Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PTTC - Porozmawiamy z Automapą.

wbobowski - 2009-09-29, 11:40
Temat postu: Porozmawiamy z Automapą.
KOCZORKA napisał/a:

3. Automapa już wprowadziła super program dla ciężarówek uwzględniający wymiary pojazdu. Są tam uwzględnione wiadukty.
Może też mogłaby dla kamperów. :bigok



KOCZORKA napisał/a:
Jadąc na tym programie Krzysiek nie wpuszcza nas do miejsc z zakazem wjazdu pojazdom ciężarowym.

Właśnie i jednocześnie wygania nas na obwodnice dla TIRów, dlatego wyłączyłem tą opcję, bo wcale nie uwzględnia DMC do 3,5 t, tylko traktuje wtedy jak duże TIRy.
Tak miałem w Grecji, przy wjeżdzie do centrum nie było żadnego ograniczenia a "Krzysiek" wyganiał mnie na paskudną obwodnicę dla TIRów i dlatego wyłączyłem to.

KOCZOR - 2009-09-29, 12:12

wbobowski napisał/a:
dlatego wyłączyłem tą opcję, bo wcale nie uwzględnia DMC do 3,5 t, tylko traktuje wtedy jak duże TIRy

Włodku chyba nie chodzi o TIR, ale jest mnóstwo zakazów dla np. ciężarówek pow. 2.5 T, czy ogólnie zakazu wjazdu dla ciężarówek, a przecież my nie jeździmy ciężarówkami...
Zauważyłem, że AM jest dość otwarta na sugestie zmian programowych, ale przypuszczam, że muszą otrzymać wystarczającą ilość sygnałów, żeby zająć się problemem.
Ja już do nich wysłałem zgłoszenie, może jakiś e-mail zbiorowy (CT i/lub PTTCC), może jeszcze kilka indywidualnych przyspieszyłoby sprawę...
Dla lepszego działania potrzebna jest możliwość nieoznaczania pojazdu jako ciężarowego, a tylko uwzględnienia wymiarów - do wykonania dość banalne, ale jednak trzeba wykonać.

W związku z tym, że (jak uważam) funkcja jest dość przydatna, proponuję, aby każdy, kto posiada legalną wersję AM wysłał przez ich stronkę prośbę o zmianę tej funkcji.

wbobowski - 2009-09-29, 12:22

KOCZOR napisał/a:
W związku z tym, że (jak uważam) funkcja jest dość przydatna, proponuję, aby każdy, kto posiada legalną wersję AM wysłał przez ich stronkę prośbę o zmianę tej funkcji.

Dodatkowo powinniśmy wysłać taką informację jako PTTCC. Zajmę się tym.

prezesuu - 2009-09-29, 17:18

Pisanie do AM to dobra sprawa. Jutro coś takiego napiszę i również zachęcam wszystkich legalnych do pisania. :spoko
wbobowski - 2009-09-29, 20:43

prezesuu napisał/a:
Pisanie do AM to dobra sprawa. Jutro coś takiego napiszę i również zachęcam wszystkich legalnych do pisania. :spoko

Żeby to większy wymiar uzgodniełem z Januszem, że takie wystąpienie pójdzie z PTTCC. Prezes już pracuje nad takim wystąpieniem.

janusz - 2009-10-02, 01:05

Napisałem takie pismo.
ML - 2009-10-02, 01:11

Janusz :bigok

Tyle, że ile dobrze pamiętam, to w Automapie jest możliwość ustawiania parametrów pojazdu, tylko słabo to działa.

Pozdrowienia.

janusz - 2009-10-02, 01:14

Jeśli odpowiedzą, że jest taka opcja to powiemy, że słabo działa i nie zadowala nas.
roger - 2009-10-07, 11:35

Panowie podczas kontaktów z AUTOMAPĄ sugeruję równolegle oprócz pisma wysyłanego fax-em lub pocztą również drogę elektroniczną na ten adres pomoc@AutoMapa.pl tu moim zdaniem bezwładność jest najmniejsza a troszkę kontaktów z nimi mam i służbowo i prywatnie ;)
janusz - 2009-10-08, 00:02

Wysłałem dwa pisma pocztą do obydwu producentów Automapy. Jeśli nic nie odpowiedzą w sensownym czasie, będziemy szukać innego dojścia. Nie liczmy, że dorobią na m kamperka w ciągu 24 godzin, o ile wogóle beda zainteresowani tak niszowymi pojazdami. :lol:
roger - 2009-10-08, 09:12

janusz napisał/a:
Nie liczmy, że dorobią na m kamperka w ciągu 24 godzin, o ile wogóle beda zainteresowani tak niszowymi pojazdami.


Ale Janusz wydaje mi się ,że opcja "kamper" wogóle nie wchodzi w gre , jeśli już to wypracowanie takiego algorytmu "ustawienia własne" który w wyliczeniach po zatypowaniu DMC i wysokości pojazdu bo myślę że tylko te 2 parametry są istotne prawidłowo wyliczy i wyznaczy trasę uwzględniając lokalne warunki drogowe.

KOCZOR - 2009-10-08, 11:18

Nie do końca i nie koniecznie Robercie.
Po pierwsze - dlaczego nie opcja "kamper". Jakkolwiek byś tego nie nazwał, chodzi właśnie o ustawienia algorytmu, które będą inne niż dla ciężarówki (przede wszystkim nie będą zawierać ograniczeń ruchu poj. ciężarowych).
Po drugie dwa parametry - to mało. Ja już kilkakrotnie spotkałem się z ograniczeniem poruszania się pojazdów o szerokości powyżej 2,2 m, a nawet 2,0 m. Raz i to w Polsce (ale nie pytajcie dokładnie gdzie, ponieważ nie pamiętam) trafiłem na ograniczenie dla poj. o długości pow. 6,0 m. :ok

roger - 2009-10-08, 11:39

KOCZOR napisał/a:
Raz i to w Polsce (ale nie pytajcie dokładnie gdzie, ponieważ nie pamiętam) trafiłem na ograniczenie dla poj. o długości pow. 6,0 m. :ok



Hmmmm myślę ,że miałeś gdzieś "na drodze" przeprawę promową bo to jedyny powód takiego ograniczenia jaki przychodzi mi do głowy. OK szerokość może być przydatna ale z tego co szukam w "meandrach pamięci" to nie kojarzę w Polsce takich ograniczeń, jeśli są to na palcach można policzyć i prosty ruch .....w ustawieniach Automapy blokujesz taki odcinek na stałe.
Pisząc o algorytmie który w funkcji zadanych parametrów PRAWIDŁOWO wyznaczy trasę myslałem dokładnie o tym o czym piszesz ..... między innymi ograniczenia dla ruchu ciężarowego ... ;)
A dlaczego nie opcja kamper ...? myślę ,że dlatego iż globalnie jesteśmy niszowymi użytkownikami ( wiem jak to brzmi w dzisiejszych czasach ale takie są prawa rynku ) a modyfikacje kosztują po drugie dlatego , że nawet kategoria "kamper" wymaga "osobistych" ustawień a każdy samochód jest inny ......... ;)
Korzystam z Automapy od dobrych 5-6 lat i powiem tak Polska faktycznie bardzo dobrze zrobiona i funkcjonalnie ....... ale logika wytyczania tras długich błędy związane ze zwisami przy punktach przelotowych ustawionych dokładnie na granicy czy jakość map i pokrycie ogólnie mówiąc zagranicy to juz mizerna 3 ..... (potestujcie Irlandia, Bułgaria, Rumunia, Turcja będziecie wiedzieli o czym mówię). Jak mijam granicę przeważnie przechodzę na IGO różnica zdecydowana mimo totalnie nielogicznego interfejsu i mało intuicyjnej obsługi.

KOCZOR - 2009-10-08, 11:52

roger napisał/a:
miałeś gdzieś "na drodze" przeprawę promową

Nie pamiętam miejsca, ale chodziło nie o przeprawę promową, a o poruszanie się w ciasnych uliczkach z zakrętami 90° blisko centrum (de facto i tak tam wjechałem i przejechałem, a nasz kamperek ma 7,20 m) :szeroki_usmiech

KOCZORKA - 2009-10-08, 13:07

roger napisał/a:
A dlaczego nie opcja kamper ...? myślę ,że dlatego iż globalnie jesteśmy niszowymi użytkownikami ( wiem jak to brzmi w dzisiejszych czasach ale takie są prawa rynku )

A ja nie do końca się z tym zgodzę.
Nie nazwałabym nas użytkowników niszowymi.
W Polsce przyszła "moda" na kamperki, sprzedaż jest coraz większa.
Zainteresowanych jest coraz więcej (widać to po naszym forum, a nie wszyscy się zapisują).
roger napisał/a:
a modyfikacje kosztują

Oczywiście, że kosztują, ale kamperowcy podobnie jak tirowcy potrzebują Automapy o wiele bardziej niż zwykły użytkownik blaszaczków.
Ten użytkownik wyjeżdża w trasę o wiele rzadziej niż my.
Podsumowując: rynek kamperowy z każdym dniem, miesiącem jest coraz większy, rozwija się prężnie.
Wystarczy popatrzeć ile kamperów jeździ po Europie.
Myślę, że tak jak namioty, tak również przyczepki zaczną wymierać.
Bo ludzi coraz bardziej pociąga poznawanie świata, gna ich przed siebie, a siedzenie w jednym miejscu robi się mało ciekawe. :bigok

roger - 2009-10-08, 13:48

KOCZORKA napisał/a:
A ja nie do końca się z tym zgodzę.
Nie nazwałabym nas użytkowników niszowymi.
W Polsce przyszła "moda" na kamperki, sprzedaż jest coraz większa.
Zainteresowanych jest coraz więcej (widać to po naszym forum, a nie wszyscy się zapisują).



Łoj Lucynku sentymentalnie to ja się z Tobą zgadzam ........ ale tak jak napisałem MY i nasze kampery to "nie ich target" ....... zastanów się ile w polsce jeździ kamperów ponieważ nie mam pojęcia przytoczę wywód Janusza :

"janusz - 2008-10-03, 23:11
Temat postu: Liczymy kamperyW związku z ostatnimi dyskusjami na forum i w prasie pomyślałem, że można by było policzyć ile jest na naszym forum kamperów. W innym wątku padła liczba 5000 w Polsce. Myślę, że jest to liczba na wyrost. Może kiedyś jakiś urząd statystyczny policzy. Robiąc identyfikatory na zloty doliczyłem się jakieś 120 kamperów które były na zlotach w Pajęcznie, Zieleninie i będą w Osówce. Liczę, że drugie tyle jest na forum takich którzy nie byli na tych zlotach. Razem około 250. Optymistycznie przyjmuję, że drugie tyle nie wie o istnieniu CT To razem 500 kamperów. Pewna ilość osób nie jest zaimteresowana "klubowaniem się". Z takich szacunków liczę, że w Polsce jest około 1000 prywatnych kamperów, drugie tyle czeka na nabywców, w komisach i u dealerów. Są jeszcze kampery w wypożyczalniach ale nie wiadomi ile. "

Myslę że te szacunki są i na dzień dzisiejszy mimo wszystko na wyrost ale OK przyjmijmy ,że tak jest kolejne pytanie to ilu kierowców tych kamperów korzysta z GPS-a, przyjmijmy ze 70% , zostaje 700 sztuk, następne ilu korzysta z AUTOMAPY biorąc pod uwagę mnogość urządzeń dedykowanych do innych aplikacji prywatne upodobania etc myślę ze nie więcej jak 30-40% pozostaje więc około 250 pojazdów z czego połowie brak tej funkcjonalności nie przeszkadza ........ ostało się więc 125 sztuk. Jeśli mówilibyśmy o sprzedazy 125 licencji to handlowcy być może nacisneliby na programistów ale my mówimy o modyfikacjach funkcjonalnych nie skutkujących znaczącym wzrostem sprzedaży .....
Wyliczenie z sufitu ale myślę że nie popełniłem dużego błędu statystycznego i właśnie dlatego nazwałem nas "użytkownikami niszowymi" jesli odniesiemy to do ilości samochodów osobowych rejestrowanych w POLSCE w 2008 roku czyli ponad 113tys samochodów nowych i ponad 300tys samochodów używanych stwierdzenie "niszowi" wyrazi się w liczbach ;)

:kwiatki: pozdrawiam Lucynko ;)

wbobowski - 2009-10-08, 23:32

roger napisał/a:
jakość map i pokrycie ogólnie mówiąc zagranicy to juz mizerna 3 ..... (potestujcie Irlandia, Bułgaria, Rumunia, Turcja będziecie wiedzieli o czym mówię).

Nie do końca masz rację. Bułgaria, Rumunia to faktycznie główniejsze drogi, ale co do Irlandii to nie masz absolutnie racji. Jeździłem po bocznych drogach i AM prowadziła bardzo ładnie. Poza AM nie ukrywa, że mapy Europy u nich to produkt Autoatlasu czy Teleatlasu, nie pamiętam, a nie ich własny.

A występowanie o uwzględnienie kamperów, czy ustawień własnych ma sens, bo gdy w opcję samochód ciężarowy wpisałem wymiary i wagę kampera, to i tak np. w Grecji byłem kierowny na obwodnicę dla TIRów, mimo, że przejazd przez miasto nie miał ograniczeń ani tonażu ani szerokości czy wysokości, więc powiedziałem "Krzysiowi", że się nie zna i pojechałem przez miasteczko, na dodatek dużo krótszą trasą.

roger - 2009-10-09, 09:17

wbobowski napisał/a:
Bułgaria, Rumunia to faktycznie główniejsze drogi, ale co do Irlandii to nie masz absolutnie racji


Spróbuj poruszać się z nią po Belfascie np Włodku .....powodzenia życzę ..... ;) w czerwcu jeździłem po Irlandii z wersją 5.5 i wiem co piszę .... IGO radziło sobie o niebo lepiej.
Mimo algorytmu "trasa szybka" w większości państw europejskich wpakuje Cię w miasta i miasteczka , przeważnie przez ich centra mimo istnienia alternatyw dużo szybszych (nie zawsze obwodnic).
Co do map to praktycznie wszystkie nawigacje korzystają z map firm Navteq i Teleatlas pytanie tylko z których wersji i jak przez siebie modyfikowanych. Używałem i testowałem praktycznie wszystkie nawigacje dostępne na rynku Polskim, Francuskim i Niemieckim zarówno akcesoryjne jak i te montowane fabrycznie. Na swoim urządzeniu mam zainstalowane MIO, IGO, MapaMap, Navigatora i Automapę właśnie.
Bardzo lubię AUTOMAPĘ i uważam że właśnie ze względu na swoje indywidualne funkcjonalności , elastyczność wsparcia technicznego oraz intuicyjność interfejsu jest to najlepszy program nawigacyjny , co nie znaczy że doskonały swoje bolączki ma i o większości z tych , które mnie przeszkadzają starałem się napisać ... ;)

wbobowski - 2009-10-09, 09:28

roger napisał/a:
Spróbuj poruszać się z nią po Belfascie

A bo to nie Irlandia, tylko część GB... i przypadkiem nazywa się IRL Płn. :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:

roger - 2009-10-09, 11:39

wbobowski napisał/a:

A bo to nie Irlandia, tylko część GB... i przypadkiem nazywa się IRL Płn. :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:


...... Ale Irlandia Płn. a nie GB Płn........ ale skoro Irlandia Płn. to nie Irlandia to ja się poddaję ...... NIE MAM pojęcia gdzie byłem ..... co robiłem i kiedy to było .... nie jestem nawet pewny czy byłem samochodem ...... pewnie to była ameryka ....tylko która .......

janusz - 2009-10-12, 14:30

Wracając do tematu Automapy i naszej prośby, otrzymaliśmy odpowiedź z prośba o dalsze konsultacje:

1. Czy sa jakies inne parametry np. nachylenie terenu,
ktore sa istone przy ustalaniu tego typu
tras, ktore Panstwa interesuja ?

2. Jak liczna jest Polsce rzesza kierowcow
zainteresowanych tego tupu specjalnymi typami
tras o jakich traktuje przeslane przez Panstwa pismo ?

Co do pkt.1 ja nie wiem czekam na sugestie od kamperowiczów.
Może zadać takie pytanie też na karawaning.pl czy przyczepowcy mają jakieś sugestie w tym temacie to za jednym razem odpowiedzielibyśmy firmie CEO, Aqurat sp. z o.o.

Co do pkt.2 Co odpowiedzieć? Kiedyś się liczyliśmy. Może szacunkowo w skali kraju około 1000 kamperów w użytkowaniu i drugie tyle oczekuje na swojego właściciela. Nie wiem kompletnie.
Tak jak w piśmie napisaliśmy że dotyczyć to może kilkudziesięciu tysięcy użytkowników samochodów dostawczych. Ilu używa Automapy?
Pewnie gdyby była opcja kamper/duży dostawczy AM byłaby atrakcyjniejsza i trochę ludzi kupiłoby właśnie z tego powodu, że jest taka opcja.
Odpiszę na razie z podziękowaniem o zainteresowanie i poproszę o kilka dni na konsultacje w naszym gronie.

pirat666 - 2009-10-12, 15:26

Wydaje mi się po moich skromnych doświadczeniach na trasach z kamperkiem aby było to programowalne, czyli nie ustalone na sztywno. np.

Wybieramy specjalny i tam wpisujemy np wagę, wysokość, itp nie wiem co tam jeszcze komu potrzeba może długość ?

I teraz program wybierając trasę nie puszcza nas przez np wiadukty poniżej 3m jak wpiszemy 2,9m (+ jakaś tolerancja)

Jako, że nie ma standardu w kamperkach i jak się przekonałem nie ma również standardów przy wiaduktach to taka opcja była by chyba idealna ?
I zapewniała szerokie grono użytkowników :)

KOCZORKA - 2009-10-12, 15:40

janusz napisał/a:
Jak liczna jest Polsce rzesza kierowcow
zainteresowanych tego tupu specjalnymi typam

Podałabym liczbę kamperowców zarejestrowanych na naszym forum + oczywiście dopisek, że po Polsce jeżdżą również inne, nie zarejestrowane jeszcze u nas.(ciężko oszacunkować ile).
Nie rozdrabniałabym się na tych co mają, a tych co będą mieć, bo każdy z nich już za parę dni może mieć. :bigok
Napisałabym również, że Automapa na Polskę czy kraje byłego "układu warszawskiego" jest najlepsza, to nie wykluczone, że wielu Polaków, użytkowników kamperów, mieszkających poza granicami naszego kraju również z niej korzysta. :bigok

KOCZOR - 2009-10-12, 15:46

janusz napisał/a:
Co do pkt.1 ja nie wiem czekam na sugestie od kamperowiczów.
(2) Może zadać takie pytanie też na karawaning.pl czy przyczepowcy mają jakieś sugestie w tym temacie

1. Dla nas chyba istotna jest informacja o ograniczeniach znakami od B-15 do B-18 (wszystkie)
(2) popieram - można załatwić sprawę jednorazowo, choć należałoby rozdzielić te typy pojazdów, bo przyczepa posiada dodatkowe ograniczenia, które nas nie obowiązują. :bigok

roger - 2009-10-12, 17:01

pirat666 napisał/a:
Wybieramy specjalny i tam wpisujemy np wagę, wysokość, itp nie wiem co tam jeszcze komu potrzeba może długość ?

I teraz program wybierając trasę nie puszcza nas przez np wiadukty poniżej 3m jak wpiszemy 2,9m (+ jakaś tolerancja)


Długość może się przydać dyskutowaliśmy wyżej o tym z KOCZOREM .... ;)
O jakiej tolerancji przy wysokości mówisz ? ..... albo masz 3 m albo nie ...... a tolerancje w tym zakresie licząc na to ".....a może jednak przejdzie" to duże prawdopodobieństwo utraty alkowy .....

KOCZORKI to wy w jednym temacie na dwa głosy jedziecie ? ....... Lucynka też prowadzi ....czy tylko nawiguje ;) .... hahaha

Cytat:
1. Dla nas chyba istotna jest informacja o ograniczeniach znakami od B-15 do B-18 (wszystkie)


Ta k to jest chyba najważniejsze ......
Dodanie dostawczych jak sugeruje Janusz to dobry pomysł ..... z elastyczną konfiguracją wysokość , DMC, długość faktycznie uwzględnianą podczas wytyczania trasy .

KOCZOR - 2009-10-12, 17:09

roger napisał/a:
KOCZORKI to wy w jednym temacie na dwa głosy jedziecie ? ....... Lucynka też prowadzi ....czy tylko nawiguje ;) .... hahaha

Kobieta z dostępem do forum i się nie wypowie :diabelski_usmiech
Chyba znasz jakiś inny typ kobiet :haha: :haha: :haha:

KOCZORKA - 2009-10-12, 17:31

roger napisał/a:
KOCZORKI to wy w jednym temacie na dwa głosy jedziecie ? .

A czy ja wyglądam jak Koczor :smokedevil .
Ja swój malutki rozumek mam i swoje zdanie wypowiem. :bigok
Nie zawsze z Koczorem się zgadzam. :szeroki_usmiech
roger napisał/a:
Lucynka też prowadzi ....czy tylko nawiguje ;) .... hahaha

Ja jestem nawigacja (ważniejsza od automapy), a Koczor to mój kamperowy szofer. :haha: :haha:

Bim - 2009-10-12, 18:20

KOCZORKA napisał/a:
Ja jestem nawigacja (ważniejsza od automapy), a Koczor to mój kamperowy szofer.


Aleś Lucynko pojechała po bandzie teraz to na Koczora będą szofer wołali :-P :lol: :lol: :lol:

Skorpion - 2009-10-12, 20:24

Ja tak mysle po cichu aby podac wysokosc kamperka wraz z zainstalowana antena z boxem dachowym , szerokosc uwzgledniajac lusterka wsteczne ,dlugosc z bagarznikiem na rowery.Jezeli chodzi o nachylenie terenu to wydaje mi sie ,ze takie same jak dla samochodow ciezarowych.Reszta taka sama jak w samochodach dostwczych.Ograniczenie predkosci do 100km/h.Moze umieszczenie na mapie stacji paliw obslugujace samochody kempingowe w spust szarej wody serwis toalet i tankowanie wody czystej.Ale chyba tez powinna znalec sie info na temat kempingow dosteponych dal samochodow kempingowych i przyczep kempingowych z pelnym serwisem wodno-toaletowym.Jezeli sie myle poprawcie mnie.
Skorpion - 2009-10-12, 21:22

Jezeli chodzi o urzytkownikow to mozna by podac naszych samochodow okolo 1000 i chyba drugie tyle przyczep i napewno jeszcze samochody i przyczepy z ssasiednich bratnich nacji
@ndrzej - 2009-10-12, 21:30

Ku przestrodze podzielę się z wami pewną przygodą, jaka przytrafiła nam się mniej więcej dwa tygodnie temu podczas podróży kamperem przez Alpy. :oops:
Otóż wyjeżdżając z Livigno (położonego mniej więcej na wys. naszego Kasprowego), postanowiłem pojechać nie tak, jak prowadził mnie GPS - przez bardzo długi, płatny tunel (15 euro za kampera do 3,5 ton), ale przez Bormio i dalej, na skróty, żółtą drogą pokazaną w atlasie do miejscowości Santa Maria w Szwajcarii. Będąc w Bormio kilkakrotnie próbowałem wytyczyć tę trasę GPS-em, ale on, z uporem maniaka, pokazywał mi drogę z powrotem przez Livigno. Uznałem, że musi być coś nie tak z tą drogą i postanowiłem dowiedzieć się o niej czegoś więcej w informacji turystycznej. Miła pani wypytała mnie o parametry samochodu (czy ma mniej niż 10m długości, mniej niż 2,5 m szerokości i mniej niż 3,2m wysokości), a po uzyskaniu potwierdzenia uznała, że możemy tą drogą jechać.
Nie wiem, czy było więcej kiedykolwiek takich szaleńców, ale w tym dniu my byliśmy chyba jedynymi kamperowcami na tej trasie. Jeżdżą tamtędy głównie motocykle i mocne samochody osobowe.
Kilkunastokilometrową drogę pokonywaliśmy chyba w 2 godziny. W każdym razie czas nam się bardzo dłużył. Joasia żegnała się z życiem, łykając środki uspokajające i siedząc na podłodze, a ja modliłem się w duchu, żeby samochód się nie rozkraczył.
Droga jest wąska, praktycznie na jeden pojazd (mijanki tylko na serpentynach), kilkunastokilometrowy podjazd na ponad 2,5 tys. m, z nachyleniem do 15%. Żeby podjechać, trzeba było pokonać na "jedynce" lub "dwójce" 38 tzw. agrafek oraz zakręcanych, wąskich tuneli na 1 samochód. Cały czas jechało się półką skalną - raz z przepaścią od strony kierowcy, a raz pasażera. :shock:
Po szczęśliwym pokonaniu trasy nie odzywaliśmy się do siebie przez kilka godzin, wściekli na siebie za taką niefrasobliwość. :gwm
Tak więc GPS okazał się tym razem dobrym doradcą, choć wiem, że czasem może zaprowadzić na manowce. ;)

roger - 2009-10-13, 09:48

@ndrzej napisał/a:
Tak więc GPS okazał się tym razem dobrym doradcą, choć wiem, że czasem może zaprowadzić na manowce. ;)


O tym trzeba zawsze pamiętać ............

PS

HAHAHA widzisz Lucynko jak to jest z tym nawigowaniem ....ty uważaj bo i KOCZORA nam na manowce sprowadzisz ..... ;)

Skorpion - 2009-10-18, 11:10

Czy jakies postepy wrozmowach jezeli chodzi o zmiany a automapie sa jakies perspektywy??
janusz - 2009-10-18, 11:52

Czekamy na konkrety od CamperTeamowiczow i od karawaningu.pl
KOCZOR - 2009-10-18, 17:01

Pobrałem i zainstalowałem najnowszą wersję 5.5.3 (711) Europe 0906 i tu uwaga:
albo zlikwidowano, albo ukryto przede mną :diabelski_usmiech opcję "prowadź do punktu GPS". Należałoby zwrócić twórcom AM uwagę, że dla nas jest to istotny sposób przekazywania sobie nawzajem namiarów miejsc godnych uwagi.

JaWa - 2009-10-18, 18:33

KOCZOR napisał/a:
albo zlikwidowano, albo ukryto przede mną

Nic nie ukryto. Na fotce, opcja wskazana strzałką nie może być aktywna.

MAZUREK - 2009-10-18, 18:39

KOCZOR napisał/a:
opcję "prowadź do punktu GPS".

ja mam wersję 5.0.5(553)Europe 0803 i też miałem problem ze znalezieniem tej opcji. W końcu znalazłem: należy ustawić opcję menu "rozbudowaną" i wówczas po wciśnięciu ikonki "prowadź do" pojawi się strzałka do drugiej strony - tam jest opcja "punkt GPS"

KOCZOR - 2009-10-18, 18:55

JaWa napisał/a:
Nic nie ukryto. Na fotce, opcja wskazana strzałką nie może być aktywna.

Zgadza się.
Zmyliło mnie to, że nigdy nie włączałem opcji "menu proste", a po Waszych postach sprawdziłem i... była włączona. :oops:
Nie wiem czy przypadkiem, czy po instalacji 5.5.3 została automatycznie włączona, ale faktem jest, że była.
Dziękuję za pomoc i stawiam :kufel

roger - 2009-10-19, 14:28

KOCZOR napisał/a:
Nie wiem czy przypadkiem, czy po instalacji 5.5.3 została automatycznie włączona,


Tak instalacja włącza automatycznie menu proste ..... ;)

Kżyho - 2012-07-02, 13:10

Wątek bardzo stary, ale z ciekawości odświeżę temat. Czy w ciągu tych paru lat był jakiś postęp w kwestiach rozmów z AM? Czy w ogóle coś odpowiedzieli? Jak się sprawa zakończyła, bo że profilu dla kamperów nie ma, to wiem, bo używam w miarę najnowszej wersji ;)
salut - 2012-07-02, 17:15

Kżyho napisał/a:
bo że profilu dla kamperów nie ma, to wiem, bo używam w miarę najnowszej wersji ;)

Witam
A poco ci profil dla kamperów. W nawigacji kamper to "mała ciezarówka":):). W automapie możesz wybrać, że jedziesz samochodem ciężarowym a w profilach podać masę i wymiary pojazdy.
Szerokości i wysokości
:spoko :spoko

Argo - 2012-07-02, 19:38

Na zadane pytanie > Jak w temacie, czy w zbiorze POI są miejsca postoju dla kamperów,
samochodów z przyczepami kempingowymi. Jak nie to czy AutoMapa myśli o dodaniu.(np Stellplatz) Pozdrawiam <
Otrzymałem odpowiedź
>Na chwile obecna w AutoMapie nie ma dostępnej kategorii Stellplatz, są różne kategorie parkingów bez rozróżnienia dla przyczep kempingowych.
Jako użytkownik AutoMapy może Pan dodać nowe punkty w serwisie http://www.miplo.pl/, po dodaniu minimum 10 punktów będziemy mogli stworzyć odpowiednia kategorie.<
O co chodzi z tymi punktami, Jak dodam 10 miejsc to Oni stworzą przy najbliższej aktualizacji kategorię Kampery.

JaWa - 2012-07-02, 19:57

AiR napisał/a:
Na chwile obecna w AutoMapie nie ma dostępnej kategorii Stellplatz,

jest kategoria Camperpark, bardziej po polsku, niż Stellplatz, są pola namiotowe i campingi, jest agroturystyka i masa innych POI dotycząca noclegów. Chyba, że chodzi np. o kempingi dla przyczep do 3,5 i tych powyżej 3,5 m długości, takich kategorii nie ma i oby nie było. ;)

Argo - 2012-07-02, 20:40

Stellplatz jest dany jako przykład i to w nawiasie. Kolega z germani, przyjechł do mnie kamperem i miał nawigację z mapą która miała wszystkie kempingi, postoje i serwisy dla kamperów w prawie całej Europie. Nawigacja była wgrana do urządzenia którą zakupił razem z kamperem. Jak by były w Automapie to by nie był potrzebny temat z zapytaniem place postojowe. Proponuję zjednoczyć siły i zmusić producenta do umieszczenia w polskiej wersji, kategorii sam kempingowych w której np. umieszczone POI zawierały by serwisy przy stacjach benzynowych, place postojowe płatne i bezpłatne itp w EU. To użytkownicy tworzą zbiory POI map i od nich zależy jaką ta mapa ma wartość informatyczną. Zasypmy ich danymi i nie toczmy wojenki Polsko-polskiej.
JaWa - 2012-07-03, 10:31

AiR napisał/a:
Zasypmy ich danymi i nie toczmy wojenki Polsko-polskiej.

Wejdź na stronę miplo.pl i możesz ściągać i dodawać POI ile dusza zapragnie. Oczywiście dla legalnych użytkowników. :spoko

Argo - 2012-07-03, 10:53

A dlaczego mam ściągać, ja chcę gotowego produktu, a gotowy produkt tylko można uzyskać przy współudziale użytkowników, ale po twojej wypowiedzi wynika, że nie ma przyzwolenia pewnej grupy np na przyczepy i itp. Prędzej czy później jakaś korporacja wejdzie na polski rynek z mapą dla kamperów i dopiero zacznie się larum, że niemiecka ,ruska itp. Ja chcę profilu profesjonalnego, a taki mi produkt mogę kupić tylko poza granicami kraju.
salut - 2012-07-03, 12:59

Witam
A co chciałbyś mieć czego według Ciebie nie ma w Automapie. Według mnie jest tam wszystko co jest potrzebne /camperparki, stacje benzynowe, campingi, pola namiotowe, ....., rodzaje samochodów /możesz podać masę i wymiary samochodu jakim jedziesz/. Jedynym minusem jest ilość tych miejsc, ale to już nie jest wina Automapy. I do tego właśnie służy Miplo
Nie widziałem dotychczas nawigacji dedykowanej bezpośrednio dla konkretnych użytkowników typu: dedykowane dla sam. kempingowych lub np dla sam. ciężarowych, ....
Pozdrawiam
:spoko :spoko

AGAiPIOTR - 2012-07-14, 15:10

my tu gadu gadu, a w Beckerze już mają:

http://www.beckerpolska.p...-43-transit-a43

jeden z profili do ustawienia to kamper :ok

ja używam Automapy na urządzeniu Beckera :-P

papamila - 2012-07-14, 18:29

IGO Primo też ma
wymiary i masy
asystent pasa ruchu
drogowskazy kierunkowe :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group