Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Kampervan vs połintegra vs integra . Różnice nieoczywiste

Rosiu - 2021-10-26, 15:54
Temat postu: Kampervan vs połintegra vs integra . Różnice nieoczywiste
Dzień Dobry
Jestem na etapie zakupu kampera. Do tej pory miałem doświadczenie tylko z półintegrą. Moje serce jest najbliżej integry . Cel : kilku-kilkunasto dniowe, może max 3-4 tyg wypady rodzinne 2+2 lub rowerowe z kumplami w maks 3-4 os. Budżet pozwala mi na zakup wybranej opcji
Pytanie do doświadczonych kolegów mam takie : oczywiście zdaje sobie sprawę ,ze mobilność i komfort bytowania idą w przeciwna stronę. Natomiast jakie są nieoczywiste i wynikające z doświadczenia użytkowania różnice miedzy kamperwanem , polintegrą,a Integrą ? Typu np: w politegrze łóżko z przodu opuszcza się na stół i częściowo blokuje wyjście. Czy może integra jest głośniejsza niż połintegra. Czy to jest tak , że większość ludzi chciałaby mieć Integrę ale blokuje ich cena zakupu ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
Rosiu

MILUŚ - 2021-10-26, 16:28

Poszukaj tematu o wyższości półintegry nad alkową. Tam kilka lat temu były walkowane zalety/wady wszystkich rodzajów zabudów. :bylo
Bim - 2021-10-26, 16:31

Poczytaj juz o tym dyskutowali

I tutaj też troszkę :spoko

orkaaa - 2021-10-26, 19:05

Najlepiej sprawdzić to doświadczalnie. Jeśli budżet nie problem to jedź do pierwszego sprzedawcy który na placu ma wszystkie rodzaje. Taka okazja była na targach i tam można jeszcze porównać do siebie poszczególne firmy w tej samej klasie. Inaczej będzie dyskusja na temat co jest lepsze pietruszka, marchewka czy seler. Wszystko zależy od tego jakie ktoś ma preferencje dotyczące wypoczynku, czy na dziko czy kempingi, lato czy zima. Ile kilometrów i jaką prędkością itd . Są dziesiątki sytuacji, które należy brać pod uwagę i dobierać pod siebie. Nie ma idealnego pojazdu ani idealnej zabudowy. Każda ma plusy i minusy i ci co jeżdżą doskonale o tym wiedzą.
MILUŚ - 2021-10-26, 20:57

I pamiętaj......dopiero trzeci kamper to ten kupiony właściwie :diabelski_usmiech
Banan - 2021-10-26, 21:23

MILUŚ napisał/a:
I pamiętaj......dopiero trzeci kamper to ten kupiony właściwie :diabelski_usmiech

W moim przypadku zgadza się w 100% :wyszczerzony:

marcincin - 2021-10-26, 22:35
Temat postu: Re: Kampervan vs połintegra vs integra . Różnice nieoczywist
Rosiu napisał/a:
Dzień Dobry
Jestem na etapie zakupu kampera. Do tej pory miałem doświadczenie tylko z półintegrą. Moje serce jest najbliżej integry . Cel : kilku-kilkunasto dniowe, może max 3-4 tyg wypady rodzinne 2+2 lub rowerowe z kumplami w maks 3-4 os. Budżet pozwala mi na zakup wybranej opcji
Pytanie do doświadczonych kolegów mam takie : oczywiście zdaje sobie sprawę ,ze mobilność i komfort bytowania idą w przeciwna stronę. Natomiast jakie są nieoczywiste i wynikające z doświadczenia użytkowania różnice miedzy kamperwanem , polintegrą,a Integrą ?

Dla rodziny 2+2 a tym bardziej 3-4 dorosłych kumpli campervan będzie za mały. Oczywiście się da ale o namiastce komfortu można zapomnieć.
Rosiu napisał/a:

Typu np: w politegrze łóżko z przodu opuszcza się na stół i częściowo blokuje wyjście.

Są półintegry w których opuszczane łóżko nie blokuje wyjścia - kwestia układu zabudowy.
Rosiu napisał/a:

Czy może integra jest głośniejsza niż połintegra. Czy to jest tak , że większość ludzi chciałaby mieć Integrę ale blokuje ich cena zakupu ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
Rosiu

Tak jak koledzy napisali - to jest bardzo indywidualna sprawa. Ważne są Twoje wymagania. Np. napisałeś, że przewidujesz wyjazdy rowerowe z kumplami - zgaduję, że nie jeździcie na rowerach marketowych i pewnie chcielibyście je trzymać wewnątrz (w garażu). Aby pomieścić 4 rowery wewnątrz potrzebny jest duży garaż - to może być jedno z Twoich wymagań.

Jeśli chciałbyś, aby każdy z Twoich kumpli spał na osobnym łóżku to alkowa będzie najlepsza :)

Rosiu - 2021-10-27, 11:59

Dziekuję wszystkim za odpowiedzi. Poczytałem ,poogladałem i ważąc wszystkie plusy i minusy najblizej jestem jednak sredniej integry 7-7.5m do 3.5 t typu rapido m66 lub i 66, Adria Sonic, Carthago . Kamperwany bardzo mobilne , najtansze ale własciwie tylko na 2 os i komfort bytowania niewielki. Najlepszy stosunek przestrzeni do ceny maja półintegry , ktore przy tych znowu samych wadach ,co integry (mniejsza mobilnosc , problemy z rozszczelnainiem , hałasami) maja jednak mniej przestrzeni i komfortu . Integry niestety są najdrozsze w zakupie, problematyczne przy naprawach i trudniejsze do odsprzedazy ale daja max komfortu przy cały czas sporej mobilnosci (mowię o małych i srednicjh integrach do 7.5m). W wielu z nich standardem jest juz podwojna podłoga, ktora wydaje sie byc genialnym rozwiazaniem w zakresie termiki ,akustyki , prowadzenia instalacji i dodatkowych schodków. Łozko nad szoferką ,a nie nad stołem jak w wiekszosci połintegr tez czyni kolosalna roznicę przy bytowaniu powyzej 2 osob...
Pozdrawiam
Rosiu

LukF - 2021-10-27, 13:51

Rosiu,

Dobrze opisałeś zalety integry. Zgadzam się ze wszystkim oprócz trudności z odsprzedażą. Jest raczej odwrotnie niż napisałeś. Co do głośności: nie jest głośniej. Nie słyszę różnicy. A wiem co mówię bo mój poprzedni kamper - połintegra - był identyczny jak obecna integra: ta sama marka, długość, silnik, zabudowa i układ wnętrza.

Różnica nie oczywista bo o takie pytasz: w mojej integrze są całkiem inne fotele przednie w porównaniu do bazowych z Ducato które były w poprzedniku. Mają szersze siedziska, bardziej płaskie oraz co najważniejsze: sporo niżej osadzone na obrotnicach. Więc nie siedzi się jak na stołku co jest domeną Ducato 3.

Rowery dla 4 osób. Raczej nie realne by zmieścić w garażu. Chyba, że kierownice będziesz obracał o 90stopni na bok. I każdy rower będzie stykał się z innym. Ale dla mnie to niewygodne takie ciągłe kręcenie śrubkami od kierownicy.

Banan - 2021-10-27, 14:00

Rosiu napisał/a:
Czy to jest tak , że większość ludzi chciałaby mieć Integrę ale blokuje ich cena zakupu

Jak słyszę od innych, to blokuje ich przednia szyba... :haha:
Drogo, trudności z dostępem itp. To fakt, że ceny w zależności od marki zaczynają się od 6k PLNów :diabelski_usmiech

gryz3k - 2021-10-27, 14:28

Rosiu napisał/a:
Czy to jest tak , że większość ludzi chciałaby mieć Integrę ale blokuje ich cena zakupu ?


Jako właściciel integry a wcześniej półintegry, a wcześniej kampervana Hymer napiszę, że to polepszanie sobie samopoczucia przez właścicieli integr. :haha:

MILUŚ - 2021-10-27, 14:33

LukF napisał/a:
......


Rowery dla 4 osób. Raczej nie realne by zmieścić w garażu.


Otóż mój wielbłąd w garażu mieści cztery rowery dla dorosłych osób. :-P

LukF - 2021-10-27, 14:47

MILUŚ napisał/a:
LukF napisał/a:
......


Rowery dla 4 osób. Raczej nie realne by zmieścić w garażu.


Otóż mój wielbłąd w garażu mieści cztery rowery dla dorosłych osób. :-P


Mój też zmieści. Ale mam za drogie rowery na upychanie ich :mrgreen:

Rosiu - 2021-10-27, 15:38

Wydaje mi się tez ,ze wybór kampera (oprócz oczywistych funkcji czyli jak chcemy kamperować i czynnika zamoznosci) jest silnie skorelowany również z wiekiem. Młodzi chcą być mobilni, szybcy , musi być tanio i przygoda więc najchętniej kamperwan, którego nawet można zrobić samemu. No i tak dzisiaj modny za sprawa van lifersów czyli takiego trochę powrotu do czasów hippisowskich.I najczęściej jeżdżą pary
Z wiekiem przychodzi potrzeba komfortu, spokoju. Nie musimy już jeździć 150 km/h po autostradzie ,a więcej miejsca jest na wagę złota Przychodzi więc polintegra , która po czasie w poszukiwaniu większego komfortu i jeśli budżet pozwala może zmienić się w Integrę . Oczywiście nie działa to wszystko w 100% ale na pewno coś jest mocno na rzeczy

gryz3k - 2021-10-27, 16:01

MILUŚ napisał/a:
LukF napisał/a:
......


Rowery dla 4 osób. Raczej nie realne by zmieścić w garażu.


Otóż mój wielbłąd w garażu mieści cztery rowery dla dorosłych osób. :-P


Cieniasy :haha: :spoko U mnie wchodzi skuter 125 i trzy rowery. Silnik do pontonu też wejdzie ale ponton już muszę upychać pod podłogą. :haha: :haha: :haha:

mischka - 2021-10-27, 19:39

Banan napisał/a:
ceny w zależności od marki zaczynają się od 6k PLNów

Szybą się nie przejmuję od tego jest ubezpieczenie, integra chodzi mi po głowie od dawna ale jeszcze nie znalazłem swojej "okazji" :-/

Cyryl - 2021-10-27, 20:09

Rosiu napisał/a:
...najblizej jestem jednak sredniej integry 7-7.5m do 3.5 t...


może w papierach, ale w rzeczywistości jedno drugie wyklucza.

MILUŚ - 2021-10-27, 21:37

gryz3k napisał/a:
............

Cieniasy :haha: :spoko U mnie wchodzi skuter 125 i trzy rowery.....


Co my cieniasy ? :hihi:

Poprzednik woził w moim garażu......pełnowymiarowy motor .....a nie jakiegoś "piździka" :haha:

Rosiu - 2021-10-27, 21:38

Prawda ale 90% kamperow jedzie przeładowanych i wszyscy o tym wiedzą. Nie inaczej jest z integrami do 3.5t
Niestety przepisy są jakie są. Albo jesteś przeładowany 200-300 kg ,co jest niezgodne z przepisami albo bierzesz 4.5 t i masz luz pod tym względem ale musisz robić C , jeździć 70kmh poza terenem zabudowanym i 80 km/h na autostradzie. Wiele dróg, miasteczek, parkingów ma zakaz wjazdu powyżej 3.5t.Parkowanie w mieście wg zasad dotyczących ciężarówek. Autostrady są droższe i oparte o różne systemy poboru opłat więc trzeba lepiej przygotować się do trasy. A teraz taki e toll ściąga dane z gpsu w tel z aplikacji więc od razu w systemie jest pomiar odcinkowy . Tak złe i tak jeszcze gorzej.

less11 - 2021-10-27, 22:19

Cyryl napisał/a:
Rosiu napisał/a:
...najblizej jestem jednak sredniej integry 7-7.5m do 3.5 t...


może w papierach, ale w rzeczywistości jedno drugie wyklucza.


Tu się nie zgodzę, Moja integra 7 m mieści się w przypadku wyjazdu mojej 3 osobowej rodziny w 3,5 t. No może z 2 % tolerancji jaką dopuszczają nawet w A. Nie są to dane z dokumentów, lecz realne ważenie po załadowaniu.

Rosiu - 2021-10-28, 08:00

To super wynik. Kolega ma grand californie , bez 4motion, klimy postojowej. Stary kamperowiec, ma świadomość wagi, bierze tylko co potrzebne. Na wyjazd 2+2 ważył 3650 kg
Jesteś w tych 10% , którzy się mieszczą w 3.5t

Cyryl - 2021-10-28, 10:04

nie chce mi się wierzyć, mam tu dane co prawda nie integry, ale półintegry tej samej firmy o długości poniżej 7m i masie własnej 3078 kg, co daje ładowność 422kg, więc zmieszczenie się w tym nawet w dwie osoby jest praktycznie niemożliwe.
nie znalałem masy własnej integry, ale nie myślę, aby wiele odbiegała od tej wartości.

aby było OK masa własna musiałby być około 2800kg.

https://polskicaravaning.pl/kamper/mobilvetta-kea-p67,1287

znalazłem masę własną tego modelu - 2958kg, też nie za wesoło.

https://www.mobilvetta.it.../514607/Kea-I67

MILUŚ - 2021-10-28, 10:20

Oglądając prospekty Globe-Travellera stwierdziłem ,że Pathfider X na Fiacie ma DMC 3820 :shock:
zbyszekwoj - 2021-10-28, 10:32

mischka napisał/a:
integra chodzi mi po głowie od dawna ale jeszcze nie znalazłem swojej "okazji"


Jeżeli dobrze pamiętam , miałeś swoją okazję, ale wystraszyly Cię koszty naprawy w Niemczech, które w Polsce wyniosłyby wtedy 10 tys zł. :diabelski_usmiech

Rosiu - 2021-10-28, 12:16

Byłem na wadze w Kutnie z Rapido m66 dobrze wyposażonym . Suchy ważył ok 3230 kg czyli mass in running order z kierowca, woda 20l i bakiem benzyny na 75% to ok 3400. To oznacza ,ze wyjazd weekendowy z żona to min 3600, wyjazd 2+2 na wakacje to pewnie min 3800kg jak nie lepiej . Jak ktoś ma bogate wyposażenie , pakuje sporo towaru, a niektórzy biorą skuter to podejrzewam, ze pokazuje się czwórka z przodu. Mniejsza połintegrą, w dwójkę, bez full opcji można poniżej 3500kg jeździć
ZEUS - 2021-10-28, 13:41

Rosiu napisał/a:
iejJak ktoś ma bogate wyposażenie , pakuje sporo towaru, a niektórzy biorą skuter to podejrzewam, ze pokazuje się czwórka z przodu. Mniejsza połintegrą, w dwójkę, bez full opcji można poniżej 3500kg jeździć

W moim przypadku półintegra (6,76 mb) w opcji full, czyli: dwa panele, markiza 4 mb., antena automat, paliwo circa 85 l, wodą circa 90 l, agregat 16 kg, skuter 100 kg oraz cały inny "szpej" wyjazdowy oraz załoga 1+1 minimalnie (3540 kg) przekracza DMC🤗...
W dużej mierze jest to zależne od konstrukcji kampera...

GruMar - 2021-10-28, 17:11

gryz3k napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
LukF napisał/a:
......


Rowery dla 4 osób. Raczej nie realne by zmieścić w garażu.


Otóż mój wielbłąd w garażu mieści cztery rowery dla dorosłych osób. :-P


Cieniasy :haha: :spoko U mnie wchodzi skuter 125 i trzy rowery. Silnik do pontonu też wejdzie ale ponton już muszę upychać pod podłogą. :haha: :haha: :haha:


To grubo :shock: wszystko pewnie do 3,5t :bajer

LukF - 2021-10-28, 19:35

GruMar napisał/a:
gryz3k napisał/a:


Cieniasy :haha: :spoko U mnie wchodzi skuter 125 i trzy rowery. Silnik do pontonu też wejdzie ale ponton już muszę upychać pod podłogą. :haha: :haha: :haha:


wszystko pewnie do 3,5t :bajer


A gdzie tam. On jak to wszystko załaduje to waży poniżej 3T. Jeszcze ma sporo zapasu... :haha:

orkaaa - 2021-10-28, 19:48

To trochę obok tematu głównego ale nie ma siły. Kamper czy integra czy pół czy alkowa tylko teoretycznie zmieści się w 3.5 t. Jeżeli średnia masy własna to jakieś 2.900 to aby w sumie zmieścić się w 3.5 trzeba by jeździć bez wody, dodatkowych zbiorników, butli rowerów, masy narzędzi i tysiąca innych potrzebnych rzeczy o których było w innym wątku. Tylko 4 szczupłe osoby. Matematyka to nauka ścisła. Opowieści że kamper na wadze z pełnym wyposażenie wodą i paliwem , bogatym wyposażeniem plus 4 dorosłe osoby mieści się w 3.5 są mało wiarygodne. Pytanie ile jest ponad te 3.5. 200 kilo czy 700.
yamah - 2021-10-28, 19:50

Cyryl napisał/a:
nie chce mi się wierzyć, mam tu dane co prawda nie integry, ale półintegry tej samej firmy o długości poniżej 7m i masie własnej 3078 kg, co daje ładowność 422kg, więc zmieszczenie się w tym nawet w dwie osoby jest praktycznie niemożliwe.
nie znalałem masy własnej integry, ale nie myślę, aby wiele odbiegała od tej wartości.
aby było OK masa własna musiałby być około 2800kg.

Masz rację..wszystkie kampery powyżej 7m mają masę własną powyżej 3t.(może są wyjątki z papierowymi meblami) i nie realne poniżej 3,5t. :gwm Ważyłem swojego 7,15m. 2x (w dwóch punktach gdyż nie wierzyłem) przed wyjazdem do Austrii..wynik 3900 :shock:
paliwo ok.40litrów..woda 50L..2 aku..2 solary..zapas żywności liczę max. 20kg..napoje max.10kg..2 butle gaz (jedna kompozytowa)..grill..stolik+2 krzesła..ładowarki..laptop..aparat foto..odzież.Podstawowe wyposażenie, takie weekendowe :roll:

Robert-4 - 2021-10-28, 20:00

Moja alkowa ma DMC 3200.
Ważyłem z pełnym bakiem, wodą (110 l) i wszystkim co zabraliśmy na 3 tygodnie do Szwecji (np. większość jedzenia). Przed latem lekko "przybekoniłem" i na wyjeździe ważyłem 99,5 kg. Wagi małżonki nie podam :stop: ale nie jest zabiedzona :) i zmieściłem się w normie. Od razu zaznaczę - majtki, skarpetki z zapasem na każdy dzień. Koszulki też, butów po 3 pary (jedne wysokie w góry). W dwie osoby nie widzę problemu.

pozdrawiam
R

mischka - 2021-10-28, 20:24

zbyszekwoj napisał/a:
mischka napisał/a:
integra chodzi mi po głowie od dawna ale jeszcze nie znalazłem swojej "okazji"


Jeżeli dobrze pamiętam , miałeś swoją okazję, ale wystraszyly Cię koszty naprawy w Niemczech, które w Polsce wyniosłyby wtedy 10 tys zł. :diabelski_usmiech


Akurat ta okazja wykorzystana, ale to nie integra... :-/

zbyszekwoj - 2021-10-29, 11:09

mischka napisał/a:
, ale to nie integra.


Zapamietałem tylko ,ze to Carthago pukniete lekko w tylna scianę. :spoko

Kazik II - 2021-10-29, 11:29

Moja alkowa cca 7 m ma na tabliczce znamionowej na nadwoziu kamperowym masę własną 2880kg. Oceniłem łączne dodatkowe obciążenie na 150kg (paliwo, trochę wody, trochę gratów), pojechałem na wagę; wyszło 3260 bez kierowcy. Tę wagę z tabliczki to chyba podali, zanim zamontowali silnik :haha: Ale w dwie osoby i zachowaniu zdrowego rozsądku w ładowaniu gratów jakoś się mieszczę w 3500.
mischka - 2021-10-29, 18:20

zbyszekwoj napisał/a:
mischka napisał/a:
, ale to nie integra.


Zapamietałem tylko ,ze to Carthago pukniete lekko w tylna scianę. :spoko


z bliska to już okazja nie była...

yamah - 2021-10-29, 21:13

Kazik II napisał/a:
Moja alkowa cca 7 m ma na tabliczce znamionowej na nadwoziu kamperowym masę własną 2880kg. Oceniłem łączne dodatkowe obciążenie na 150kg (paliwo, trochę wody, trochę gratów), pojechałem na wagę; wyszło 3260 bez kierowcy. Tę wagę z tabliczki to chyba podali, zanim zamontowali silnik :haha: Ale w dwie osoby i zachowaniu zdrowego rozsądku w ładowaniu gratów jakoś się mieszczę w 3500.

Ja to już sam nie wiem :( mój 20cm dłuższy i tyle by ważył :gwm
zdjęcie ze strony producenta :

Rosiu - 2021-11-03, 09:57

Takie pytanko : cz wszystkie integry z racji ogromnej szyby czołowej sa stosunkowo głosne przy wyzszych predkosciach czy zalezy to jednak od producenta i sposobu wyciszenia czy tez rodzaju wkładanej szyby (np szyby podwojnie klejonej) Jakie sa Wasze doswiadczenia ?
kaimar - 2021-11-03, 14:29

Rosiu napisał/a:
cz wszystkie integry z racji ogromnej szyby czołowej sa stosunkowo głosne przy wyzszych predkosciach

Szyba tu nie ma nic do hałasu. Hałas przedostaje się przez boki i górę wokół deski rozdzielczej - przez poszerzenia. I tu wszystko zależy od ilości i rodzaje materiału tłumiącego zastosowanego przez producenta. I tu producent nie ma znaczenia - a kamperów widziałem już z dużo. Na szczęście dodatkowe wygłuszenie jest bardzo proste.

Cyryl - 2021-11-03, 20:23

moim zdaniem część hałasu to silnik, część to odgłosy powietrza, a część toczące się opony.

o ile wygłuszenie silnika we współczesnych jest wykonane dobrze, ale już oporów powietrza i odgłosów toczenia nie zmienimy, wygłuszyć je ciężko.

alkowa ze względy na kształt ściany przedniej, ma duże opory powietrza, które wzrastają wraz z prędkością, a jest najbardziej widoczne w zużyciu paliwa.
również po zmianie opon lub kół na zimowe mamy powyższony poziom hałasu.

miałem poprzedniego kampera z 1991 i w nim najbardziej słychać było silnik, w obecnym 2014 najbardziej słychać opony.

mischka - 2021-11-03, 20:42

Rosiu napisał/a:
Takie pytanko : cz wszystkie integry z racji ogromnej szyby czołowej sa stosunkowo głosne przy wyzszych predkosciach czy zalezy to jednak od producenta i sposobu wyciszenia czy tez rodzaju wkładanej szyby (np szyby podwojnie klejonej) Jakie sa Wasze doswiadczenia ?

Kamper to dostawczak, cicho jak w osobówce nie będzie, ale jak nie będziesz przekraczał 100/110km/h to powinno być O.K.

minimaniak - 2022-03-28, 10:15

hej a co sadzicie o kampervan z podnoszonym łóżkiemn dla rodziny 2+2

np Pilote v600

jezdzilem duza integra wiec moze byc szok - ale chce byc bardziej mobilny


macie jakies doswiadczenie z takim namiotem - mialem taki w vw t3 :D - bardzo piździ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group