Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - potrzebna pomoc w zakresie mechaniki

qdlaty_78 - 2018-09-03, 14:40
Temat postu: potrzebna pomoc w zakresie mechaniki
Zabrałem się za wymianę paska rozrządu, wspomagałem się tutorialem na youtubie i lekturą internetu. I oczywiście coś poszło nie tak, autko nie odpala. Więc ponownie zdjąłem pasek, następna próba doczytałem że trzeba wyregulować pompę paliwa kołem pompy. pogmerałem kołem pompy i założyłem pasek po raz enty. Teraz nie można przekręcić silnika ręcznie. Idzie i po prawie całym obrocie silny opór. Teraz siedzę i lamentuję. Mamy w gronie jakiegoś mechanika i najlepiej z Łodzi co by to ogarnął. Przysięgam że już więcej się nie dotknę do trudniejszej mechaniki niż wymiana oleju. Pacjent to Transit 2.5d 4DA
kimtop - 2018-09-03, 16:14

Podjedź do serwisu forda.Daj mechanikowi na colę i Ci w pól godziny temat ogarnie.
qdlaty_78 - 2018-09-03, 16:19

Już byłem , czekam na telefon
amples - 2018-09-03, 16:27

Przecież masz możliwość blokowania kół i nie ma mowy o pomyłce

qdlaty_78 - 2018-09-03, 16:38

Tylko ja zblokowałem dwa a to tym najgrubszym pominąłem bo nie mam czujnika w tym miejscu i z mojej nie wiedzy powstał błąd.
amples - 2018-09-03, 17:00

qdlaty_78 napisał/a:
tym najgrubszym
Wał blokujesz nad rozrusznikiem , min.1:59
qdlaty_78 - 2018-09-03, 17:20

Na tym filmie to widzę. Na tym który oglądałem nie było słowa o tym. Wyczytałem gdzieś że na Epicu jest tam czujnik, a w wolnym ssaku nie trzeba. No i teraz co? Zwalić pasek kręcić aż znajdę punkt nad rozrusznikiem i resztę do niego i będzie git?
amples - 2018-09-03, 17:23

Tak jeśli trafisz opór (zawory)to również kołem rozrządu,
qdlaty_78 - 2018-09-03, 17:37

Opór jest teraz. Ale rozumiem gdyby brakło ruchu zamachowym to kręcić tym od rozrządu.Zblokuję te dwa i będę szukał na zamachowym.
amples - 2018-09-03, 17:40

qdlaty_78 napisał/a:
Opór jest teraz
Bo prawdopodobnie tłok oparł się o otwarty zawór.
qdlaty_78 - 2018-09-03, 17:44

amples napisał/a:
qdlaty_78 napisał/a:
Opór jest teraz
Bo prawdopodobnie tłok oparł się o otwarty zawór.

Na to wygląda. Jutro biorę się od nowa chyba że ten mechanik się odezwie.
Dzięki za pomoc

qdlaty_78 - 2018-09-04, 10:06

Zagadał :lol: Czy chodzi tak samo jak przed? Składam i jazda próbna. Żeby ustawić kont statyczny na pompie trzeba zdejmować pasek?
amples - 2018-09-04, 10:13

TU znajdziesz szczegóły , bodajże post 8
Brat - 2018-09-04, 11:00
Temat postu: Re: potrzebna pomoc w zakresie mechaniki
qdlaty_78 napisał/a:
Zabrałem się za wymianę paska rozrządu, wspomagałem się tutorialem na youtubie i lekturą internetu. I oczywiście coś poszło nie tak, autko nie odpala./-/ Teraz siedzę i lamentuję. /-/ Przysięgam że już więcej się nie dotknę do trudniejszej mechaniki niż wymiana oleju.
Mądrze. Mechanicy też muszą z czegoś żyć ... ;)
Spax - 2018-09-04, 11:45

qdlaty_78 napisał/a:
Żeby ustawić kont statyczny na pompie trzeba zdejmować pasek?

Mamy na forum speca od transitów »»» https://www.camperteam.pl...wprofile&u=7460 ««« to ten sam człowiek, który pisze na forum fordowskim. :spoko

qdlaty_78 - 2018-09-04, 12:16

Ustawione. Chodzi jak przed wymianą. Dziękuję za pomoc.
wojtekjanus - 2018-09-04, 21:19

qdlaty_78 napisał/a:
Zagadał :lol: Czy chodzi tak samo jak przed? Składam i jazda próbna. Żeby ustawić kont statyczny na pompie trzeba zdejmować pasek?


Jeden kolega już podawał namiary na wątek, gdzie jest dokładnie opisane, jak ustawia się statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144 post #8
Wątek dotyczy pompy Lucas EPIC, ale Boscha ustawia się identycznie.

Silnik 2,5D miał historycznie trzy różne paski rozrządu, tylko częściowo zamienne, bo zmieniała się i wysokość zębów kół i ich szerokość. Generalnie wyglądało to tak:

- od 1984 do 1991 roku ma zęby wysokości 2,5 mm, szerokość paska 25,4 mm (nr 6138677)
- od 1991 do 09/1997 ma wyższe zęby 3,5 mm, taką samą szerokość 25,4 mm (nr 1135355)
- od 09/1997 do 2000 jest szerszy, ma 27,6 - 28,0 mm (nr 1135354), tu wprowadzono także inny napinacz.

Wszystkie mają 130 zębów, ten o szerokości 25,4 mm i zębach 3,5mm można ewentualnie założyć zamiast szerszego, odwrotnie nie.
Podaję te dane, bo niewłaściwy pasek w tym silniku to opłakane skutki...

Siłę napinacza paska dobrze jest nieco wspomóc podczas jego blokowania, czyli lekko dodać siłę naciągu śrubokrętem. Kołki ustalające można zastąpić wiertłami odpowiedniej średnicy, problem jest z kołkiem koła pompy, bo jest dwuśrednicowy. Ale na mniejszym wiertle o średnicy 5mm (otwór w korpusie pompy) można nawinąć taśmę izolacyjną w odpowiednim miejscu tak, aż powstanie wałek o średnicy 9 mm (otwór w kole pasowym pompy). To zdaje egzamin. Bez dwuśrednicowego kołka pompy nie ustawimy prawidłowo kąta wyprzedzenia wtrysku.
Wał korbowy kołkuje się na kole zamachowym, w silnikach z EPIC-em w otworze pod kołek montowany jest czujnik położenia wału, więc w takim przypadku na czas kołkowania trzeba ten czujnik wyjąć. W silnikach z Boschem takiego problemu z czujnikiem nie ma.

Reszta istotnych szczegółów jest opisana w podanym linku.

Czasem są problemy z pompami CAV Lucas (historycznie pierwsza pompa w tym silniku, nie mylić z EPIC-em) oraz z wczesnymi pompami Boscha sprzed 1991 roku - są kołkowane w innym miejscu. Ale to nie dotyczy Twojego przypadku.

qdlaty_78 - 2018-09-04, 22:16

Warto by to było gdzieś podwiesić by nie szukać na innym forum. Chodź Transit w tej budzie będzie zaraz na wyginięciu. :spoko 😎

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group