Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - FIAT DUCATO III

rafalcho - 2009-01-19, 14:24
Temat postu: FIAT DUCATO III
Fiat Ducato III

Producent Sevel Sud

Premiera 2006

Okres produkcji od 2006

Miejsce produkcji Val di Sangro - Włochy

Poprzednik Fiat Ducato II


Silniki Wysokoprężne:
2.2JTD
2.3JTD
3.0JTD

Skrzynia biegów manualna 5 biegów lub manualna 6 biegów

Modele bliźniacze Citroën Jumper/Relay, Peugeot Boxer

Podobne Renault Master, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter

Fiat Ducato III (razem z Citroënem Jumperem III i Peugeotem Boxerem III) pojawił się na rynku w 2006 roku. Nowy model tak jak i poprzednicy ma napęd na przednią oś i poprzecznie ustawione silniki. Został on zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, któremu udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza Cx=0,31. Wnętrze Ducato przypomina pod względem komfortu i możliwego do zamontowania wyposażenia dodatkowego (np. automatyczna klimatyzacja, system audio z zestawem głośnomówiącym, nawigacja satelitarna) samochody osobowe. W nowym modelu zrezygnowano z jednostek benzynowych i obecnie dostępne są jedynie silniki wysokoprężne o 3 różnych pojemnościach i 4 zakresach mocy.

Fiat Ducato we wszystkich wersjach był i jest bardzo popularnym podwoziem dla pojazdów typu kamper. Tylko na rynku niemieckim, na którym w tym segmencie od wielu lat Fiat jest liderem, w 2007 roku sprzedano około 10 tys. sztuk kamperów na bazie Fiata Ducato.

Silniki :



Wersja Multijet 130 dostępna jest tylko pod zabudowy typu kamper.

jaca_2009 - 2009-02-15, 01:03

Nowe ducato przygotowane pod zabudowę camper ma o 18cm szerszy rozstaw tylnej osi niż standardowe, Pomaga to bardzo dużo w stabilności i w jeździe w koleinach.Podwozie kamper ma również inna szoferkę z dodatkowymi wzmocnieniami specjalnie wyciętym dachem i z dodatkową ochrona antykorozyjna.Wewnątrz są lepsze materiały. Niestety są producenci , którzy budują kampery szczególnie alkowy na zwykłym podwoziu Ducato przeznaczonym np pod skrzynie lub wywrotkę...

Silnik 2.2 to wspólne dziecko peugeot-citroen ale najbardziej to ford. Ten sam silnik znajdziecie w nowym transicie i może mieć od 85KM do 130km, zależnie od oprogramowania. Lekko zmodyfikowany(inna turbina i parę peryferii) jest w np nowym Mondeo czy citroenie C5, Mitsubishi outlander itd...

pawel67 - 2009-02-15, 05:06

Na zamieszczonych poniżej zdjęciach widać wyraźnie różnicę w szerokości tylnego zawieszenia o którym pisze jaca_2009. Różnica w prowadzeniu jest odczuwalna, natomiast samochód zostawia cztery ślady (przód/tył). Zmiana w zawieszeniu nastąpiła pomiędzy rokiem modelowym 2008/2009.
Ducato III to obecnie jedna z najnowszych baz dla kampera.
W praktyce Fiat jest poprawny ergonomicznie, posiada wiele rozwiązań rodem z osobówek (klimatyzowany schowek, centralny zamek, komputer pokładowy, elektrykę szyb i lusterek, ogrzewanie lusterek, tempomat, klimatyzację, dużo pojemnych schowków).
Dużym atutem są także ceny i dostępność części zamiennych. Ten sam element do Fiata jest tańszy niż do bliźniaczego Peugeota czy Citroena (!?)
Oczywiście są i wady. Główne z nich to: twarde plastiki, niedokładności montażowe, ciężko pracująca skrzynia biegów (vs osobowe), niefortunne położenie wlotów powietrza na masce powodujące zalewanie silnika i osprzętu.




janusz - 2009-02-15, 13:21

pawel67 napisał/a:
Ford to modele już stosunkowo stare
:shock:
Transit samochód roku 2007. Żaden z ostatnich modeli Fiata wykorzystywany do zabudowy kempingowej nie ma takiego wyróżnienia. Tylko mały Fiacik Doblo w 2006 ale nie bardzo nadaje się do karavaningu.
Swoją drogą "fajnie" przemyciłeś reklamę :gwm

pawel67 - 2009-02-15, 21:04

Co nie zmienia faktu, że Ducato to jedna z najnowszych baz do budowy kampera i zdecydowanie popularniejszy od Forda.
Ps. Zdjecia to ilustracja tekstu - tak to traktuję. Wiele z moich wpisów ma załączone zdjecia bo jest to najlepsza ilustracja przekazywanych treści. Na moich fotografiach są różne obiekty. Tym razem fakt - kampery z mojej wypożyczalni, ale właśnie z tego powodu że eksploatujemy kilka takich aut możemy o nich dużo powiedzieć.

AUTOJUR - 2009-02-15, 21:17

Coraz popularniejszy robi się już Ford :spoko Bardzo dużo osób już zamieniło Fiata na Forda .
janusz - 2009-02-15, 21:37

pawel67 napisał/a:
Co nie zmienia faktu, że Ducato to jedna z najnowszych baz do budowy kampera i zdecydowanie popularniejszy od Forda.

Ależ drogi Pawle ja nie mam nic przeciwko Fiatowi. Nawet tę markę lubię może to sentyment :haha: :haha:
Chodzi mi tylko o to byśmy dla nie bardzo wiem jakich celów nie mijali się z prawdą.
Fiat III premiera 2006
Nowy Ford premiera 2007
Każdy ma swoje wady i zalety to normalna sprawa. Nie można jednak mówić, że tylko Fiat potem długo długo nic.

jaca_2009 - 2009-02-15, 22:09

Ja wolałem Fiata , bo to nowsza konstrukcja (w zasadzie to mam 2w1 bo w moim ducato jest silnik forda choc mógłym powiedzieć, że ma niezawodny japoński 2.2. z mitsubishi - i to tez by była prawda bo to ten sam silnik)

Nie wszczynajmy wojny, bo nie o to tu chodzi czym kto jeździ i ile mu wyciąga...i ze ma większy wypas...
Camper to nie fura do wyrywania lasek pod wiejską dyskoteką...ma być poprostu w miarę wygodny i nie przeciekać.

Ale dla jasności, - suche fakty:

* Fiat ducato 2x/50 czyli obecny produkowany od (chyba października) 2006r- konstrukcja posiada tylko 5% elementów i rozwiązań zapożyczonych z poprzedniego modelu (czyli 95% to nowe rozwiązania i pewnie dlatego dużo czasu spędzamy w serwisach-szczególnie nie są zadowoleni właściciele dostawczaków- błędy wieku dziecięcego)

*Ford transit "Mark 7" produkowany od sierpnia 2006 -to facelift modelu 2000, nowy grill i lampy, nowa konsola środkowa ze zintegrowanym radiem typowym dla wszystkich fordów, nowe silniki( reszta to sprawdzona konstrukcja model 2000) W 2008 dodano jako opcje możliwość zainstalowania filtra cząsteczek stałych , by silniki spełniały normę Euro 4.

pawel67 - 2009-02-15, 22:22

Wycofałem z mojego wcześniejszego postu jakiekolwiek porównania do Forda i Renault. To zawsze budzi emocje :ok
janusz - 2009-02-15, 22:46

Pawle jakie tam emocje. Czy to ważne jakie jest podwozie. Przecież one wszystkie jednakowe. Podobne osiągi, podobne zużycie paliwa. Podobnie prowadzą się i podobnie głośne są. Jeden może ładniejszy drugi brzydszy. Ale to tak ja z tym powiedzeniem jeden woli córkę drugi teściową. Mój fordzik jest najpiękniejszy na świecie i ma ogromną zaletę - jest mój.
Wiesz jak to jest.
Czemu kupiłeś taki samochód? Bo jest zgrabny, dobrze się prowadzi , mało pali, nie psuje się.
Czemu sprzedałeś taki fajny samochód? A bo wiesz był jakiś taki wysoki, źle jeździł w koleinach, palił ile mu wlałeś i na te naprawy to już brakowało kasy.
I jeszcze człowiek jest dwa razy szczęśliwy...

StasioiJola - 2009-02-15, 22:48

Tak właśnie jest!!!!!! :bigok :haha: :haha:
pawel67 - 2009-02-15, 23:01

Zupełnie subiektywnie - D III zwyczajnie mi się podoba i już. Nie jest jednak bez wad o czym pisałem.
Dziś przejechałem nim trasę w baardzo zimowych warunkach. I spisał się doskonale. Jak czołg.
Dla ilustracji.







JaroW - 2009-02-17, 17:28

AUTOJUR napisał/a:
Bardzo dużo osób już zamieniło Fiata na Forda

a ja zrobiłem odwrotnie..
tzn mam i FORDA cywila i Fiata do mieszkania..

kaimar - 2009-04-22, 10:10

Nie będę zabierał głosu o wyższości Fiata nad Fordem czy na odwrotnie bo nie mam takiego porównania. Mogę jednak porównać Ducato X250 czyli to najnowsze do poprzednich generacji Ducato czyli 250 (1994-2002) i 244 (2002-2006) oraz do RENAULT Mastera. Śmiało stwierdzam, że Fiat zrobił duży krok naprzód i bije na łeb porzednie wersje i Mastera. W jedynej dziedzinie najnowsze Ducato nie potrafi dogonić Mastera - w zużyciu paliwa. Różnica w tych samych warunkach jazdy kamperów podobnej wielkości wynosi około 1,5 litra.
Jako ciekawostkę zamieszczam zdjęcia z miejsca gdzie wielu z was w samochodzie nie zagląda - spod deski rozdzielczej. Zdjęcia zrobiłem przy okazji montażu tempomatu. Na zdjęciach widać co daje zastosowanie magistrali CAN w instalacji elektrycznej samochodów, a takową magistralę ma już nowe Ducato.

TomekW - 2009-04-22, 10:46

Korzystając z okazji mam pytanie do użytkowników nowszych Ducato. Znajomy elektryk mówił, że często zdarzają się w nich awarie wiązek elektrycznych (cienkie przewody podobno kruszą się w izolacji), a koszt nowej wiązki to ok. 4000 zeta :gwm . Słyszeliście o takim problemie?
jaca_2009 - 2009-04-27, 12:20

Wrzucam link do dosyć ciekawego filmiku o Ducato x250.Filmik przedstawia w miarę szczegółowo podwozie camper wskazując jego istotne elementy ze względu na rodzaj zabudowy w tym przypadku campingowej.Można obejrzeć jazdy testowe przedprodukcyjnego modelu z próbną zabudową, są informacje o tylnym zawieszeniu i sposobie jego funkcjonowania, poszerzony rozstaw itd.

długość materiału 6:00 minut (40mb QuickTime)
http://www.doldemedien.tv...e=56&suffix=mov

kaimar - 2009-04-27, 12:35

Gdzieś na jakiejś stronie znalazłem opis złącza dla zabudowy w nowym Ducatow wersji pod kampera. Złącze znajduje się w dole słupka od strony zabudowy i są tam użyteczne sygnały dla producenta zabudowy jak i późniejszych usprawniaczy. Oprócz zasilania z akumulatora są tam sygnały dla tylnych głośników, sterowania centralnym zamkiem, oświetleniem kabiny, lampami pozycyjnymi.
Niestety nie potrafię tego znaleźć w internecie, może ktoś trafił na ten materiał? Cała strona chyba dotyczyła podwozia Ducato pod kampery.

papamila - 2009-07-16, 10:47

No teraz posiadam już wszystkie trzy wymienione modele Dukato III, Ford 2007 i Master 2008, mogę wtrącić do dyskusji- porównania Fiat-Ford-Renault swoje kilka groszy.
Z porównania Fiat-Ford to ten drugi jest wg mnie zwycięzcą ponieważ jest
zdecydowanie oszczędniejszy- min.1,5/100km
znacznie mocniejszy i bardziej dynamiczny (pomimo podobnej pojemności, identycznej mocy i porównywalnej masy)
we wnętrzu forda jest ciszej (ale mój ford to alkowa a fiat to integral- więc tu nie jednoznacznie)
Minus forda to potrzeba użycia "dużego gazu przy ruszaniu" bo się zadusi.
Reno master również cichy i oszczędny chociaż szoferka ciaśniejsza, deska wysoko i szyba mała)
No, żeby nie tylko bić fiata ale i pochwalić to powiem że pomysł z poszerzaną tylną osią to przysłowiowy strzał w dziesiątkę, pomimo masy i wysokości w koleinach i na nierównościach prowadzi się świetnie.
Również czasokresy przeglądów różnią się znacznie
Ford -co 25.000km
Reno -co 40.000km
Fiat -co 30.000km
Porównywałem tylko kabiny kierowcy, silnik i zawieszenie.

roger - 2009-10-26, 15:30

kaimar napisał/a:
Gdzieś na jakiejś stronie znalazłem opis złącza dla zabudowy w nowym Ducatow wersji pod kampera. Złącze znajduje się w dole słupka od strony zabudowy i są tam użyteczne sygnały dla producenta zabudowy jak i późniejszych usprawniaczy. Oprócz zasilania z akumulatora są tam sygnały dla tylnych głośników, sterowania centralnym zamkiem, oświetleniem kabiny, lampami pozycyjnymi.
Niestety nie potrafię tego znaleźć w internecie, może ktoś trafił na ten materiał? Cała strona chyba dotyczyła podwozia Ducato pod kampery.



Kaimar są 3 rodzaje tego złącza jak jesteś dalej zainteresowany to proszę rozpiskę tego ustrojstwa ;) .....

roger - 2009-10-26, 15:40

I dodatkowo może komuś się przyda rozpiska wiązki haka i gniazda .... ;)
Pawcio - 2009-10-26, 18:39

A teraz pytanko do użytkowników III.
Czy u was również odkłada się pył z klocków hamulcowych na progu i słupku drzwi do wysokości zamka?
Dla mnie to po prostu zmora. Muszę po każdym wyjeździe kamperkiem czyścić progi i słupki. :gwm

roger - 2009-10-27, 08:51

Hahahha wiesz kiedyś klienci narzekali, że klocki im piszczą najprostszy sposób to zmienić materiał okładzin na klockach, jak zastosujesz miękki problem zginie ......ale ...... no właśnie ale jest takie że pylą i szybciej się zużywają ;) sugeruję zastosowanie małych sprytnych chlapaczy ;) i będzie spokój .....
Pawcio - 2009-10-28, 09:07

Masz rację, być może chlapacze pomogą. Ale to jest standard, czy może w moim Wacku brakuje drugiej uszczelki albo innego czorstwa ? :evil:
roger - 2009-10-28, 09:33

Niczego ci nie brakuje ...... ;) są dostępne takie plastikowe małe i sprytne chlapacze na przód, nawet nie wiercisz otworów ........ a masz czyste boki ;)
jaca_2009 - 2009-10-28, 19:10

Potwierdzam - chlapacze trochę pomagają na pył, ale dużo bardziej na blotko i brudną wodę z ulicy. Są drogie ale warto- dobrze chronią ramę i kawał zabudowy przed kamykami i innymi niepożądanymi czynnikami. Są wykonane z bardzo elastycznej gumy i idealnie wyprofilowane.Sam fartuch jest w formie jakby miseczki -więc b.dobrze spełnia swoją rolę
nr kat : 50901517 - Fartuchy przeciw błotne przednie 216,09 pln brutto (cennik salonu fiat) ale można znaleźć za około 160zł na wiadomym serwisie aukcyjnym.
Śmiało mogę również polecić plastikowa płytę pod silnik składająca się z 3 części (są zamienniki) Ja miałem taką płytę akurat od nowości. Wspaniale wycisza a zarazem chroni także alternator. Temperatura silnika podczas pracy normalna(sprawdzone w 50+C), znacznie szybsze nagrzewanie silnika po starcie zaliczam na +.Warto również wrzucić pełne nadkola konserwując uprzednio jakimś gęstym dźwiękochłonnym mazidłem( ja użyłem nuxodol 1600) - bardzo duża poprawa komfortu - głośność wewnątrz i zewnątrz- naprawdę warto

Pawcio - 2009-10-29, 06:03

THNX! :ok

Druga sprawa...
Czy to normalne, że w trójce jadąc 120 smaga was po ryjkach wpadający do wewnątrz przez uszczelki wiaterek ?

roger - 2009-10-29, 09:33

Pawcio napisał/a:
smaga was po ryjkach wpadający do wewnątrz przez uszczelki wiaterek


Hahahaha ..... nie ;) wyreguluj porządnie drzwi i popraw uszczelki ;) .....

120km/h kamperkiem ...? 8-) ......no pAWCIO ;)

MirekM - 2009-10-29, 10:59

roger napisał/a:
Pawcio napisał/a:
smaga was po ryjkach wpadający do wewnątrz przez uszczelki wiaterek


Hahahaha ..... nie ;) wyreguluj porządnie drzwi i popraw uszczelki ;) .....

120km/h kamperkiem ...? 8-) ......no pAWCIO ;)

Albo wstaw wreszcie przednią szybę

Pawcio - 2009-10-29, 15:56

MirekM napisał/a:
Albo wstaw wreszcie przednią szybę

Faktycznie.. A ja myślełem, że to normalne mieć komary między zębami...

roger - 2009-10-29, 15:57

Pawcio napisał/a:
A ja myślełem, że to normalne mieć komary między zębami...



No bo to normalne .....i jeszcze jaskółeczkę w oku...;)

maszakow - 2009-10-30, 00:07
Temat postu: Re: FIAT DUCATO III
rafalcho napisał/a:
Fiat Ducato III (razem z Citroënem Jumperem III i Peugeotem Boxerem III) pojawił się na rynku w 2006 roku.

No poprawka + opinia.
Jumper i Boxer 2006+ to DRUGA, a nie trzecia generacja. Ducato jedynka miała swoje odpowiedniki w Peugeocie J5 i Citroenie C25, które były samodzielnie produkowane przez PSA. Unia nastąpiła dopiero w 94 roku gdy zdecydowali się ciąć koszty i robić jedną budę pod trzy znaczki.
W 2002 roku model Ducato II/Jumper I/Boxer I przeszedł facelifting i doszły nowe silniki ale to za mało na zmianę generacji - ta nastąpiła w 2006.

Miałem Jumpera I - kochałem to autko, mimo że po 10 latach rdza żarła tę włoską blachę, aż chrupanie było słychać w kabinie. Nowa generacja stylistycznie ..hm... bardzo mi nie odpowiada.
Już poprzednie wozy miały światła dość wysoko ale tutaj to przegięcie. Owszem szybko się nie rozbiją bo chłodnicę (silnik też??) wysunięto do przodu. Samochód z profilu wygląda teraz jak cieżko myślący rasowy Murzyn głębokiego południa, z daleko wysuniętą dolną wargą. "Kali zabrać krowa - dobrze, Kalemu zabrać krowy - źle"...KOszmarek.
W tę samą modłę pociągnięto mniejsze vany czyli Ulysse/Jumpy/Expert, na szczęście te jeszcze mniejsze (Berlingo i spółka + nowa dzidzia o nazwie Nemo) ucierpiały najmniej.
Te samochody zawsze były szerokie w środku (2m po zewnętrznej) i dość stabilne podczas jazdy nawet przy dużych wiatrach. Wadą były słabe skrzynie biegów oraz nieciekawe amortyzatory. Może to poprawili... poszerzenie rozstawu tylnej osi pod kampera (i nie tylko - każdy zabudowujący skrzynię na meble to potwierdzi) to dość ciekawy pomysł.

tolo61 - 2010-01-23, 02:23

Witam
teraz walne pytanko........Tylko prosze bez podtekstow i bebe komentarzy :haha:
A czy taki silniczek o duzej mocy z Ducato III pasowal by moze do staruszka z 90 roku???
:gwm
:roll:
wiem ze mnie lekko kreci ale pora pozna tak ze wybaczcie
proszeeeee............
:spoko

janusz - 2010-01-23, 09:02

tolo61 napisał/a:
A czy taki silniczek o duzej mocy z Ducato III pasowal by moze do staruszka z 90 roku???

Zależy co rozumieć pod pojęciem "pasowałby"?
Jeżeli chciałoby się kupić od III i wstawić w miejsce I to nie. Jeżeli miałby popracować przy takiej przeróbce fanatyk motoryzacji to tak. Nie wiadomo czy warta skórka wyprawki, ale nie takie przeszczepy ludzie robią. Onegdaj Na taksówkach modne były Wołgi z silnikami Mercedesa. Widziałem osobiście Trabanta z silnikiem Malucha.

piotr51 - 2010-01-23, 10:02

Jestem posiadaczem FIATA DUKATO 2.3jtd rok 2005,moze ktos wie co ile jest wymiana paska rozrzadu.
WINNICZKI - 2010-01-23, 12:32

Czy pasował by ? Zastanawiałem sie nad tym tematem,rozmawiałem z kolegą mechanikiem,też kamperowcem i twierdzi ,że najmniejszy problem z założeniem to był by silnik z Ducato II 2,5 TD- moc tego to do 116 KM,myśle że" wystarczyłoby" :odjazd: :odjazd:
janusz - 2010-01-23, 12:41

WINNICZKI napisał/a:
że najmniejszy problem z założeniem to był by silnik z Ducato II 2,5 TD

Tak tylko że to tez "grzechotnik" Myślę, że jeżeli już kombinować z przeróbkami to włożyć coś nowoczesnego. Zdaję sobie sprawę że z II to praktycznie bez przeróbek ale też niewielka poprawa komfortu. Każdy musi sam zadecydować. Generalnie to każda kombinacja jest możliwa tylko jedna wymaga mniej a druga więcej pracy/pomysłowości.

tolo61 - 2010-01-23, 15:05

Witam
Kiedys bardzo dawno temu tak jak to napisal Janusz w taksowkach byly rozne silniki.
Spowodowane bylo to tym, ze na benzynowe nie dawali koncesji....
Wtedy to mialem plan ktory zrealizowalem ...a mianowicie do Fiata 125p wstawilem silnik Perkinsa...
Chcialem isc na taksowke.... :lol:
No oczywiscie jak juz wszystko zrobilem a trwalo to jakis czas to sie okazalo ze koncesji nie daja wcale......tak ze zmuszony zostalem do zmiany swojej "przyszlosci"
Mysle sobie transport ciezarowy to jest to :mrgreen:
Kupilem Stara A28 i wstawilem tam silnik.....Leylanda SW400
Oczywiscie to tez trwalo jakis czas ,bo to mocowanie do ramy, bo to flansz laczaca silnik ze skrzynia biegow, bo to tylny most nie ten i lepszy byl by od Ify lub Zila itp itd
Wywrot silowniki itd.
Tak ze jak zrobilem toto cos ,to pozniej .....sprzedalem :wyszczerzony:
I teraz nie mam ochoty ani sily ,bawic sie miesiacami nad przerobkami ........
Ewentualnie jakies male drobne to i owszem .........
Mam ochote wyjechac do Warki ,moze wczesniej tez ,gdzies na jakis zlocik i na wakacje w czerwcu, a nie mam ochoty lezec pod kataryna i myslec dlaczego jestem taki glupi ze tu leze a inni odpoczywaja....
Tak ze ,mysle, mysle, mysle...a wierzcie mi czasami to boli...... :szeroki_usmiech
Tak ze jak jest opcja ze pasuje skrzynia ,przelozenia i jakis silnik z ogolnie dostepnych ,to jak ktos cos wie na ten temat to bede wdzieczny
Mysle sobie ze przy mojej pojemnosci tz 1,9D kazda opcja bedzie lepsza
Czekam na Wasze uwagi
Pozdrawiam
:spoko

tolo61 - 2010-01-26, 14:47

Winniczki......
Czy jestes przekonany ze pasowal by silnik 2.5td z II generacji bez przerobek???
:spoko

kaimar - 2010-02-09, 13:57
Temat postu: DUCATO III 3.0 AUTOMAT - czy ktoś cos wie?
Mam pytania o skrzynię automatyczną stosowaną w Ducato x250 z silnikem 3.0 .
- Kto jest producentem tej skrzyni?
- Ile ma przełożeń i czy to jest klasyczna skrzynia automatyczna?
- Jak pracuje, czy długo mysli, czy szapie?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

WINNICZKI - 2010-02-09, 21:00

Blok silnika podobno jest taki sam.Kolega mechanik kamperowiec twierdzi że pasuje. :spoko
Dorota i Robert - 2010-02-12, 16:31

piotr51 napisał/a:
Jestem posiadaczem FIATA DUKATO 2.3jtd rok 2005,moze ktos wie co ile jest wymiana paska rozrzadu.


Jezdzimy Dukato 2,3 Mjet 2007 i w autoryzowanym warsztacie Fiata otrzymalismy informacje, ze wymiana musi nastapic przed uplywem 5 lat z powodu wytrzymalosci/trwalosci materialu, z ktorego zrobiony jest pasek. Po 90 tys. pierwsza kontrola, po 140 000 km wymiana. W ksiazce jest napisane 180 tys. ale to podobno troche duzo jak jezdzi sie tez po drogach piaszczystych itp.
Jezeli jeszcze nie wiesz jak jest w przypadku Twojego fiata, to moge sie dopytac.

Dorota

piotr51 - 2010-02-12, 16:44

Dziekuje za informacje, wynika z tego ze juz musze wymienic pasek poniewaz mija teraz 5lat.
Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group