Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Adria Matrix 670

snoozer - 2019-08-04, 02:40
Temat postu: Adria Matrix 670
czesc,
Przesiadłem się tutaj z forum karawaningowego bo podjęliśmy decyzję o przesiadce na kampera. Wstępnie wybór padł na Adrię Matrix 670 SP. Tzw. półintegra.

Czy ktoś z Was ma doświadczenia z kamperami Adrii? Przyczep jest w Polsce coraz więcej i raczej wszyscy chwalą.

Drugie moje pytanie to jaka jest autostradowa prędkość przelotowa takiej półintegry z silnikiem 2.0 160KM?

Przyczepę do tej pory holowałem na tempomacie 95-100km/h. Liczę na to, że kamperem da się jechać bez stresu szybciej...

Fordek - 2019-08-04, 06:32

Na autostradach można utrzymywać bez wysiłku 120 km/h . Brat jeździ taką - Adrią - ja Fiatem 2,3 i jedyna różnica to taka , że wzniesienia on częściej pokonuje na biegu niższym .
Bronek - 2019-08-04, 07:06

Cytat:
na to, że kamperem da się jechać bez stresu szybciej

Da się szybciej , ale łamiąc nasze przepisy.
80km/h tyle u nas możesz. :mrgreen:
Ale jako były przyczepkowiec mogę dodać , że nawet gdybyś jechał przepisowo, to Kamper jest bardziej zwinny na drogach i tym samym raczej dojedziesz szybciej niż zestawem. Ale to nie jest reguła


Poszukaj Kolega Socale zanabył Adrię i chwali, ale tu wszyscy chwalą samochody, żony, dzieci i kochanki... oprócz żon to na ogół swoje swoje. :spoko
Tu link
https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

Socale - 2019-08-04, 08:53

Bronek napisał/a:

...
Socale zanabył Adrię i chwali, ale tu wszyscy chwalą samochody, żony, dzieci i kochanki... oprócz żon to na ogół swoje swoje. :spoko
Tu link
https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

Ochy i achy bez końca ale nie tak do końca.
Cena była fajna jak na tak fajnie wyposażony egzemplarz.
Snoozer, masz link do mojej Adrii wyżej. Czytaj i pytaj.

snoozer - 2019-08-04, 23:48

O widzisz... prawie taka sama jak ta co mi wpadła w oko. Przeczytałem Twój temat i wnioskuję z niego, że silnika 2.0 nie mam się co obawiać...

Mam parę pytań jak mogę:
1. Jaką masz założoną klimę dachową (producent i jakiej mocy)? Czy chłód z klimy dachowej dociera wystarczająco do części kampera ze stolikiem. Kamper zaproponowany przez dealera nie ma jej na wyposażeniu i będziemy dokładać.

2. Czy klima kabinowa podczas jazdy wyrabia? Ma w końcu niezłą kubaturę za sobą.

3. Czy masz tempomat? Ewentualnie jak wygląda sprawa dołożenia do tego auta, bo w tym które chce kupić też nie ma a dla mnie jest absolutnie niezbędny.

4. Jak najlepiej rozwiązać kamerę cofania? Na liście wyposażenia jest pozycja "Preinstalacja pod kamerę cofania". Wystarczy podłączyć pod instalację kamerkę i podpiąć z przodu np. pod jakąś stację multimedialną?

5. Z czego są ściany w kabinie prysznicowej? Plastik czy taka ala plastikowa tapeta jak w przyczepach Adrii?

6. Czy kamper ma wysuwany stopień przy drzwiach?

7. Czy jest w nim ładowarka dodatkowego akumulatora po podłączeniu do 230V czy też aku ładuje się z alternatora podczas jazdy?

8. Co kryje się pod pojęciem "Preinstalacja pod panele solarne"?

9. Czy łóżko w jadalni można zatrzymać w dowolnej pozycji podczas opuszczania czy ma tylko 2 stany góra/dół? Chodzi mi o to czy można opuścić tylko tyle żeby mogło tam spać dziecko podczas gdy na dole da się siedzieć przy stoliku.

z góry dzięki,

Socale napisał/a:
Bronek napisał/a:

...
Socale zanabył Adrię i chwali, ale tu wszyscy chwalą samochody, żony, dzieci i kochanki... oprócz żon to na ogół swoje swoje. :spoko
Tu link
https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

Ochy i achy bez końca ale nie tak do końca.
Cena była fajna jak na tak fajnie wyposażony egzemplarz.
Snoozer, masz link do mojej Adrii wyżej. Czytaj i pytaj.

Socale - 2019-08-05, 21:45

snoozer napisał/a:
O widzisz... prawie taka sama jak ta co mi wpadła w oko. Przeczytałem Twój temat i wnioskuję z niego, że silnika 2.0 nie mam się co obawiać...

Mam parę pytań jak mogę:
1. Jaką masz założoną klimę dachową (producent i jakiej mocy)? Czy chłód z klimy dachowej dociera wystarczająco do części kampera ze stolikiem. Kamper zaproponowany przez dealera nie ma jej na wyposażeniu i będziemy dokładać.

2. Czy klima kabinowa podczas jazdy wyrabia? Ma w końcu niezłą kubaturę za sobą.

3. Czy masz tempomat? Ewentualnie jak wygląda sprawa dołożenia do tego auta, bo w tym które chce kupić też nie ma a dla mnie jest absolutnie niezbędny.

4. Jak najlepiej rozwiązać kamerę cofania? Na liście wyposażenia jest pozycja "Preinstalacja pod kamerę cofania". Wystarczy podłączyć pod instalację kamerkę i podpiąć z przodu np. pod jakąś stację multimedialną?

5. Z czego są ściany w kabinie prysznicowej? Plastik czy taka ala plastikowa tapeta jak w przyczepach Adrii?

6. Czy kamper ma wysuwany stopień przy drzwiach?

7. Czy jest w nim ładowarka dodatkowego akumulatora po podłączeniu do 230V czy też aku ładuje się z alternatora podczas jazdy?

8. Co kryje się pod pojęciem "Preinstalacja pod panele solarne"?

9. Czy łóżko w jadalni można zatrzymać w dowolnej pozycji podczas opuszczania czy ma tylko 2 stany góra/dół? Chodzi mi o to czy można opuścić tylko tyle żeby mogło tam spać dziecko podczas gdy na dole da się siedzieć przy stoliku.

z góry dzięki,

1.Dometic Freschjet 2200 z pilotem jak Nokia 5110 - robi zimno serio, nie udaje. Jest suwak kierunku nawiewu ale nawet na 1 poz wieje zimnem do sypialni w Chorwackim klimacie. Stosunkowo cicha.
2.Aż zanadto. Gardło, zatoki czują ją wyraźnie. 2800km przejechaliśmy na minimum mrożenia.
3.Mam, to priorytet. Dokładka manetki ponoć nie jest kosztowna.
4.Są po prostu puszczone kable. Ja zmierzam do wire 2,4Mhz
5.Nie wiem, ja się nie myję. :mrgreen: Tafle z tworzywa a drzwi bezbarwne. Jak prysznic brała Ewa to zerkałem a jak Lucija,Borjana czy jak im tam było... to się gapiłem :mrgreen:
6.Mój nie. Drzwi mają niski próg wejściowy- nie zamierzam dokładać stopnia.
7.Za trudne pytanie. Włączam 230V i wszystko ma być doprowadzone do stanu używalności. Jest kontrola obciążenia/ładowania z użyciem solara i oddzielne wskazania napięć na biegunach akumulatorów.
8.Okablowanie=marketing tanim kosztem. Panel mam 130W ale mieć nie musiałem choć ja dziki. Dali to jest.
9.Łóżko ma nośność 200kG opuszczone na maxa w dół. Do 100kG może wisieć wyżej na mechanizmie, ale nie wypośrodkujesz bo albo guzy na głowie pod łóżkiem, albo dziecko u góry przyklejone do sufitu. Kompromisem są stosunki wymiarów w alkowach.

willyfog - 2019-08-06, 07:26

To jeszcze ja się wypowiem

Mam parę pytań jak mogę:
1. Ja mam Teleair I jest ok, choć głośna na najmocniejszym biegu gdyż wpada w rezonans z obudową kampera. Chłodu aż za dużo. Inna sprawa jest ze nagrzanego kampera ciężko szybko schłodzić.

2. W miarę tak

3. Tempomat bardzo przydatny..... Czy da się dołożyć to nie wiem

4. Jeżeli masz preinstalacje to powinno się tylko dołożyć ale u mnie jej nie było więc musieli położyć nowa instalacje. Nie jest to zbyt trudne.

5. Ściana prysznica jest z tapety plastikowej chropowanej

6. Czy kamper ma wysuwany stopień przy drzwiach? Nie i nie potrzeba

7. Czy jest w nim ładowarka dodatkowego akumulatora po podłączeniu do 230V czy też aku ładuje się z alternatora podczas jazdy? Energo blok jest I ładuje na postoju że słupka, ma możliwość ładowania AGM/GEL I oddzielnie kwasiaka choć nie ma odpowietrzenia akumulatora i producent wkłada na start GEL


8. Co kryje się pod pojęciem "Preinstalacja pod panele solarne"? A to że do energobloku doprowadzona jest instalacja i idzie nad lodówkę w okolice dachu.

9. Czy łóżko w jadalni można zatrzymać w dowolnej pozycji podczas opuszczania czy ma tylko 2 stany góra/dół? Chodzi mi o to czy można opuścić tylko tyle żeby mogło tam spać dziecko podczas gdy na dole da się siedzieć przy stoliku. Zależy od wagi dziecka. Jeżeli Niejadek to dowolna pozycja, jeżeli 12to latek z 50 kg wagi to łóżko i tak będzie chciało opasc nizej

snoozer - 2019-08-06, 13:58

dziekuje za pomoc. Kamper zamówiony. Będzie za ok. 2 tygodnie do odbioru. Klimę dokładam Dometic Freshjet 2200 bo taką miałem w przyczepie i sprawdzała się super.
Odnośnie tempomatu to akurat znalazł się stockowy, który miał go już fabrycznie.
Dołożyłem jeszcze fajny bagażnik na rowery do garażu - Thule VeloSlide. Mój kamper ma układ SP i tam tylne łóżko można podnieść tak, że w garażu jest 123cm wysokości więc duże rowery wejdą.
Jak odbiorę to się pochwalę ;)

Socale - 2019-08-06, 20:54

snoozer napisał/a:
dziekuje za pomoc. Kamper zamówiony.
...

:bigok

Socale - 2019-08-06, 21:08

willyfog napisał/a:
...
1. Ja mam Teleair I jest ok, choć głośna na najmocniejszym biegu gdyż wpada w rezonans z obudową kampera. Chłodu aż za dużo. Inna sprawa jest ze nagrzanego kampera ciężko szybko schłodzić.
...

Ja swoją nóweczką debiutowałem po zakupie od razu miesiąc na Hvar. Grzało klasycznie. Klima chodziła NON STOP przez 4 tygodnie. Marzłem w nocy, w środku zawsze było zimno. Taki mój azyl na wysiłki rowerowe, pontonowe i...
Hałas.
Ludzkie ucho słyszy zawsze, nawet jak śpi, ale jednostajny niezmienny dźwięk jest po krótkim czasie ignorowany przez mózg, więc burczenie mi/nam nie przeszkadzało. Załączanie sprężarki i wyłączanie dawało się wyczuć drgnięciem, ale to chyba inżynierki chociaż raz coś przewidzieli i zastosowali wbrew pozorom.

snoozer - 2019-08-08, 22:28

Mam teraz taką samą klimę w przyczepie i bardzo podobne s ą moje odczucia. tzn czuć kiedy sprężarka się załącza ale absolutnie w niczym to nie przeszkadza a schładza i osusza bardzo sprawnie.
suzu4x4 - 2019-09-11, 09:30

Kolego Snoozer , jak tam kamper odebrany ??

Koledzy mam pytanie bo za bardzo na zdjęciach z netu nie wdać , czy w tym układzie opuszczone łóżko mocno koliduje z drzwiami wyjściowymi ??

ewentualnie jakby ktoś miał link lub mógł wrzucić zdjęcie jak to wygląda po opuszczeniu łóżka

i powiedzieć jak się to sprawdza w praktyce czy przy opuszczonym łóżku osoba dorosła może swobodnie wchodzić i wychodzić ?

bo ze zdjęć które znalazłem na necie wynika że łóżko trochę zachodzi na drzwi :roll:

Socale - 2019-09-11, 19:51

suzu4x4 napisał/a:
...
czy w tym układzie opuszczone łóżko mocno koliduje z drzwiami wyjściowymi ??
...

Tak, w Matrix 670SL koliduje natomiast w Coral 670SL nie koliduje bo go tam po prostu nie ma :)
W Matrixie opuszczone łóżko nie pozwala swobodnie wyjść z kampera, trzeba się mocno skulić lub przeczołgać do wyjścia :)
Zdjęcia są robione tak by tego nie było widać.
.
Poszperaj Weinsberg Cara Loft i podobne. Tam drzwi są w innej pozycji umieszczone na ścianie i łóżko obniżone pozwala na swobodne wyjście.

suzu4x4 - 2019-09-11, 21:09

Socale napisał/a:
suzu4x4 napisał/a:
...
czy w tym układzie opuszczone łóżko mocno koliduje z drzwiami wyjściowymi ??
...

Tak, w Matrix 670SL koliduje natomiast w Coral 670SL nie koliduje bo go tam po prostu nie ma :)
W Matrixie opuszczone łóżko nie pozwala swobodnie wyjść z kampera, trzeba się mocno skulić lub przeczołgać do wyjścia :)
Zdjęcia są robione tak by tego nie było widać.
.
Poszperaj Weinsberg Cara Loft i podobne. Tam drzwi są w innej pozycji umieszczone na ścianie i łóżko obniżone pozwala na swobodne wyjście.


Weinsberga rozkłady znam na pamięć lecz niestety nie ma tam dla mnie idealnego układu :-/ generalnie brałbym pod uwagę CaraSuite 650 MF i tam drzwi nie kolidują ale za to nie ma dwustronnie otwieranego garażu
a CaraSuite 650 MG ma dwustronny garaż ale łóżko koliduje z drzwiami

są jeszcze ROLLER TEAM KRONOS 298 TL, CI Horon 87 XT, Sunlight T 67 w zbliżonym budżecie ale o ile jakość Adrii i Weinsberga znam i akceptuje tak resztę wymienionych widziałem tylko na zdjęciach ;)

Socale - 2019-09-11, 21:24

No i widzisz, trudno jest doradzać obiektywnie.
Każdy kamper jest inny. Kwestia kompromisu bo coś wybrać cza.

marcincin - 2019-09-11, 23:19

[quote="suzu4x4"]
Socale napisał/a:
suzu4x4 napisał/a:
...
czy w tym układzie opuszczone łóżko mocno koliduje z drzwiami wyjściowymi ??
...


Weinsberga rozkłady znam na pamięć lecz niestety nie ma tam dla mnie idealnego układu :-/ generalnie brałbym pod uwagę CaraSuite 650 MF i tam drzwi nie kolidują ale za to nie ma dwustronnie otwieranego garażu
a CaraSuite 650 MG ma dwustronny garaż ale łóżko koliduje z drzwiami

są jeszcze ROLLER TEAM KRONOS 298 TL, CI Horon 87 XT, Sunlight T 67 w zbliżonym budżecie ale o ile jakość Adrii i Weinsberga znam i akceptuje tak resztę wymienionych widziałem tylko na zdjęciach ;)


Sprawdź Benimara - jest kilka układów wnętrza na fiacie i fordzie(mała akcyza). Jakość ok, łóżko opuszczane nie koliduje. Ja jestem zadowolony z zakupu.

suzu4x4 - 2019-09-12, 07:41

Benimar by mi pasowały układy Mileo 242 lub Mileo 263 , ale ceny przynajmniej te oficjalne raczej bliżej Knausa niż Weisberga ;)
marcincin - 2019-09-12, 09:07

suzu4x4 napisał/a:
Benimar by mi pasowały układy Mileo 242 lub Mileo 263 , ale ceny przynajmniej te oficjalne raczej bliżej Knausa niż Weisberga ;)


Jak nie jesteś uczulony na forda to zobacz serię Tessoro - mała akcyza robi różnicę w cenie - układy wnętrz są te same tylko baza inna, a jak 2.0 to tylko 170 KM - mocy mu nie brakuje.

suzu4x4 - 2019-09-12, 22:11

Nie nie jestem uczulony i nawet mam w firmie transita i póki co ma przejechane bezawaryjnie 50kkm , jeśli chodzi o forda to ergonomia kabiny bije na głowę fiata i spółkę , w fordzie czujesz się jak w normalnej osobówce.

Transita skreśliłem ze względu na problem z wtryskami i tłumaczenie serwisu że wtryski się psują od tego że auto stoi mnie rozwala na łopatki.

Coś musi być na rzeczy skoro od roku modelowego 2020 ford wycofuje się z pięcioletniej gwarancji na kampery :roll:

rjas - 2019-09-13, 20:02

suzu4x4 napisał/a:
Nie nie jestem uczulony i nawet mam w firmie transita i póki co ma przejechane bezawaryjnie 50kkm , jeśli chodzi o forda to ergonomia kabiny bije na głowę fiata i spółkę , w fordzie czujesz się jak w normalnej osobówce.

Transita skreśliłem ze względu na problem z wtryskami i tłumaczenie serwisu że wtryski się psują od tego że auto stoi mnie rozwala na łopatki.

Coś musi być na rzeczy skoro od roku modelowego 2020 ford wycofuje się z pięcioletniej gwarancji na kampery :roll:


U dealera Chausson dowiedziałem się że można przedłużyć o 3 kolejne lata z limitem 80.000 km za 1051 EUR netto. Warunków na razie niestety nie znam.

Jeszcze jedna uwaga, nie wiem czy dla wszystkich jest to istotne czy nie - dla nas tak. Łóżko opuszczane w Adrii ma szerokość max. 130 cm, W Benimarze i Chausson 140 cm. Niby to tylko 10 cm, ale robi różnicę.

kimtop - 2019-09-13, 20:27

rjas napisał/a:
Niby to tylko 10 cm, ale robi różnicę.


Szczególnie w łóżku :haha: :haha: :haha:

BOGI - 2019-11-21, 02:37
Temat postu: informacje dla suzu4x4
Z postów Twoich wynika, że zamierzasz kupić coś co ma łóżko opuszczane, czyli auto prawdopodobnie dla małżeństwa z dwojgiem dzieci. Wtrącam się do dyskusji, bo może i taki kierunek poszukiwań powinieneś wziąć pod uwagę. Poprzednio miałem szerokie i dość wygodne wnętrze. Była to alkowa z oddzielnym prysznicem i drugim spaniem, na noc rozkładanym łóżkiem w miejscu 4-osobowego stołu. Ale alkowa. Postanowiłem skończyć ze stresującą problematyką zacieków i gnicia konstrukcji drewnianej. Benimar pozbawiony drewna nie wchodził w grę, bo był za drogi. Trochę z przypadku kupiłem blaszaka Weinsberga 601MQH. Jak zwykle nie ma ideałów i coś za coś. Za cenę komfortu bytowania we wnętrzu, braku stresu, że zahaczę alkową przy skręcaniu czy wjeżdżaniu w bramę ale najważniejsze, braku drewna i gnicia kampera, płacę ściskiem we wnętrzu, szczególnie mikroskopijną łazienką i gorszą izolacją termiczną auta. Za to mam na stałe z tyłu łóżko 1,4x1,97 m a pod nim spory bagażnik. Jak na blaszaka nie jest klaustrofobicznie kubaturowo mały, gdyż wysokość wnętrza to 2.46 m w świetle, co łagodzi poprzednią wysokość 2,0 m przy szerokości 2.2 m. No i to łóżko 1.3 x 2.2 m u góry, które po rozłożeniu nie przeszkadza w przechodzeniu pod nim ani korzystania z siedzenia przy stole, czy gotowaniu. Póki co jest nieźle za połowę ceny plastikowego Benimara. Tutaj trochę uwag, mianowicie jadąc blaszakiem trzeba uważać aby nie wpaść w euforię i nie dociskać gazu, bo w porównaniu nawet z półintegrą łatwo można zapomnieć, że to nie osobówka. Ale pamiętaj, że jaki by nie był kamper, zawsze będzie za mały w czasie postoju i za duży w trakcie parkowania. Na pewno lepiej mieć ogrzewanie Thrumy z normalnym piecykiem i rurą spalinową w dachu, niż Webasto, które hałasuje czy Combi, które jest a i owszem bardzo ciche ale ma obieg powietrza wymuszony elektrycznie, a w kamperze grunt to prund i jak nie masz porządnego solara mim.160 W, to lodówka kompresorowa i Combi zużyje prąd z akumulatora 100 Ah w półtorej doby. No i silnik. Nie przekonują mnie w nowe silniki o pojemności 2,0 litry. To ta sama bajka co z silniczkami 1.2 do SUWów. Przedmioty stają się coraz częściej jednorazowe. Te muszą paść przy mniejszych przebiegach niż silniki niewysilone o większej pojemności. Prawa fizyki są nieubłagane. Ja niestety mam w swoim Citroenie silnik fordowski PUMA, czyli 2,2 HDi 130 KM (jeśli komuś potrzeba 160 KM to wgrywa się tylko inny fabryczny soft, ale moim zdaniem szybciej zużyje się sprzęgło z dwumasą). Pisze niestety, chociaż działa jak zegarek (po zakupie tylko wymieniłem świece żarowe, bo jedna gorzej działała, co wykazał komputer), ale wiele osób twierdzi, że silnik ten jest nieprzewidywalny i przy około 100 tysiącach pada. U p.Wosia (eksperta w Fordach) dowiedziałem się, że winę za awarie ponosi wtryskiwacz (na ogół 2 cylindra), który zaczyna lać mieszankę i działać jak palnik acetylenowy, wypalając dziurę w tłoku. Rada resetować komputer przy około 85 tys. i jechać dalej bezawaryjnie. Tego nie można powiedzieć o najnowocześniejszych silniczkach 2,0 litrowych Euro6. Ponieważ silniki te są nowe, to i przebiegi mają takie, że nie można póki co wystawić rzetelnej oceny. Podsumowaniem będzie rada - szukaj Fiata z silnikiem 2,3 MultiJet i nie sugeruj się radą małżonki aby kamper był obszerny, czyli powyżej 7 m, bo i tak największy komfort zapewni Tobie twoje własne mieszkanie.
suzu4x4 - 2019-12-09, 00:04
Temat postu: Re: informacje dla suzu4x4
BOGI napisał/a:
Z postów Twoich wynika, że zamierzasz kupić coś co ma łóżko opuszczane, czyli auto prawdopodobnie dla małżeństwa z dwojgiem dzieci. Wtrącam się do dyskusji, bo może i taki kierunek poszukiwań powinieneś wziąć pod uwagę. Poprzednio miałem szerokie i dość wygodne wnętrze. Była to alkowa z oddzielnym prysznicem i drugim spaniem, na noc rozkładanym łóżkiem w miejscu 4-osobowego stołu. Ale alkowa. Postanowiłem skończyć ze stresującą problematyką zacieków i gnicia konstrukcji drewnianej. Benimar pozbawiony drewna nie wchodził w grę, bo był za drogi. Trochę z przypadku kupiłem blaszaka Weinsberga 601MQH. Jak zwykle nie ma ideałów i coś za coś. Za cenę komfortu bytowania we wnętrzu, braku stresu, że zahaczę alkową przy skręcaniu czy wjeżdżaniu w bramę ale najważniejsze, braku drewna i gnicia kampera, płacę ściskiem we wnętrzu, szczególnie mikroskopijną łazienką i gorszą izolacją termiczną auta. Za to mam na stałe z tyłu łóżko 1,4x1,97 m a pod nim spory bagażnik. Jak na blaszaka nie jest klaustrofobicznie kubaturowo mały, gdyż wysokość wnętrza to 2.46 m w świetle, co łagodzi poprzednią wysokość 2,0 m przy szerokości 2.2 m. No i to łóżko 1.3 x 2.2 m u góry, które po rozłożeniu nie przeszkadza w przechodzeniu pod nim ani korzystania z siedzenia przy stole, czy gotowaniu. Póki co jest nieźle za połowę ceny plastikowego Benimara. Tutaj trochę uwag, mianowicie jadąc blaszakiem trzeba uważać aby nie wpaść w euforię i nie dociskać gazu, bo w porównaniu nawet z półintegrą łatwo można zapomnieć, że to nie osobówka. Ale pamiętaj, że jaki by nie był kamper, zawsze będzie za mały w czasie postoju i za duży w trakcie parkowania. Na pewno lepiej mieć ogrzewanie Thrumy z normalnym piecykiem i rurą spalinową w dachu, niż Webasto, które hałasuje czy Combi, które jest a i owszem bardzo ciche ale ma obieg powietrza wymuszony elektrycznie, a w kamperze grunt to prund i jak nie masz porządnego solara mim.160 W, to lodówka kompresorowa i Combi zużyje prąd z akumulatora 100 Ah w półtorej doby. No i silnik. Nie przekonują mnie w nowe silniki o pojemności 2,0 litry. To ta sama bajka co z silniczkami 1.2 do SUWów. Przedmioty stają się coraz częściej jednorazowe. Te muszą paść przy mniejszych przebiegach niż silniki niewysilone o większej pojemności. Prawa fizyki są nieubłagane. Ja niestety mam w swoim Citroenie silnik fordowski PUMA, czyli 2,2 HDi 130 KM (jeśli komuś potrzeba 160 KM to wgrywa się tylko inny fabryczny soft, ale moim zdaniem szybciej zużyje się sprzęgło z dwumasą). Pisze niestety, chociaż działa jak zegarek (po zakupie tylko wymieniłem świece żarowe, bo jedna gorzej działała, co wykazał komputer), ale wiele osób twierdzi, że silnik ten jest nieprzewidywalny i przy około 100 tysiącach pada. U p.Wosia (eksperta w Fordach) dowiedziałem się, że winę za awarie ponosi wtryskiwacz (na ogół 2 cylindra), który zaczyna lać mieszankę i działać jak palnik acetylenowy, wypalając dziurę w tłoku. Rada resetować komputer przy około 85 tys. i jechać dalej bezawaryjnie. Tego nie można powiedzieć o najnowocześniejszych silniczkach 2,0 litrowych Euro6. Ponieważ silniki te są nowe, to i przebiegi mają takie, że nie można póki co wystawić rzetelnej oceny. Podsumowaniem będzie rada - szukaj Fiata z silnikiem 2,3 MultiJet i nie sugeruj się radą małżonki aby kamper był obszerny, czyli powyżej 7 m, bo i tak największy komfort zapewni Tobie twoje własne mieszkanie.


chwilę mnie nie było i w międzyczasie temat się wyklarował ;)

blaszak przy naszej czteroosobowej rodzinie to była by męka szczególnie na dłuższe wyjazdy.
Stanęło na półintegrze długość 7.4 łóżko stałe 210x210 łóżko opuszczane 140x200.

Socale - 2019-12-09, 11:53
Temat postu: Re: informacje dla suzu4x4
suzu4x4 napisał/a:
...
Stanęło na półintegrze długość 7.4 łóżko stałe 210x210 łóżko opuszczane 140x200.


Zamówiony/kupiony/wyszukany/zaliczkowany/poszukiwany???*

.
.
.
*Niepotrzebne skreślić ;)

BOGI - 2019-12-09, 12:25

do suzu4x4 - gratuluje. Jest to wygodne auto, choć z tym łóżkiem 210 x 210 to moim zdaniem poszedłeś na całość. Napisz coś o silniku, przebiegu. Ale najważniejsza ze wszystkich cech kampera to taka, aby panowała tam fajna atmosfera i choróbska nie zaglądały do środka. Trzymajcie się ciepło i bezpiecznie na szlakach.
rjas - 2019-12-09, 14:44
Temat postu: Re: informacje dla suzu4x4
suzu4x4 napisał/a:
łóżko stałe 210x210 łóżko opuszczane 140x200.


cholera a w czym jest tak wielkie łóżko stałe :shock:
chyba nie słyszałem o takim gabarycie łóżka, toż to większe niż w domowej sypialni, a małego nie mamy :wyszczerzony:
Jestem szczerze ciekawy :spoko

wędrowiec - 2019-12-09, 15:03

Pewnie łóżko niemieckie z wypełnionym środkiem :wyszczerzony:
Socale - 2019-12-09, 20:03

Jak Suzu4x4 wytrzeźwieje to może się pochwali :diabelski_usmiech
A my se dalej gdybamy.
Jeśli ten z awatara to raczej salon-nowy. Układ identyczny jak tytułowa Adria (i moja też 7,4m) ale ja mam łóżko 195cm, Ewa ciut krótsze. Z wypełnionym środkiem między łóżkowym helikopter może lądować :idea

rjas - 2019-12-10, 09:38

wędrowiec napisał/a:
Pewnie łóżko niemieckie z wypełnionym środkiem :wyszczerzony:


No fakt, chyba jedyna opcja. Ja myślałem raczej o takim gabarycie w całości i dlatego nic mi nie przychodziło do głowy

pumar - 2019-12-10, 21:22

Proponuję przedłużyć gwarancję w citroen do 5 lat przed pierwszym przeglądem , no i oczywiście wymiana oleju po 3500 km po dotarciu ... sam jestem szczęśliwym nabywcą Adria 670sl od lipca, zrobiłem 20 000 i nie narzekam przynajmniej na razie ...👍😀
suzu4x4 - 2019-12-10, 22:08
Temat postu: Re: informacje dla suzu4x4
Socale napisał/a:
suzu4x4 napisał/a:
...
Stanęło na półintegrze długość 7.4 łóżko stałe 210x210 łóżko opuszczane 140x200.


Zamówiony/kupiony/wyszukany/zaliczkowany/poszukiwany???*

.
.
.
*Niepotrzebne skreślić ;)


kupiony/zważony/opity

Dethleffs Trend T 7057 EB , podwozie Citroen , silnik 163 PS ,

waga po doposażeniu w markizę , klimę , butlę stalową , pół zbiornika paliwa , dwa foteliki z dwójką moich dzieci wyniosła 3040 kg , więc nie ma tragedii .

Co do łóżka to tak jak koledzy pisali łóżko ma różne konfigurację podobnie jak w omawianej tu Adrii tyle że jest trochę dłuższe i środkowe wypełnienie kończy się "na równo" więc po rozłożeniu całości faktycznie ma ponad dwa metry wzdłuż i wszerz ;)

omawiana tu Adria też była brana pod uwagę ale po pierwsze nasz jedyny diler w Pl mnie olał (do dziś nie przesłał mi oferty , pozdrawiam serdecznie :spoko )

a po drugie jak weszliśmy do Dethleffsa to nie było już tematu Adrii :mrgreen:

Socale - 2019-12-11, 22:40

Oczywiście!!! Gratulacje. Decyzja Twoja i wara nam do tego.
Ja Detha dopiero co sprzedałem ale nie miałem do niego uwag, bezwadliwy był. Tektura tylko powszechna jak wszędzie, nabrał życia, kochaliśmy się w nim - więc i w nim :diabelski_usmiech
Pieruńsko wysoki był, sporo radochy nam dał, ale człowiek głupieje i szuka fascynacji, temu padło na Adrię bom wcześniej na kampie taką oglądał.
Mogę bez szczegółów usprawiedliwić Dilera Adrii: smutna rzeczywistość życiowa trochę wyhamowała aktywność - dotyczy każdego.
Nie jest to jedyny diler Adrii w PL :mrgreen:

suzu4x4 - 2019-12-11, 23:19

ponoć w internetach piszą że jedyny w Polsce :

https://polskicaravaning.pl/artykuly/grupa-elcamp-jedynym-oficjalnym-przedstawicielem-marek-adria-i-sunliving-w-polsce,53947

a jeśli miałeś na myśli tego dilera ze Szczecina (który ponoć już nie jest dilerem Adrii) to nigdy nawet dodzwonić mi się do niego nie udało więc ofert żadnych mi nie obiecywał ;)

za to jak ktoś będzie kupował Adrię to polecam zakupy u naszych zachodnich sąsiadów mają 67 dilerów Adrii, tam jest tam normalna obsługa, a przyczepy i kampery można obejrzeć na żywo w chyba każdym możliwym układzie a nie tylko na papierze, ponadto dla wielu z nas do najbliższego serwisu bliżej niż w PL :spoko

mireks5013 - 2019-12-12, 09:55

suzu4x4 napisał/a:
.......

a jeśli miałeś na myśli tego dilera ze Szczecina (który ponoć już nie jest dilerem Adrii) to nigdy nawet dodzwonić mi się do niego nie udało więc ofert żadnych mi nie obiecywał ;) ......


Nieprawda. Zawsze się dodzwoniłem. albo diler natychmiast odpowiadał na moje pytania dopóty, dopóki nie wpłaciłem całości. Potem już miał mnie głęboko w d...pie. Nie otrzymałem instrukcji w języku polskim , nie zaznajomił mnie z obsługą podstawowych urządzeń, nie wiedział jak odpala się webasto na ciepłą wodę, panel słoneczny zamontował tragicznie jakby nie znał zasady działania. Samochód otrzymałem z kilku tysięcznym przebiegiem (sprowadził go z fabryki na kołach) , a w czasie podróży kierowca zdjął folie z łóżka bo korzystał z kampera jakby to była jego własność. Na brakujące kołpaki czekałem kilka miesięcy. Zgłoszoną awarie kranu nie naprawia od pół roku.Pierwszy płatny przegląd gwarancyjny po roku wykonał w 5 minut.
Reasumując: jako potencjalny nabywca byłem traktowany jak król, po zapłaceniu jak intruz i wróg.

BOGI - 2019-12-12, 19:42
Temat postu: kamper suzu 4x4
Jakoś się nie odzywa suzu 4x4, może dlatego, że niezbędna jest parapetówa po zakupie "chałupy". Zobaczymy. A do "pumar" rozumiem, że twoja Adria 670sl jest na Citroenie, z silnikiem 2.0 Euro6, tylko czy wymiana oleju co 3500 km to nie za często?! Ja wymieniam olej co dwa lata, niezależnie od przebiegu, a przebieg mam nie większy niż maks.3-4 tyś.km rocznie (bez krytyki, wiem, że mało). U mnie w Citroenie silnik 2.2 HDi 130 KM PUMA2 (niestety, bo czytałem same złe opinie, głównie że tłok wypala się po 100 tyś. km). Jak dotąd była jedynie wymiana u Wasia w serwisie Forda kompletu świec żarowych (bo wyszło na komputerze przy zakupie, że źle pali na II cyl.) i oprócz podstawowego serwisu, czyli sprawdzenia hamulców, wymiany filtrów i oleju póki co jest ok, a przejechałem przez dwa lata niecałe 10 tyś. km, auto ma teraz 45 tyś. Ciekawi mnie jaki olej jest u ciebie preferowany, bo w moim Total 5W30 INEO ECS. Czy może ktoś może doradzić czy nie przejść na 5W40 lub inny. Będę wdzięczny, bo na wiosnę będę zmieniać olej. Ten, jaki wlałem jest preferowany przez Citroena i Forda do tego silnika. W poprzednim Jointcie E-33 był silnik Fiata 2.0 84 KM i jeździłem na Mobil1 Turbo Diesel 0W50. Było wszystko prawidłowo, oleju grama nie ubywało, zmiany też co dwa lata, przejechałem 50 tys.km przez 8 lat. Tak się zastanawiam, że obecne silniki z dedykowanymi materiałami eksploatacyjnymi są chyba taki, aby właściciel wydawał więcej kasy i nic samemu nie zrobił przy serwisowaniu. Kiedyś do Fiata benzyniaka kupowałem Selektor Specjal, ale ten do diesla, bo miał więcej dodatków i był jakościowo lepszy i grała muzyka. Teraz aby coś zrobić trzeba kończyć materiałoznawstwo i budowę maszyn na Politechnice. Co za czasy nastały Panowie i Panie oczywista. "Pumar" jak będziesz na serwisie poproś aby sprawdzili styki z masą na rozruszniku i na silniku. Oczyścić, nasmarować, dokręcić i żyć szczęśliwie w kraju i za granicą. U mnie nie było dobrego takiego styku na rozruszniku i straciłem całe popołudnie na możliwość odjechania z Chojnic, bo nie chciał zapalić po postoju na rynku. Pozdrawiam wszystkich i czekamy niecierpliwie na odzew "suzu 4x4"
suzu4x4 - 2019-12-12, 20:02

ale z czym mam się jeszcze odezwać ? wszystko już opisałem powyżej ;)
Socale - 2019-12-12, 20:27

A powiedz nam Suzu, co masz na kokpicie? Jakie radio dał Dethleffs, climatronic czy manual? Połysk czy mat? Masz alupodobne wywiewy?
Mój był taki biedny z fabryki, że sam go wzbogaciłem i sprzedałem z wysokim prestiżem.

suzu4x4 - 2019-12-12, 20:38

zwykłe zegary bez ramek, czarne wyloty ,fabrycznie brak radia, kierownica bez przycisków do sterowania radiem.

Jest tempomat, są ledy w przednich lampach, jest klimatronik połysk, dołożona stacja multimedialna z kamerą cofania (też połysk więc pasuje do climatronika, wrzucałem foty w Twoim temacie od radia).

Kilka dni temu dołożyłem wideorejestrator tu wrzuciłem foty :
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33850

Socale - 2019-12-12, 20:48

Aaa... trudno wszystkie posty ogarnąć. No to pupil/pulpit masz lux jak dla mnie. A Adrii mam te skórki i chromki, ale bieda manualklima, więc komu po co ten idiotyczny pakiet. I nic z tym nie zrobię, mogę panel pod gałkami wymienić na połysk + radio połysk ale to nie climatronic więc gałki mi zostaną i tak.
Pytałem o aluramki nawiewów bo...
Kretyn to wymyślił i zamierzam to wywalić albo prysnę czymś czarnym matowym bo niemal pod każdym kątem do słońca, wali odbiciem po oczach jak patrzę w swoje lusterko, a te też młondże "przemyślane" przez pijanego idiotę +przysłonięte poprzeczką pionową :gwm

BOGI - 2019-12-12, 20:57
Temat postu: auto suzu 4x4
Mnie idzie nie o chwalenie się ale kiedy organizujesz party, czyli bankiet w krzakach w celu oblewania kampera, czyli jak napisałem "parapetówkę", bo to nowy Twój dom przecie.
A teraz na poważnie, jeśli zamierzasz z tym zakupem, czyli wideo rejestratorem wjechać choćby do Austrii, to nie radzę. Otrzymasz mandat na bank. Ja nie używam, bo jeżdżę spokojnie na tyle, że nie wkurza mnie żaden wariat i frustrat na drodze, olewam takich kiedy się napatoczą, bo przecież mam mieć przyjemność z podróży a nie nerwy. To ma być relaks i nawet pogoda nie jest w stanie mnie wkurzać...
Ze spokojem pozdrawiam

suzu4x4 - 2019-12-12, 21:14

nawiewy mam czarne bez aluminium, myślałem że alu ramki zegarów są w komplecie a alu nawiewami , ale patrze teraz po zdjęciach że kolega ma w Adrii aluramki zegarów a nawiewy ma czarne bez alu więc pewnie były różne opcje ;)

u mnie na razie pełne zadowolenie choć odkryłem jeden minus:
- zasłonki przeciwsłoneczne kolidują z roletą przedniej szyby (Remis) i nie da się odchylić daszka tak żeby zasłaniał boczne okno (dla mnie to spory minus i będę musiał coś wymyślić na boczne okna na czas jazdy)

marcincin - 2019-12-12, 21:24
Temat postu: Re: kamper suzu 4x4
BOGI napisał/a:
A do "pumar" rozumiem, że twoja Adria 670sl jest na Citroenie, z silnikiem 2.0 Euro6, tylko czy wymiana oleju co 3500 km to nie za często?! Ja wymieniam olej co dwa lata, niezależnie od przebiegu, a przebieg mam nie większy niż maks.3-4 tyś.km rocznie (bez krytyki, wiem, że mało).

Pumar napisał że wymiana po 3500 km (po dotarciu) a nie co 3500 km - a to robi różnicę :)

suzu4x4 - 2019-12-12, 21:26
Temat postu: Re: auto suzu 4x4
BOGI napisał/a:
Mnie idzie nie o chwalenie się ale kiedy organizujesz party, czyli bankiet w krzakach w celu oblewania kampera, czyli jak napisałem "parapetówkę", bo to nowy Twój dom przecie.
A teraz na poważnie, jeśli zamierzasz z tym zakupem, czyli wideo rejestratorem wjechać choćby do Austrii, to nie radzę. Otrzymasz mandat na bank. Ja nie używam, bo jeżdżę spokojnie na tyle, że nie wkurza mnie żaden wariat i frustrat na drodze, olewam takich kiedy się napatoczą, bo przecież mam mieć przyjemność z podróży a nie nerwy. To ma być relaks i nawet pogoda nie jest w stanie mnie wkurzać...
Ze spokojem pozdrawiam


parapetówka już była tylko nie wszyscy się załapali :mrgreen:
ale jak się spotkam w realu z kimś z forum to zawsze można powtórzyć ;)

co do rejestratora to byłem z nim już w Austrii wiele razy i mam pełną świadomość że tam nie można nagrywać bo kary są liczone w tyś € więc wystarczy pamiętać żeby go odłączyć przed granicą, samo posiadanie nie jest karane, kontrolę miałem nie jedną i żadnego mandatu nigdy nie dostałem ;)

edit : A i co ma wideorejestrator do nerwów na wakacjach ??
jadąc kamperem wiozę rodzinę z dwójką maluchów a kamper przy kolizji składa się jak domek z tektury polecam filmy z crastestów camperów więc wiadomo że kamper nie służy do wyścigów
za to nagrania z wakacji bezcenne, właśnie sobie przypomniałem że ze dwa lata temu celowo złamałem prawo , nagrałem przejazd z przyczepą przez Glockgrosnerstrasse :bigok

następne cele do nagrania: Transalpina, Transfogarska, Przełęcz Stelvio , Kanion Verdon i parę jeszcze innych tras w planach ;)

BOGI - 2019-12-14, 13:28

Dzięki suzu4x4 za propozycje spotkania, jak będzie okazja to jasne, że pogadamy, a żeby nie zasychało gardło od tego gadania, będziemy je "nawadniać".
Powracając do oleju w silniku, fakt nie przeczytałem, że to była pierwsza zmiana po fabryce (kłania się czytanie ze zrozumieniem, a może już Alzheizmer!!!!). Też tak robię w swoich autach, po 1500 do 2000 km wymieniam olej fabryczny, wiem, że nie muszę, ale to stara "szkoła szoferska" i tak mi zostało. Wiem też, że zbyt częsta wymiana oleju również nie jest wskazana. Czyli najlepiej po mojemu co dwa lata i nie dalej niż 15 tyś.km. Szkoda, że masz najnowszy silnik Citroena Euro 6 2,0 (170 KM ?) w tej Adrii (Forda czy Fiata?), bo nie wymienimy tu uwag. Jak wspomniałem u mnie jest Citroen ale 2,2 HDi (fordowski PUMA2). Ale może ktoś ma taki silnik i przekaże swoje spostrzeżenia i uwagi.
Ze swoich doświadczeń od razu przekazuję, że powinieneś zamontować chlapacze na tylne koła. Ja tak straciłem niepotrzebnie kasę na naprawę podłogi w poprzedniej plastikowej budzie. Dopiero przy naprawie (parę tysiaków, bo zauważyłem jak już miałem wodę wewnątrz zgniłej i dziurawej podłogi z tyłu) dowiedziałem się, że, że gdy nie ma chlapaczy, to żwir i piasek jak szlifierka ścierają warstwę zabezpieczającą a woda spod kół pod ciśnieniem robi swoje w drewnianych elementach nadbudowy. To był też i jeden z powodów, że kupiłem blaszaka (oczywiście poprzednia alkowa sprzedana została po naprawie).
Następną sprawą, o której się dowiedziałem przy okazji tej naprawy plastikowej zabudowy było, że co dwa lata powinno się podokręcać wkręty do drewna na połączeniu dachu ze ścianami, a maksymalnie co 5 lat wymienić maskującą te wkręty listwę plastikową, która od słońca traci elastyczność. Ponoć od wstrząsów te wkręty się luzują i zaczyna tamtędy przenikać woda. Nie wiem na ile to prawda ale robota niewielka a może być wielce przydatna.
Życzę bezpiecznych i fajnych podróży oraz machania na powitanie przy mijaniu się, coraz mniej widzę w trasie ten gest, kiedyś obowiązkowy przecież...

suzu4x4 - 2019-12-14, 14:51

dzięki za informacje ale że tak powiem byłem już przygotowany do tematu ;)

chlapacze posiadam a o podłogę martwić się nie muszę gdyż konstrukcja ta jest pozbawiona drewna. Wzmocnienia drewniane zostały zastąpione wstawkami z twardego poliuretanu , sklejka podłogi zastąpiona płytą GFK a pomiędzy wewnętrzną za zewnętrzną warstwą podłogi jest warstwa XPS .

Dokładną konstrukcję widać na stronie producenta:
https://www.dethleffs.co..../lifetime-plus/

BOGI - 2019-12-15, 10:25

ok, no to masz temat zapięty. Może zatem innym się przyda moje info.
Nie poprzestaje jednak z "dobrymi radami", wiem jestem upierdliwy, ale pozytywnie - sorki.
Kiedy miałem alkowę i ciągłe obawy, że zaczepię o coś rogiem, szczególnie przy skręcie, chodziło mnie po głowie zamontowanie po obu stronach u góry na narożnikach kamer. Było to parę lat temu, kamery były drogie i duże, pomysł upadł. Ale obecnie technika poszła naprzód, kamerki są mikroskopijne, działają na Wi-Fi, może warto wrócić do tematu. Taka kamerka w półintegrze przednia jest zbędna, ale tylna może być bardzo przydatna. Bo istniejąca kamera tylna patrzy na dół i do tyłu, jednak nie obejmuje widokiem górnych narożników zabudowy w stronę nieba. Przy cofaniu można zaczepić o coś, wystający daszek, konar czy jakiś zwisający kabel. Nie jestem Panem Słodowym (już niestety śp) ale taki gadżet uważam za całkiem wskazany, szczególnie przy dużych gabarytach auta. Ciekawi mnie jakie jest Wasze zdanie. Może temat do innego działu, ale jest związany z zakupem kampera. Bo nic ta nie wkurza jak pierwsza rysa czy wgłębienie nowego dziewiczego auta.
Pozdrawiam
PS. mój patent na kamerki w narożach przekazuję bezpłatnie dla dobra i rozwoju cywilizacji.

Horte - 2019-12-15, 11:16

Idąc Twoim tropem, to zamiast kamerek można założyć czujniki cofania, które sygnalizować będą zbliżająca się przeszkodę.
ZEUS - 2019-12-15, 11:53

@BOGI

BOGI napisał/a:
mój patent na kamerki w narożach przekazuję bezpłatnie dla dobra i rozwoju cywilizacji.


gdzie szukać tego patentu?

BOGI napisał/a:
Za cenę komfortu bytowania we wnętrzu, braku stresu, że zahaczę alkową przy skręcaniu czy wjeżdżaniu w bramę ale ...

katalogowo model Twojego kampera to 3,2 m wysokości... jest to wysokość którą przekracza (ja takiego nie znalazłem) niewiele kamperów z alkową... zatem co zyskałeś w temacie komfortu o którym napisałeś?

LukF - 2019-12-15, 12:12

Nie widzę sensu i celu mnożenia kamer... Po co TO? NIC NIE ZASTĄPI ŻONY STOJACEJ NA ZEWNATRZ AUTA PODCZAS TRUDNEGO COFANIA LUB MANEWRU. Proste, tanie, skuteczne. Na tym może polegać współpraca w małżeństwie :bukiet:
mischka - 2019-12-15, 15:19

ZEUS napisał/a:
katalogowo model Twojego kampera to 3,2 m wysokości... jest to wysokość którą przekracza (ja takiego nie znalazłem) niewiele kamperów z alkową... zatem co zyskałeś w temacie komfortu o którym napisałeś?

Jest u góry węższy niż alkowa a to może się przydać w przejazdach pod łukami.
Moja alkowa ma wysokość 317cm, więc stresu jakby mniej niż przy jeździe blaszakiem :oops:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group