Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Głośne wtryski 1,9D

krzysztofCz - 2018-10-30, 18:46
Temat postu: Głośne wtryski 1,9D
Wymieniony rozrząd w/g znaków, próba regulacji pompą nic nie dała. Co może powodować głośną pracę :?:
Gewehr - 2018-10-30, 18:59

Podstawowe pytanie: Czy przed rozrządem było ok?
remi - 2018-10-30, 20:10

Jestem niedowiarkiem dlatego po każdym rozrządzie kręcę wałem trzy razy i dopiero wiem że jest ok,pomimo że koledzy z hurtowni dobierają klamoty z katalogiem to i tak liczę zęby na pasku, teoretycznie to jest gwarancja że wszystko jest po staremu ,jeszcze dochodzi kwestia ustawienia pompy.Gewer dał pytanie które powinno cię skłonić do wyciągnięcia wniosku czy twój mechanik dał ciała, czy klamoty źle dobrane.
KACPERKI 2 - 2018-10-31, 00:02

Krzysztof na bank robił to sam. Ma techniczny "łeb" i duże doświadczenie więc podstawowe sprawy pewnie już sprawdził. Skoro zadał pytanie to znaczy się jest głębszy problem...
krzysztofCz - 2018-10-31, 20:01

Gewehr napisał/a:
Podstawowe pytanie: Czy przed rozrządem było ok?

Na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć. Wymieniałem silnik (przy Twojej pomocy w sprawie pompy :lol: ), chociaż mówili, że wymieniali rozrząd ja to zrobiłem jak w każdym kupowanym aucie... tak dla pewności.
Znaki są ok, przejechałem kilkaset km i sprawdzałem. Próbowałem opóźnić wtrysk przesuwając pompę, ale jest już do końca.

krzysztofCz - 2018-10-31, 20:05

Abo nie dostałem powiadomienia o odpowiedzi, abo je przegapiłem wczoraj :szeroki_usmiech
Gewehr - 2018-10-31, 20:11

Imo w niej zdejmowałeś, dobrze kojarzę?
Nie wiem który masz 1.9, ale w którymś były dwa znaki do pompy i może tu się pomyliłeś. Równie dobrze, może nie odbija przyspieszacz kąta wtrysku.

krzysztofCz - 2018-11-02, 07:18

Nie wiem czemu nie mam powiadomień o odpowiedzi w tym wątku.
Dobrze kojarzysz z tym imo :lol:
Znak mam na kole pompy jeden. Przyspieszacz zrobiłem z automatu na ręczny bo wstawiłem swój stary termostat ze względu na układ węży. Po cofnięciu przyspieszacza wyraźnie zmieniają się obroty, więc działa.

Gewehr - 2018-11-02, 07:38

Dwa znaki były na obudowie, nie na kole.
Może ten silnik pracuje prawidłowo, a Ty jedynie masz takie wrażenie? 1.9 nigdy nie były wzorem kultury pracy. Na zimnym silniku, to jakby nakrętki na tłoku latały :mrgreen:

krzysztofCz - 2018-11-02, 17:59

Gewehr napisał/a:
Dwa znaki były na obudowie, nie na kole.
Może ten silnik pracuje prawidłowo, a Ty jedynie masz takie wrażenie? 1.9 nigdy nie były wzorem kultury pracy. Na zimnym silniku, to jakby nakrętki na tłoku latały :mrgreen:

Na obudowie były rzeczywiście dwa znaki. Ustawiłem na tym na którym oni mieli wcześniej ustawione. Wydaje mi się teraz, że jest ustawiony na tym pierwszym, wcześniejszym. Muszę to sprawdzić.
Dzięki :spoko

Czemu ja tu nie mam tych powiadomień o odpowiedzi :shock: :?:

krzysztofCz - 2018-11-13, 17:11

U mnie znaki były jednak na kole, nie na obudowie. Jeden zaznaczony żółtą farbą.
Przyczyna jednak była w zbyt szybkim wtrysku. Przy ponownych oględzinach okazało się, że jednak pompa da się jeszcze cofnąć. Była po prostu tak przypieczona, że wydawało mi się iż to to już krańcowa pozycja.
Teraz jest wszystko O.K. Dzięki jeszcze raz za pomoc.

Kubbek - 2019-01-09, 22:53

Sorki za mały off topic - czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka jest pompa paliwa w ducato 1? Bosh czy lucas
Gewehr - 2019-01-09, 23:09

Kubbek napisał/a:
Sorki za mały off topic - czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka jest pompa paliwa w ducato 1? Bosh czy lucas

2.4 i 2.5 miały Boscha. 1.9 na 99% również. J5 i C25 miały Lucasa, bynajmniej tak mi pamięć podpowiada :mrgreen:

Kubbek - 2019-01-09, 23:11

Chodzi mi najbardziej o 1,9D. Mam instrukcję, ale te dane są dosyć enigmatycznie przedstawione :-)
zenek513 - 2019-01-11, 18:17

U mnie 1.9 d pompa bosch, na dwa wałki. Jeden do napędu pompy, drugi napędza sekcje.
Kubbek - 2019-01-14, 09:38

świetnie to słyszeć - dzięki wielkie :-)
Kubbek - 2019-01-17, 14:34

mam chyba podobny problem z głośną pracą wtrysków. ponadto podczas odpalania na zimnym kopci na biało. Mechanik który naprawił mi całą resztę autka oprócz tych wtrysków, którymi nie chciał się zająć wykluczył uszczelkę pod głowica jako przyczynę dymienia. Dymienie wystepuje przez 30-60 sekund po odpaleniu - czy to sprawka wtryskiwaczy?
dziwaczek - 2019-01-17, 17:28

Kubbek - a jaki Ty masz silnik 1.9 czy 2.5TD?
U mnie przy 2.5TD jak nie działa świeca płomieniowa tj. temp ponad 5C to dymił podobnie aż się trochę nie nagrzeję znaczy się w zimę w lato tego niema. Jak naprawiłem świecę płomieniową to mniej zaczął dymić na zimnym.
Nie przejmuj się jak trochę podymi te silniki tak miewają. :spoko

Kubbek - 2019-01-17, 19:46

Mam 1,9D. A dymka puszcza czasem niczym zasłonę dymną
Gewehr - 2019-01-17, 20:00

Kubbek napisał/a:
Mam 1,9D. A dymka puszcza czasem niczym zasłonę dymną


Jak na biało, to może być późny kąt wtrysku. Spróbuj przyspieszyć na pompie. Dymi na wolnych, czy przy przyspieszeniu?

Kubbek - 2019-01-17, 22:20

Hmm, nie jestem do końca pewien, ale puki zimny to i na wolnych jak i na wyższych obrotach. Po kilkudziesięciu sekundach przechodzi. Jest to mój pierwszy diesel, wcześniej tylko benzyna. Gaźniki mniej więcej ogarniam z regulacją, ale pompy dieslowskiej nigdy nie dotykałem. Masz może jakieś wskazówki dla laika, czy lepiej nie ruszać i szukać szpeca?
Gewehr - 2019-01-17, 22:34

Jeśli na ciepłym ok, to najprawdopodobniej jest uszkodzony przyspieszacz zimnego rozruchu.
Nie wiem który to rok, ale były dwa typy. Jeden jak ssanie w maluchu, a drugi termiczny. Takie urządzenie wkręcone w obudowę termostatu i idzie z tego linka do pompy wtryskowej. Sprawdź czy to działa.

zbiegusek - 2019-01-17, 23:31

Kubbek napisał/a:
[...]ponadto podczas odpalania na zimnym kopci na biało. Mechanik który naprawił mi całą resztę autka oprócz tych wtrysków, którymi nie chciał się zająć wykluczył uszczelkę pod głowica jako przyczynę dymienia. Dymienie wystepuje przez 30-60 sekund po odpaleniu - czy to sprawka wtryskiwaczy?

Tutaj przydałby się doświadczony nos. Mogą lać wtryski (czyli ich wina niby) albo nawet jeden z nich - biały "dym", o charakterystycznym zapachu daje niespalony olej napędowy. Podobnie jak przy niepalącym jednym cylindrze. Ale to akurat jest łatwiejsze do zdiagnozowania.

Kubbek - 2019-01-18, 06:51

Moje autko jest strasznie namotane. Taka jedna zbieranina kawałów o januszach i mietkach mechaniki. Jest obok stacyjki cięgno na kształt ssania - mój mechanik mówił mi że niestety tylko działa jako ręczne dodawanie gazu, ponieważ tam powinna także łączyć się linka do tej regulacji zimnego kąta... Może uda mi się samemu to usprawnić. Niestety wszystkie prace robią się ograniczone warunkami pogodowymi
pasza - 2019-01-18, 13:23

mój 2.5D Sofim 8144.67 89r

Po zapaleniu kopci lekko na biało , (nigdy na czarno), trwa to chwilkę.
Jak jest słońce to widać pod słońce że kopci dalej na biało/niebiesko póki się nie nagrzeje, jak się nagrzeje to nie kopci wcale nawet jak gazuję.
(test na obecność spalin w układzie chłodzenia zrobiony kilkukrotnie)

Czy w tym tym silniku też jest też przyspieszacz kąta wtrysku bo ja nie znalazłem.

ps.
kumpel kupował transita 65tys przebiegu!!! Laika 88rok 2.5D i też kopcił na biało po zapaleniu

dziwaczek - 2019-01-18, 15:23

Te silnika tak mają tj. dymią na biało-błękitno raczej- jak są zimne, jak się rozgrzeją nie dymią :bylo
Podsumowując jeździć i nie kombinować :spoko

Waldek00x - 2019-01-18, 16:49

Kubbek zrób to cięgno ono jest do zimnego rozruchu naszych silników 1.9D i 1.9TD to występuje ja jak nie wyciągnę tego cięgna np .po nocy to wali na biało i silnik nie równo pracuje .Końcówki wtrs.wymianiałem i teź kopcił a jak wyciągnę to zero dymków i silnik całkiem inaczej pracuje.Linka idzie do pompy i tam powinieneś mieć cięgno do zamocowania linki.
Kubbek - 2019-01-21, 07:47

Tak zrobię Waldku, dzięki :)
Jeszcze - 2019-02-06, 13:59

Kubbek napisał/a:
Tak zrobię Waldku, dzięki :)


Mam to samo w I 1.9D. Głośno, kopci na biało. Nie przejmuję się ale jak mi kasy starczy to oddam pompę, wtryski do kontroli. Akurat mam blisko do fachowca. Zdam relację jak siędowiem czegośo dkrywczego. Miło widzieć kolejnego blaszaka.

Kubbek - 2019-02-06, 15:02

jak Cię interesuje to mam informacje jakie konkretnie mają to być końcówki wtryskiwaczy:
Ducato 0986 430 020
ciśnienie 115 bar

czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie mogę takie nowe kupić?

co do głośności to czy masz możliwość regulacji konta wtrysku dla zimnego silnika (linka)?
ja niestety nie mam doprowadzonego puki co tego do kabiny i muszę podnosić maskę :P
zamiast tego mam podpiętą dźwignię "ssania" do gazu
- spróbuj zmienić kąt - u mnie silnik lekko się uspokaja i mniej kopci

po regulacji pompy u mechanika kultura pracy wzrosła :-)

amples - 2019-02-06, 15:39

Kubbek napisał/a:
Ducato 0986 430 020 ... ciśnienie 115 bar

TU masz do zwykłego 2.5 D do 90r
A TU do 1.9 D

Kubbek - 2019-02-06, 15:45

ooooo, z nieba mi spadasz! po stokroć dziękuję :-)

niestety chwilowo niedostępne :-(

Waldek00x - 2019-02-06, 16:06

Szukaj Alledrogo ja kupiłem nówki w tamtym roku te Ruville co podał amples po 25 zł za szt. jak dałem do pompiarza to mi powiedział że dupy to one nie urywają ale jeżdżę na nich zrobiłem z 10 tyś ale spoko.
Kubbek - 2019-02-06, 17:54

Bo boshowskie pewnie nie są do dostania? Jeszcze jakieś sugestie gdzie można je znaleźć?
DK-Tadeusz - 2019-02-06, 18:02

Spróbuj ;
https://www.autodoc.de

pasza - 2019-02-06, 18:19

DK-Tadeusz napisał/a:
Spróbuj ;
https://www.autodoc.de

.de? dlaczego
https://www.autodoc.pl/cz...-280/7780-1-9-d
55zł

DK-Tadeusz - 2019-02-06, 18:33

pasza napisał/a:

.de? dlaczego


Bo dla Polaka jest bardziej zrozumiale niż .DK albo .UK
Oni zresztą występują pod innymi nazwami. :szeroki_usmiech

Kilka razy tam kupiłem do HI-ACE 94.

Kubbek - 2019-02-06, 18:54

Może ten będzie pasował
https://m.czesciauto24.pl/bosch/688896
Na innej stronie był ten model polecony jako zamiennik Raville. Jednak na tej stronie piszą że jest on do mercesów. Czy ktoś się zna, czy będzie pasować?

Na poniższej stronie znalazłem zależność modeli Raville a bosh
https://e-autoparts.pl/końcowka-wtrysku-p-518381.html

Numer części OEM podają na stronach sklepów 4466608

Numer boshowski jaki wydedukowałem to
0 434 250 119

pasza - 2019-02-06, 19:17

Tamten jest do mercedesa 3L

Ja już bym szedł takim tropem :)
Jeśli ta końcówka RUVILLE do Ducato 1.9D pasuje do regaty,ritmo 1929cm TD 80KM czy do LANCI
np.
Kod:
 LANCIA Delta I (831) (Rok wyprodukowania 10.1986 - 12.1989, 80 KM, olej napędowy)
1.9 Turbo DS, Rok wyprodukowania 10.1986 - 12.1989, 1929 ccm, 80 KM

A to jest prawie ten sam silnik co w ducato 1.9TD....

Kubbek - 2019-02-06, 19:35

A czy mógłbym prosić o ewentualne linki? Błądzę trochę jak dziecko we mgłę z tymi częściami.
pasza - 2019-02-06, 19:45

Kubbek napisał/a:
A czy mógłbym prosić o ewentualne linki? Błądzę trochę jak dziecko we mgłę z tymi częściami.

Link podałem wyżej wejdź w <szczegóły> i tam masz do jakich aut pasuje.
Być może w ducato 1.9td jest inna pompa inne ciśnienia wtrysków niż 1,9td 80KM

Dlaczego się tak upierasz przy tym bosch? przecież to i tak made in China i czytałem że na nie narzekają, niech napisze ktoś co miał z tym doświadczenie.

krzysztofCz - 2019-02-06, 20:18

Kubbek napisał/a:
jak Cię interesuje to mam informacje jakie konkretnie mają to być końcówki wtryskiwaczy:
Ducato 0986 430 020
ciśnienie 115 bar

czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie mogę takie nowe kupić?)

Ja kupiłem u tego sprzedawcy " technik449" na allegro.
Wymieniłem w poprzednim silniku, ale było tak samo wiec wymieniłem silnik na nowszy (piszę o ty w innym temacie). Zostały nówki we wtryskach tamtego silnika, nie chce mi się w tym nowszym wymieniać.

A ja choć założyłem ten wątek to nie mam dalej powiadomień o odpowiedziach :evil: :gwm

Kubbek - 2019-02-06, 22:36

A za ile chciałbyś sprzedać te końcówki, skoro już ich nie potrzebujesz? :-)
Nie wiem jak na Allegro wyszukać użytkownika. Ogólnie ciężko znaleźć na necie dostępne wtryski do ducato

krzysztofCz - 2019-02-10, 20:59

Qurde, dalej nie mam powiadamiania o odpowiedziach.

Sprawdzę ile dałem, musiałbym je wymontować z tamtego... na szczęście nie oddałem go jeszcze na złom :szeroki_usmiech

krzysztofCz - 2019-02-28, 17:48

Odkręciłem trochę śrubę ogranicznika na pompie by można było bardziej podciągnąć to "niby ssanie" czyli przyspieszacz. Skutek taki, że łatwiej odpala i nie kopci na zimno.
karino13 - 2022-12-29, 18:57

problemem kopcenia tez sa uszkodzone swiece zarowe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group