Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

IVECO - wymiana silnika i skrzyni laika ecovip 100 z 2.5 na 2.8

wizjoner - 2019-03-10, 19:26
Temat postu: wymiana silnika i skrzyni laika ecovip 100 z 2.5 na 2.8
witam czy ktoś może wymieniał silnik z 2,5 td 1996 r na coś innego ?, podobno 2.8 pasuje bez problemu, chce wymienić ze w względu na hałas (wygłuszony już został) . Myślałem żeby wstawić z nowszego iveca tak po 2000 r skrzynie chce dać 6, i zauważyłem że są dwa rodzaje silników 2.8 zwykłe na pompie i common rail jaki lepiej wybrać ? Przyznam że mój silnik ładnie pracuje i nigdy z nim nie było problemów, został też profesjonalnie wygłuszony, efekt jest widoczny ale to jeszcze za mało gdyż robię długie trasy jednym ciągiem
Gewehr - 2019-03-10, 20:14

2.8 ITDI pasuje bez problemu. Musi być z ducato, a nie z IVECO
wizjoner - 2019-03-10, 20:25

a czemu z ducata skoro to iveco ? czy ren silnik jest dosc cichy ?
Gewehr - 2019-03-10, 20:37

Jak już coś, to to jest SOFIM :mrgreen:
IVECO ma inną miskę, koło zamachowe i inne duperele. Ale jak się upierasz, szukaj z IVECO, może się mylę :spoko

mrsulki - 2019-03-10, 21:38

A IVECO nie ma silnika wzdłuż?
Gewehr - 2019-03-10, 21:42

mrsulki napisał/a:
A IVECO nie ma silnika wzdłuż?


Ma, dlatego się różni.

CORONAVIRUS - 2019-03-10, 21:54

mrsulki napisał/a:
A IVECO nie ma silnika wzdłuż?


dobre :)
ja mam w A6 wzdłużnie wsadzony silnik z A3 poprzecznie , działa :)

Gewehr - 2019-03-10, 22:13

Można zamontować, tylko po co? Jak kupisz taki silnik, to musisz w nim zmienić koło zamachowe, miskę, łapy skrzyni, pompę wody. Iveco ma również inne wtryski i pompę wtryskową, która jest gorsza od Ducatowskiej. Pomijając już te wszystkie niedogodności, silnik w IVECO ma ciężej i będzie przeważnie bardziej styrany. Ja bym szukał z Ducato i zmienił sam silnik. Plug and Play :mrgreen:
CORONAVIRUS - 2019-03-10, 22:31

czy my rozmawiamy o wzroście mocy nominalnej o aż 6 KM ? faktycznej wolę nie stwierdzać bo wiadomo silnik to nie wino :)
wizjoner - 2019-03-11, 07:00

główne zamierzenie to cisza i żeby jechać 120 na 6 przy obrotach 2,5 tys obr o ile to możliwe :) obecnie jade realnie z gps 105 km/h i obr około 3,5 tys
eler1 - 2019-03-11, 10:34

wizjoner napisał/a:
obecnie jade realnie z gps 105 km/h i obr około 3,5 tys

To może lepiej tylny most zmienić na szybszy :spoko

wizjoner - 2019-03-11, 13:37

myślę ze silnik nie da rady uciągnąć a po drugie ten silnik sam w sobie strasznie jest głośny
eler1 - 2019-03-11, 17:03

To trzeba silnik wraz z mostem bo ciszej nie będzie jak obroty silnika nie spadną . To już trochę wyjdzie (robocizna + części dodatkowe typu filtry,płyny,tarcze i jeszcze inne nieprzewidzianie ) nie lepiej kamperka zmienić na szybszego :lol:
LukF - 2019-03-11, 17:15

Ostatnia rada do mnie też najbardziej przemawia :lol:
wizjoner - 2019-03-11, 17:59

wiem jak ciężko dobrego znaleźć, a tak myślałem ze zainwestuje z 8 tys i kolejne 3 lata pojeżdżę
Gewehr - 2019-03-11, 18:42

Nie wiem dlaczego, ale cały czas myślałem że Ty chcesz to zrobić w ducato :gwm
Sam silnik zmienisz bez problemu od nowszego IVECO. Ze skrzynią będzie już problem. Po bodajże 2002 roku zostały wprowadzone linki mechanizmu zmiany biegów, a wcześniej był stosowany lewarek. Twoje auto to C, czy S?
Jeśli S, to ja bym zmienił silnik na 2.8 i zamontował most od nowszego.

wizjoner - 2019-03-11, 20:20

gdzies chwilowo posiałem dowód rej ale mam karte pojazdu i w marce jest tylko iveco 40 oryginalne dmc 4200 1996r.
vin ZCFC3580002155499

ludzik - 2019-03-18, 07:57

Faktycznie, że skrzynią bardzo możliwe, że trzeba będzie trochę bardziej się rozejrzeć.
Myślę, że u jakiegoś hurtownika, z posiadającego części akurat do tego modelu, nie powinnno być większego problemu z dostępnością, nawet takich niszowych elementów jak skrzynia biegów - tylko na początku trzeba określić jaka to ma być konkretnie, bo wybór z tego zakresu jest dosyć duży. Zwłaszcza gdy przegląda się oferty np tutaj: https://motoszef.pl/

wizjoner - 2019-03-24, 15:18

jednak na razie dam sobie spokój, silnik jest głośny ale pewny, brak czasu również mi to uniemożliwia, może w przyszłości do tematu powrócę jednak wydaje mi się, że skoro miałbym zmienić most i silnik a do tego skrzynie to już by opłacalne mogło by być zakupienia np anglika jako dawce części
wizjoner - 2019-05-21, 15:51

znalazłem dawce jest na bliźniaku silnik common rail skrzynia 6 https://www.olx.pl/oferta...html#f89d11dd3d chciałem już kupić nowszego lepszego ale tak naprawde to ciężko coś dobrego większego dostać do 100 tyś a po zatym ten jest już dostosowany do naszych potrzeb, no i mamy trojkę małych dzieci , które rozwalają kampera od środka wiec nie ma sensu kupować i się wnerwiać
GrzechuDz - 2019-09-04, 09:03

Hallo! Zakończyłeś modyfikacje swojego auta? My jeździmy 6 lat Iveco Daily 2 rok 1991 2.5. Jest prosty i bezawaryjny ale głowa boli po długiej drodze. Też myślałem o wymianie silnika ale decyzja padła na remont kapitalny tego co jest.
piotrul - 2019-09-04, 11:36

Kapitalny remont czego, silnika? Przecież to lata bez remontu 1mln kilometrów.
GrzechuDz - 2019-09-04, 13:59

Spalał ponad litr oleju na 1000 km przy przebiegu 280 tys. Km. Remont wykonany w ostatniej chwili ponieważ wiele rurek metalowych było przerdzewialych. Kilka kolejnych wyjazdów i skończyło by się na lawecie. Teraz znika ok 300 ml oleju na 10 tys. Km. Zaraz po remoncie pojawiły się małe wycieki oleju z silnika także niebawem będziemy szukać przyczyny. Słyszałem z innego źródła że silniki 2.5 kapały zawsze dopiero poprawili to w 2.8.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group