Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Baza pod minikampera

gregusz - 2018-09-07, 14:41
Temat postu: Baza pod minikampera
Zastanawiam się co przyjąć za bazę do budowy przyszłego minikampera. Na pełnego kampera mnie nie stać, więc wolę kupić coś tańszego i samemu dopasować do własnych potrzeb. Pracy się nie boję i nie potrzebuję go mieć od razu. Przeglądałem już trochę i forum i internet. Auto będzie raczej wykorzystywane na wypady 2-3 tygodniowe. Pewnie jakieś krótsze (długie weekendy) też da się spędzić w takim pojeździe. Raczej to będzie miało forme zwiedzania niż pobytu w jednym miejscu. Oczywiście nie zakładam, ze każda noc gdzieś indziej, bo jak się miejscówka spodoba to i 2-3 noce można spędzić. Wiadomo - życie układa scenariusz ;)
Dobra wracając do rozważania odnośnie bazy. Widzę dwie drogi:

1. Mikrokamper (nazwa bardzo nie adekwatna) - czyli coś budowanego na bazie kombivanów jak Kangoo, Partner, Doblo itd. Na zachodzie europy jest moda na takie pojazdy. I widziałem całkiem sensowne przebudowy takich konstrukcji. Wiem, że to mała przestrzeń życiowa ale miejsce na spanie nie będzie problemem, ewentualne wc zawsze się zmieści i mała kuchnię też da sie zrobić. Gorzej z ewentualnym prysznicem, bo chyba tylko w wersji zewnętrznej. Zaletą na pewno jest to, że to małe autko, wszędzie wjedzie, nie wzbudza zainteresowania i jest zwrotne. Prawie jak osobówka.

2. Bus/dostawczak wielkości chyba Mastera/T4 itd. który można również przebudować. Powierzchnia zabudowy dużo większa to na pewno. Prysznic w środku pewnie da sie wstawić. Pewnie przystosowanie do typowego kamperowania dużo większe. Tylko kosztowo chyba więcej do zrobienia i wydania na samą bazę? Chyba lepiej wybierać wersję jako osobowy bus bo będzie bez przegrody między kabina a tyłem. Dobrze myślę? No i co najlepiej wybrać w tej wersji? Prawdę powiedziawszy jestem laikiem odnośnie takich dużych pojazdów. Wiem że jest T3/T4 Master i inne takie ale kompletnie nie wiem na które patrzeć podczas szukania. Szukania też informacji o danym modelu.

Busy są dostępne w różnej długości i też podwyższane (kabina). Kombivany w wersjach dłuższych tez się spotyka ale czy w podwyższanych?

A najlepiej to pewnie by było skonstruowac sobie coś takiego:



i wtedy nawet małe autko na postoju byłoby duże ;)

onionskin - 2018-09-07, 14:54

A pomiędzy 1 a 2 są jeszcze pośrednie eurovany (Peugeot 807, Citroen C8, Fiat Ulysse i Lancia Phedra)


maxtz - 2018-09-07, 16:23

Miałem rok temu dokładnie taki sam problem i w końcu zdecydowałem się na zakup 20-letniej t4-ki w wersji 8-osobowej.
W chwili obecnej zabudowa ukończona w 80% i urlop oraz kilka wyjazdów weekendowych zaliczone :-P
Ja z wyboru jestem bardzo zadowolony jak na razie :diabelski_usmiech

gregusz - 2018-09-07, 20:16

onionskin napisał/a:
A pomiędzy 1 a 2 są jeszcze pośrednie eurovany (Peugeot 807, Citroen C8, Fiat Ulysse i Lancia Phedra)

Obrazek


A powiedzcie mi taki dodatkowy podnoszony dach to można dostac do każdego auta? Wpływa to na bezpieczeństwo itd.? Jakieś wymogi prawne?

pasza - 2018-09-07, 22:35
Temat postu: Re: Baza pod minikampera
gregusz napisał/a:
Zastanawiam się co przyjąć za bazę do budowy przyszłego minikampera. Na pełnego kampera mnie nie stać.....


Mikrokamper (nazwa bardzo nie adekwatna) - czyli coś budowanego na bazie kombivanów jak Kangoo, Partner, Doblo itd. N


To nie ma najmniejszego sensu, używany duży bus a takie maleńkie "Kangoo, Partner, Doblo " to cena podobna a przestrzeń nieporównywalna.
Takie majsterkowanie w takich maleństwach jest znacznie bardziej upierdliwe/czasochłonne niż w dużym busie suma summarum narobisz się więcej zapłacisz więcej i nic nie będziesz miał więcej jak w zwykłym kombi.

Wrzucam do busa wersalkę składaną za 70eu kibel ala nocnik 40Eu i już mam wygodniej jak takie maleństwo nawet po władowaniu w nie dodatkowych 30K Pln

Viper - 2018-09-09, 09:24

Koledzy dobrze doradzają.
Ja kupiłem busa z zabudową holenderską z przodu 3 miejsca z tyłu 3 miejsca. Sprzedałem zabudowę i przednie fotele. Kupiłem komplet 5 wygodnych nowych foteli z citroena C4 Picasso. Zrobiłam podstawy pod fotele odpowiednio dopasowane, obecnie mam 2 + 2 piąty fotel z podstawą w domciu. Założyłam ścianę grodziową z drzwiami do przejścia na tył. W ten sposób mam oddzielona sypialnię od części dziennej. Wygodnie i komfortowo oraz bezpiecznie. Zarejestrowany jako ciężarowy.

gregusz - 2018-09-10, 09:55

maxtz napisał/a:
Miałem rok temu dokładnie taki sam problem i w końcu zdecydowałem się na zakup 20-letniej t4-ki w wersji 8-osobowej.
W chwili obecnej zabudowa ukończona w 80% i urlop oraz kilka wyjazdów weekendowych zaliczone :-P
Ja z wyboru jestem bardzo zadowolony jak na razie :diabelski_usmiech


Ile kosztowała Cię T4? Zastanawiam sie w jakich kosztach za taką konstrukcję się zmieszczę. W necie rozkład cen dość duży. No i pytanie z jakim masz silnikiem ;)

---edit---
Trafiłem niedawno na taki kanał na YT (jedna z moich inspiracji):
https://www.youtube.com/c...Tcw4beUA/videos
Niestety nie znam Hiszpańskiego, ale tyle ile udało mi się zrozumieć, to oni podróżują jakieś 2 lata i to w Doblo po przeróbkach. Całkiem fajnie to wygląda no i całkiem fajny rejon zwiedzają ;)

maxtz - 2018-09-10, 11:23

Jak szukałem t4 to tylko jeden silnik wchodził w grę i taki też się udało kupić - 2,5TDI 102KM - żwawy i dość oszczędny :-P
Co do kosztów to na zakup t4 wydałem 13000zł a na resztę do tej pory to nawet za bardzo nie wiem bo nie liczę tego ale wydaje mi się że jeszcze 3000zł nie przekroczyłem :roll: oczywiście piszę to kosztach zabudowy a nie o eksploatacji ;)

gregusz - 2018-09-10, 11:48

maxtz napisał/a:
Jak szukałem t4 to tylko jeden silnik wchodził w grę i taki też się udało kupić - 2,5TDI 102KM - żwawy i dość oszczędny :-P
Co do kosztów to na zakup t4 wydałem 13000zł a na resztę do tej pory to nawet za bardzo nie wiem bo nie liczę tego ale wydaje mi się że jeszcze 3000zł nie przekroczyłem :roll: oczywiście piszę to kosztach zabudowy a nie o eksploatacji ;)


Z tego co słyszałem to lepiej brac prostsza wersję silnika bez turbo, bo prostszy w naprawie i mniej problemów robi. Nie wiem, nie znam się, tak tylko słyszałem/czytałem.

Zastanawiam się na co innego jeszcze patrzec poza T4. Widzę, że w niskich cenach znajduje się np. Ducato. Nie patrze na to, że środek zniszczony, bo i tak wszystko byłoby wybebeszone i wstawione inne. Nie wiem jak silniki fiata jeżeli chodzi o samą trwałość.

maxtz - 2018-09-10, 11:57

Ja wybrałem T4 ze względu właśnie na jego niezawodność (opinie znajomych oraz internet) oraz to że tego tyle jeździ po całej europie że mi w razie jakiegokolwiek problemu wszędzie bez większego problemu naprawią (dostępność części).
Silnik 2.5 TDI ponieważ pod górki chcę wjeżdżać a nie się wczołgiwać na jedynce :szeroki_usmiech

Co do innych marek to ja się nie wypowiem ponieważ nie miałem doświadczenia, jedyne co wiem to to że są tańsze w zakupie.

gregusz - 2018-09-14, 11:22

Tak sobie czytam i czytam i chyba będę się decydował na Fiata Ducato z silnikiem 2.3 Tak się zastanawiam jakie to ponieśliście koszty, pi razy drzwi, na samochód i potem na zrobienie zabudowy. Ile to musiałbym funduszy naskładać by bezproblemowo sobie takie cudo zrobić. Oczywiście jak najwięcej będę chciał sam zrobić ale pewne rzeczy to raczej bez pomocy się nie obędzie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group