Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

OLD CAMPER - "Lely" na kamperku...?

jarekvolvo - 2019-04-07, 10:41
Temat postu: "Lely" na kamperku...?
Witam Szanownych :)
Szukajka mi nie pomogła :( , Gugiel też nie wiele.. . Otóż wczoraj oglądałem małego, stareńkiego kamperka na podwoziu Toyoty Hiace z 1982 roku - na zabudowie miał zamalowaną tabliczkę z symbolami lilji i napisem "Lely". W necie znalazłem info, że to holenderska firma produkująca maszyny rolnicze, w tym dojarki.. . Jednak mućki nie da się tu dopasować, może więc w ramach wolnych mocy produkowali także zabudowy ?? Czy też może podążam złą drogą ?? Pomożecie w dopasowaniu - co to i skąd ? ;)
Miłego dnia !!

Mazur - 2019-04-07, 10:48

Znalazłem jakąś stronkę z przyczepami...to już blisko :)

http://www.oldiecaravan.d.../lely_1969.html

Firma Lely, producent maszyn rolniczych, po raz pierwszy podjęła produkcję przyczep w 1963 roku. Po wielu udanych latach firma, przemianowana na Lely-Dechentreiter Maschinenfabrik GmbH, niespodziewanie zbankrutowała w sierpniu 1970 r. I została przejęta przez fabrykę maszyn rolniczych Xaver Fendt. Produkcja karawanów była kontynuowana.

Czyli obecnie to zabudowy Fendt https://www.fendt-caravan.com/

Socale - 2019-04-07, 11:01

Stara firma, początkowo karawaningowa ale się nie utrzymała z produkcji przyczep, została kupiona przez potentata Fendt który notabene, przyczepy i kampery produkuje równolegle z traktorami.
Tu masz początek sznureczka:
http://www.oldiecaravan.d.../Lely/lely.html

SlawekEwa - 2019-04-07, 18:46

Socale napisał/a:
potentata Fendt który notabene, przyczepy i kampery produkuje równolegle z traktorami.

To żle dla kamperów czy dla traktorów :niewiem

Socale - 2019-04-07, 19:25

Sławek, to dobrze dla jednych i drugich. Chyba nie wątpisz w jakość Fendt'a?
jarekvolvo - 2019-04-07, 21:12

Wielkie dzięki za info :pifko :pifko :!:
Już postanowiłem, trochę z szaleństwem - kamperek trafia do mnie :ok :wyszczerzony: . Może dam mu nowe życie :roza: :spoko

SlawekEwa - 2019-04-07, 21:17

Socale napisał/a:
Sławek, to dobrze dla jednych i drugich.

Poprzedni był DEHLER - firma jachty robiła :haha:

janus - 2019-04-08, 10:51

jarekvolvo napisał/a:
Wielkie dzięki za info :pifko :pifko :!:
Już postanowiłem, trochę z szaleństwem - kamperek trafia do mnie :ok :wyszczerzony: . Może dam mu nowe życie :roza: :spoko


Fajnie :wyszczerzony:
Dawaj fotki i powodzenia w pracach :spoko

SZEJK - 2019-04-08, 11:15

Nie mogę się doczekać fotek. :lol:

Gratuluję odwagi!!!!!!!!! :szeroki_usmiech

jarekvolvo - 2019-04-08, 16:06

Weżcie mnie nie straszcie z tą odwagą :lol: :lol: ...
Przyczepę z 1964 "uzdatniałem" przez rok :-/ , Volvo 240 z 1980 - trzy lata, IFĘ F9 z 1952 odbudowywałem dziewięć lat ( :!: )
Ile pożre mi ToTo ? Aż się boję myśleć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :zimno .
Fotki dam, jak powalczę z telefonem :-/

jarekvolvo - 2019-04-08, 18:55

Oto pierwsze widoki










Wygląda to jak półtora nieszczęścia... . Sodomia i Gomoria...
Główny plus, to że motor po remoncie i nowa instalacja gazowa. Bo to 1,6 benzyna... .
Intryguje mnie ta tabliczka Lely... czyżby rzeczywiście temat z epoki PrzedWarpowej ?? Tzn, przedFendtowej ;) ... ale to i tak może poruszać się tylko z 0,75 impulsowej... :mrgreen:

jarekvolvo - 2019-04-12, 16:05

Ponieważ do chwili "pozyskania "pojazdu mam jeszcze ze trzy tygodnie, kopię głęboko na forum w [poszukiwaniu odpowiedzi i metod napraw.
Jednak nie na wszystko trafiłem i zastanawiam się :
- czy możliwe jest ( a to fizycznie z grubsza zaobserwowaliśmy z właścicielem), że zabudowa ( podobno sucha :) ) "opadła" pod własnym ciężarem z powodu wieku i wąskich podpór na śmiesznej, Tojkowej ramie - ale bez konkretnych zniszczeń ?? { czyli patrząc od tyłu - zrobiło się odwrócone "U" na ramie }
- czy możliwe jest zdjęcie zabudowy z ramy poprzez zbudowanie "doku" np z palet i oparcie na nich skorupy, ( czyli poziome "U" z wylotem w kierunku kabiny ,

- - i czy idąc tym tropem - sensowne było by zbudowanie "nowej" ( ślepej) podłogi na ramie uzupełnionej dodatkową ramą z profilu kwadratowego, sięgającej do maksymalnych wymiarów zewnętrznych zabudowy oryginalnej.
Innymi słowy - do ramy auta dokładam ramę wg rzutu pionowego skorupy, dokładam "platformę" na całą powierzchnię i na to stawiam oryginalną zabudowę - i zaczynam remont właściwy.
(pomijam różnice wysokości wynikające z dodatkowych grubości, to do ogarnięcia..)
Cel ? Zapobieżenie "rozjechaniu" się skorupy w razie stwierdzenia większego uszkodzenia elementów odpowiedzialnych za "trwałość" i kształt i zapewnienie sztywności w momencie konieczności wymiany tychże.
Gdyby okazało się, że porwałem się z motyką na słońce, w takim przypadku istniała by możliwość zachowania "trwałej ruiny" , - czyli zachowujemy skorupę, taką, jaka jest, wymieniamy części podstawowe i używamy Chrupka do weekendowych wyjazdów w promieniu 100 km..., ale wiemy, że stoi na nowej, solidnej podłodze.. . Do momentu, aż sam padnie :)

Andrzej 73 - 2019-04-14, 12:36

Myśląc poważnie o odbudowie tego kampera , musisz posiadać dużo wolnego czasu i chęci aby ujrzeć efekt finalny. Nie obędzie się też bez umiejętności , ale najtrudniejszym tematem będzie pozyskanie części.
Powodzenia :spoko

jarekvolvo - 2019-04-15, 21:58

Zdaję sobie sprawę, zwłaszcza że większość czasu pracuję za granicą :( . Teraz też jestem pod Bukaresztem ;) . Umiejętności jakie takie mam, chęci też.. . Z szukaniem gratów też mam pewne doświadczenie, przerabiałem to z Ifą. Za głupią listwą latałem pół Polski... a Internetu nie było... . Wszystko ok, tylko ten czas :(

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group