Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

meble, zamki i zawiasy - Zamek centralny do drzwi i schowków

kubaja74 - 2021-02-20, 10:39
Temat postu: Zamek centralny do drzwi i schowków
Witajcie, od dłuższego czasu mam ochotę zamontować / przerobić zamek drzwi ( dometic ) i zamki schowków ( kasetowe ) na sterowanie z zamka centralnego. Czy ktoś z Was już próbował takiej sztuki ? Chodzi mi konkretnie nie o część elektroniczną zagadnienia a mechaniczną - jakie siłowniki zastosować, jak "wpasować" siłownik do czy pod zamek drzwi wejściowych?
Z góry dzięki za pomysły i podpowiedzi.

LukF - 2021-02-20, 13:29

Daj zdjęcia drzwi wejściowych od zabudowy. I reszty też.

Co do pytania: ja zamontowałem zamek centralny -siłownik do drzwi z zabudowy. Krótko mówiąc zamek w moich drzwiach był fabrycznie przystosowany do dołożenia siłownika bo jest miejsce na sam siłownik i na podpięcie prętu z siłownika do klamki wewnętrznej. Zdjęcia zamieściłem w moim wątku o moim kamperze. Zastosowałem zwykły siłownik samochodowy uniwersalny (miałem w piwnicy z dawnych czasów kilka sztuk). Doprowadziłem kable do ramy drzwi i poprzez mały stycznik jest 12V podawane (bo nie chciałem żeby kabel był widoczny przy drzwiach).
Co do lukow bagażowych czy garażowych. Może się da. Lecz wszędzie będzie widać siłowniki (chyba, że są w sprzedaży jakieś maskownice na nie) oraz będą kable od włazu do siłownika (chyba, że damy w korytkach). Chętnie bym zobaczył u kogoś jak to zrobić? Bo roboty z tym wg.mnie bardzo dużo. No i musi być estetycznie wykonane :spoko

mgF3 - 2021-02-20, 21:39

Cześć. Ja zrobiłem u siebie tak centralny zamek w garażu
Blues mobil - 2021-02-20, 23:05

Cześć. W zeszłym roku o tym myślałem. Chciałbym w tym roku to zrobić do garażu :spoko .
kimtop - 2021-02-20, 23:10

A ja miałem centralny na drzwiach kabiny i zabudowy i już nie mam.
Zdaje to egzamin na np. na parkingu.Klikamy i mamy wszystko zamknięte.Ale na kempingu otwierając centralnym drzwi zabudowy otwieramy całego kampera.I wtedy trzeba iść do kabiny i pozamykać drzwi ręcznie od środka.

Horte - 2021-02-21, 06:08

Gdybym miał zakładać c.z. , to pewnie siłowniki założył bym (przykręcił) do skorupy kampera, a skobel do drzwi.
Pamiętajcie, że należy zrobić jakieś "wyjście awaryjne" na wypadek usterki zainstalowanego układu lub braku prądu.

mgF3 - 2021-02-21, 07:41

Awaryjne mam jeszcze typowe zamki otwierane na klucz np. gdyby prądu brakło
Horte - 2021-02-21, 08:13

Jak się domyślam do cargo masz drzwiczki od wnętrza zabudowy. Jak będziesz miał załadowane cargo, to pewnie czołgaj się i żałuję, że nie masz dwóch łokci przeklniesz takie rozwiązanie. Jak widzę, to siłownik estetycznie zabudowałeś, a to nie ułatwi sprawy.
Taki ze mnie sceptyk i maruda 🙃

mgF3 - 2021-02-21, 08:34

Zastanawiałem się na założeniem dodatkowych zabezpieczeń garażu przed niepowołanymi ludźmi. Lecz wymyśliłem takie zabezpieczenie z lewej strony jest sama zasuwka a prawej z siłownikiem. Na kempingach drażniło mnie ciągłe otwieranie kluczem zamków
Horte - 2021-02-21, 10:52

Może warto pomyśleć jak zespolić pracę siłownika z seryjnym zamkiem. Byłaby wtedy możliwość ryglowania nie tylko z c.z. ale i klucza.
koko - 2021-02-21, 11:01

Ja mam oryginalnie + szuflady wyłącznikiem i z alternatora jakie siłowniki --nie wiem nie rozbierałem
zamki są fabryczne mogę otwierać kluczykiem

mgF3 - 2021-02-21, 11:41

Ja tak zrobiłem mam zasterowanie z klucza i pilota centralnego zamka
LukF - 2021-02-21, 13:10

mgF3 napisał/a:
Ja tak zrobiłem mam zasterowanie z klucza i pilota centralnego zamka


Na.zdjeciach widać dodatkowy rygiel z siłownikiem w innym miejscu niż zamki fabryczne. To jak kluczem awaryjnie otworzysz ??? :shock:

mgF3 - 2021-02-21, 14:23

Awaryjne wejdę do kampera drzwiami kabiny czy zabudowy i otworzę garaż od środka
Horte - 2021-02-21, 14:30

Gdyby siłownik był na zabudowie a reszta na drzwiach, to możnaby zastosować linkę do awaryjnego otwierania.
Wyobraź sobie sytuację, zazwyczaj to najmniej odpowiedni moment, że nie możesz dostać się do cargo od zewnątrz, a w środku są już leżaki, stoł, rowery itp.

mgF3 - 2021-02-21, 15:21

Myślałem nad takim rozwiązaniem aby siłownik był na zewnątrz lecz brakuje miejsca za drzwiami na niego. Trzeba by było dużo kombinacji, a linkę i tak można dołożyć do tego siłownika
zbyszekwoj - 2021-02-21, 15:47

A potem się dziwimy ,ze sie palą kampery. :diabelski_usmiech
mgF3 - 2021-02-21, 17:10

Rozumując tym tokiem to zrezygnujmy z paneli i przetwornic itd. Wszystko zależy od wykonania instalecji
zbyszekwoj - 2021-02-22, 12:05

mgF3 napisał/a:
Rozumując tym tokiem to zrezygnujmy z paneli i przetwornic itd. Wszystko zależy od wykonania instalecji


Pewnie tak, tylko kamper jeździ po wertepach tysiące kilometrów. Mnie np załozony przez profesjonalna firme centralny zamek unieruchomił kampera na końcu Grecji. Inne dłubanie mechanika przy immo unieruchomilo mnie w Portugalii. Np. montując przetwornicę na stale, mozna popełnic tyle błedów ze cos sie sfajczy. :diabelski_usmiech

Był taki na forum Kamperfan ,doktor elektryk, miał wodotryski na prąd i co? :gwm

SlawekEwa - 2021-02-22, 21:12

zbyszekwoj napisał/a:
Był taki na forum Kamperwan

Witek to był Kamperfan :-P

mgF3 - 2021-02-23, 19:54

Przykro mi że tak się stało podczas waszych wypadów, ale wyznaje zasadę aby być samodzielnym i niezależnym od innych. Dobrze jest wiedzieć co i jak ktoś zrobił którędy poprowadził kable itd dlatego takie modernizację należy robić samemu. Takie jest moje zdanie.
LukF - 2021-02-23, 20:54

Racja :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group