Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Integra plusy i minusy.

MOPAR - 2019-08-31, 12:28
Temat postu: Integra plusy i minusy.
Cześć.
Po kilku latach jazdy dużą alkową przymierzam się do zakupu integry. Jak to z nimi jest. Różne opinie słyszałem jednak to tylko gdzieś wyczytane. Chętnie poczytam opinię Was użytkowników integrali 2007+. Chodzi mi głownie o szumy, piski, brzęczenia itp tematy oraz temat "rzekomego" przeciekania i pękania zabudów.
Pozdraiwma :spoko

mikie - 2019-08-31, 13:50

dokładnie tak jest: szumy , trzeszczenia , piski , strach że się rozsypie i oczywiście przecieki
MAWI - 2019-08-31, 14:57

Wszystko zależy od wieku ,marki i utrzymania.
Pełna integra to moim zdaniem najwyższy luksus mieszkania, wypoczynku i podróżowania.
Oczywiście porównując z analogicznymi ,alkową , półintegrą czy blaszanką., Miałem cztery integry. Ale nie tylko.

Bronek - 2019-08-31, 22:19

Nie wiem co tam piszą o słabości konstrukcji i śmierci niechybnej, ale nawet jeśli to prawda, to i tak następna będzie integra o ile będzie? Jedno co pewne z integry mnie nie będą wycinać a jedynie wygrzebią

To jak z kobietami, czy mężczyznami.
Kochamy partnera nawet paskudnego, kurdupla lub dryblasa, głupiego itd.. Ale fajnie by było aby był piękny, inteligentny, i "wyposażony".

Tak jest z integrami... To taki przystojny, idealny niemal partner

A bardzie "Merytorycznie" , to tylko alkowa, jako tako może konkurować przestrzenią..

AD awarie, to jak w domu starym i nowym... Rupieć to Rupieć, i babol nawet nowy to babol... najczęściej jaka kasa taka jakość... aczkolwiek też nie zawsze

Krytykują Ci co nie mają. lub mieli ale musieli kupić co innego i wiadomo.. Ego. :mrgreen:

Dla dwojga , gdybym sypiał z swoją żoną w sensie dosłownym.. To brałbym jak chyba Omega? radził bez wyrka nad kabiną. Wtedy to już "sala gimnastyczna" i wiadomo moja fobia "face to face" czyli salon panoramique :mrgreen:
Tylko takiego układu a "średniowiekowch" kamperach trudno znaleźć. Bo albo były w staruszkach albo teraz w nowych.

Gdy siedzimy na zewnątrz można nawet pogodzić się z vanem. Samo prowadzenie integry jest fajne, a na postoju te ok 30 parę cm w kabinie pozbawia klaustrofobi.

Dla ceniących wygodę na postoju, to albo alkowa wielka albo integra, duża a nawet średnia.
Szumy..wiadomo z g... nego silnika diesla, i u mnie czasem spowodowane przez "autobusowe lusterko" - (gwizdek przy odpowiednim wietrze i prędkości?). Zabudowa jest cicha. Słychać gary itp. bo mamy to w nosie. Tradycyjnie czasem harmonijka na oknach bocznych złożone... Wszystko można wyciszyć np kawałeczkiem filcu...czasem dokładniejszym złożeniem Tylko :oops: mamy to w nosie... Podobnie jak woskowanie karoserii :mrgreen: Flejtuchy jesteśmy :oops:
Teraz już tworzywa są lepsze, nie mniej integra z bliska to jestv plastik czyli lipa, jak teraz wszystko. Tylko kabina np, Ducato to też nie rewelacja, bo to tylko buda z dostawczaka budżetowego i do tego ciasna.
Od roku dużo nie jeździłem ale czasem po takich dziurach, offroad niemal. Buda trzyma się kupy.

aviator - 2019-08-31, 22:35

Do kompletu wymienionych już niewątpliwych zalet od trzasków po piski brakuje jeszcze problemów z wagą i kosztowych szyb czołowych oraz braku aut w katalogach ubezpieczycieli, przez co rozstrzał w ubezpieczeniu AC jest ogromny jak przestrzeń w kabinie :chytry
Bronek - 2019-08-31, 23:25

aviator napisał/a:
Do kompletu wymienionych już niewątpliwych zalet od trzasków po piski brakuje jeszcze problemów z wagą i kosztowych szyb czołowych oraz braku aut w katalogach ubezpieczycieli, przez co rozstrzał w ubezpieczeniu AC jest ogromny jak przestrzeń w kabinie :chytry


Raptem ok 6000 zł{od 380 tyś wartości) , z szybą i na full opcja np. w Warcie z Assistance. Co mnie zdziwi) o bo Warta zawsze wydawała mi się drogą.
A to podobnie jak przy normalnych samochodach o takiej samej wartości
Więc to jak zwykle... :spoko Owszem są takie Towarzystwa co ceną blokują zawieranie umów na kampery.

A waga? Tu bym polemizował bo brak blachy i ciężkich drzwi dostawczaka nawet przy tej wielkiej szybie wychodzi Fify fifty :mrgreen: :mrgreen:

Horte - 2019-09-01, 09:11

Wtrącajac swoje 3 grosze w dyskusję, to myślę, że wszystko jest kwestią budżetu. Jak kupujesz świeżą integrę za 200tysi lub więcej, to pewnie negatywne aspekty o których pisałeś nie będą występowały. W starych maszynach (może po jakiś przygodach) jest duża szansa, że coś będzie nie tak.
Dostępność części do busów (tych blacharskich, przednich) praktycznie nieograniczona.

slawwoj - 2019-09-01, 09:57

Integrą nie możesz zatrzymać się na zatoczce PKS.


Bo ludzie chcą wsiadać :haha:
(z życia wzięte).

MAWI - 2019-09-01, 10:29

Horte napisał/a:
Dostępność części do busów (tych blacharskich, przednich) praktycznie nieograniczona.

Mam podobnie jak Bronek. Od 400 tys. full opcja w PZU to 6200 zł . I po kłopotach . niech on się martwią o części i warsztaty i o holowanie w razie kłopotów. A jak Ci ropy braknie to w tych ramach Ci dowiozą. :ok :spoko :spoko

gryz3k - 2019-09-01, 10:59

Miałem kampervana, półintegrę i obecnie integrę. Integra robi na ludziach wrażenie, podoba się więc jak komuś zależy na byciu gwiazdą to tylko integra. :diabelski_usmiech

P.s. Ja mam na to wywalone więc następna będzie półintegra.

Bronek - 2019-09-01, 11:16

Ta.... Tylko mały niuans jest w tym dążeniu do blasku na firmamencie :roll:

Zawsze pojawia się większa i nowsza tzw. " super nowa", co ma kilka razy większą świetlaną "rozwietlistosć" rozświetlającą nieboskłon ludzkiej próżności :bigok

A kupisz po swojej integrze, póintegrę, bo pobutki masz inne :spoko i dam se ptaka uciąć że mam rację :spoko :spoko
Na ptaku mi nie zależy, bo i tak siadam do sikania w kamperze a inne me członki mają też swoje zalety :haha:
Więc mogę go postawić........... :!: na szali też.

Bajaga - 2019-09-01, 11:23

Raz oglądałem piękną starą integrę (nadal żałuję że nie udało się jej kupić) to był Hymer s700. Jakość wnętrza wspaniała.
Oglądałem też i nawet jezdzilem integrą Pilote z roku chyba 2006. Była całkiem beznadziejna. Strach tym jechać było, wszystko się tam telepało wewnątrz, dramat.
Ogólnie: integra daje wrażenie większej przestrzeni ale bym się nie napinał przy poszukiwaniach. Najważniejszy jest stan konkretnego auta. A ponieważ, jak każdy mówi , kamper jest dla dwóch osób to zdaje mi się, że teraz wśród nowych kamperów królują półintegry

Bronek - 2019-09-01, 11:30

Hymerek stary integra (nie znam oznaczeń), też mi zawsze imponował poczuciem przestrzeni.
AD rem :
Oprócz niewielkiej zmiany w rzężeniu lekko chyba głośniejszym do ok 60km /h silnika w integrze, innych negatywnych akustycznych zmian nie zauważyłem. Nawet w vanie szału nie ma.
To kwestia chyba dopasowania gratów i upływu czasu. Plus obecnej lipnej budowy. Przyczepa Hymer Eriba z 1997r cały czas trzymała klasę. :spoko

LukF - 2019-09-01, 13:32

Plusy: przestrzeń, górne łóżko pozwala siedzieć w salonie, prestiż.
Minusy: cena, trochę szybsza śmierć w przypadku poważnej kolizji.

Podsumowanie: czekam na egzemplarz dla siebie :spoko

Bronek,
Podkreślana przez Ciebie niska jakość kabiny Ducato. A jaka ma być? To nie Porsche. Zasada handlu mówi: tanio produkuj, drogo sprzedawaj. Tak robi Fiat. I wszyscy. Porównując: Transit ma tę samą jakość kabiny, różnica jest w stylistyce. Mnie bardziej odpowiada deska z Ducato, składa się z puzzli i w takim aucie jest OK.
Jak potrzebuję podotykać skóry i poczuć jej zapach to macam w osobówce (deskę, żeby ktoś nie pomyślał o czymś głupim :bajer )

Andrzej 73 - 2019-09-01, 13:51

Nie bardzo rozumiem gdzie jest większa przestrzeń w integrze niż w półintegrze. Pomiędzy drzwiami bocznymi a siedzeniami przednimi?
Mam pytanie do posiadaczy integry. Kto z Was ma 195 cm przestrzeni pomiędzy podłogą a sufitem mierząc w punkcie przednich foteli?
:spoko

LukF - 2019-09-01, 13:55

Nikt. Masz rację Andrzej. Odległość drzwi kierowcy od fotela i okna bocznego pasażera od jego fotela to są te magiczne centymetry. W oczach robią przestrzeń. W praktyce nie do wykorzystania.

Dwie piękne nowe integry stoją tutaj (W Rovinju) na kempingu: Hymer 2019 (na Mercedesie, fabryka przyczepila logo gwiazdy z przodu i tylu...chcą się pochwalić klasa?) oraz Benimar z ciekawym przodem. Do tej dwójki moich faworytów dodałbym jeszcze: Burstner, Malibu i Carthago.
Nie, nie oceniam kamperowania przez pryzmat w/w :spoko

Andrzej 73 - 2019-09-01, 13:59

LukF napisał/a:
W praktyce nie do wykorzystania

Dokładnie. Integra to przede wszystkim ładna jednolita bryła. Z tym się zgadzałem zawsze. :ok
Ale bezpieczniej czuje się w półintegrze. :bigok

Bronek - 2019-09-01, 14:01

:mrgreen: Odezwali się :mrgreen: kierowcy DHL :bajer



Andrzej 73 napisał/a:
Nie bardzo rozumiem gdzie jest większa przestrzeń w integrze niż w półintegrze. Pomiędzy drzwiami bocznymi a siedzeniami przednimi?
Mam pytanie do posiadaczy integry. Kto z Was ma 195 cm przestrzeni pomiędzy podłogą a sufitem mierząc w punkcie przednich foteli?
:spoko

Jak to gdzie? Ja tam śpię nie wadząc nikomu. Itd. To nie dyskusja dot kibla z lewej lub prawej, bo tam raczej sprawa dotyczy bardziej zabawnego dogryzania sobie, niż rzeczywistej przewagi którejś z opcji.

Tu jest i w odczuciu i w realu więcej przestrzeni i tyle w temacie :mrgreen: 2,35 po całości, plus te boki i podszybie, wyrko nie włażące na salon, a niżej niż w alkowie.
Mam porównanie i przynajmniej ja nigdy nie kupię vana, alkowy i półintegry.

Ale gdyb nagle Integr zabrakło! Np. z powodu zakazu, bo są "zabójcze" , to półintegra może być. Tylko z musu np.np finansowego też.

LukF - 2019-09-01, 14:03

He, he, he. Mojemu dostawcy DHL życzę (mojego lub innego) kampera.

Bronek, a skąd ten pomysł? Nie mam żółtego kampera. Jest srebrny :spoko

Bronek - 2019-09-01, 14:12

LukF napisał/a:
He, he, he. Mojemu dostawcy DHL życzę (mojego lub innego) kampera.

Bronek, a skąd ten pomysł? Nie mam żółtego kampera. Jest srebrny :spoko


OK leiłeś dostawczaka :mrgreen:

LukF - 2019-09-01, 14:37

Bronek, jest niedziela, po 14.00, na obiad czas :)
MOPAR - 2019-09-01, 14:40

Niestety :diabelski_usmiech jeszcze jeżdzimy w 4 i troche to potrwa czyli dwa starce oraz Chaos i Harmider w wieku 6 i 7. Alkowy już nie chcemy ze względu na jej opory i problematyczny wjazd do garażu zimowego (zdejmuje koła oryginalne i w ich miejsce zakladam 205/50/16 praktycznie bez powietrza...wtedy na wcisk wchodzi) rozważam jeszcze półintegrę z opuszczanym łozkiem...minusy już znam tego rozwiązania. Chyba muszę takim integralem zrobić kilka kilometrów...Przy budżecie 200 myślę, że coś upoluje...najchętniej 3.0

Tymczasem obserwuję dalej wątek i Wasze sugestie :mrgreen:

Bronek - 2019-09-01, 14:59

LukF napisał/a:
Bronek, jest niedziela, po 14.00, na obiad czas :)

Ano jestem V55 też srebrny UPS? nad jeziorem i wracamy bo burza idzie w takiej ciasnocie tylko pierwsze danie można jeść, no moze i drugie też.?
Ale kompociku już nie :lol:
Co prawda lekko dalej . Czytaj: bliżej brzegu zajechaliśmy , niż normalnym kamperem, ale tylko.kibel daje przewagę nad np terenówką.
Do alkowy i vana nikt mnie namówi , nawet gdybym adoptował z troje dzieci lub pozbył się żony.. :bajer


PS My kierowcy PKSu, pozdrawiamy :bukiet: Was, kierowców DHLu itp :bukiet:

Andrzej 73 - 2019-09-01, 16:19

Dareczku , masz racje najlepsza jest integra :mrgreen:
Nic jej nie przebije no chyba że statek kosmiczny. :diabelski_usmiech
:spoko

moskit - 2019-09-01, 16:54

[quote="LukF"]Nikt. Masz rację Andrzej. Odległość drzwi kierowcy od fotela i okna bocznego pasażera od jego fotela to są te magiczne centymetry. W oczach robią przestrzeń. W praktyce nie do wykorzystania.

Wykorzystane , wykorzystane na mapy , aparat foto , książki pilota , napoje tudzież inne przydawki podczas jazdy , wystarczyło trochę pomyśleć i poprawić fabrykę

MAWI - 2019-09-01, 17:01

To może z innej beczki .
W czym półintegra czy alkowa jest lepsza od integry??
Jak mnie ktoś zna to wie. moje kampery ;
1,Integra hymer z 1979 r na betfordzie
2, Alkowa hymer
3Integra Dethlefs ( b. krótko)
4 Inregra E 700 ( ta z awatara)
5 Półintegra Sanlight.
6,Integra Mobilwetta.

No to dlaczego ostatnim kamperem jest integra .Chciałem sobie na złość zrobić??? :diabelski_usmiech
W podsumowaniu . Następny NA PEWNO INTEGRA ( chyba że kasy braknie)

Bronek - 2019-09-01, 18:30

Andrzej 73 napisał/a:
Dareczku , masz racje najlepsza jest integra :mrgreen:
Nic jej nie przebije no chyba że statek kosmiczny. :diabelski_usmiech
:spoko

Wszystko co mamy jest najlepsze.. A jeśli nie, to nie z naszej winy :spoko

Wady potencjalne integry to
1.cena często wyższa,
2.szyba, też cena
3. Czas naprawy, w/w szyby. Czasem też pewnie "firmowego" przodu.
4.No i pasażer o ile go nie zmieli, musi oknem wychodzić

A z tego to zostaje tylko ten czas potencjalnego oczekiwania, bo gdy dobrze ubezpieczysz, to kasa nie gra roli.
O ile mamy zwyczaj i środki by to zrobić. Gdyż jak to często bywa "Janusz" , ojciec itd w Kraju Węgla... uważa że to zbędny wydatek.

Ale to jakby przyrównywać inne "dobrodziejstwa cywilizacjii. Np. basen w domu, saunę, o ciepłej wodzie nie wspomnę. Gaz wybuchnie lub rura pęknie, to czy nie lepiej nagotowac sobie wody w garnku i podmyć się w misce ? Itd...

Nie ma" H czy Ch we wsic, iż integra jest fajniejsze od innych europejskich kamperów
.
Ale nie jest najfajniejsza, bo te "amerykany" rozsuwane to jest to. :spoko

O ALKOWIE nie powiem złego słowa , bo to klasa sama w sobie, czasem jedyne wyjście, by teściowa z dorobkiem 500+ się zabrała. Zresztą nie miałem, to teoretyzuję.

Andrzej 73 - 2019-09-01, 18:36

Bronek napisał/a:
.cena często wyższa,

Nie w moim przypadku mogłem mieć za cene swojej Laiki - Mobilvette , Hymera , Laike , i wiele innych.

MAWI napisał/a:
W czym półintegra czy alkowa jest lepsza od integry??

Wiesiu , jest bezpieczniejsza.
:spoko

MAWI - 2019-09-01, 19:09

Najbezpieczniej to jest nie wychodzić z domu.
amples - 2019-09-01, 19:22

W domu też jest niebezpiecznie ,
np. można pośliznąć się na mydle pod prysznicem :diabelski_usmiech

Bronek - 2019-09-01, 19:22

Ciekaw jest to, że bardzo często w tych półintegrach (i tu na Forum) widziałem , jest półeczka w miejscu poduszki pasażera..Jakoś to dziwne? :mrgreen: zresztą to tylko partner aktualny tam siedzi. Mąż czy żona w sumie obcy człowiek... wymienny
MAWI - 2019-09-01, 21:15

Pomijając pyskówkę. Na serio dla mnie jest możliwość spania moich wnuczków na opuszczanym łóżku z przodu . Ja z żoną z tyłu . Ale rano jak powinno się wstawać ,przednia część czyli ,śpiący na tym łóżku lokatorzy śpią a w kamperze można normalnie funkcjonować , podobnie jak w alkowie, z tym że nie wspinasz się po drabinach i nie śpisz w klaustrofobicznej ciasnocie. Dlatego ja zmieniliśmy z pół na pełną integrę.
Socale - 2019-09-01, 22:23

Ogólnie to ta dyskusja o to co jest lepsze i dostrzegam przepychanki.
Lepsze jest to co każdy z nas lubi. Moja ostatnia alkowa to było tak wysokie bydle że pod wiaduktami ze znakiem 3,5m miałem dziwne odczucia. Do okna w dachu by zakręcić korbką to drabina albo skakać i ta przestrzeń fajna była. Teraz p/intergę mam. Wychodzę z klaustrofobii bo Matrix itp mają nad opuszczanym łóżkiem dach podwyższony, a w tej uzyskanej kubaturze wjeżdża/mieści się łóżko wiszące, więc wewnątrz w salonie można powstać i nie nabić guza.
Każdy swe chwali. Kupując Adrię, już nieco wcześniej wiedziałem czego chcę, więc to kwestia potrzeb aniżeli przepychanek co lepsze. Z gustu wizualnego, integry mi się po prostu nie podobają z kształtu pudełkowatości. Ale to mi, a nie posiadaczom i nie ubliżam, po prostu nie czuję potrzeby.
Szukając zmian oglądałem co nieco, nawet z zamiarem zakupu na próbę.
Matrixa 670SL widziałem na ostatniej majówce na Węgrzech u jakiegoś Helmuta i podjąłem decyzję że to jest to, więc kupiłem.
Decyzja nie zależała od posiadaczy blaszaków, alkowów, autobusów, integrów... lecz od Ewy.
Dla Niej... wszystko.
Każdy ma swoje ulubione kolory.

aviator - 2019-09-01, 23:25

A ja kupiłem integre dla....
- kotów - teraz już kota. Przednia deska to ich miejsce urzędowania
- przestrzeni (optycznej) w salonie
- widoków przez przednie okna
- ... i szukałem takiej bez łóżka nad kabina ale akurat nie było.

Mając 197cm byłem skazany na alkowe bo ciężko nawet o integre aby nie walić głowa w sufit a w obecnej nawet pod klima stoję wyprostowany :-)
W sumie mogłaby być jeszcze większa jak PKS lub ... morello ;) (3,5t jest problemem) i mogłaby mieć ściągana kierownice na czas postoju.

Bronek - 2019-09-02, 06:49

Cytat:
dla kotów - teraz już kota


A my dla psów.
:mrgreen: Z pięciu kotów zrobiło się dwa :( ... takie koleje losu.

Brzmi to dziwnie, ale taka jest prawda. Przy okazji czasem na te luksusy wnuczek się załapie.

Stado mamy zgodne i zastanawiam się nad zabieraniem też tych drapieżników, tylko czekam na integrę że slajdami. :mrgreen:

gryz3k - 2019-09-02, 08:19

Dla mnie problem jednak jest potencjalne uszkodzenie np przodu samochodu. Ubezpieczenie mam ale działa tylko w Europie. Nie ma możliwości dokupienia Azji czy Afryki. Będąc latem w Turcji miałem z tyłu głowy, że w razie np zbitej szyby koszty będą wysokie. W przypadku stłuczki przodem możliwość naprawy na miejscu praktycznie żadna. Półintegra to zwykły Fiat, można ogarnąć. Miałem przypadek na Białorusi, że rozszczelnił się filtr paliwa . Niby nic ale ile się panowie w warsztacie nakombinowali, źeby wymienić bo umieszczony daleko. Wg mnie integra jest dla ludzi jeżdżących na zachód Europy czy do Chorwacji. Fajnie wygląda na kempingu.
Co do przewagi funkcjonalności to nie mam takich odczuć. Wszystko zależy od konfiguracji a nie czy pełna czy pół integra.

Bronek - 2019-09-02, 08:35

:spoko Wiadomo, to tylko pjerdolamento forumowe :mrgreen:


LukF - 2019-09-02, 14:15

Gadanie forumowe musi być bo obecnie się tu nic nie dzieje, słabo z relacjami chociaż wszyscy jeżdżą.
To co będzie w grudniu ???
Musowo trzeba wymyślać takie tematy!!! :mikolaj

moskit - 2019-09-02, 16:07

Każdy jeździ tym czym chce , tym co aktualnie posiada , tym co mu się podoba i pasuje , tym na co go stać , tym na co go nie stać , tym co ma sąsiad , tym co ma sąsiadka , tym co dostał , tym , tym , tym .......... .
Najważniejsze że jeździ , poznaje uroki kraju / krajów , poznaje wspaniałych wesołych ludzi , bo brać kamperowa to są weseli ludkowie niekiedy tylko sponiewierani przez życie lub sytuację danej chwili .
Taką dyskusję powinno się podzielić na wątki autobusy , integry , półintegry , alkowy , wyprawówki itp. i dany wątek powinien zawierać plusy i minusy , ale na CT to raczej nie przejdzie bo zaraz do każdego wątku dołączy loża szyderców z podtekstem politycznym.
Dlatego wszystkim podróżnikom tym malutkim , tym większym , tym z większym doświadczeniem i tym początkującym ,tym w malutkich sprzętach i tym w olbrzymich "autobusach" życzę wspaniałych wypraw , pięknych wspomnień i jeszcze większych planów abyśmy zawsze gonili króliczka

slawwoj - 2019-09-02, 16:50

[quote="LukF"]Gadanie forumowe musi być bo obecnie się tu nic nie dzieje, słabo z relacjami chociaż wszyscy jeżdżą.
To co będzie w grudniu ???
Musowo trzeba wymyślać takie tematy!!! :mikolaj [/quote

Mając kampera nie ma obowiązku czytania forum ani na nim pisania. Zwłaszcza aby nabić posty.

gryz3k - 2019-09-02, 16:53

Wg mnie zależy do czego używamy kampera. Każdy ma plusy i minusy. Jeżdżę integrą ale jak wybiorę się Iran, Indie, Nepal to tylko blaszak.
LukF - 2019-09-02, 17:49

slawwoj napisał/a:


Mając kampera nie ma obowiązku czytania forum ani na nim pisania. Zwłaszcza aby nabić posty.


Człowieku,

zastanawiam się skąd u Ciebie taka agresja w wypowiedzi i pretensjonalny ton? Chęć dowartościowania się, wybuchowy charakter czy może coś jeszcze innego???
Trzeci raz zaatakowałeś mnie personalnie nic nie wnosząc do tematu. Ja na pierwszej i drugiej stronie wątku odniosłem się merytorycznie do tematu. A Ty piszesz by obrażać. Inaczej nie potrafisz?

Przejrzałem sporo Twoich ostatnich postów Panie kombatancie forumowy:
-relacji z wypraw brak,
-potyczki słowne są,
-ataki personalne są.

Po co jesteś na tym forum? Wyłącz komputer, tablet, telefon i idź pobiegać, pojedź gdzieś, spotkasz różnych ludzi różniących się od Ciebie, może nauczysz się uśmiechać do nich a nie warczeć...

slawwoj - 2019-09-02, 18:19

No i o to mi chodziło. Troszkę refleksji nad swoją aktywnością.
LukF - 2019-09-02, 18:24

Mam nadzieję, że zrobiłaś sobie refleksję nad swoją aktywnością na podstawie tego co wcześniej Tobie wyklarowałem.

Mimo wszystko, życzę Tobie wszystkiego najlepszego

slawwoj - 2019-09-02, 18:27

Ja do Ciebie też nie mam żadnej złości.
Andrzej 73 - 2019-09-02, 18:29

LukF napisał/a:
zastanawiam się skąd u Ciebie taka agresja w wypowiedzi i pretensjonalny ton?

Sławek i agresja :haha: Nadzwyczaj spokojny człowiek. :bukiet:
:spoko

slawwoj - 2019-09-02, 18:36

Andrzeju przyznam że czasem moje posty mogą być odebrane jako ogresywne. Niestety jak poziom postów jest niski to czasem coś burkne.
Akurat trafiło na Luk.
To tak jak z ekcesami z tirowcamim. 10 odpuścisz jedenasty oberwie.

Socale - 2019-09-02, 19:29

moskit napisał/a:
...
Taką dyskusję powinno się podzielić na wątki autobusy , integry , półintegry , alkowy , wyprawówki itp. i
...

Ha, wystarczy założyć ankietę i powyższe wyznaczyć + blaszaki i namiotowce, byłaby statystyka ile jakiego rodzaju sprzętu forumowicze posiadają. Autobusy znam 2 :mrgreen:

zbyszekwoj - 2019-09-06, 18:10

Wszystko zależy z kim sie podróżuje. To tak jak kiedys z domami, budowało się 4 kondygnacje ,bo dla dzieci, wnuków. W sumie ludzie na starośc sami mieszkaja w tych molochach.Wielu kupuje duże kampery dla wnuków, paranoja. O swoim wyborze nie będę pisał ,bo to nie ma znaczenia to tylko mój wybór na teraz.
gryz3k - 2019-09-06, 19:47

Zbyszku, z integrą jak z viagrą light. Stać nie stoi ale jak w portkach wygląda. :diabelski_usmiech
John Wayne - 2019-09-07, 07:08

Ogólnie to chyba zniechęciliście pytającego do zakupu integry i mnie też,dodatkowo zauważyłem że stojące na campingach ;Integry; mają bufoniastych właścicieli którzy nie mówią dzień dobry,odwracają głowy lub patrzą z wyższością na innych kamperowiczów !
Bronek - 2019-09-07, 07:51

Nie :idea: Oni po prostu nie chcą jeszcze bardziej onieśmielać, wpędzać w kompleksy , wręcz w depresję, w próby samobójcze....
Wzrok takiego właściciela integry, jest jak spojrzenie Bazyliszka, a głos jak Trąby Jerychońskiej. Jedno i drugie jest "powalające".
:bajer
Szczególnie groźne dla ludzi słabych i "małych" duchem, z niskim poczuciem własnej wartości, dla których kamper jest miarą.. , . No właśnie czego miarą?
To tylko buda, na kołach a nie świadectwo Oxfordu lub Nobel , albo plakietka Woluntariusza Akcji Charytatywnej.

Ja jak miałem półintegrę, po wypożyczalni, byłem tak rozbity emocjonalnie że szybko ją sprzedałem gdyż seks i wypróżnianie przestało mnie cieszyć :oops:
Integra przywróciła mi sens życia. :bajer
Trwało to krótko, bo do momentu jak stanąłem nią obok młodej pary w namiocie.... Też nie powiedzieli "Dzień dobry".. Ale im zazdroscilem tego namiotu pomimo, że byli niewychowani, albo blask mój ich poraził :?:
Zazdrosciłem młodości, chyba? Ale zrobienie sobie face liftingu mi jej nie przywróci. Jeśli facet lub kobitka myśli że zrobiony nos czy twarz ukryje prawdę to się myli. Ćwok to ćwok, nawet w integrze, a bywa czasem traktowana jak botoks i nieudolnie ukryć lub pokryć nasze wady i kompleksy.

Poważnie to alkowa i integra pozwalają spać w poprzek nad kabiną, zostawiając salon w spokoju. (niuanse są wiadomo : wyżej /niżej, szyba, drzwi itp)
Wady : alkowa jest wielka/wysoka , integra droga. Reszta to kwestia wykonania

stander - 2019-09-07, 08:52

John Wayne napisał/a:
Ogólnie to chyba zniechęciliście pytającego do zakupu integry i mnie też,dodatkowo zauważyłem że stojące na campingach ;Integry; mają bufoniastych właścicieli którzy nie mówią dzień dobry,odwracają głowy lub patrzą z wyższością na innych kamperowiczów !

No ciekawe spostrzeżenie :shock: Może przed pozdrowieniem patrzą na nr. rej. i w przekonaniu że nie usłyszą wzajemności z ostrożności nic nie mówią :-/

zbyszekwoj - 2019-09-07, 09:37

Ja jak zobaczę warszawską rejestrację :diabelski_usmiech też nie bardzo zagaduję. Jak zapytać skąd jesteście ,nigdy nie odpowiedzą -z W-wy tylko " ze stolicy". :haha:
Bronek - 2019-09-07, 09:45

Cytat:
stolicy


Stolycy jeśli już. Krakusy gorsze. No i Pyrlandia u hoho.. Scyzorykownia, Ci to dopiero. A tacy z Białegostoku? Albo z Rzeszowa Panie strach się bać.

A u nas lokalnie to ZBI rejestracja, sieje postrach.

Najgorsze ja masz auto w leasingu, wiem bo mi psy go nawet obsikiwały jak był PO, lub WI... :mrgreen:

A najbardziej mnie rozczulają te "prywatne", np. MAREK1... natomiast DUPA8 mnie bawi.

mischka - 2019-09-07, 10:28

gryz3k napisał/a:
Wg mnie zależy do czego używamy kampera. Każdy ma plusy i minusy. Jeżdżę integrą ale jak wybiorę się Iran, Indie, Nepal to tylko blaszak.

Tu chyba jest pies pogrzebany. Obecnie jeżdżę alkową, rozglądam się za integrą a miejsca w które jeżdżę najbardziej pasowałyby pod blaszankę. Integry jeszcze nie miałem ale podoba mi się panoramiczna przednia szyba, w alkowie muszę się schylać bo "beret" zasłania.

Endi - 2019-09-07, 10:51

I nie ma że to czy tamto... :)

Jak tu nie pokochać integry...najnowsze jeszcze ciepłe "bułeczki" ... :spoko

HENRYCZEK - 2019-09-07, 11:04

O!,zapodałeś mojego faworyta,jeszcze tylko ta skrzynia biegów Amerykańska i .... :opps:
MILUŚ - 2019-09-07, 11:10

Bronek napisał/a:
..............
Stolycy jeśli już. Krakusy gorsze. No i Pyrlandia u hoho.. Scyzorykownia, Ci to dopiero. A tacy z Białegostoku? Albo z Rzeszowa Panie strach się bać.

A u nas lokalnie to ZBI rejestracja, sieje postrach.

Najgorsze ja masz auto w leasingu, wiem bo mi psy go nawet obsikiwały jak był PO, lub WI... :mrgreen:

A najbardziej mnie rozczulają te "prywatne", np. MAREK1... natomiast DUPA8 mnie bawi.


No napisz coś jeszcze o hanysach to wogóle sobie nagrabisz :chytry :haha:

robba - 2019-09-07, 12:12

MILUŚ napisał/a:
Bronek napisał/a:
..............
A najbardziej mnie rozczulają te "prywatne", np. MAREK1... natomiast DUPA8 mnie bawi.


No napisz coś jeszcze o hanysach to wogóle sobie nagrabisz :chytry :haha:


no właśnie dyskretnie przemilczał... :diabelski_usmiech
a Ty tu wilka z lasu ;)

Bronek - 2019-09-07, 12:53

Ojciec Hanys, to z szacunku. :spoko
Rapido na Mercu? Jak kupowałem to mego układu u nie dawali albo nie było? Zresztą chyba zapomniałem spytać?

Carthago też fajne ale u mnie i tak decyduje układ.
Jestem domator i lubię siedzieć w środku dlatego 70% to wnętrze, 20% Marka budy , 10% producent samochodu bazy.

Jeszcze nie czas u mnie, na kombinacje. Dzisiaj się pakujemy, nawet nie myję dziada.. Zasuwamy.. kierunek Włochy , przez tą k... ą Austrię.

slawwoj - 2019-09-07, 14:59

Niechcialbym jechać Integra w słońcu. Duża szyba powoduje mocne nagrzewanie. W alkowie jest cień.
ZEUS - 2019-09-07, 15:15

slawwoj napisał/a:
Niechcialbym jechać Integra w słońcu. Duża szyba powoduje mocne nagrzewanie.

Oj tam, oj tam... wystarczy zasunąć roletki i też jest cień...😜

Endi - 2019-09-07, 15:32

Bronek napisał/a:
...Rapido na Mercu? Jak kupowałem to mego układu u nie dawali albo nie było? Zresztą chyba zapomniałem spytać?


Nie, niezapomniałeś. Rapido na Mercedesie, wprowadza na rynek na 2020 rok.

Bronek napisał/a:


Carthago też fajne ale u mnie i tak decyduje układ.


W Carthago jest taki układ czyli "face-to-face" w modelu - chic c-line I QB SL

Silnik Merc Sprinter lub Fiat. Na Fiacie do wyboru 140 , 160 lub 180 KM z 450 Nm w pełni automatycznej 9 stopniowej skrzyni !
Do tego - małżeńskie łoże królewskie . No rewelacja. Powiem więcej - ideał :szeroki_usmiech

"Face-to-face" jest również w Birstnerze, Rapido , Mobilvettcie jak również w Le Voyageur.

Bronek - 2019-09-07, 15:33

Endi Teraz wszyscy pomału dają ten układ.

Jestem jego zwolennikiem, kto nie miał ten nie wie. I :spoko

ANDRZEJKU? Ile? I kiedy? :mrgreen:

O cuś takiego.. No o to chodzi, salonik to podstawa.

Bronek - 2019-09-07, 15:35

slawwoj napisał/a:
Niechcialbym jechać Integra w słońcu. Duża szyba powoduje mocne nagrzewanie. W alkowie jest cień.


Nie prawda. Szyba jest daleko. Jest roleta akurat u mnie góra /dół plus osłony p słoneczne jak w samolocie lub autobusie.. Szyba jest dalej od kierowcy niż w kabinie np. Dukato. I tym samym mniej daje od niej żarem,. Do tego podobnie jak w alkowie wyrko nad łbem to dodatkowa izolacja.

Tu akurat jest lepiej wbrew pozorom i moim zdaniem. :spoko

aviator - 2019-09-07, 15:54

Dokładnie, jedynie jak slonce jest już baaardzo nisko ale wtedy to każdemu swieci..
Może podczas jazdy w ulewie alkowa jedynie jest lepsza ;)

Endi - 2019-09-07, 16:03

Bronek napisał/a:
Endi Teraz wszyscy pomału dają ten układ.

Jestem jego zwolennikiem, kto nie miał ten nie wie. I :spoko


Rapido bardzo poprawiło estetykę i to jest wielki PLUS. Natomiast ten stół do "face-to-Face" to już, jak dla mnie - nieakceptowalne .

W Carthago to jednak znacznie lepiej funkconuje.


W Carthago jest jednak pewien istotny mankament . Na tym filmiku co pokazałeś, wyrażnie widać :szeroki_usmiech

Pod markizą tuż obok drzwi wejściowych mamy Wielką Kumulację ... kasetę WC, palnik lodówki i wylot spalin z ogrzewania.
To , jak na taką klasę kampera to - Wielka Porażka :diabelski_usmiech

Bronek - 2019-09-07, 16:30

No widzisz jak nie to to tamto.
Jak wiesz stolik zmieniłem. Bo tamten za wielki był i miał te ostre rogi :( jak był złożony!
Ale po rozłożeniu był jak "weselny stół" , przesuwanie w dwie strony ok, obracanie zaś ciężko, ale to raczej zaleta

Nam we dwójkę taki mniejszy cieplutki wystarczy. Na oryginalnych mocowaniach, sprawa odwracalna do fabrycznego blatu.

moskit - 2019-09-07, 17:25

Po zastosowaniu nowej konstrukcji ramy Carthago obniżyło masę własną czyli mają więcej modeli o wadze poniżej 2800 a zatem DMC 3500 jest w większej ilości modeli
John Wayne - 2019-09-07, 17:59

https://allegro.pl/ogloszenie/kamper-fiat-ducato-ii-bavaria-pilote-i690xlg-8383221783

https://allegro.pl/ogloszenie/carthago-chic-e-line-i51qb-automat-kamper-camper-8397674211

https://allegro.pl/ogloszenie/fiat-ducato-camper-burstner-elegance-i690-8321453957

Kilka ogłoszeń dla fanów ;Integry;

ps.dziś 70 % sprzedaży w Europie camperów to van-campery taki trend.

zbyszekwoj - 2019-09-07, 18:20

Endi napisał/a:
małżeńskie łoże królewski


Podobno nie jest to ideał. Przez to niższy garaż i kołdry zlatają. No chyba ,że się ma młodszą partnerke o 20 lat. :-P

LukF - 2019-09-07, 21:40

zbyszekwoj napisał/a:
Endi napisał/a:
małżeńskie łoże królewski


Podobno nie jest to ideał. Przez to niższy garaż :-P


Nie w każdej marce.
U mnie jest łóżko królewskie :mrgreen: a garaż bardzo wysoki: otwór drzwiowy ma 118cm. To sporo. I do tego drzwi są identyczne z prawej i lewej strony. :spoko

MILUŚ - 2019-09-07, 22:19

LukF napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
Endi napisał/a:
małżeńskie łoże królewski


Podobno nie jest to ideał. Przez to niższy garaż :-P


Nie w każdej marce.
U mnie jest łóżko królewskie :mrgreen: a garaż bardzo wysoki: otwór drzwiowy ma 118cm. To sporo. I do tego drzwi są identyczne z prawej i lewej strony. :spoko


Ja też wyleguje się na skos potęznego łoża małżeńskiego ; garaż tak ogromny ;że niemiec woził ....motur :roller: ; ja skromnie cztery rowery ale.....drugich drzwi to Ci zazdroszcze :-P

gryz3k - 2019-09-07, 22:50

Bronek, to co napisałaś o młodych w namiocie to racja. Mam fotkę z Turcji z tego roku gdzie na tle naszego Hymera stoi biała Skoda Favorit. Dla mnie to mój pierwszy "kamper" na Francję 1993 i obecny. Zapytałem żony co by wolała. Mieć znowu 21 lat i jechać Favoritką czy 47 i jechać integrą. Bez wachania odpowiedziała, że Skodą. 😀

Zbyszek. Zależy ile kto ma lat. Partnerka młodsza ode mnie o 20 lat to faktycznie kołdry nie trzeba. Ale od Ciebie to już raczej marznie... :diabelski_usmiech :spoko

Co do termiki to zimowa integra to mistrzostwo świata. Przy zamkniętych oknach, tylko uchylona góra można na plaży w Turcji spać do 10. 😀

zbyszekwoj - 2019-09-08, 08:01

gryz3k napisał/a:
czy 47


A ja myślałem ,że Twoja ma 27, ale jak to Bronek powiada, wygląd może zmylić. :-P

Bronek - 2019-09-08, 08:20

Do pełni mego szczęścia, na dzień dzisiejszy :spoko , brakuje mi :
1. Patentu na opuszczanie tylnego łóżka ALE POPRZECZNEGO! nie królewskiego!, - a propos psów i ich wygody:mrgreen:
2. Drugiego patentu, na automatyczne składanie przednich foteli przed opuszczeniem przedniego łoża :idea:

3 Trzeciego pomysła na cofnięcie i odsunięcie w lewo fotela pasażera. (to najmniej istotne).

John Wayne - 2019-09-08, 12:55

Kolega Bronek zniechęca totalnie do zakupu ;Integry; twierdząc że pozbawia ona właścicieli sex,u a namiot pobudza do sex,u dodatkowo drugi kolega pisze że się wyleguje w poprzek łoża królewskiego co sugeruje też o braku sex,u .
Sumując same minusy, chociaż dla podglądaczy ;integra;zapewnia doskonałe warunki /duże szyby/ ale czy warto wydać kupę kasy żeby podglądać ?

MILUŚ - 2019-09-08, 14:45

John Wayne napisał/a:
.....dodatkowo drugi kolega pisze że się wyleguje w poprzek łoża królewskiego co sugeruje też o braku sexu ...


Drugi kolega ma półintegrę z której na pewno nie zrezygnuje i ......udany sex / kampek działa jak afrodyzjak :haha: / z którego równiez nie rezygnuje :diabelski_usmiech

Socale - 2019-09-08, 21:49

mischka napisał/a:
...
Integry jeszcze nie miałem ale podoba mi się panoramiczna przednia szyba, w alkowie muszę się schylać bo "beret" zasłania.

Obniżenie foteli pomaga skutecznie.
W 3 poprzednich kamperach czyli wszystkich, obniżałem.

Bronek - 2019-09-08, 22:24

Cytat:
czy warto

Nie warto! Blaszak 5m najlepszy, lub combiak z materacem :mrgreen:
Kto nie miał, ten nie kumnie i tyle.

Jedynie alkowa może konkurować, a czasem być słusznym wyborem
Blaszak to blaszak nie Kamper a Kamperwan , półintegra, to wersja stworzona przez księgowych dla księgowych :mrgreen: :box

Siedzimy w Bawarii, przed skokiem w Alpy.
I jadąc, widok świetny a dach jak w alkowie, bo szyba ponad metr od kierowcy.

HENRYCZEK - 2019-09-09, 09:47

Bronek napisał/a:

, półintegra, to wersja stworzona przez księgowych dla księgowych :mrgreen: :box .


Jak co,to tego koniowoza bez dyszla pamiętam :diabelski_usmiech

mischka - 2019-09-09, 10:00

Socale napisał/a:
mischka napisał/a:
...
Integry jeszcze nie miałem ale podoba mi się panoramiczna przednia szyba, w alkowie muszę się schylać bo "beret" zasłania.

Obniżenie foteli pomaga skutecznie.
W 3 poprzednich kamperach czyli wszystkich, obniżałem.

Fotel to se mogę ustawić niżej bez problemu, tylko wtedy kolana cierpią.
Nie jestem może dryblasem ale niski też nie i jak siedzę wygodnie to mam ograniczone pole widzenia.

koko - 2019-09-09, 11:17

Bronek napisał/a:
Do pełni mego szczęścia, na dzień dzisiejszy :spoko , brakuje mi :
1. Patentu na opuszczanie tylnego łóżka ALE POPRZECZNEGO! nie królewskiego!, - a propos psów i ich wygody:mrgreen:
2. Drugiego patentu, na automatyczne składanie przednich foteli przed opuszczeniem przedniego łoża :idea:

3 Trzeciego pomysła na cofnięcie i odsunięcie w lewo fotela pasażera. (to najmniej istotne).


Opuszczanie łoża było oryginalnie w niektórych Hymerah wykorzystując oryginalne elementy
zastosował to Jan Kotarba mogę podać nr tel

Bronek - 2019-09-09, 17:38

To by była większa robota z wycinaniem itd... Muszę pogadać z psami i żona, czy im zalezy :kwiatki:
rakro1 - 2022-10-05, 21:48

Była długa przerwa w tym wątku ale temat przez lata jeszcze będzie aktualny.
Jestem świeżo po wymianie szyby w integrze. Całkowity koszt wymiany to 4040 pln. Nawet bez AC ( nie miałem większych problemów z wypłatą pełnej kwoty w Warcie ) do przełknięcia bo integra to najpiękniejsze rozwiązanie.
Ale po wykryciu pęknięcia szyby poczytałem trochę o ich wymianie w integrach. Te auta to krótkie serie a szyby robią na zamówienie małe firmy. Podwykonawcy dla producentów kamperów.
Dowiedziałem się, że w zasadzie nie ma problemu z zakupem szyby do auta max. 10-cio letniego. W najlepszych firmach trzymają zapasy do lat piętnastu. I co potem ????!!
Na drogach spotykam wiekowe auta. Sam, każdy kolejny samochód kupuję jako już ten ostatni, mający służyć do końca życia. Co zatem? Kupić szybę na zapas dopóki jest dostępna?? A może dwie, trzy ???
Jednak te pęknięcia szyb zdarzają się i co zrobić w wiekowym aucie? Skąd odwaga przy zakupie wiekowej integry i czy to ekstremalny brak wyobraźni? Nijak nie potrafię sobie wyobrazić co mógłbym zrobić gdybym nie mógł kupić nowej szyby. No chyba, że te wiekowe są dawcami części, w tym szyb dla innych, wiekowych.

markoni7 - 2022-10-05, 22:09

rakro1 napisał/a:

Jednak te pęknięcia szyb zdarzają się i co zrobić w wiekowym aucie? Skąd odwaga przy zakupie wiekowej integry i czy to ekstremalny brak wyobraźni? Nijak nie potrafię sobie wyobrazić co mógłbym zrobić gdybym nie mógł kupić nowej szyby. No chyba, że te wiekowe są dawcami części, w tym szyb dla innych, wiekowych.


Jest już na to rozwiązanie. Można na szybę czołową położyć folię zabezpieczającą. Nie tracąc na widoczności zabezpieczysz szybę przed skutkami uderzania kamienia.

LukF - 2022-10-05, 22:11

markoni7 napisał/a:


Jest już na to rozwiązanie. Można na szybę czołową położyć folię zabezpieczającą. Nie tracąc na widoczności zabezpieczysz szybę przed skutkami uderzania kamienia.


Możesz dać więcej informacji? :bukiet:

markoni7 - 2022-10-06, 09:54

Mnie o tej folii mówił znajomy, który okleja auta.
Poniżej link do strony jednej z firm oferujących.
Żeby nie było niedomówień nie mam nic wspólnego z ta firmą i nie zamierzam jej reklamować, zamieszczam jedynie jako informację, że taki produkt jest dostepny.
https://www.warsfoll.com....rzedniej-szyby/

markoni7 - 2022-10-06, 09:58

Znalazłem też w necie odmiany tej folii jednowarstwowe dwuwarstwowe a nawet czterowarstwowe, gdzie kolejna warstwę zdejmuje się po jakimś okresie eksploatacji
np.tu https://pwj.net.pl/folia-do-ochrony-szyby-przedniej

LukF - 2022-10-06, 21:56

markoni7 napisał/a:
Znalazłem też w necie odmiany tej folii jednowarstwowe dwuwarstwowe a nawet czterowarstwowe, gdzie kolejna warstwę zdejmuje się po jakimś okresie eksploatacji
np.tu https://pwj.net.pl/folia-do-ochrony-szyby-przedniej


Dziękuję bardzo. Pomyślę o tym.

Ps.
Ciekawe ile za cztero warstwową do integry?

rakro1 - 2022-10-06, 23:50

LukF - myślę, że to świetny pomysł z folią ale za kilka lat, gdybyśmy nie zmieniali samochodów i zachodziłaby obawa, że nie ma już szyb dla nas gdzieś tam w magazynach.
Pozdrówka :spoko

joko - 2022-10-08, 23:29

Folie ochronne na szyby nie są jakimś nowym wynalazkiem , podobnie jak te stosowane na lakier w miejscach narażonych na uszkodzenia.
Sprawdzają się dobrze jako ochrona przed piaskiem , żwirem i drobnymi kamyczkami , zapobiegając efektowi tzw. "piaskowania", czyli wybijania drobnych punktów na powierzchni szyb i lakieru
Nie chronią natomiast przed uderzeniami większych kamieni, ani przed innymi zdarzeniami (uszkodzenia wypadkowe czy wandalizm).
W przypadku uderzenia cięższym przedmiotem szyba tak czy tak się podda.

Są firmy , które wykonują szyby na zamówienie. Nie jest to tanie, zwłaszcza w przypadku zamówień jednostkowych , ale zawsze takie rozwiązanie lepsze niż żadne.
Ja nie tak dawno temu zamawiałem hartowane 3 warstwowe szyby do samolotu w jednej z takich firm . Szyby wykonali na podstawie dostarczonych rysunków CAD, łącznie z wykonaniem otworów montażowych , a wszystko w technologii takiej jak te samochodowe (szyby klejone, tzw. bezpieczne)

rakro1 - 2022-10-10, 22:06

A teraz z innej strony choć nadal w temacie https://autokult.pl/kampery-sa-jeszcze-mniej-bezpieczne-niz-myslisz-tragiczne-wyniki-crash-testow,6809197174442113a
Jestem dalej zakochany w integrach ale nieustannie wraca pytanie - kto dopuścił takie cudo do ruchu ?
Czy nie lepiej zwiększyć dopuszczalną masę pojazdu i tworzyć konstrukcje bezpieczne?
Będę jeździł jednak, ..ale jeszcze wolniej.

joko - 2022-10-11, 16:05

rakro1 napisał/a:

Będę jeździł jednak, ..ale jeszcze wolniej.


Aż ktoś zrobi Ci z :dupa garaż :-P ....... a w Integrze tył również lichy jak przód :spoko


Jak miałem pół integrę, to patrzyłem w kierunku integry , bo bardziej mi się podobała.
Jak mam integrę to podoba mi się jeszcze bardziej, ale niestety jeździ się mi wiele gorzej.
Większa ilość "powietrza" w szoferce niestety nie rekompensuje tego dyskomfortu (fizycznego i psychicznego).

koko - 2022-10-11, 17:24

Brylanty też nie są O.K. bo to można zgubić ukraść mogą (tak mawiał NIEODŻAŁOWANY BRONEK) tylko integra!!!!!
LukF - 2022-10-11, 17:33

joko napisał/a:

jeździ się mi wiele gorzej.
Większa ilość "powietrza" w szoferce niestety nie rekompensuje tego dyskomfortu (fizycznego i psychicznego).


Kuba,
Przywykniesz :mrgreen:

Ps. Jesień w pełni. Czekam jak na szpilkach i przebieram nóżkami na obiecaną obszerną recenzję N&B Twego autorstwa. Bo to będzie hit :bigok

aviator - 2022-10-11, 17:53

O proszę, żyłem w błędzie:
„Drugą z testowanych maszyn był tak zwany integral. To najbardziej zaawansowany typ kampera, w którym kabina jest całkowicie zintegrowana z resztą zabudowy, co gwarantuje najlepszą aerodynamikę, większą przestrzeń i najwyższy poziom komfortu.” Szafa może mieć aerodynamikę?
Tylko integra, aczkolwiek faktycznie przyznaje, ze z jej powodu jeżdżę wolniej :haha:

gryz3k - 2022-10-11, 20:16

Miałem vana, półintegrę a obecnie integrę. Dla mnie ideałem jest półintegra. Może integra ma efekt wow, może wieje prestiżem ale ogrom jej przewag nad półintegrą umyka mojej uwadze. Dla mnie zaletą są tylko wygląd i prestiż.
MAWI - 2022-10-11, 20:45

Integra .....i długo długo nic. :spoko
Robert-4 - 2022-10-11, 22:24

MAWI napisał/a:
Integra .....i długo długo nic. :spoko


Chciałem, ale:
Moja żona mówi, że wygląda jak więźniarka z czasów okupacji - trochę racji ma. Szczególnie przy starszych modelach :)
Nie mam bo:
1. jest nieproporcjonalnie droższa i tego nie rozumiem
2. dla mnie mniej praktyczna (komu przeszkadzały drzwi pasażera :) )
3. te "opływowe kształty to chyba (nie wiem) raczej paliwo pożerają
4. te starsze wcale więcej schowków nie miały, tylko miejsce "do życia" bardziej komfortowe
Mogę się mylić, bo nie miałem, tylko oglądałem, a poza tym każdy kupuje co mu pasuje :) :) :)
Niemniej po filmie z testem zderzeniowym będę rozważniej dobierał prędkość. Wczoraj wracałem z Bieszczad i całą trasę S i autostradę pokonywałem z prędkością 130-140 - nie wiem czy dalej będę tak jeździł :(
Swoją drogą był tu temat dołożenia tempomatu i nie mogę znaleźć - gdyby ktoś podrzucił byłbym wdzięczny, bo bardzo mi w długich trasach brakuje.

mischka - 2022-10-12, 07:20

Robert-4 napisał/a:
Swoją drogą był tu temat dołożenia tempomatu i nie mogę znaleźć - gdyby ktoś podrzucił byłbym wdzięczny, bo bardzo mi w długich trasach brakuje.


Ducato po 2006:
https://www.camperteam.pl...hlight=tempomat

Ducato do 2006:
https://www.camperteam.pl...p=800043#800043

zbyszekwoj - 2022-10-12, 17:58

gryz3k napisał/a:
Miałem vana, półintegrę a obecnie integrę. Dla mnie ideałem jest półintegra. Może integra ma efekt wow, może wieje prestiżem ale ogrom jej przewag nad półintegrą umyka mojej uwadze. Dla mnie zaletą są tylko wygląd i prestiż.


Własnie kolega sprzedał identycznego Hymera tylko z 3 l silnikem 6,6 m Gold Edition, zapakowany prawie 4 t. Kupił półintegrę i chwali lepsze prowadzenie.
Integra jeżdzi się jak wanną ,przy wyprzedzaniu potrafi bujnać no i pasażerka dalej od kierowcy. :diabelski_usmiech

MAWI - 2022-10-12, 21:29

Co do opływowych kształtów .Obecnie jeżdżę Mobiletta k-jacht z 2018r. Bardzo opływowy. Miałem kika aut w zabudowie pełnej integry. Ale i półintegry. Moim skromnym zdanie . Przewaga zintegrowanego auta jest ogromna. Opływowość powietrza jest super . W starszych integrach było gorzej . Bo szyby były bardziej pionowe, jak w autobusach. A mój obecny ,z przodu upodabnia się do pendolino. :wyszczerzony: A co do wyposażenia . to sprawa portfela i konfiguracji. Jeden z minusów ,to ten na akumulatorze. drugi to to że zazwyczaj ciężko zmieścić się z integrą w wadze. Zbyszku rozstaw foteli jest taki sam :spoko :spoko :kwiatki: Ale każdy może mieć inne zdanie
moskit - 2022-10-12, 23:12

[quote="MAWI"] Jeden z minusów ,to ten na akumulatorze. drugi to to że zazwyczaj ciężko zmieścić się z integrą w wadze.

Aby uniknąć problemów z wagą zarejestrowałem na 4500 a miałem do wyboru również 4250, w opłatach nie ma różnicy. Mam równe 1000 kg do dyspozycji jeszcze nie przekroczyłem 4250 ( cztery dorosłe osoby zapasy na 20 dni i 130 litrów wody do picia na Skandynawie :gwm ale nie wiedzieliśmy że wody na północ się nie wozi bo jest wszędzie lepsza niż najlepsza sklepowa e PL)

Robert-4 - 2022-10-13, 20:17

moskit napisał/a:


130 litrów wody do picia na Skandynawie :gwm ale nie wiedzieliśmy że wody na północ się nie wozi bo jest wszędzie lepsza niż najlepsza sklepowa e PL)


Nie praktykowałem, ale na północy Finlandii również woda w rzekach i jeziorach jest w większości zdatna do picia. Moi przyjaciele mieszkający w Szwecji mówią, że wodę w butelkach kupują tam tylko turyści :)

yamah - 2022-11-04, 20:42

zbyszekwoj napisał/a:

Integra jeżdzi się jak wanną ,przy wyprzedzaniu potrafi bujnać no i pasażerka dalej od kierowcy. :diabelski_usmiech

Nic bardziej mylnego :-P noo..może z wyjątkiem pasażerki :diabelski_usmiech ..ale to chyba tylko opinia tych co "kawalerkami" jeżdżą :hide:

zbyszekwoj - 2022-11-05, 13:52

yamah napisał/a:
Nic bardziej mylnego


No ...nie dotyczy Carthago. :bajer

joko - 2022-11-05, 19:49

gryz3k napisał/a:
Miałem vana, półintegrę a obecnie integrę. Dla mnie ideałem jest półintegra. Może integra ma efekt wow, może wieje prestiżem ale ogrom jej przewag nad półintegrą umyka mojej uwadze. Dla mnie zaletą są tylko wygląd i prestiż.


Mam podobnie. Od czasu kiedy przesiadłem się na integrę , jazda kamperem nie daje już takiej przyjemności. Moja żona się śmieje, że sprawiłem sobie "dziadkowóz" tak z 10-15 lat za wcześnie :lol:
Wygląd na pewno na plus, prestiż pewnie też, chociaż ten "kij" akurat ma dwa końce , bo nie wszędzie i nie w każdym "towarzystwie" przysparza to "przyjaciół", a "bogaty" wygląd kusi złodzieja .
Większa ilość miejsca w integrze jest mitem , bo sprowadza się jedynie do większej ilości powietrza w samej szoferce . Na postoju nie daje to wiele pożytku , poza subiektywnym odczuciem większej przestrzeni , a w czasie jazdy jest wręcz wadą.
Owszem, kiedy kampera używa się w więcej niż 2 osoby, łóżko opuszczane jest lepsze i praktyczniejsze, ale jak wiadomo kamper 2 osobowy jest ..... i tyle w temacie :spoko
Brak normalnej szoferki , dającej choćby namiastkę bezpieczeństwa jest wadą na tyle poważną, że coraz bardziej zaczynam uważać, że zamieniając półintegrę na integrę zrobiłem sobie krzywdę.
Tak,półintegra jest również w/g mnie lepsza , a jeszcze lepszy był by zapewne jakiś sprytny "transformer" , który do jazdy był by jak mały van, a na postoju jak ...... domek letniskowy :ok
Ale zapewne wszystkie te moje dywagacje , to w/g zasady że "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma " :szeroki_usmiech

Cyryl - 2022-11-05, 20:38

Mi trudno porównać, bo miałem tylko alkowę i połintegrę, dodatkowo dzieliło je dwa pokolenia kamperów.
Zaleta półintegry to zużycie paliwa oraz brak potrzeby rozkładania i składania centralnego łóżka.

Natomiast jeżeli chodzi o prowadzenie pojazdu, to tak różnymi pojazdami jeździłem, że nie ma to dla mnie większego znaczenia.

LukF - 2022-11-05, 21:28

joko,
Kuba, jak zawsze w punkt :hello
A tym dziadkowozem to rozbiłeś system :-P

MILUŚ - 2022-11-06, 00:54

joko napisał/a:
ale jak.... wiadomo kamper 2 osobowy jest ..... i tyle w temacie :spoko


Strzał w dziesiątkę :diabelski_usmiech chyba ,że jeszcze doliczymy psa do pełni szczęścia :mrgreen:

Bim - 2022-11-06, 07:37

Cytat:
Strzał w dziesiątkę chyba ,że jeszcze doliczymy psa do pełni szczęścia
[

Masz na myśli takiego przyklejonego co mu się łeb rusza? :diabelski_usmiech

MILUŚ - 2022-11-06, 11:55

Bim napisał/a:
Cytat:
Strzał w dziesiątkę chyba ,że jeszcze doliczymy psa do pełni szczęścia
[

Masz na myśli takiego przyklejonego co mu się łeb rusza? :diabelski_usmiech


No nie takiego ; chociaż łeb też jej się rusza :mrgreen: :spoko

yamah - 2022-11-06, 17:40

MILUŚ napisał/a:

No nie takiego ; chociaż łeb też jej się rusza :mrgreen: :spoko

Naszemu to ani drgnie :diabelski_usmiech


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group