|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
podwozia i silniki - Ducato do 2006 - tempomat za 50 zł
Robold - 2019-12-06, 17:47 Temat postu: Ducato do 2006 - tempomat za 50 zł Może ktoś sobie zechce usprawnić kamperka i zamontować tempomat.
Ponieważ znalazłem na niemieckim forum opis uruchomienia tempomatu w Ducato, Boxer, Jumper w modelu 244 t.j. przed 2006 r.
Postanowiłem sprawdzić jak to działa.
Mój przyjaciel ma Boxera z 2004 r. i na tym aucie zrobiliśmy próbę, zostało wszystko podłączone i sprawdzone.
Tempomat działa ale nie wszystkie funkcje z manetki Mercedesa są dostępne.
Najważniejsze funkcje, które działają:
- aktywacja / dezaktywacja tempomatu
- zwiększanie / zmniejszanie żądanej prędkości
- wyłączenie tempomatu po naciśnięciu pedału hamulca
- powrót do poprzednio ustawionej prędkości
Co należy zrobić aby zainstalować tempomat:
Należy zakupić i wymienić włącznik światła stop - musi mieć 4 piny
nr. FIAT 46840510 ( lub podobny ) - koszt około 35 zł.
Należy zakupić manetkę tempomatu Mercedes nr. 208 545 0. ..
( sprawdziliśmy działa na nr. 208 545 03 29 i 208 545 01 24 ) - koszt około 20 zł.
Zdjąć osłonę kierownicy, znaleźć gniazdo 6 pin
Podłączyć zgodnie ze schematem
Zamocować manetkę ( to chyba najbardziej pracochłonny etap pracy )
Cieszyć się z jazdy :o)
Horte - 2019-12-07, 06:23
Pomysł fajny tym bardziej, że działa.
Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej.
Piwko leci.
Horte - 2019-12-07, 07:27
Pytania dotyczące przełącznika hamulca.
1. Ten dodatkowy PLUS ma być rozłączany przez ten przełącznik?
2. Jakie funkcje nie działają?
dziwaczek - 2019-12-07, 09:52
A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony
Roberto - 2019-12-07, 10:24
Robold napisał/a: | Ponieważ znalazłem na niemieckim forum opis uruchomienia tempomatu w Ducato, Boxer, Jumper w modelu 244 t.j. przed 2006 r.
Postanowiłem sprawdzić jak to działa. |
Super, jest tylko jedno małe ALE...
Większość aut z tego modelu nie ma tej wtyczki i trzeba ciągnąć instalację do sterownika silnika.
Mały błąd i zonk - po sterowniku
Poza tym trochę inaczej wygląda instalacja w modelu 2,3 a inaczej 2,8.
Horte napisał/a: | Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej. |
Ja stosuję manetki od Alfy Romeo.
W zależności od modelu mogą wymagać małej modyfikacji, ale nieźle pasują przy montażu.
Niestety w tych modelach jest stosunkowo mało miejsca między kolanami a kierownicą i w przypadku osób wysokich trzeba "na ciepło" podgiąć manetkę w kierunku kierownicy
Roberto - 2019-12-07, 10:38
dziwaczek napisał/a: | A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony |
Niestety w modelu 230 nic nie zrobisz.
Z tego co mi wiadomo dopiero modele po lifcie - 244 (roczniki 02-06), miały w sterowniku zaimplementowaną obsługę oryginalnego tempomatu.
Robold - 2019-12-07, 14:16
Roberto napisał/a: | Super, jest tylko jedno małe ALE...
Większość aut z tego modelu nie ma tej wtyczki i trzeba ciągnąć instalację do sterownika silnika.
Mały błąd i zonk - po sterowniku
Poza tym trochę inaczej wygląda instalacja w modelu 2,3 a inaczej 2,8. |
Oczywiście zawsze można znaleźć jakie ale...
W razie braku tej wtyczki ( powinno być nie wtyczki a gniazda D018 ), na niemieckim forum, jest też schemat jak podłączyć pod gniazdo D004, które jest pod maską silnika.
Podałem tylko jeden wariant podłączenia, ponieważ sam go sprawdziłem i mogę go polecić.
Co do silnika 2,3 nie wypowiem się, ja sprawdziłem przy silniku 2,8 i działa.
Roberto napisał/a: | ja stosuję manetki od Alfy Romeo.
W zależności od modelu mogą wymagać małej modyfikacji, ale nieźle pasują przy montażu. |
Szkoda, że nie znalazłem wcześniej Twojego posta opisującego jak podłączyć i zamocować tą manetkę. Może podaj link, to ułatwi sprawę naszym kolegom.
Robold - 2019-12-07, 14:30
Horte napisał/a: | Pomysł fajny tym bardziej, że działa.
Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej.
Piwko leci. |
Na razie do testów jest takie mocowanie, później będzie zmieniony aluminiowy kątownik na grubszy.
Kątownik przykręcony jest do stacyjki jednak najpierw należy odkręcić oryginalną śrubę i nie jest to łatwe, gdyż ta śruba ma okrągły łepek.
Robold - 2019-12-07, 14:49
Horte napisał/a: | Pytania dotyczące przełącznika hamulca.
1. Ten dodatkowy PLUS ma być rozłączany przez ten przełącznik?
2. Jakie funkcje nie działają? |
1. na niebieski kabelek ( pin nr. 3 ) należy podać +12V po bezpieczniku i "stacyjce "
2. nie działa opcja ogranicznika prędkości ( np. ustawiasz 50 km/h i więcej nie pojedziesz )
Robold - 2019-12-07, 14:55
Mocowanie manetki
dominik - 2019-12-07, 16:34
dziwaczek napisał/a: | A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony |
Ja robiłem w DUCATO I 1990 rok i w DUCATO II 2000 rok w/g link w starym działał, a w obecnym również
Roberto - 2019-12-07, 16:46
Robold napisał/a: | Szkoda, że nie znalazłem wcześniej Twojego posta opisującego jak podłączyć i zamocować tą manetkę. Może podaj link, to ułatwi sprawę naszym kolegom. |
Twój sarkazm jest nie na miejscu
Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić
Zrobiłeś coś sam. SUPER. Gratulacje
Robold napisał/a: | W razie braku tej wtyczki ( powinno być nie wtyczki a gniazda D018 ) |
W pierwszym poście nie wspomniałeś nic o silniku, a w tych modelach były silniki 2.0 , 2.3 oraz 2.8. W dwulitrowych jeszcze nie montowałem, ale 2.3 i 2.8 trochę już zrobiłem i moje drobne uwagi miały służyć pomocą, ale jeśli zamierzasz robić mi wykład z nazewnictwa gniazdek to OK. Ja odpadam
Gewehr - 2019-12-07, 17:02
Roberto napisał/a: |
Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić |
Ja zarabiam na naprawie samochodów i nigdy nie mam problemu z wytłumaczeniem komuś, jak ma zrobić to sam. Jakoś nigdy mi z tego powodu nie ubyło Trochę więcej luzu
Roberto - 2019-12-07, 17:09
Gewehr napisał/a: | Roberto napisał/a: |
Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić |
Ja zarabiam na naprawie samochodów i nigdy nie mam problemu z wytłumaczeniem komuś, jak ma zrobić to sam. Jakoś nigdy mi z tego powodu nie ubyło Trochę więcej luzu |
Spoko. Wiem. Sam do Ciebie dzwoniłem
Dziś już dwa telefony dostałem w sprawie montażu tego tempomatu i też kolegom wyjaśniałem co i jak...
Ale sam przyznaj - tutoriala ze swoich napraw nigdy nie robiłeś - ja też nie...
Gewehr - 2019-12-07, 17:13
Ja cały czas coś robię, tak więc nie da rady robić ze wszystkiego poradników
Robold - 2019-12-07, 17:51
Roberto napisał/a: | Twój sarkazm jest nie na miejscu |
To nie tak - źle mnie zrozumiałeś - po prostu często zdarza mi się coś szukać na forum i nie znajduję tego pomimo że gdzieś było to już opisane.
Roberto napisał/a: | ale jeśli zamierzasz robić mi wykład z nazewnictwa gniazdek to OK. Ja odpadam |
Poprawiłam tylko swój błąd - w opisie pierwszego zdjęcia jest "wtyczka'' a powinno być gniazdo
Roberto - 2019-12-07, 19:18
Robold napisał/a: | Roberto napisał/a: | Twój sarkazm jest nie na miejscu |
To nie tak - źle mnie zrozumiałeś - po prostu często zdarza mi się coś szukać na forum i nie znajduję tego pomimo że gdzieś było to już opisane.
Roberto napisał/a: | ale jeśli zamierzasz robić mi wykład z nazewnictwa gniazdek to OK. Ja odpadam |
Poprawiłam tylko swój błąd - w opisie pierwszego zdjęcia jest "wtyczka'' a powinno być gniazdo |
Oki. Spoko
Z tą manetką to faktycznie lepiej jest zastosować od Alfy, bodajże 156.
Prawie dokładnie pasuje. Nawet śrubka mocująca jest w zbliżonym miejscu.
Trzeba tylko wziąć miernik do ręki i dopasować kolory przewodów.
Z kolei od innej Alfy pasuje jeszcze lepiej, ale trzeba minimalnie zmienić układ połączeń w samej manetce (nie pamiętam teraz w której to było...).
chris_66 - 2020-01-29, 19:30
dominik napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony |
Ja robiłem w DUCATO I 1990 rok i w DUCATO II 2000 rok w/g link w starym działał, a w obecnym również |
link nie działa
Roberto napisał/a: | Super, jest tylko jedno małe ALE...
Większość aut z tego modelu nie ma tej wtyczki i trzeba ciągnąć instalację do sterownika silnika.
W razie braku tej wtyczki ( powinno być nie wtyczki a gniazda D018 ), na niemieckim forum, jest też schemat jak podłączyć pod gniazdo D004, które jest pod maską silnika.
Podałem tylko jeden wariant podłączenia, ponieważ sam go sprawdziłem i mogę go polecić.
Co do silnika 2,3 nie wypowiem się, ja sprawdziłem przy silniku 2,8 i działa. |
możesz podzielić się linkiem do tajemniczego forum i połączeniem
Roberto napisał/a: | Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony |
Robold - 2020-01-29, 20:23
chris_66 napisał/a: |
W razie braku tej wtyczki ( powinno być nie wtyczki a gniazda D018 ), na niemieckim forum, jest też schemat jak podłączyć pod gniazdo D004, które jest pod maską silnika.
Podałem tylko jeden wariant podłączenia, ponieważ sam go sprawdziłem i mogę go polecić.
Co do silnika 2,3 nie wypowiem się, ja sprawdziłem przy silniku 2,8 i działa. |
możesz podzielić się linkiem do tajemniczego forum i połączeniem
Roberto napisał/a: | Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony |
Proszę bardzo
tu tu znalazłem opis podłączenia tempomatu
https://www.wohnmobilforum.de/w-t129915.html
a tu jest ta wtyczka / gniazdo D004 A / B
https://www.wohnmobilforu...5,start,90.html
chris_66 - 2020-01-29, 20:36
Robold napisał/a: | Proszę bardzo |
dzięki, teraz muszę przekopać samochód w poszukiwaniu kabelków i wtyczek, nię będzie to łatwe bo ducato z 95 ma silnik z 2001
bercik - 2020-01-29, 22:02
Przeczytałem cały temat i myślę że dam radę . Pacjent to Ducato 2,8 jtd 2005r automat , więc aż się prosi o tempomat. Czy w przypadku kłopotów mogę liczyć na pomoc kolegów Roberto i Robold
Robold - 2020-01-30, 13:08
bercik napisał/a: | Przeczytałem cały temat i myślę że dam radę . Pacjent to Ducato 2,8 jtd 2005r automat , więc aż się prosi o tempomat. Czy w przypadku kłopotów mogę liczyć na pomoc kolegów Roberto i Robold |
Chętnie pomogę
bercik - 2020-01-30, 20:24
Z góry dziękuje, wiosną podejmę wyzwanie
max73 - 2020-08-03, 17:29 Temat postu: Tempomat w kierownicy multifunkcyjnej ? Doberek ,
czy da sie aktywowac tempomat w Ducato 244 rocznik 2003 silnik benzyna 2.0 Bipower ?
Zakładał ktoś kierownice multifunkcyjna czyli taka co ma przyciski tempomatu ?
Pozdrawiam
Max
Gewehr - 2020-08-03, 17:37 Temat postu: Re: Tempomat w kierownicy multifunkcyjnej ?
max73 napisał/a: | Doberek ,
czy da sie aktywowac tempomat w Ducato 244 rocznik 2003 silnik benzyna 2.0 Bipower ?
Zakładał ktoś kierownice multifunkcyjna czyli taka co ma przyciski tempomatu ?
Pozdrawiam
Max |
Z tego co pamiętam, tam jest przepustnica na linkę. Zostaje jedynie Waeco MS50, ale gi już nie pridukują i ciężko kupić.
marek230482 - 2020-08-03, 19:28
Poszukaj oryginalnego. Przecież były. Wystarczy dawca.
Gewehr - 2020-08-03, 20:26
marek230482 napisał/a: | Poszukaj oryginalnego. Przecież były. Wystarczy dawca. |
Jasne, dawca 2.0 bipower z tempomatem w Polsce
marcin19r - 2020-09-23, 20:42
Witam, zamontowałem manetkę według instrukcji, zapala się zielona kontrolka na desce ale nie utrzymuje prędkości. Albo uszkodzona manetka albo .... ma ktoś jakiś pomysł ? Będę wdzięczny z górny za pomoc.
hopsiup - 2020-11-09, 07:16
Witam
U mnie działa elegancko. Dla odmiany nie pali się żadna kontrolka na desce.
maciusiek610 - 2021-05-21, 20:20
Witam serdecznie.
Odgrzeję temat tempomatu. Zakupiłem manetkę tempomatu od merca 208 545 01 24 i mam problem. jest tylko 7 kabli. Brak koloru brązowego. Jak rozwiązać ten problem. Ma ktoś pomysł ??
pozdrawiam
dpong - 2021-05-23, 11:54
miernik w dłoń i sprawdź, który kabel za co jest odpowiedzialny i podłącz wg opisu wyjść w aucie
maciusiek610 - 2021-05-25, 19:42
Zrobiłem tak że kupiłem drugą manetkę z kablem brązowym. Podłączyłem i nie działa. Mój błąd że nie sprawdziłem włącznika stopu. To włącznik musi mieć 4 piny bo wtyczka dochodząca do włącznika ma 4 kable i to mnie zmyliło. Myślałem że mam dobry ;-). To nic zamówiłem włącznik stopu i zobaczymy jak to pójdzie. Przy przekręcaniu kluczyka zapłonu zaświeca się zielona ikonka tempomatu. Tak że jestem dobrej myśli.
Pozdrawiam.
Ps. Nie jestem za dobrym elektrykiem samochodowym i wolę nie ekperymentować aby czegoś nie upalić.
radzik - 2021-05-30, 00:32
Pytanie do kolegów którzy mieli do czynienia z manetka od alfa romeo. Podłączyłem tempomat tak jak na schemacie w załączeniu - niestety nie działa. Pomierzyłem przejścia na manetce i po przyciśnięciu przycisków nie zwiera ona w 100 % - jest pewna oporność (w tej chwili nie pamiętam jaka) - czy tak ma być?
A może sam sposób podłączenia jest nieprawidłowy?
maciusiek610 - 2021-06-03, 12:10
Witam. Po wymianie przełącznika światła stop, tempomat działa jak należy. Pozdrawiam i dziękuję za informację.
KlocB - 2021-07-12, 21:16
Pomóżcie do którego gniazda sie wpiąć z tempomatem?
radzik - 2021-07-15, 10:57
Masz klimatyzację? Wydaje się że to złącze na środku drugiego zdjęcia. To z grubym czerwonym przewodem. U mnie go nie było i musiałem ciągnąć przewody od złącza w komorze silnika. Jeżeli zamierzasz montować tempomat to polecam manetkę od Alfa Romeo 147.
Hugo - 2021-11-07, 13:16
Witam
Czy ktoś próbował zamontować tempomat do Ducato 244 z silnikiem 2.0 JT D?
U mnie, Ducato 2005 r. bez ABS. Do czujnika stop są wyprowadzone 4 przewody. Czujnik ma tylko dwa piny.
Złącze tempomatu znalazłem obok gniazda diagnostycznego.
Problem: kolory przewodów 1, 2, 5, 6 nie zgadzają się z opisem dla silnika 2.8.
Mariokom - 2022-06-23, 20:21
1. Odświeżam temat, kupiłem manetke ale 7 żyłową bez brązowego, da sie ja podłączyć??
2. Na schemacie mam włącznik stop ale pod co go podłączamy w pdf z 1 strony po lewej jest wyjście czarne i jakiś niebieski co to za kable
|
|