Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - testy zderzeniowe kamperów

MECENAS - 2019-05-07, 11:06
Temat postu: testy zderzeniowe kamperów
było ? jak nie to warto zobaczyć, integra to porażka ...

https://www.trafikverket....5OKOtqa3EI_kN1M

Bronek - 2019-05-07, 11:12

Trzeba być macho , twardym nie miętkim a nie tchórzem . :mrgreen:

To dla prawdziwych .....(proszę wpisać określenie ).......


Chyyyyyy jedenasta !!!! Koniec roboty Idę do domu spisać testament . :mrgreen:

....>" Kasetę Thetford z zawartością przekazuje najstarszemu synowi . Druga rezerwową bratu oraz pozostały papier . ... itd

Andrzej 73 - 2019-05-07, 11:18

Jak nie zginiesz od uderzenia to zabija Ciebie graty.
W integrze przed szyba jest element nazywany przez ze mnie brzytwą. W trakcie uderzenia leci w kierowcę i pasażera dosłownie jak brzytwa.

zbychu91 - 2019-05-07, 18:31

samo ,,życie,, ,,( śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową),, nikt nie mówił że będzie miękko .............. :spoko abo,abo
MECENAS - 2019-05-07, 19:32

Szwedzi przestraszni wzrostem ofiar w wypadkach kampów to i zaraz reagują ale czy to coś zmieni ,że rozbiją dwa kampery ? Zauważyliście,że w półintegrze nie było stolika za kierowcą ? A jak by był to co z ludkami w 2 rzędzie ? W blaszakach robi się często stoliki z blatów kuchennych albo litego drewna , to gilotyny :shock: :shock: :shock:
Yans - 2019-05-07, 19:42

Z tego wynika,że bardziej bezpieczne są przeróbki-blaszanki z przegrodą... :confused
SlawekEwa - 2019-05-07, 19:51

Yans napisał/a:
Z tego wynika,że bardziej bezpieczne są przeróbki-blaszanki z przegrodą

ale to nie kamper :chytry

MECENAS - 2019-05-07, 20:01

Yans napisał/a:
Z tego wynika,że bardziej bezpieczne są przeróbki-blaszanki z przegrodą... :confused


i co ? 2 osoby mają za ścianą siedzieć ? Angole zostawiają przegrodę , przepisy albo ich wrodzony brak poczucia stylu ...

Yans - 2019-05-07, 20:14

MECENAS napisał/a:
2 osoby mają za ścianą siedzieć

Czemu dwie,może czy..Oj tam taki off.. :diabelski_usmiech
A tak naprawdę to niestety przy takich zabudowach od lat jest problem i zaczynam się obawiać ,że jak wmieszają się w to urzędnicy...Mamy przes...e

Yans - 2019-05-07, 20:17

SlawekEwa napisał/a:

ale to nie kamper :chytry

A jak ma kibel i prysznic to też nie... :confused :zimno :placze2 :diabelski_usmiech :spoko

Rav - 2019-05-07, 20:29

Straszna lipa. Co do integry było do przewidzenia, ale półintegra też się mocno kabiną składa. Poduszka powietrzna z kolumną kierownicy mija kierowcę (pierwszy raz coś takiego widziałem). Poza tym stolik praktycznie miażdży tchawicę dziecka siedzącego z tyłu.

Dramat.

jarekvolvo - 2019-05-07, 20:34

Szanowni, zauważcie, że te "zepsute" kampery były nowe, suche i raczej nie skalane osłabieniem konstrukcji przez grzyb i wodę..... . Co stanie się z "grzybkiem i pruchnicą" w momencie uderzenia ?
Tadeusz - 2019-05-07, 20:45

jarekvolvo napisał/a:
Szanowni, zauważcie, że te "zepsute" kampery były nowe, suche i raczej nie skalane osłabieniem konstrukcji przez grzyb i wodę..... . Co stanie się z "grzybkiem i pruchnicą" w momencie uderzenia ?


I właśnie dlatego, mając staruszka kampera, a także po obejrzeniu powyższego materiału, postanawiam nie zderzać się czołowo!. :ok

MILUŚ - 2019-05-07, 20:49

Tadeusz napisał/a:
............

I właśnie dlatego, mając staruszka kampera, a także po obejrzeniu powyższego materiału, postanawiam nie zderzać się czołowo!. :ok


Oni tez nie zderzali sie "całkowicie" czołowo :-P Przy całościowym pójciu na czołówkę obraz zniszczeń byłby chyba ...."optymistyczniejszy" :chytry

kimtop - 2019-05-07, 21:05

Kamperami jeździmy na szczęście okazjonalnie, osobówkami codziennie :diabelski_usmiech
Bronek - 2019-05-07, 21:23

Postanowienie Tadeusza mnie przekonuje :spoko
Misio - 2019-05-07, 22:01

Ja tam wierzę w przeznaczenie. Czy uderzenie z boku, z tyłu, czy czołowe, czy z tyłu ma jakieś graty, poduszki, integra, półintegra, alkowa itd. to wszystko jeden diabeł. W swojej 40 letniej karierze zawodowej widziałem różne wypadki i sam jakimś cudem wychodziłem z opresji. Dlatego twierdzę że albo ma się "Opiekuna" albo jest Przeznaczenie, czyli "moja świeczka jeszcze się tam pali". :lol:

Tak na marginesie tego tematu, to jakimś przekleństwem naszych czasów jest komórka. Pani wsiada do samochodu i pierwsze co robi przed zapięciem pasów, to dzwoni do psiapsiółki żeby jej zdać relację jaki kupiła nowy ciuszek. Odpala silnik, jedzie i gada, i gada, a ruch drogowy jest poza jej myśleniem... :oops:

jsaluga - 2019-05-07, 22:43

Misio napisał/a:
gada, i gada, a ruch drogowy jest poza jej myśleniem... :oops:


Może to akurat dobrze. Często jak wszystko pójdzie nie tak -słyszę od kobiet: "a ja myślałam".

A w temacie wypłaszczania kamperów to wersji Tadeusza będziemy się trzymać.

LukF - 2019-05-09, 21:35

Oglądałem ten filmik. ZGROZA. Ale to nie dziwi. Połintegra Ducato na wycięte elementy kabiny tak iż nie tworzy zamkniętej klatki (brak dachu i połączenia słupków B że sobą poprzez brak przegrody). Całość nie trzyma sztywności. A integra to dykta, klej i woda więc już nie zgroza a dramat. Ale jak wyglądający...
Przed rozbiciem rzecz jasna. W salonie sprzedaży oczywiście :bukiet:



Nadal kocham kampery :lol:

Suliki - 2019-05-10, 10:50

ciekawe kiedy pokażą się na otomoto jako ....
Blues mobil - 2019-05-12, 15:14

Cześć.
Jedni, wypadki postrzegają statystycznie, inni jako zdarzenia losowe. Statystyczny pojazd-kamper na drodze, jast "najbezpieczniejszy" (bez porównania z ofiarami osobówek), zaś na przeznaczenie nie mamy żadnego wpływu - taki los. :aniolek
Jako stary kierowca uważam hamulce i własną rozwagę za najważniejsze.
A na pocieszene przestraszonym kamperom i kamperkom, polecam analizę bezpieczeństwa biernego kolegów motocyklistów.
Ps. Blaszanki też mają plusy, bez kompleksów :pifko

Bronek - 2019-05-12, 20:25

Wracałem wczoraj swoim kamperkiem z Poznania do Kołobrzegu... A2, Gorzów, Goleniów, Nowogard, czyli naokoło, droga świetna m/w 400 km
Powód : byłem pilotem, nowego blaszaka w rodzinie i nowego kierowcy . Dlatego taka trasa.
Dwa trupy, w tym jeden naocznie, jeden transport helikopterem.
Motocyklista oczywiście był.
Tak to jest na dobrych drogach w dobrą pogodę.

Wsio rybka czym, przy dobrym przywaleniu jest pozamiatane :spoko

LukF - 2019-05-12, 20:36

Ostatnie zdanie to szczera prawda :bukiet:

Co do przeznaczenia: nie ma żadnego przeznaczenia. Czasami jesteśmy w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie. Taki przypadek. I tyle. Niestety :(

Maciej S. - 2019-05-13, 06:49

Zadziwiłam mnie niska sztywność nadwozia (przedniej części) Ducato półintegry. I widać, że nie ma znaczenia, że pozostała część za słupkiem B jest ze styropianu. Słupek B praktycznie nieruszony natomiast przód wgniata się solidnie do wnętrza kabiny.
Fakt to już stara konstrukcja, start produkcji to 2006, więc opracowany na początku 2004.
Ciekawe jak zachowują się najnowsze modele np: VW Crafter.

orys - 2019-05-13, 16:08

Bronek napisał/a:
Wsio rybka czym, przy dobrym przywaleniu jest pozamiatane :spoko


No nie wiem... Widziałem kiedyś czołówkę kampera ze sprinterem. Kierowca sprintera pomimo prawie tony na pace wyszedł z auta o własnych siłach z niewielkimi obrażeniami. Z kampera jedną osobę zabrali helikopterem, dwie karetkami... Ta z helikoptera podobno nie przeżyła - uraz głowy po uderzeniu ciężkim przedmiotem w tył...

Zresztą, nawet przednia szyba kampera wybita była od środka, bo wyleciała przez nią jedna z górnych szafek...

Mówcie co chcecie o brytyjskich wynalazkach, ale nie wszystko w ich zwyczajach jest głupie. Ja już wiem, że jak ja się (wreszcie!) wezmę do budowy swojego sprzętu to na 100% będę miał przynajmniej częściowo pozostawioną przegrodę.

Bronek - 2019-05-13, 16:25

Czyli ten w Sprinterze źle przywalił . Za słabo, :diabelski_usmiech logiczne .
natomiast kamper optymalnie ....... niemal .

Takie pie rdo lamento , rowery są bardziej niebezpieczne a chodzić piechotą to zgroza .
Motocykliści ............i małe autka . Taki Smart np .

Najgorszy wróg to pogoda , ładna pogoda .

Przyszło mi też na myśl ,że kibel po właściwej stronie (wg mnie), może mnie zabić . Ci co mają go pod markizą, przynajmniej jako kierowca nie zginą od sracza , tylko bohatersko np od lodówki .

jsaluga - 2019-05-13, 20:35

Tak oddany pasji kamperowej jak Ty, zawsze z honorem odejdzie, bo ginąc będzie na służbie, do końca. Nawet gdy Coup de grace zada zapasowa kaseta, głupio postawiona w garażu po stronie kierowcy. Jak odejść to z przytupem i chlupotem.
Bronek - 2019-05-13, 21:02

Amen... t :aniolek
MECENAS - 2019-05-13, 21:16

Kamper to hobby , jak szlak trafi kogoś w kamperze to w trakcie uprawiania hobby , jeśli miał czas na takie hobby to znaczy ,że już wszystkie ważne sprawy w życiu załatwił zatem kamper nie musi byc wcale bezpieczny , nie musi i koniec bo i po co :haha:
Bronek - 2019-05-13, 22:37

Powiem wręcz jest to ekstremalne hobby, Z głodu po zakupie można zdechnąć :spoko
jsaluga - 2019-05-14, 12:13

Broniu, nie przeginaj. Są tacy co gdyby mieli taką kasę jak Ty chcesz wywalić na LIFEPO mając przy tym dwa nowe akumulatory, toby se życie odmienili.
Bronek - 2019-05-14, 15:06

Świstak robi za darmo, pierwszych pięciu ma gratis testowo.
Nie wiedzialeś :gwm
Nie wiem czy się zalapiesz? Zapisy były ale po cichu.
Kupił kontener prawie ogniw, to gratisy dostał, dlatego testowo pali BMS, bo gdy komercyjnie zacznie produkować, to musi wszystko grać.

Mam stracha, waham się czy przyjąć t~ ofertę, bo mi może kampera spalić.
Warunkiem tej darowizny jest spisywanie 5x dziennie parametrów i użytkowanie ekstremalne.

Nie wiem czy podołam? :oops:

Jak odpuszczę (mam przecież te prawie nowe Bannery), dam Ci znać. Wskoczysz na moje miejsce :bukiet:

Yans - 2019-05-14, 15:19

Bronek napisał/a:
Warunkiem tej darowizny jest spisywanie 5x dziennie parametrów i użytkowanie ekstremalne.
cieniutko to widzę, może daj szansę innym innym ,co bardziej się przyda. Dla Ciebie te kilka złociszy, to tyle ,co splunąć... Poczekasz na testy i przez kilkadziesiąt postów będziesz je żartobliwie analizować... :bigok
Andrzej 73 - 2019-05-14, 15:30

Kto by miał tyle czasu , aby spisywać pięć razy dziennie pomiary , no kto jak nie Bronek. :ok
Broniu przyjmuje wyzwanie niczym gladiator , jak mu spłonie kamper , to ma drugiego blaszanke w odwodzie. :haha:
:spoko

Bronek - 2019-05-14, 18:38

Nie ma co zazdraszczać, właśnie wywaliłem orginalny stolik z blaszaka czyli zostawiłem dolną mniejszą jego część. .
To nie Kamper, znów łbem Przywaliłem w kretyńską półkę./schowek na kabiną. Dobra jest, jak ktoś potrzebuje miejsca na graty, Nam zbędna i zabójcza. Nie mogę się przyzwyczaić :(

Test zderzeniowy
ledwo przeszedłem (a propos wątku), jeszcze trochę, to mi w czachę płytkę wstawią i będę online z RM z Torunia.,
I to wielu zadowoli. Prawdziwy musi cierpieć i być przybitym, ja nie jestem Prawdziwy.

jsaluga - 2019-05-14, 20:00

Bronek napisał/a:
Świstak robi za darmo, pierwszych pięciu ma gratis testowo.
Nie wiedzialeś :gwm
Nie wiem czy się zalapiesz? Zapisy były ale po cichu.
Kupił kontener prawie ogniw, to gratisy dostał, dlatego testowo pali BMS, bo gdy komercyjnie zacznie produkować, to musi wszystko grać.

Mam stracha, waham się czy przyjąć t~ ofertę, bo mi może kampera spalić.
Warunkiem tej darowizny jest spisywanie 5x dziennie parametrów i użytkowanie ekstremalne.

Nie wiem czy podołam? :oops:

Jak odpuszczę (mam przecież te prawie nowe Bannery), dam Ci znać. Wskoczysz na moje miejsce :bukiet:

Dziękuję, ale nie skorzystam. Z natury jestem bardzo praktyczny. Na chwilę obecną uważam LIFEPO za przerost formy nad treścią, to się zwyczajnie nie opłaca nawet kupując dobrej jakości żele. Ponadto mam silny odruch przystosowywania się do warunków. Irracjonalna jest próba wykorzystywania sprzętów domowych w kamperze, czyli przekształcania 12v na 230v, kończy się to wyścigiem zbrojeń między akumulatorami i panelami. A i tak koniec jest taki sam - po dwóch latach zarżnięte akumulatory. Kolejny etap zbrojeń to???, a może LIFEPO. Życzę Wam jak najlepiej, ale skończy się kosztownym rozczarowaniem. Przy tym wszystkim rozumiem potrzebę kultywowania małych przyjemności jak picie kawy w taki sam sposób do jakiego jest się przyzwyczajony. Przecież kamper jest dla przyjemności, a nie wyrzeczeń. Tak się szczęśliwie składa, że naprawdę najbardziej smakuje mi komunistyczna plujka i chętnie do niej wróciłem, a żona zawsze zgarniała piankę z ekspresu więc jest zachwycona z kawiarki. Mam aku 120Ah i solar 150W, starcza na satelitę telewizor mi box, ogrzewanie, oświetlenie, ładowanie wszystkich sprzętów. Wszystkie sprzęty przerobiłem na ładowanie z 5v, 12v lub ze zbliżonych napieć do czego kupiłem odpowiednie przetworniki, ale żadnej na 230V. Jeszcze raz rozumiem, ale nie popieram. Bronek jeżeli jesteś zainteresowany to podeślę Ci (darmowo) kabelek do zasilania mi boxa z USB, Kabel nie do kupienia w Polsce.

Bronek - 2019-05-14, 20:32

O lifepo4 gadam kolejny rok... I akurat gdy bym miał wymieniać, to sprzedałem kampera. Potem nowy z nowymi i... to kolejny raz na gadaniu się kończy.
230v tylko ekspres, szwagierka lokówka... I to fanaberia.
Prądu mi nie brakuje, wszystko na 12v lub wiadomo 5,2..Kawy to... przerobiłem wszystkie. Kawiarka, tygielek najlepsze. Potem ekspres. To już każdy ma inaczej i nie ma co przekonywać :spoko
W kamperze miałem nawet ekspres kołbwy ale liczy się wygoda. Dla siebie robię sobie ekstra, dla gości kapsułki :oops:

Mam różne ładowarki, bo kiedyś laptopy chodziły na dziwnych napięciach np 21v lub 19v. To historia.

AD Kabelek... Miboxa 4k, nie zabierałem, bo żona tableci indywidualnie i tv ma w nosie a i mnie wsio rybka byleby grało. W domu czasem wykorzystuję do przesyłania obrazu w starym tv bez smarta.
Ale :bukiet: to jest myśl, bo TV to am i nie da się oglądać. Ale gdyby tak ładowareczka 12v 3,0 na 5,2v to ok. Dzięki ale są np.. Itd Więc nie wypada mi... :kwiatki: wykorzystywać. Ale dzięki, to miłe :roza:
Mi box potrzebuje ponad 2A

jsaluga - 2019-05-14, 20:48

Co ja się naszukałem, ale szukałem po wtyczce. Na Ali odmawiali dostawy, a skonczylo się, że mnie zasypali, przysyłajac jeden co parę dni. Razem chyba ze sześć. Mi box potrzebuje pewneo 2,1A inaczej się zawiesza, a nawet odmawia współprzcy. Na ladowarce z QC 3.0 ESPERANZA na gnieździe 2,1A śmiga bez problemów.
Bronek - 2019-05-14, 20:49

:bigok ja jezdem w czopku urodzony i to wkur... wielu

Ulże Ci w tym nadmiarze, dawaj, ale nie za darmo :idea: Czego potrzebujesz? Może mam?.. Albo zapłacę.

jsaluga - 2019-05-15, 10:15

Przykro mi, ale bardzo przywiązałem się do moich kabelków. Dlatego sprzedaż nie wchodzi w grę za żadną cenę. :haha: :box
Bronek - 2019-05-15, 10:50

No trudno , gdybym był , to bym ... w naturze . A tak to lipa.
Zawsze babcia mi mówiła, bym został księdzem . :bajer

Darowiznę będę musiał opodatkować :( , założę Fundacje lub ... i co łaska nie podlega opodatkowaniu . Na priv masz wiadomość od szóstej rano , gdybyś zechciał zasilić moją organizację.

LukF - 2019-05-16, 08:44

Fajnie.
A teraz czas wrócić do tematu: Testy zderzeniowe kamperów bo chyba w takim wątku jesteśmy?

jsaluga - 2019-05-16, 12:04

LukF napisał/a:
Fajnie.
A teraz czas wrócić do tematu: Testy zderzeniowe kamperów bo chyba w takim wątku jesteśmy?


Znaczy mamy się pochlastać, bo raczej nic innego nie zostaje?. Dlatego zalecam słuchać rad doświadczonego kamperowca - wersji Tadeusza się trzymać. :gwm

Bronek - 2019-05-16, 12:57

Cytat:
Znaczy mamy się pochlastać


Nie! Zderzyć wystarczy się i na YT przesłać :mrgreen:

Wątek trzeba jakoś podtrzymać. :spoko

Tylko nie wolno czolowo, bo obrazisz Tadeusza, z którym najpierw się zgadzasz a potem go byś ignorował :bigok

jsaluga - 2019-05-19, 15:27

W czasie jazdy używasz tylu gadżetów, że ni dziwi mnie Twój wymóg automatu w kamperze. Ale żeby nie narażać się na zarzut odchodzenia od wątku. W wątku wypłaszczania kampera: Bronek, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Przy tej liczbie rozpraszaczy masz wielką szansę nawet niezauważyć, że podróżujesz już po krainie wiecznej szczęśliwości podróżowania kamperem. Szkoda tylko (a może nie), że ani Tý, ani ja w te krainy nie wierzymy.
Bronek - 2019-05-19, 16:13

jsaluga napisał/a:
W czasie jazdy używasz tylu gadżetów, że ni dziwi mnie Twój wymóg automatu w kamperze.... {...}... Przy tej liczbie rozpraszaczy masz wielką szansę nawet niezauważyć, że podróżujesz już po krainie wiecznej szczęśliwości podróżowania kamperem. Szkoda tylko (a może nie), że ani Tý, ani ja w te krainy nie wierzymy.

Właśnie używam niewielu rzeczy wymagających uwagi :!:
Generalnie jednej swojej paszczy :mrgreen:
Yanosik się sam włącza w smartfonie, jak wyczuje Kenwooda kamperowego
Asysten Google załatwia wszystko,. Nawigację, itd. - to w tablecie.
Komendy głosowe itp.
Jedynie na dotykowym ekranie radia czasem wybieram albo kamera albo Spotify. Zresztą tym, co gra i co się wyświetla czasem steruję żona lub Asystent .
Ruki swabodnyje.
"OK google" lub "hej..." pokaż parkingi na trasie itp...

Jeden konkretny gadżet wystarczy. Gdyby mi się chciało, ale mi się nie chce. To aktualizacja oprogramowania lub wymiana radia i jest AndroidAuto a tu już luzik totalny.
Asystent to niemal to samo. Nie używam nawigacji i ekranu radia bo 7 cali to mało. Wielki tablet jak w Tesli i filmik można puścić gdy droga nudna. Brakuje autopilota.

Nie słucham normalnego radia lub czasem DAB, generalnie internet.

jsaluga - 2019-05-19, 16:25

To coo? Jednak nie przegapisz raczej smutnego przejścia w niebyt? W lusterku nadlatującej kasety, nie pozostawiającej złudzeń?. Ja też z wiekiem bardziej kieruję się mocą niż wzrokiem. Mam przeto nadzieję nie dostrzec większości szczegółów.
slawwoj - 2019-05-19, 16:41

[quote="Bronek"]
jsaluga napisał/a:
W czasie jazdy używasz tylu gadżetów, że ni dziwi mnie Twój wymóg automatu w kamperze.... {...}... Przy tej liczbie rozpraszaczy masz wielką szansę nawet niezauważyć, że podróżujesz już po krainie wiecznej szczęśliwości podróżowania kamperem. Szkoda tylko (a może nie), że ani Tý, ani ja w te krainy nie wierzymy.

Właśnie używam niewielu rzeczy wymagających uwagi :!:
Generalnie jednej swojej paszczy :mrgreen:
Yanosik się sam włącza w smartfonie, jak wyczuje Kenwooda kamperowego
Asysten Google załatwia wszystko,. Nawigację, itd. - to w tablecie.
Komendy głosowe itp.
Jedynie na dotykowym ekranie radia czasem wybieram albo kamera albo Spotify. Zresztą tym, co gra i co się wyświetla czasem steruję żona lub Asystent .
Ruki swabodnyje.
"OK google" lub "hej..." pokaż parkingi na trasie itp...

/quote]

O i znowu czegoś się dowiedziałem od Bronka. Ze asystenta można uruchomić głosowo.

Bronek ja bez Ciebie jak dziecko we mgle. :niewiemm

Bronek - 2019-05-19, 18:59

Z tym głosowym uruchamianie w Polsce i chyba na Świecie dziwnie bywa.
Trzeba zezwolić BT działać i do tego lepiej odblokować ekran. Bez zabezpieczeń.
Sesja ciągła też pomaga.
Niemniej ostatecznie niekiedy fakt wysiłek trzeba podjąć by nacisnąć ten przycisk funkcyjny smartfona lub tabletu.
W autach normalnych wspłczesnych a nie w Ducato dostawczak, zwanym szumnie kamperem... są przyciski na kierownicy uruchamiające mowę i wydawanie komend... Ale to nie to Forum :mrgreen:

G{wniany Kenwood np raz pokazuje menu Spotify a raz nie, bo to ma z dwa trzy lata a to już starość.. Wszystko zap... la. Trudno nadążyć.

ZEUS - 2019-05-19, 20:43

Bronek napisał/a:
bo to ma z dwa trzy lata a to już starość.. Wszystko zap... la. Trudno nadążyć

i kto to mówi?... fan nowinek wszelakich... :oops: :-P :szeroki_usmiech

jsaluga - 2019-05-20, 07:34

Z tą autoamtyzacją gadżetów nie jest tak różowo. Jakiś nie przewidziany przypominacz, albo wygaszacz urządzenia i zostajesz ślepy i głuchy właśnie w momencie gdy ten cały szajs okazuje się nareszcie naprawdę potrzebny. A wtedy potrafi tak odwrócić uwagę i podnieść ciśnienie, że.... :gwm
MECENAS - 2019-06-03, 08:32

kolejne testy z życia

ostatnio cos dużo tego

http://www.ratownictwo.op...6z00uD3fezCb9p4


https://gp24.pl/wypadek-w-saborzu-kamper-dachowal-i-wylecial-z-drogi-wideo-zdjecia/ga/c1-14178213/zd/36329605?fbclid=IwAR0TLlxJZUIWJHVjAAqXqscK7fI5EpKOeJaFU0nhbohHGv50-d5nEfo8sv0

Andrzej 73 - 2019-06-03, 10:31

Dużo, bo i na naszych drogach jeździ więcej kamperow.
Skorpion - 2019-06-03, 11:31


EURO NCAP

Euro NCAP (Europejski program oceny nowych samochodów) to współpraca w zakresie bezpieczeństwa drogowego między niektórymi krajami europejskimi, w tym Szwecją, producentami samochodów i organizacjami wolontariackimi. Celem jest sklasyfikowanie nowych samochodów osobowych, aby ułatwić konsumentom i przedsiębiorstwom łatwiejsze porównywanie pojazdów i pomóc im zidentyfikować najbezpieczniejszy wybór dla ich potrzeb. Praktyczna praca polega na zasadzie testów zderzeniowych z różnymi formami symulowanych wypadków. Obecny samochód musi spełniać specjalne kryteria, aby uzyskać określony wynik, który jest następnie kompilowany w postaci gwiazdek (1-5).

Pełny i półzintegrowany kamper.
Większość samochodów kempingowych na rynku (84 procent) jest zbudowana na tym samym podstawowym pojeździe. Półzintegrowane samochody kempingowe otrzymują kolumnę A, słupek B, drzwi i sufity z fabryki samochodów, która produkuje części na dużą skalę. Tył kabiny jest następnie budowany przez jednego z wielu producentów kamperów, w znacznie mniejszych ilościach. W pełni zintegrowanym kampera cała kabina (także kabina) jest budowana przez rzeczywistego producenta samochodów.
Brak dostępnych statystyk dotyczących dystrybucji między pół-w pełni zintegrowanymi kamperami.

Rynek i praca w ruchu - Szwecja
W 2018 r. Ponownie zarejestrowano około 8 000 samochodów kempingowych, co stanowi wzrost o 50% w porównaniu z 2014 r
W 2017 r. W ruchu drogowym znajdowało się około 80 000 samochodów kempingowych (dane za 2018 r. Pochodzą z kwietnia / maja 2019 r.)
Samochód kempingowy ma średni roczny przebieg nieco ponad 600 kilometrów.
Można to porównać do:

W ruchu jest około 320 000 motocykli i 115 000 motorowerów. Średni roczny przebieg motocykli wynosi mniej niż 200 mil.
W ruchu drogowym znajduje się ponad 5,5 miliona samochodów osobowych o średnim przebiegu 1200 mil / rok.
W Szwecji jest około 17 000 autobusów
2017/2018 Fiat Ducato był podstawowym pojazdem w 84 procentach samochodów kempingowych w Szwecji (Źródło: Analiza ruchu)

Wypadki z udziałem samochodów kempingowych
W Szwecji 6 osób zginęło w wypadkach samochodowych w latach 2014–2018, z czego 4 w 2018 r. 5 z 6 osób zginęło podczas wypadków.

Widoczna w liczbie przejechanych kilometrów liczba ofiar śmiertelnych w kamperach i samochodach osobowych jest na równi ze sobą.
Wszyscy, którzy zginęli w wypadkach samochodowych, byli opasani. Tylko w śmiertelnym wypadku w przyczepie było więcej niż dwie osoby. Nie odnotowano żadnych grubych świadomych działań błędów. Przemoc spowodowana katastrofą była ogromna z ogromną penetracją do kampera, nawet gdy odpowiednikiem był samochód osobowy. Jednak materiał nie jest tak obszerny, że można wyciągnąć ogólne wnioski.

Samochody kempingowe w Europie
Szwecja jest na szczycie, jeśli spojrzeć na liczbę domków mobilnych na jednego mieszkańca w „dużych krajach macierzystych” (liczby są zaokrąglone)

Samochody kempingowe w Europie 2017
Liczba samochodów kempingowych.
Liczba mieszkańców
Austria 26000
Belgia 45000
Dania 16000
Finlandia 55 000
Francja 457000 67 milionów
Niemcy 487000 83 mln
UK 205000
Włochy 221000
Holandia 105 000 17 milionów
Norwegia 46 000 5 milionów
Portugalia 10000
Hiszpania 30000
Szwecja 93 000 10 milionów
Szwajcaria 55000
Słowenia 5000
Inne 12000
Łącznie 186 000 000

Czy skorzystałeś z informacji?
Tak
175 spośród 183 (95%) czytelników odpowiedziało, że skorzystało z tych informacji

Jesteśmy wdzięczni za Wasze komentarze, ale pamiętajcie, że nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytania, które przychodzą w ten sposób.

Ostatnia aktualizacja / recenzja: 2019-04-30


Testy zderzeniowe kamperów.

Szwedzka Administracja Transportu ma sprawdzone samochody kempingowe. Wynik pokazuje, że konstrukcja nie wystarcza do ochrony kierowców i pasażerów. Rosnący rynek kamperów w połączeniu z kilkoma poważnymi wypadkami pokazuje, że samochody kempingowe muszą być bezpieczniejsze.

Testy zderzeniowe zostały wykonane przy użyciu dwóch nowoczesnych kamperów - jednego, półzintegrowanego i jednego w pełni zintegrowanego. Testy wykazują poważne niedociągnięcia w zakresie bezpieczeństwa zderzeniowego w kamperach. Ryzyko śmierci w przednim rocku jest bardzo duże.

Powodem, dla którego szwedzka administracja transportowa przeprowadziła testy zderzeniowe, jest szybki wzrost liczby kamperów. Od 2014 r. Liczba nowo zarejestrowanych kamperów w Szwecji wzrosła o 50%. W tym samym okresie zginęło 6 osób w przyczepie kempingowej, w tym 4 w ubiegłym roku. Najczęstszym typem wypadku było zderzenie czołowe. Od 2014 r. Około 100 osób zostało rannych w wypadkach drogowych z kamperami.

Dogłębne badania wypadków drogowych przeprowadzone przez Swedish Transport Administration pokazują, że penetracja kampera może być bardzo rozległa, co oznacza, że kolizja może spowodować poważne uszkodzenia wewnątrz samochodu. Bezpieczeństwo ruchu drogowego to interakcja między projektem drogi, bezpieczeństwem pojazdu i użytkownikami pojazdu. Szwedzka Administracja Transportu buduje infrastrukturę i zarządza nią, a także odpowiada za koordynację prac związanych z bezpieczeństwem drogowym w ramach Zero Vision w Szwecji.

Szwedzki Zarząd Transportu chce przedstawić fakty na rzecz rozwoju bezpieczniejszych kamperów. Wyniki testów zderzeniowych są przekazywane producentom, organizacjom przemysłowym i konsumentom, aby poinformować o tym, co może być bezpieczniejsze i co można ustawić, aby sprostać wymaganiom dotyczącym kampera, który wybierzesz. że nowe samochody mają możliwie najwyższe bezpieczeństwo.

Gdyby pojazdy testowane przed awarią były wprowadzane na rynek, na przykład za pośrednictwem organizacji konsumenckiej Euro NCAP, to zapewniałyby ocenę bezpieczeństwa, za którą konsumenci mogliby stanąć przed zakupem samochodu.

Ten sam test, co Euro NCAP

Test zderzeniowy szwedzkiej administracji transportowej to ten sam test zderzenia czołowego, który zastosowano w Euro NCAP, europejskiej organizacji konsumenckiej, która przeprowadza testy zderzeniowe samochodów dla samochodów; zderzenie czołowe 64 km / h względem bariery odpowiadającej pojazdowi o tej samej masie. Chociaż kampery zostały rozładowane w tym czasie, są stosunkowo ciężkie.

W tym przypadku testy odpowiadają zderzeniu czołowemu z prędkością 90 km / h wobec przeciętnego samochodu osobowego. Jest to trudny test, który niestety odpowiada scenariuszowi awarii, który nie jest niczym niezwykłym na naszych drogach.

Pół i w pełni zintegrowane samochody kempingowe

Szwedzka Administracja Transportu przetestowała dwa nowoczesne kampery (jeden półzintegrowany i jeden w pełni zintegrowany). Oba są zbudowane w oparciu o najbardziej powszechną markę podstawowych pojazdów. 84 Procent samochodów na rynku jest zbudowanych na tym samym podstawowym pojeździe.

Półzintegrowany kamper ma kabinę kierowcy od producenta samochodów oraz część mieszkalną zbudowaną przez producenta kampera. W pełni zintegrowanym kamperie cała kabina jest produkowana przez producenta kamperów. Mogą występować różnice w projektach i materiałach, które mogą wpływać na bezpieczeństwo kolizji.

Bardzo wysokie ryzyko śmierci

Wyniki testów szwedzkiej administracji transportowej pokazują, że istnieje duże ryzyko śmierci w zderzeniu czołowym. Budowa kamperów nie wystarcza, aby chronić kierowców i pasażerów podczas kolizji.

Test zderzeniowy samochodów kempingowych VTI zamówiony przez szwedzką administrację transportową Wyjaśnienie jest takie, że domy mobilne mają stosunkowo krótką strefę deformacji w stosunku do ich wagi. W testach zderzeniowych z obydwoma modelami samochodów kierowca ma zatem bardzo wysokie ryzyko śmierci lub poważnych obrażeń. Półzintegrowany kamper zapewnia nieco lepszą ochronę niż w pełni zintegrowana, ale nadal jest daleki od ochrony, jaką zapewnia współczesny samochód osobowy. Wszyscy w samochodzie są narażeni na poważne obrażenia w wyniku wypadków z wnętrza samochodu.
Testy pokazują również, że ważne jest, aby rodziny podróżujące w domach kempingowych korzystały z bezpiecznej ochrony dzieci, tak jak w samochodzie osobowym.

Dialog i dalszy rozwój bezpieczniejszych kamperów

Samochody kempingowe mogą być bezpieczniejsze. Przedstawiając fakty dotyczące braku bezpieczeństwa drogowego w kamperach, istnieje dobra podstawa do kontynuowania dialogu na temat tego, w jaki sposób samochody mogą stać się bezpieczniejsze.

Szwedzka Administracja Transportu zaczęła pokazywać wyniki testów i angażować się w dialog z klubami samochodów kempingowych, dealerami i Szwedzką Agencją Transportu. Patrzymy na to, co jest potrzebne, aby przyspieszyć rozwój i ułatwić konsumentom zajmowanie się bezpieczeństwem ruchu pojazdów. Chociaż producenci przestrzegają dzisiejszych ograniczonych wymogów prawnych dotyczących bezpieczeństwa kolizji, producent zawsze może dobrowolnie zwiększyć bezpieczeństwo.

Dobrowolne testy konsumenckie, takie jak testy zderzeniowe pojazdów przed ich uruchomieniem i surowsze wymogi prawne, mogą mieć duże znaczenie dla bezpieczeństwa drogowego.

Zatwierdzony zgodnie z dyrektywami UE

Większość samochodów kempingowych sprzedawanych w Szwecji posiada zatwierdzenie europejskie zgodnie z dyrektywą 2007/46 (WE). Zgodnie z tymi zasadami cały sprzęt w części dziennej (lodówka, łóżko itp.) Musi być mocno przymocowany do ścian, podłogi lub sufitu - jednak stół można zaprojektować tak, aby można go było łatwo przenosić. Istnieją również wymagania dotyczące pasów do znalezienia jak (i co robić w teście) oraz że siedzenia samochodu spełniają wymagania dotyczące wytrzymałości.

Jednak w przypadku kamperów nie ma takich samych wymagań dotyczących badania zderzeń czołowych i bocznych, jak w przypadku zwykłych samochodów osobowych.

Szwedzka Administracja Transportu prowadzi dialog z EuroNCAP w celu podniesienia kamperów jako grupy pojazdów, która potrzebuje bezstronnych testów konsumenckich.

Zalecenia szwedzkiej administracji transportowej dla konsumentów

Wybierz bezpieczne drogi z centralną separacją.
Zachowaj ograniczenie prędkości
Upewnij się, że w salonie nie ma luźnych przedmiotów, takich jak ekspres do kawy. Usuń stół, jeśli masz pasażerów.
Zalecenia szwedzkiej administracji transportowej dla producentów

W perspektywie krótkoterminowej - poprawienie zakotwiczenia wnętrza przestrzeni życiowej
W krótkim okresie - upewnij się, że stół jest łatwy do usunięcia
Na dłuższą metę - spójrz, aby podstawowy pojazd był odporny na zderzenia
:spoko
:spoko

LukF - 2019-06-03, 21:23

A jak mam ten stół na centralnej nodze usunąć??? :gwm
Bim - 2019-06-03, 22:12

Skorpion napisał/a:
EURO NCAP


Tadziu znamy sie parę latek i Tobie hamowanie popędu nie szkodziło :lol:

Wiem wiem , ale opanuj Swoje wklej i kopiuj bo po tym co przedstawiłeś to ja bym nigdy nie wsiadł do kampera :spoko :

HENRYCZEK - 2019-06-04, 12:26

Zastanawia mnie czy ten kamper tak się rozłożył po dachowaniu,czy była ingerencja służb
ratunkowych i potem fota.

http://www.ratownictwo.op...6z00uD3fezCb9p4

krzlac - 2019-06-05, 13:45

Narzędzi pneumatycznych do rozbierania budy to raczej nie potrzeba.
ccsrally - 2019-06-19, 16:39

Tak widzę wszyscy piszą że to tak się pogięło podczas crashtestu ale czy zwrociliscie uwagę że one były wykonywane przy prędkości 90 km/h. Weźmy dostawczaka załadowanego do 3,5 tony to z niego też nic nie został ie przy tej prędkości. A osobówką myślę że też by nie było za wesoło.
SlawekEwa - 2019-06-19, 21:14

ccsrally napisał/a:
ale czy zwrociliscie uwagę że one były wykonywane przy prędkości 90 km/h.

Skorpion napisał/a:
Test zderzeniowy szwedzkiej administracji transportowej to ten sam test zderzenia czołowego, który zastosowano w Euro NCAP, europejskiej organizacji konsumenckiej, która przeprowadza testy zderzeniowe samochodów dla samochodów; zderzenie czołowe 64 km / h względem bariery odpowiadającej pojazdowi o tej samej masie.

kisielak - 2019-06-28, 10:56

wszyscy ekscytują się testami zderzeniowymi, a o testach przyziemienia nikt nie wspomina :)
Bim - 2019-06-28, 11:06

Co wy z tym kamperem to już w trzecim poście się ukazuje najpierw tym #co nas śmieszy #potem pPioniero założył temat i teraz te przyziemienia 8-)

facet wyszedł do kibla zapomniał przestawić wajchy w automacie i miał pecha że się droga skończyła :-P

kisielak - 2019-06-28, 11:26

Bim napisał/a:
Co wy z tym kamperem to już w trzecim poście się ukazuje najpierw tym #co nas śmieszy #potem pPioniero założył temat i teraz te przyziemienia 8-)

facet wyszedł do kibla zapomniał przestawić wajchy w automacie i miał pecha że się droga skończyła :-P


nie zauważyłem wcześniejszych wpisów - :(

Yans - 2019-06-28, 11:36

Bim napisał/a:
facet wyszedł do kibla zapomniał przestawić wajchy w automacie i miał pecha że się droga skończyła :-P
Już gdzieś o podobnym zdarzeniu czytałem... :chytry Czy to nie na CT? :diabelski_usmiech
MILUŚ - 2019-06-28, 17:20

Yans napisał/a:
Bim napisał/a:
facet wyszedł do kibla zapomniał przestawić wajchy w automacie i miał pecha że się droga skończyła :-P
Już gdzieś o podobnym zdarzeniu czytałem... :chytry Czy to nie na CT? :diabelski_usmiech


Tak ; tutaj :mrgreen:

W USA , babka w nowym kamperze w trakcie jazdy wstała od kierownicy i poszła zrobic sobie kawy :shock: Kamper ; co było do przewidzenia :-P rozleciał się na drobiazgi na poboczu a babeczka wylądowała w szpitalu .
Założyła sprawe producentowi kampera ; że ten nie umieścił w instrukcji obsługi kampera informacji ,źe wstawanie od kierownicy w trakcie jazdy jest zabronione :haha:

I..........wygrała :shock:

Tu może będzie podobnie .......... :chytry

Yans - 2019-06-28, 17:42

MILUŚ napisał/a:
Yans napisał/a:
Bim napisał/a:
facet wyszedł do kibla zapomniał przestawić wajchy w automacie i miał pecha że się droga skończyła :-P
Już gdzieś o podobnym zdarzeniu czytałem... :chytry Czy to nie na CT? :diabelski_usmiech


Tak ; tutaj :mrgreen:

W USA , babka w nowym kamperze w trakcie jazdy wstała od kierownicy i poszła zrobic sobie kawy :shock: Kamper ; co było do przewidzenia :-P rozleciał się na drobiazgi na poboczu a babeczka wylądowała w szpitalu .
Założyła sprawe producentowi kampera ; że ten nie umieścił w instrukcji obsługi kampera informacji ,źe wstawanie od kierownicy w trakcie jazdy jest zabronione :haha:

I..........wygrała :shock:

Tu może będzie podobnie .......... :chytry


To nie to... Tam była mowa o kampiórku , który się staczał na wadze ... I chyba walnął w widlaka , bo właściciel nie ma nawyku włączania hamulca " postojowego."... Ale gdzie to było? :diabelski_usmiech
Hamulec postojowy-durna nazwa... Bez sensu... :bigok

Bronek - 2019-06-28, 18:43

:bigok Bo facet jeździ dobrymi autami co nawet na D nie jadą do przodu.
i trafił mu się dostawczak w styropianowym opakowaniu, ze skrzynią udającą automat.
A do tego, widlak walną, bo myślsł,, że kierowca siedzi za kółkiem i są po hamulcu. Pomijam, że złomiarz był na bani, bo to nie droga publiczna i se mógł być.
Nie mam pretensji.
Tylko skleroza mnie dopadła i dam se ptaka obciąć, że na N świadomie nie wrzuciłem. Ale hamula fakt nie zaciągnołem.

...... :kwiatek2
Yans Ty masz kompleksy, czy po naszemu normalnie zazdraszczać przygód przeróżnych? :mrgreen:
Chyba że się zakochałeś :roza: Trzeba było księdzem zostać, byłem tydzień ministrantem. :lol:

jsaluga - 2019-06-28, 18:49

Zostaw w spokoju Bronka naszego powszedniego. AMEN.
Yans - 2019-06-28, 20:52

Bronek napisał/a:
Yans Ty masz kompleksy, czy po naszemu normalnie zazdraszczać przygód przeróżnych? :mrgreen:

Spokojnie. To nie jest złośliwość. Tylko jak robiłem prawko w latach 80-tych to mój nauczyciel wpoił mi kilka rzeczy. Pierwsza przed ruszeniem, to zapiąć pasy, potem ruszać. A po zaparkowaniu zaciągnąć hamulec postojowy. :mrgreen: I jeszcze kilka innych. I to wszystko...
A takich przygód nie zazdraszczam,choć często je obserwuję u młodych kierowców w firmie... A ten filmik ,to mistrzostwo świata... :bigok
Wylogowuję się,aby słoik z Lublina mi nie zarzucił trollowania... :spoko

Bronek - 2019-06-28, 21:26

Mnie w78 nawet motocykla nie dali bo się zepsuł. Kat A mam za fryko .
"B" robionne razem ,zdawalem z Cyganami i cały PZMot miał wyzerke i popijawę. Wiec wszyscy zdali . Czasy Baltony i Pewexu
To sa po.latach tego skutki :spoko

Tym samym nie zatrzymuję sie przed przejazdami kolejowymi , bo mnie uczono innego "stopu" .Na ten sześciokątny mózgmi nie reaguje

Yans - 2019-07-07, 19:51

https://wiadomosci.wp.pl/olsztyn-auto-strazy-miejskiej-wpadlo-do-rzeki-6400007995734145a

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group