Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3

Sergij - 2023-07-09, 12:38
Temat postu: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
Cześć! :spoko

Pora rozpocząć własny temat, w którym opiszę moją przeróbkę kampera i zadam pytania bardziej doświadczonym kolegom.

Wstępne dane furgonetki:
Peugeot Boxer 2017, w pięknym ciemnym brązie.
Silnik 2.0 163 KM z manualną skrzynią biegów.
Przebieg w momencie zakupu: 204 tys. km.



Dobrze wyposażone:
- automatyczna klimatyzacja
- czujniki parkowania tył + kamera cofania
- Tempomat
- nawigacja na ekranie dotykowym
- pneumatyczny fotel kierowcy

Z minusów:
- martwa skrzynia biegów
- padła pompa wtryskowa

Co już zostało zrobione:
- naprawiona skrzynia biegów
- wymieniona pompa wtryskowa
- wymienione opony
- wymieniony olej i wszystkie filtry

W planach jest przerobienie go na kampera dla dwóch osób + w przyszłości możliwość rozbudowy o miejsce dla 1-2 dzieci.
Większość prac planuję wykonać sam, ale niektóre części zamontuję w wyspecjalizowanych warsztatach (np. konstrukcja kotwiąca do krzeseł czy podłączenie autonomicznego grzejnika).

Póki co widzę taki plan pracy:
1. Montaż szyb bocznych w drzwiach przesuwnych i części pasażerskiej
- Kupiłem już dwa okna 900x500 chińskiego producenta TYTXRV (są bardzo podobne konstrukcyjnie do okien Tern Overland)

2. Montaż wentylatorów na dachu, jeden z przodu w części dziennej, drugi z tyłu w sypialni.
- Kupiłem już dwa wentylatory TYTXRV (w konfiguracji maksymalnej, z czujnikiem deszczu itp.), na początku myślałem o MaxxFan, ale cena mnie odstraszyła

3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm.
- Planuję przykleić na ścianach gumowe maty 19mm. bitmat na wszystkich płaszczyznach prostych
- Do wygłuszenia dachu dodatkowo użyj pasków bitmaty, które przykleję wzdłuż dachu (nie wiem czy jest sens kleić też wygłuszenie na podłodze?)
- Ocieplę też strop matami gumowymi 19mm.

Dalsze plany obejmują instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną i inne.

Czy wszystko robię we właściwej kolejności? :)
Będę zadowolony ze wszystkich zaleceń, tk. To moja pierwsza praca budowlana w takim rozmiarze. :)

Układ przyszłego kampera:







Dziękuję za zainteresowanie moim tematem!

PS Przepraszam za mój polski, to nie jest mój język ojczysty, ale próbuję się go nauczyć. :)

decumanus - 2023-07-09, 15:41

19 mm armacella to nie jest wystarczająco dużo, a kosztuje sporo. Ja bym dał 6mm na kleju w spraju (wersja bez kleju swietnie sie naciaga), na to jakaś wełnę poliestrowa, i zakryc to wszystko sklejka. Co się zaś tyczy pr,yszlego potomstwa, to zaplanuj miejsce na fotele drugiego rzędu tak żeby się potem wszystko zmieściło. Np fotele z okb/mobiframe mozna zasadniczo zamontować tylko w jednym miejscu. Rozlicz to dobrze. Nie powinieneś mieć problemów, bo zwykla ławka do używania stołu jest mniejsza niż taka z pasami, więc nawet pomimo zostawienia grodzi, nie będzie ciasno.
R

Sergij - 2023-07-09, 17:54

decumanus napisał/a:
19 mm armacella to nie jest wystarczająco dużo, a kosztuje sporo. Ja bym dał 6mm na kleju w spraju (wersja bez kleju swietnie sie naciaga), na to jakaś wełnę poliestrowa, i zakryc to wszystko sklejka. Co się zaś tyczy pr,yszlego potomstwa, to zaplanuj miejsce na fotele drugiego rzędu tak żeby się potem wszystko zmieściło. Np fotele z okb/mobiframe mozna zasadniczo zamontować tylko w jednym miejscu. Rozlicz to dobrze. Nie powinieneś mieć problemów, bo zwykla ławka do używania stołu jest mniejsza niż taka z pasami, więc nawet pomimo zostawienia grodzi, nie będzie ciasno.
R


Dla materiałów izolacyjnych:
Chciałbym zastosować jak najłatwiejsze w montażu, a jednocześnie niepalne i dające normalną izolację termiczną, myślę że gumowe maty są do tego odpowiednią opcją.
Cena z pewnością będzie droższa, ale to nie jest straszne.

Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu.
Rozważam zakup tej konstrukcji kotwicznej:

https://pitstopcamper.com/it/ancoraggio-cinture-sicurezza/14278-strutt-anc-cint-x-combi-h-1265mm-mm-con-cinture-montate.html

ponieważ Planuję zamontować chińskie "Truma Combi D" aka JP Heater.

Dziękuję!

SlawekEwa - 2023-07-09, 20:18

Sergij napisał/a:
Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu.

Twój samochód nie ma ramy :-P
Kontener ,laweta, skrzyniowy ma :bigok

Sergij - 2023-07-09, 22:03

SlawekEwa napisał/a:
Sergij napisał/a:
Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu.

Twój samochód nie ma ramy :-P
Kontener ,laweta, skrzyniowy ma :bigok


Pomyliłem się, miałem na myśli ciała poprzeczne. :bigok

decumanus - 2023-07-10, 03:37

Sergij napisał/a:


Pomyliłem się, miałem na myśli ciała poprzeczne. :bigok


Do podłużnicy są montowane te stelaże. Też użyłbym zwrotu "do ramy". Mam podobny w garażu, można to było montować w pewnym zakresie przód-tył.

Te maty rzeczywiście są stosunkowo łatwe w instalacji, ale zrob sobie test i rozwiń rolkę w ducato rozgrzanym na słońcu, bo one rozgrzane "smierdza"
R

kubas72 - 2023-07-13, 08:01
Temat postu: Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
Sergij napisał/a:
Cześć! :spoko


3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm.


Zamiast zwykłego XPS-a zastosuj płyty PIR, zaoszczędzisz sobie pracy przy tej izolacji z Al. Ponieważ ta płyta jest już nią oklejona, przy tym świetnie się obrabia (piłuje, szlifuje)
Nie oszczędzaj na izolacji podłogi i sufitu. Masz duże auto. Ja w swoim vanie H2 zastosowałem izolację na podłodze 7 cm i sufit 4 cm. Przynajmniej w gorące dni nie będzie tak upiornie gorąco. Trzymam kciuki aby wystarczyło Tobie determinacji aby zakończyć projekt z sukcesem. Oczywiście będę obserwował postępy.

Sergij - 2023-07-13, 16:47
Temat postu: Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
kubas72 napisał/a:
Sergij napisał/a:
Cześć! :spoko


3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm.


Zamiast zwykłego XPS-a zastosuj płyty PIR, zaoszczędzisz sobie pracy przy tej izolacji z Al. Ponieważ ta płyta jest już nią oklejona, przy tym świetnie się obrabia (piłuje, szlifuje)
Nie oszczędzaj na izolacji podłogi i sufitu. Masz duże auto. Ja w swoim vanie H2 zastosowałem izolację na podłodze 7 cm i sufit 4 cm. Przynajmniej w gorące dni nie będzie tak upiornie gorąco. Trzymam kciuki aby wystarczyło Tobie determinacji aby zakończyć projekt z sukcesem. Oczywiście będę obserwował postępy.


Cześć!
A jaka jest warstwa aluminium na tych płytach PIR?
Widziałem, że tam aluminium jest rozdarte jak papier.

Dziękuję za zainteresowanie moim projektem.

Sergij - 2023-07-13, 16:54

Chińskie okna już czekają na montaż.
Ale jedno okno przyszło z wadą, zainstaluję je po lewej stronie.




decumanus - 2023-07-16, 19:44
Temat postu: Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
Sergij napisał/a:


Cześć!
A jaka jest warstwa aluminium na tych płytach PIR?
Widziałem, że tam aluminium jest rozdarte jak papier.

Dziękuję za zainteresowanie moim projektem.


Te warstwy Alu są bardziej cienkie, nie muszą być grube. Uwaga kolegi sluszna, zwłaszcza sufit powinien być docieplony bez kompromisów, bo latem to tam slonce grzeje najbardziej, a zima to własnie pod sufitem zbiera się ciepłe powietrze i różnica temp miedzy wewn i zewn jest największą . A jak wiadomo strumien cieplny jest wprost proporcjonalny do różnicy temperatur.
R

decumanus - 2023-07-16, 19:57

Okno ma aluminiowa ramę? Wyklepalbym i tyle, ale zastanowiłbym się nad montowaniem tego okna na tą uszczelkę. Mam w dachu szyberdach webasto 300 i olałem oryginalna uszczelkę (której z reszta nie mialem) i wkleiłem je na klej do karoserii, albo do szyb samochodowych - nie pamiętam. To pewniejszy sposób i trwaly.
R

Sergij - 2023-07-17, 06:25

decumanus napisał/a:
Okno ma aluminiowa ramę? Wyklepalbym i tyle, ale zastanowiłbym się nad montowaniem tego okna na tą uszczelkę. Mam w dachu szyberdach webasto 300 i olałem oryginalna uszczelkę (której z reszta nie mialem) i wkleiłem je na klej do karoserii, albo do szyb samochodowych - nie pamiętam. To pewniejszy sposób i trwaly.
R


Próbowałem uderzać gumowym młotkiem, ale bezskutecznie.
Nie próbowałem uderzać mocniej, aluminium nie jest tak mocne, jak wygląda i jest pomalowane.

Przed montażem usunę gumę wokół ramy, użyję tylko Sika 710.

Sergij - 2023-07-29, 06:47

szukam porady co mam zrobić ze starą podłogą?
Mam zainstalowaną fabryczną podłogę, ale jest przyklejona do metalu.

Rozumiem, że nie ma sposobu, aby to ładnie usunąć?

BikerB - 2023-07-29, 11:25

witam
szczerze watpie ze to "fabryczna" podloga co nie zmienia faktu ze ona jest.
zdemontowac da sie wszystko -kwestia nakladow
jesli ja musiabym to zrobic to
podloga lezy na wygarbieniach ,w ducato leza one w jednej lini , plunge saw (nie wiem jak to jest po polsku) i tne sklejke na waskie paski potem je wyrywam , przynajmniej pierwsze 2-3 , a potem mozna kolejna za pomoca air saw odcinac w sumie to nawet nozem sie da odginajac paski sklejki , blaszana podloga w sevelach jest wklesla (ok 5 mm) wiec jesli ktos nie dociazyl podlogi podczas klejenia to najslabiej bedzie sie trzymala posrodku
resztki kleju scinasz nozem , dlutem etc.

co do izolacji -wiekszosc campervanow konwertowanych w malych manufakturach jezdzi z izolacja 8-10mm, wiekszosc pudelkowatych camperow jest zrobiona z sandwicha ktory ma 20 mm pianki tak wiec ...
co do wygluszenia bo jedna sprawa jest pianka (armacell) a druga bitumiczne maty gluszace te dodo mats sa starsznie cizekie

masz vana z najmiejsza ladownoscia - przemysl wszytko ,kazdy kilogram bo przekroczysz wage

Sergij - 2023-07-29, 14:19

BikerB napisał/a:
witam
szczerze watpie ze to "fabryczna" podloga co nie zmienia faktu ze ona jest.
zdemontowac da sie wszystko -kwestia nakladow
jesli ja musiabym to zrobic to
podloga lezy na wygarbieniach ,w ducato leza one w jednej lini , plunge saw (nie wiem jak to jest po polsku) i tne sklejke na waskie paski potem je wyrywam , przynajmniej pierwsze 2-3 , a potem mozna kolejna za pomoca air saw odcinac w sumie to nawet nozem sie da odginajac paski sklejki , blaszana podloga w sevelach jest wklesla (ok 5 mm) wiec jesli ktos nie dociazyl podlogi podczas klejenia to najslabiej bedzie sie trzymala posrodku
resztki kleju scinasz nozem , dlutem etc.

co do izolacji -wiekszosc campervanow konwertowanych w malych manufakturach jezdzi z izolacja 8-10mm, wiekszosc pudelkowatych camperow jest zrobiona z sandwicha ktory ma 20 mm pianki tak wiec ...
co do wygluszenia bo jedna sprawa jest pianka (armacell) a druga bitumiczne maty gluszace te dodo mats sa starsznie cizekie

masz vana z najmiejsza ladownoscia - przemysl wszytko ,kazdy kilogram bo przekroczysz wage


Niestety nie mam takiej piły, ale zrozumiałem zasadę, spróbuję spiłować tę płytę OSB wyrzynarką elektryczną lub multitoolem, a następnie oderwać ją na kawałki.

Dziękuję!

p.s. co do izolacji, poproszę o radę trochę później, ale i tak dzięki!

W tej chwili priorytetem jest:
- usunąć starą podłogę i przygotować podłogę do montażu ławki
- ustawić ławkę
- zainstalować okna
- zamontować szyberdachy
- wykonać nową podłogę z ociepleniem

decumanus - 2023-07-29, 14:53

Sergij napisał/a:


Niestety nie mam takiej piły, ale zrozumiałem zasadę, spróbuję spiłować tę płytę OSB wyrzynarką elektryczną lub multitoolem, a następnie oderwać ją na kawałki.
Dziękuję!


Wyrzynarka nie dasz rady, bo brzeszczot wychodzi dolem na conajmniej 1 cm. Multitoolem bedzie jeszcze gorzej, kup najtansza pilarke sieciowa i jedz wzdluz "dolin". Mozes jest klejona co ktorąś gorkę.

W ostatecznosci możesz kupić tarcze do drewna da kątówki. Ale przeciez musisz miec jakies narzedzia, zaglebiarka jest optymalna do produkcji jednego kampera.
R

BikerB - 2023-07-30, 20:25

no wlasnie :-)
zaglebiarka :-))))
poznalem nowe slowo

kubas72 - 2023-07-31, 22:49

BikerB napisał/a:
no wlasnie :-)
zaglebiarka :-))))
poznalem nowe slowo

Z pewnością nie ostatnie :haha:
Nie odpuszczaj. Ja sprawę podłogi i ogólnie starej zabudowy załatwiłem narzędziem wielofunkcyjnym z sieciówki. To była rzeźnia ale z perspektywy czasu uważam, że było warto i było konieczne. I tak musisz sprawdzić podłogę, zabezpieczyć korozję, zrobić parę otworów i przede wszystkim zaizolować. Budowa kampervana to także walka z własnymi słabościom. Uświadomiłem sobie to po dwóch latach budowy. No chyba, że jesteś absolwentem szkoły budowy camperów :ok
Koledzy opisują campery, które mają 10 mm grubości podłogi czy ścian i taka jest prawda.
Mój znajomy taki kupił. Jak zamyka drzwi od łazienki, to zamek odpycha ściankę za ławką i podłoga rzeczywiście ma 10 mm. Wszystko inne jest PRO wraz z ceną.

Sergij - 2023-08-07, 12:08

Cześć!
Zainstalowałem chińskie okno, ale napotkałem problem:




tam, gdzie wystąpiła usterka, okno nie dociska się do końca, przez co w deszczu zaczyna przeciekać (kiedy przykleiłem pasek taśmy na wierzchu, natychmiast przestało przeciekać).



ponadto woda płynie od strony, po której okno jest normalnie wciśnięte. :)
Myślę, że wynika to z faktu, że samochód jest lekko pochylony do przodu.

Czy pomoże wypełnienie tej luki Sika 221?
(samo okno jest osadzone na Sika 710).

Dziękuję!

decumanus - 2023-08-07, 13:43

ja osadzałem okno dachowe na odpowiedniku 221, 710 jest do doszczelniania istniejących połączeń...
u mnie nic nie cieknie, a wypukłe okno dachowe jest osadzone w płaskim dachu... troche krawędzie otworu podgiąłem..
wymontuj i zainstaluj na 221
R

Tomek84 - 2023-08-07, 17:02

za słabo je skręciłeś moim zdaniem i masz coś nie tak z tym okne (pogięte/pofalowane)

podstawowy bład to było wybranie okna z zaokrąglonymi narożnikami
narożniki proste łatwiej się ogarnia w zabudowie

te okna powinny mieć uszczelkę i o ile dobrze skręcone - nic nie cieknie
popatrz w moim temacie, jest tam zdjęcie, jak okno odstaje przed i po montażu

problemem jest krzywizna auta, którą trzeba trochę naprostować
widzę, że masz tam wstawione jakieś wstawki z aluminium, może za mało i trzeba więcej zdystansować, żeby wkręty do okna bardziej je przycisnęły

221 - nie polecam, to jest z grubsza klej typu "do szyb samochodowych"
jak tym uszczelnisz, to nigdy tego nie rozkleisz

710 może się tu sprawdzić, jeśli dobrze to skręcisz, ale jw. powinno być ok bez żadnego uszczelniania

Sergij - 2023-08-07, 18:37

decumanus napisał/a:
ja osadzałem okno dachowe na odpowiedniku 221, 710 jest do doszczelniania istniejących połączeń...
u mnie nic nie cieknie, a wypukłe okno dachowe jest osadzone w płaskim dachu... troche krawędzie otworu podgiąłem..
wymontuj i zainstaluj na 221
R


Jeśli coś stanie się z oknem, 221. będzie trudniejsze do usunięcia.

Nadal szukam sposobu bez rozbierania szyby.

Tomek84 napisał/a:
za słabo je skręciłeś moim zdaniem i masz coś nie tak z tym okne (pogięte/pofalowane)

podstawowy bład to było wybranie okna z zaokrąglonymi narożnikami
narożniki proste łatwiej się ogarnia w zabudowie

te okna powinny mieć uszczelkę i o ile dobrze skręcone - nic nie cieknie
popatrz w moim temacie, jest tam zdjęcie, jak okno odstaje przed i po montażu

problemem jest krzywizna auta, którą trzeba trochę naprostować
widzę, że masz tam wstawione jakieś wstawki z aluminium, może za mało i trzeba więcej zdystansować, żeby wkręty do okna bardziej je przycisnęły

221 - nie polecam, to jest z grubsza klej typu "do szyb samochodowych"
jak tym uszczelnisz, to nigdy tego nie rozkleisz

710 może się tu sprawdzić, jeśli dobrze to skręcisz, ale jw. powinno być ok bez żadnego uszczelniania


Na poprzedniej stronie jest zdjęcie tego okna, było wybrzuszone i lekko zakrzywione.
Wkręty samogwintujące dokręciłem do końca, z drugiej strony wciągnął idealnie, ale na tym już nie jest wciśnięty z powodu zagięcia na ramie okiennej.

Teraz myślę jak to naprawić, pomyślałem, żeby wypełnić tę część od góry uszczelniaczem 221, ale może 710 się nada, tylko że jest bardzo lepki.

Jak równomiernie wlać 710 i nie rozmazać wszystkiego wokół? :mrgreen:

Tomek84 - 2023-08-07, 18:47

710 nie "wlejesz"

musiałbyś to rozebrać i dać pod spód, potem ścisnąć, tak żeby wypłynęło

nie żebym byłe ekspertem, ale 710 trzeba ze 2 razy użyć, żeby zrozumieć o co chodzi, a po tych dwóch razach zazwyczaj auto już skończone :lol:

w każdym razie, nie wiem jaka duża jest dziura (szpara) którą próbujesz łatać, ale przemyśl Sikaflex 521UV, imho obecnie to cie może uratować bez demontażu okna

Sergij - 2023-08-08, 07:24

Tomek84 napisał/a:
710 nie "wlejesz"

musiałbyś to rozebrać i dać pod spód, potem ścisnąć, tak żeby wypłynęło

nie żebym byłe ekspertem, ale 710 trzeba ze 2 razy użyć, żeby zrozumieć o co chodzi, a po tych dwóch razach zazwyczaj auto już skończone :lol:

w każdym razie, nie wiem jaka duża jest dziura (szpara) którą próbujesz łatać, ale przemyśl Sikaflex 521UV, imho obecnie to cie może uratować bez demontażu okna


szpara wynosi 3-4 mm, myślę, że uszczelniacz powinien sobie z tym poradzić, jeśli całkowicie wypełnię nim tę przestrzeń.

Sergij - 2023-08-11, 18:04

Ponieważ mój dach jest ciemny, a wentylatory, które kupiłem, są białe, postanowiłem przemalować:





W najbliższym czasie planuję zamontować wentylator, w związku z tym pytaniem:
Naprawić Sika 521UV i wkrętami czy może Sika 521UV i nitami?

Opcja nitowania, podoba mi się bardziej, ponieważ nie ma potrzeby robienia tylnych zakładek ze sklejki lub drewna.

Z przyjemnością wysłucham rekomendacji!
Dziękuję!

BikerB - 2023-08-13, 11:57

najpierw od oknach dachowych
1.te drewniane listwy musza byc bo one usztywniaja krawedz
2.te drewniane listwy musza byc ze wzgledu na sufit w srodku
3.jak przynitujesz to beda mikropekniecia w plastiku

generalnie w budowch typu one off okna dachowe wycina sie (juz z gotowym sufitem ) i wstawia na koncu

BikerB - 2023-08-13, 12:09

teraz o oknach
1.jesli okno ma gumowa uszczelke to nie daje sie zadncyh uszczelniaczy
2,jesli sruby (screws) sa wkrecane w aluminiowy profil to nie "wciagniesz" okna za pomoca tych srub jak ma gumowa uszczelke ktos musi je docisnac

moje domysly
sprawdzales czy okno dochodzi po wycieciu otworu? byc moze masz za maly otwor i okno oparlo sie na jednej z krawedzi albo przykrecakles sruby w zlej kolejnosci (okno sie samo przesuwa podczas dokrecania)
pytania
to jest dokrecane przez wewnetrzna ramke czy sa clipy?

BTW okna dedykowane do campervanow maja zaokraglone krawedzie

Sergij - 2023-08-13, 15:31

Wczoraj zamontowałem przedni wentylator.
Zamontowałem na sika 710 i nitach.
Wieczorem testowałem przy pierwszym deszczu - sucho.



BikerB napisał/a:
najpierw od oknach dachowych
1.te drewniane listwy musza byc bo one usztywniaja krawedz
2.te drewniane listwy musza byc ze wzgledu na sufit w srodku
3.jak przynitujesz to beda mikropekniecia w plastiku

generalnie w budowch typu one off okna dachowe wycina sie (juz z gotowym sufitem ) i wstawia na koncu


Po prostu nie widziałem w żadnej instrukcji, że trzeba zrobić odwrotną część.
Plastik wentylatora to ABS o grubości 4 mm, jest mało prawdopodobne, aby po nitach pojawiły się jakiekolwiek pęknięcia.

BikerB napisał/a:
teraz o oknach
1.jesli okno ma gumowa uszczelke to nie daje sie zadncyh uszczelniaczy
2,jesli sruby (screws) sa wkrecane w aluminiowy profil to nie "wciagniesz" okna za pomoca tych srub jak ma gumowa uszczelke ktos musi je docisnac

moje domysly
sprawdzales czy okno dochodzi po wycieciu otworu? byc moze masz za maly otwor i okno oparlo sie na jednej z krawedzi albo przykrecakles sruby w zlej kolejnosci (okno sie samo przesuwa podczas dokrecania)
pytania
to jest dokrecane przez wewnetrzna ramke czy sa clipy?

BTW okna dedykowane do campervanow maja zaokraglone krawedzie


Tak jak pisałem wyżej o szybach, na jednym z okien jest wgniecenie od uderzenia. Z tego powodu to okno nie naciska normalnie z tamtej strony. Poza tym profil dociska okno tak samo jak belka drewniana - nie zauważyłem żadnej różnicy.

Mam dwie możliwości rozwiązania tego problemu:
1) Chińczycy są gotowi wysłać mi całą ramkę, ale przesyłka będzie kosztować 150 $ + trzeba będzie przeinstalować.

2) Wypełnij wszystko uszczelniaczem UV Sika 521 i miej nadzieję, że z czasem nie będzie przeciekał.

Póki co bardziej skłaniam się ku pierwszej opcji.

Dziękuję!

Sergij - 2023-09-06, 06:46

Kolejnym krokiem było przygotowanie podłogi.

Za pomocą zagłębiarki pociąłem podłogę na małe kawałki, a następnie je oderwałem.



Następnie za pomocą multitoola odcinam możliwie najdalej resztki kleju.


Zdjąłem boczne okładziny z karoserii, teraz chcę umyć całą karoserię od środka myjką wysokociśnieniową z piasku i kurzu. Myślicie, że to dobry pomysł? :mrgreen:
Dlatego w tych niszach po bokach jest dużo kurzu i piasku (częściowo go stamtąd usunąłem, ale nie cały).

Następnie planuję odtłuścić powierzchnię, zagruntować i pomalować podłogę.

P.S. Dzięki BikerB za wskazówkę dotyczącą użycia zagłębiarki ;)

Sergij - 2023-09-06, 06:58

Zastanawiam się też nad zamontowaniem wentylatora z tyłu i okna dachowego obok (aby uzyskać więcej światła).

Myślicie, że takie okno doda światła?
https://allegro.pl/oferta/okno-dachowe-vision-star-m-pro-ii-40x40-14057872572

Dziękuję!

adaml61 - 2023-09-06, 20:01

A nie lepiej zainwestować w Maxxfan , na obelinku 1525 zł , raz dobrze wydane pieniądze . Mi polecił kol. Yamah . Będziesz pan zadowolony . On działa naprawdę rewelacyjnie . Pół środki wyjdą w rezultacie drożej .
Sergij - 2023-09-06, 20:18

adaml61 napisał/a:
A nie lepiej zainwestować w Maxxfan , na obelinku 1525 zł , raz dobrze wydane pieniądze . Mi polecił kol. Yamah . Będziesz pan zadowolony . On działa naprawdę rewelacyjnie . Pół środki wyjdą w rezultacie drożej .


Wentylator już mam, jeden z przodu jest zamontowany, a drugi chcę zamontować z tyłu.
Obok wentylatora z tyłu chcę zamontować okno na dachu, żeby w sypialni było więcej światła. Czy będzie i jak efektywna w porównaniu do formatu 50x70?

adaml61 - 2023-09-06, 21:16

Właśnie w sypialni potrzeba dużo wentylacji . Sypialnia jest do spania , poco Ci światło .Wentylator w sypialni też mam i to bardzo mocny 400 m/3 na godzinę, ale miałem jedno okno i było kiepsko . po dołożeniu dwóch okien w tylnych drzwiach zrobiło się ok. Z tego co mi mówił Bogdan ( Yamah ) Maxxfon po 2 godziny pracy na wyciąg , obniżył temperaturę w kampeże o 4 stopnie przy zewnętrznej ok 30 . A u niego trochę powierzchni do wietrzenia jest .Ja osobiście rozpakowałem i podłączyłem na próbę , robi wiatr , i jak cicho chodzi . z przodu to otworzysz drzwi z robisz przeciąg i jest ok , w sypialni się nie da,trzeba przewietrzyć , mechanicznie .
Sergij napisał/a:
Wentylator już mam
to go sprzedaj.
BikerB - 2023-09-07, 22:42

sergij
mozesz myc karcherem to w sumie dobry pomysl, w dolnej krawedzi progu (?) so otwory takie plaskie na zgrzewie do odprowadzania wody (kondensatu) z profili i dlatego tam jest tyle brudu nawiecej bedzie we fragmencie zaraz za kierowca

zasadniczo dopoki nie tniesz wzmocnien poprzecznych to mozesz montowac tych okien ile chcesz :-) tyle ze ma to sredni sens. ja mam maxxfana faktycznie cichy jest jak pracuje ale kazdy wentylstor bedzie dobry
tak jak pisali po co ci okna w sypialni? zeby je na noc zaslaniac ?

krzlac - 2023-09-10, 10:02

adaml61 napisał/a:
...obniżył temperaturę w kampeże o 4 stopnie przy zewnętrznej ok 30 ...


Obniżył, ale chyba nie poniżej 30 stopni.

reaven22 - 2023-09-11, 12:00

Sergij napisał/a:
Obok wentylatora z tyłu chcę zamontować okno na dachu, żeby w sypialni było więcej światła. Czy będzie i jak efektywna w porównaniu do formatu 50x70?


Światło w sypialni niepotrzebne, w nocy słońce nie świeci a w dzień w sypialni nie siedzisz (chyba) :)
Okno w sypialni co prawda założyłem ale nie otworzyłem ani razu. W kolejnym nie będzie w ogóle.
Za to wentylacja mechaniczna z nawiewami osobno regulowanymi dla każdego użytkownika to obowiązek.
Jak jeżdżę 5 lat kamperem to może kilka razy użyłem klimatyzacji, i tą uważam za zbędną przy sprawnej przemyślanej wentylacji.

Sergij - 2023-09-12, 17:20

przekonaliście mnie, zostawię tylko wentylator na dachu w sypialni (a w ogóle nigdy nie jest za późno na montaż okien w drzwiach :mrgreen: ).

w najbliższym czasie chcę zamontować drugi rząd siedzeń, proszę o informację gdzie montowaliście ławkę i w jakiej cenie?

Dziękuję!

adaml61 - 2023-09-12, 20:31

Sergij napisał/a:
a w ogóle nigdy nie jest za późno na montaż okien w drzwiach
Zamontuj od razu ale nie do doświetlenia tylko aby w razie czego zrobić przeciąg . W moim było tylko takie małe odsuwane ,za nic nie szło wywietrzyć , po wstawieniu okien w drzwi i wentylatora w dach zrobiło się od razu przyjemnie , mój znajomy też nie miał i narzekał na duchotę , po zamontowaniu okien przestał .
Sergij - 2023-09-13, 07:41

adaml61 napisał/a:
Sergij napisał/a:
a w ogóle nigdy nie jest za późno na montaż okien w drzwiach
Zamontuj od razu ale nie do doświetlenia tylko aby w razie czego zrobić przeciąg . W moim było tylko takie małe odsuwane ,za nic nie szło wywietrzyć , po wstawieniu okien w drzwi i wentylatora w dach zrobiło się od razu przyjemnie , mój znajomy też nie miał i narzekał na duchotę , po zamontowaniu okien przestał .


Witam!
Zamontuję dwa wentylatory dachowe, jeden w salonie, drugi w sypialni. Z wentylacją nie powinno być problemów.

Martwiłem się tylko światłem dziennym w sypialni, jeśli spędzałem tam czas w ciągu dnia.

adaml61 - 2023-09-14, 22:18

Sergij napisał/a:
Z wentylacją nie powinno być problemów
Zdziwisz się na południ europy , montuj okna od razu . Nie zdajesz sobie sprawy ile ciepła dają dwie osoby na tak ograniczonej powierzchni jaka jest w sypialni blaszaka .
Sergij - 2023-10-05, 12:26

Chińczycy wysłali mi okno na gwarancji.
Został dobrze zapakowany, ale znowu przyszedł trochę krzywe.


Nie zamówię tego trzeci raz. :mrgreen:

Zdemontowałem poprzednie okno, zamontowałem nowe i teraz nic nie cieknie (mam szczęście, że nierówności są od dołu).

Wczoraj otrzymałem akumulator, który zamówiłem w TezePower (12v 300 Ah), dostarczony przez kuriera UPS, nie wymagał żadnych dodatkowych opłat.
Termin realizacji wynosił nieco ponad 2 miesiące.
Masa akumulatora ~29 kg.

Na razie udało mi się połączyć tylko przez Bluetooth, nie mam jeszcze czym go ładować. :D





Pytanie dotyczące ładowarek 230/12V, którą wybrać?
Producent zaleca ładowarkę 60A, ja jednak takiej nie znalazłem na rynku, a czy są potrzebne? Może 20-25A wystarczy?

Wybrałem na razie dwie ładowarki, ale cena za drugą jest wygórowana, czy jest sens przepłacać?
1. https://allegro.pl/oferta/prostownik-ladowarka-do-akumulatora-lifepo4-20a-13466102179

2. https://allegro.pl/oferta/ladowarka-blue-smart-ip65-12-25-victron-energy-12455545290

Dziękuję!

Sergij - 2023-10-17, 19:06

Stopniowo idziemy dalej, zainstalowałem drugi wentylator w sypialni. Teraz nie powinno być problemów z wentylacją, powietrze będzie napływać z pierwszego i wychodzić z drugiego (i na odwrót).



Mam pytanie dotyczące dachu, na zdjęciu widać, że tam jest podłożona filcowa mata. To z powodu oderwania dachu od fabrycznego uszczelniacza i teraz dach hałasuje podczas jazdy.
Jak rozwiązałeś taki problem?

Dziękuję za odpowiedzi!

Micha - 2023-10-18, 23:27

Te szczeliny i wogóle wszystkie miejsca gdzie fabryka paroma smutnymi kropelkami kleju połączyła blachy poszycia ze szkieletem wewnętrznym wypełniłem klejem poliuretanwym (Würth K+D), ciągłą spoiną. Po tym zabiegu pusty niezabudowany blaszak zrobił się sporo cichszy, z tyłu przestały dochodzić odgłosy blach uderzających o siebie, wibrujących i/lub skrzypiących.

edit: minus taki, że na umytym aucie w korzystnym oświetleniu niektóre wzmocnienia wewnętrzne odznaczają się nieznacznie na zewnętrznej powierzchni blachy - widać delikatne zafalowania. Na szczęście rzadko auto jest tak czyste ;-)

Rudiger - 2023-10-18, 23:42

Micha ma rację - połącz wręgi poprzeczne z dachem masą elastyczną, np masą poliuretanową stosowaną w lakiernictwie. W kartuszach.
Dodatkowo możesz dach/ściany częściowo wykleić matami bitumicznymi/butylowymi (butylowe z warstwą alu są lepsze)

Sergij - 2023-11-02, 07:26

Dziękuję wam za rady!

Micha, Proszę powiedz mi, ile kleju zużyłeś na te prace?

Micha - 2023-11-02, 10:18

Sergij napisał/a:
Micha, Proszę powiedz mi, ile kleju zużyłeś na te prace?


Oj nie pamiętam już, ze 4-6 kartuszy na pewno; jeżeli kupisz nieco za dużo to nie tragedia, to "kleiwo" jest dość przydatne w całym procesie budowy.

Dobry pistolet do wyciskania tub robi dużą różnicę w komforcie i jakości pracy, po zajechaniu kilku badziewnych kupiłem marki Tajima i do tej pory cieszę się za każdym razem gdy muszę go użyć.

Rudiger - 2023-11-02, 19:51

kupiłem marki Tajima i do tej pory cieszę się za każdym razem gdy muszę go użyć.

Popieram, też mam Convoy Super z przełożeniem 26:1 i jest to inna jakość pracy. Trzeba się przyzwyczaić do tego innego przełożenia ale pistolet ma taką siłę, że potrafi częściowo sprasować w harmonię aluminiową tubę w której np.przysechł tłoczek.

Sergij - 2024-04-13, 07:16

Po pewnym czasie wracam do projektu.
Musiałam to trochę odłożyć, zima, przeprowadzka, a potem narodziny synka, czasu było katastrofalnie mało. :)

Ale teraz w nowym miejscu jest garaż i pogoda już ładna, więc biorę się do pracy.

Wreszcie zamontowałem ławkę dla pasażerów w Vancraft:


Zacząłem osłaniać karoserię izolacją wibracyjną:


Dziś kolej na podłogę.
Zacznę robić konstrukcję z drewna i izolować podłoge XPS 30mm.

:spoko

decumanus - 2024-04-13, 10:05

Myslisz ze ten bitmat uchroni cie przed banglaniem deszczu? Ja nie kleilem ani kawalka tego poza przednimi nadkolami a i tak uwazam wiekszy efekt wyciszenia zrobily plastikowe nadkola.
Lawka ladna ile kosztowala?
Deszcz najglosniej bangla po plastikowym oknie, najmniej po szklanym szyberdachu i calkiem wcale nie slychac pod panelami.
R

Sergij - 2024-04-15, 09:02

decumanus napisał/a:
Myslisz ze ten bitmat uchroni cie przed banglaniem deszczu? Ja nie kleilem ani kawalka tego poza przednimi nadkolami a i tak uwazam wiekszy efekt wyciszenia zrobily plastikowe nadkola.
Lawka ladna ile kosztowala?
Deszcz najglosniej bangla po plastikowym oknie, najmniej po szklanym szyberdachu i calkiem wcale nie slychac pod panelami.
R


Mam nadzieję, że choć trochę zmniejszy rezonans + może trochę wytłumi wibracje w ruchu.

Ławka kosztowała 9.600 zł. :shock:

Sergij - 2024-05-05, 22:07

Zrobiłem ocieplenie podłogi:

1. Dodałem troche maty butylowej:


2. Następnie dodałem maty kauczukowej 3mm:


3. Następnie zrobiłem ramę z kontówek 30x40mm oraz XPS 30mm:


4. Ostatnią warstwą jest termoizolacja Alufox:


5. Następnie położyłem sklejkę 12mm (zdjęcie dodam później), sklejkę zrobiłem w warsztacie, w jednym arkuszu, z wycięciami do mocowania ławki.
P.S. Wiem, że ta sklejka waży więcej, niż gdybym sam ułożył sklejkę 9mm, ale chciałem zrobić podłogę w jednym kawałku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group