymianie 12 tysie y padla pompa przez 10 tysiecy odpalalem na plaka.Konkludujac,ja kupilbym drugi silnik,ale nie z palety a jezdzacego jeszcze auta

amples - 2018-08-14, 19:19

Gewehr napisał/a:
Obrócona panewka też dymi.Spada na tyle kompresja
Na wale czy korbowodzie :?: ,
która ma wpływ na kompresje ,
mi się wydaje że:
bezpośrednio odpowiedzialne za kompresje są tłok-pierścienie,cylinder , głowica-zawory ,
pośrednio obrócona panewka możne być przyczyną zapieczenia-zatarcia pierścieni uszkodzenia gładzi cylindra
bo wtedy brak natrysku oleju na tłok ,
A może czegoś nie wiem ? :roll: ,

Gewehr - 2018-08-14, 19:33

Nie widziałem w Sofim 2.8 nigdy obróconej głównej panewki. Zawsze korba.
Wał jedynie zawsze pęka na głównej.
Dymienie w tym silniku wystąpi nawet przy wysypaniu tulejki korbowodowej.

mrsulki - 2018-08-14, 21:36

No nieźle tłok rozdeło aż cylinder pękł :shock:
Gewehr - 2018-08-14, 21:52

mrsulki napisał/a:
No nieźle tłok rozdeło aż cylinder pękł :shock:

Tak. Od samej góry, aż do samego dołu. Pierwszy raz widziałem coś takiego :mrgreen:
Blok do śmietnika. Nie da się tulejować :-/ Szkoda, przebieg tylko 50tyś km.

CORONAVIRUS - 2018-08-15, 02:04

"Master obrucona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej." najlepiej zacząć od poprawy błędu ortograficznego w temacie bo wali po oczach aż strach patrzeć :)
Viper - 2018-08-15, 07:21

MECENAS napisał/a:
"Master obrucona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej." najlepiej zacząć od poprawy błędu ortograficznego w temacie bo wali po oczach aż strach patrzeć :)


Dzięki za zwrócenie uwagi poprawiłem.

Viper - 2018-08-15, 07:33

Gewehr napisał/a:
Obrócona panewka też dymi. Spada na tyle kompresja, że już nie ma spalania paliwa.
Ja bym dał drugi silnik, ale go rozebrał i gruntownie naprawił.

Tak wygląda urwany zawór w 2,8 :(
Silnik z kampera, a fotka zrobiona w zeszłym tygodniu :bajer


Na fotkach nie ciekawie to wygląda.

Myślę że opcja drugi silnik i jego naprawa chyba najtańsza będzie.
Po 20 będzie rozebrany silnik jak wruci mechanik z urlopu.

Swoją drogą ciekawy jestem jaki jest koszt nowego silnika.

majsterus - 2018-08-15, 07:50

Wniosek jest taki, aby unikać łoplów :mrgreen:
PSA jest jednak bardziej niezawodne.

kimtop - 2018-08-15, 09:28

Mnie, kilka lat temu,oberwała się świeca płomieniowa w iveco daily 2,8jtd.
W efekcie pękła tuleja cylindra.Kupiłem nowy słupek silnika,zrobiłem głowicę,przerzuciłem osprzęt i od tej pory silnik przeleciał ok.250 tyś.km

Viper - 2018-08-16, 13:35

Obawiam się że u mnie może być to samo co na zdjęciach pokazanych przez kolegę.
Po odpaleniu silnika stukot moim zdaniem był słyszalny u góry.

Viper - 2018-08-17, 18:36

tom-cio napisał/a:
Przerabialem to u siebie w zeszlym roku u mnie tratatatat i kupa dymu,rozebralem ten siknik i okazalo sie ze upalilo zawor a ten wpadl do cylindra a tlok go wbil w glowice z ktorej to plyn chlodniczy dostal sie do cylindra i poztawil wspomniana zaslone dymna.Panewki w tych silnikach sa niezniszczalne.


Być może i u mnie jest tak samo.

Viper - 2018-11-21, 19:09

Tak samo stało się i u mnie, tylko jeszcze wtrysk uszkodziło. Nie do wykręcenia.
Drugi silnik założony. Przejechałem na nim 6 tysięcy i chyba będę zmuszony go wymienić
na inny.

silny - 2018-11-21, 22:07

Nie lepiej wyremontować skoro już trochę przeszedłeś z silnikiem, kupisz złom po kurierze albo firmie budowlanej :(
tom-cio - 2018-11-21, 22:26

No ja mialem to szczescie, ze silnik dostalem(kupilem) od Kolegi z tego forum, za co jeszcze raz kolejny mu dzieki, od wymiany ma teraz 50tysiecy przejechane w rok i 5miesiecy.dziala super, tylkonpompe musialem zmienic
Viper - 2018-11-21, 22:28

Silny.
Zaufałem mechanikowi dał półroczną gwarancję.
Może ktoś z szanownych kolegów podpowie jaki jest koszt remontu silnika.

Gewehr - 2018-11-21, 22:34

Tak na tip-top, trzeba liczyć 8-10tys.
Viper - 2018-11-21, 22:40

tom-cio napisał/a:
No ja mialem to szczescie, ze silnik dostalem(kupilem) od Kolegi z tego forum, za co jeszcze raz kolejny mu dzieki, od wymiany ma teraz 50tysiecy przejechane w rok i 5miesiecy.dziala super, tylkonpompe musialem zmienic


Nigdy się na mechaniku do tej pory nie zawiodłem.
Tym razem zabrakło szczęścia, a szkoda szybki jest.

tom-cio - 2018-11-21, 22:44

Viper, a moze napisz co go boli, bo czasem drobnostka moze naprawde uprzykrzac zycie inwydaje sie ze caly silnik. Przecie wiesz ze tu fachowcy sa naprawde, Gewehr niejednemu juz lomogl wylezc z opresji(mnie tez :szeroki_usmiech )
Viper - 2018-11-21, 22:49

Gewehr napisał/a:
Tak na tip-top, trzeba liczyć 8-10tys.


Pompę i wtryski mam ok jutro odbieram go z serwisu w Ożarowie. Jutro będę wiedział więcej, podobno na 1 cylindrze jest słabiej. Nie wiem jeszcze wszystkiego dokładnie, podobno może być skrzywiony korbowód.
A jaki koszt za sam słupek ?.

Gewehr - 2018-11-21, 22:54

Pewnie ze 4 koła.
Nie chce pisać tu cen, bo zaraz się znajdzie jakiś "komentator" co on by ze szwagrem taniej zrobił ;)

Viper - 2018-11-21, 23:07

tom-cio napisał/a:
Viper, a moze napisz co go boli, bo czasem drobnostka moze naprawde uprzykrzac zycie inwydaje sie ze caly silnik. Przecie wiesz ze tu fachowcy sa naprawde, Gewehr niejednemu juz lomogl wylezc z opresji(mnie tez :szeroki_usmiech )


Na zimnym silniku jest nie równa praca i dymi na niebiesko, po rozgrzaniu pracuje prawie idealnie.
Pompa i wtryskiwacze pracują prawidłowo. Ale dopiero jutro wszystkiego się dowiem.

tom-cio - 2018-11-21, 23:11

No to moj tez, nie pracuje Ci przyspieszacz kąta na pompie a Ty chcesz dobry silnik zmieniac, zobacz czybpracuje ciegno przyspieszacza, taka wajha pod linka od gazu. Z tym da sie zyc :mrgreen:

Dobra, edytije bo doczytalem ze pompa sprawdzona, ale na moje to dalej na przyspieszacz wyglada

Gewehr - 2018-11-21, 23:26

Pomiar wiatru w cylindrach i będzie wiadomo. Poniżej 32 to juz kiepsko, 30 to agonia i dymienie.
sławek w. - 2018-11-24, 23:12

Viper - daj sobie luz z tym pseudonaprawiaczem/mechanikiem - skontaktuj się z Marcinem (Gewehr) zdiagnozuje i zrobi co trzeba porządnie. Znam Jego robotę, naprawiał mojego kamperka, zrobił również remont tego rozpieprzonego silnika ze zdjęć powyżej - Wiem kiedy i jak to się stało. Kamper stoi u mnie na podwórku przez zimę - wiem jak pracuje, znam zakres robót, nówka silnik z fabryki. Ale to Twoja decyzja i Twoja kasa. :spoko
Viper - 2018-12-02, 11:33

sławek w. napisał/a:
Viper - daj sobie luz z tym pseudonaprawiaczem/mechanikiem - skontaktuj się z Marcinem (Gewehr) zdiagnozuje i zrobi co trzeba porządnie. Znam Jego robotę, naprawiał mojego kamperka, zrobił również remont tego rozpieprzonego silnika ze zdjęć powyżej - Wiem kiedy i jak to się stało. Kamper stoi u mnie na podwórku przez zimę - wiem jak pracuje, znam zakres robót, nówka silnik z fabryki. Ale to Twoja decyzja i Twoja kasa. :spoko


Sławek w.
Na razie wykorzystam gwarancję ma usunąć usterkę. Dalej zobaczymy co i jak będzie.

Viper - 2019-10-12, 04:25

Witam, sory ale troszkę zapomniałem o temacie.
Przyczyną nierównej pracy i dymienia na zimnym silniku, były wygiete dwa korbowody na 4 i 3 cylindrze.
Obecnie silnik chodzi tak jak powinien.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group