Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - VW T3 - odbudowa...

Marcin_75 - 2010-05-11, 22:17
Temat postu: VW T3 - odbudowa...
Witam!

Stałem się szczęśliwym posiadaczem VW t3 z 1980 roku. Kiedyś był to camping, teraz niestety mało co zostało z wyposażenia :/ Nie mam do niego żadnej dokumentacji, nie wiem jaka firma wykonała zabudowę. Samochód wygląda tak:



Uprzedzam, że będę miał do osób eksploatujących takie samochody parę pytań :) Zacznę od drugiego akumulatora:

Pod siedzeniem jest miejsce na 2. akumulator. Przy nim jest gniazdo wtykowe. Ze skrzynki wychodzi jeden przewód - i idzie do komory silnika. Urywa się przy skrzynce bezpieczników po prawej stronie:

W rejon tej skrzynki dochodzi też przewód zasilania ogrzewania postojowego. I to niestety wszystko :( Nie ma żadnego układu załaczającego ładowanie drugiego akumulatora.
Jakiego typu układ był stosowany w tych samochodach?
Gdzie był zlokalizowany?

Drugie pytanie - ogrzewanie. W busie jest zamontowane ogrzewnie Eberspacher z takim sterownikiem:

Wiem, pokrętło regulacji jest urwane..... Dorobi się :)
Kable od ogrzewania były ucięte. Podłaczyłem na krótko - na sterowniku zapala się zielona dioda (w obu położeniach przełacznika), klika przekaźnik - i nic więcej. Nie trzymałem go długo właczonego - kilkanaście sekund...
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak zabrać się za przegląd ogrzewania?

SlawekEwa - 2010-05-11, 22:20

Ogrzewanie to benzynka czy diesel?
Marcin_75 - 2010-05-11, 22:37

Wygląda mi na to, że diesel - chociaż go dokładnie jeszcze nie oglądałem od spodu. Ale auto to diesel a innego zbiornika nie widzę...
charlie - 2010-05-13, 12:14

Manuale znajdziesz tutaj:
http://www.activeboard.co...?aBID=44397&p=1
podobnie jak inne odpowiedzi dotyczące T3

Marcin_75 - 2010-05-15, 09:42

Dzięki! Miałem więcej czasu, żeby porobić coś przy samochodzie i już wiem, że ogrzewanie to D2L - niestety, nie startuje po podpięciu zasilania na krótko... Ale czemu się dziwić - kilka lat stało nieużywane.

Elektryka od drugiego akumulatora jest wypruta, więc obawiam się, że będę musiał sam zmajstrować jakiś separator do ładowania drugiego akumulatora...

SlawekEwa - 2010-05-15, 16:16

Marcin_75 napisał/a:
ogrzewanie to D2L - niestety, nie startuje

Sprawdż świecę żarową, pompkę paliwa , napięcia na świecy i pompie

Mr.Mclaren - 2010-05-17, 11:40
Temat postu: Re: VW T3 - odbudowa...
Marcin_75 napisał/a:
Witam!

Pod siedzeniem jest miejsce na 2. akumulator. Przy nim jest gniazdo wtykowe. Ze skrzynki wychodzi jeden przewód - i idzie do komory silnika. Urywa się przy skrzynce bezpieczników po prawej stronie:
Obrazek


witaj,

gratuluję trafności dokonanego zakupu :)

Skrzynka którą opisujesz nie jest raczej oryginalna, nigdy się z tak do tej pory nie spotkałem.
Mam jakąś dokumentacje do wspomnianego ebera, dobrze byłoby jeszcze gdybyś określił rocznik gdyż były chyba różnice.


Pozdrawiam

Marcin_75 - 2010-05-18, 22:53

Rocznik samochodu to 1980.

Znalazłem instrukcję użytkowania i montażu do tego ogrzewania.

Główne pytanie, jakie teraz mam to czy da się sprawdzić/przeserwisować ogrzewanie mając zdemontowany tylko głowny element - ten spod podwozia. Termostat jest dość fajnie zabudowany i musiałbym spruć połowę samochodu, żeby wyjąć całe sterowanie i położyć je na stole razem z ogrzewaczem...

Pozdrawiam!
Marcin

SlawekEwa - 2010-05-19, 07:04

Da się sprawdzić po wymontowaniu z pod auta Ja tak swoje sprawdzałem BL2
Srebrzanka - 2010-06-03, 23:39

Trzymam kciuki za efekty naprawy. Pozdro
Srebrzanka - 2010-06-19, 22:46

Wiele info uzyskasz od klubowiczów T3, to więcej niż kopalnia wiedzy
www.vwt3.eu
Pozdro

Marcin_75 - 2010-08-20, 20:13

No to można powiedzieć, że pierwszy etap odbudowy mam już za sobą.
Pierwszy etap - czyli doprowadzenie samochodu do stanu używalności i pierwszą wycieczkę :mrgreen:

Tak wyglądał, jak zjechał z lawety: Był po wielomiesięcznym postoju, brudny, zaśmiecony, ale ponoć sprawny ;)






Silnik faktycznie ładnie odpalił, pozostało więc wymienić wysprzęglik, żeby samochód w ogóle pojechał - była to jedyna całkowicie niesprawna rzecz.

Potem wielkie sprzątanie i naprawa elektryki. Wszystkie przełączniki poczyszczone, zbędne kable wywalone....




Udało mi się odtworzyć instalalację elektryczną do drugiego akumulatora - separator zrobiłem na przekaźniku, według oryginalnego schematu. Dodatkowo - w przypadku części odbiorników (radio, gniazdo zapalniczki) - mam możliwość wyboru czy ciągną prąd z akumulatora głównego czy dodatkowego.



Z zewnątrz - w tym roku tylko delikatne odświeżenie i malowanie do linii przetłoczenia. Na porządną blacharkę musi trochę zaczekać... :(









No i wielkie pranie i mycie w środku...

Oczywiście wszystkie wykładziny, które dało się wymienić - wymienione...




Czasu starczyło mi tylko na zrobienie zabudowy górnej części:

Szafki muszą zaczekać do przyszłego roku....

W międzyczasie samochód przeszedł kompletny przegląd techniczny w zaprzyjaźnionym warsztacie. W zawieszeniu trzeba było wymienić praktycznie tylko górne sworznie wahaczy, w układzie kierowniczym jedną końcówkę drążka, więcej roboty było przy hamulcach. Do tego łożyska kół przednich, oczywiście wymiana rorządu, oleju i wszystkich filtrów...

Osiągnięty efekt jest dla mnie satysfakconujący. Właśnie wróciliśmy z tygodniowego wypadu na Litwę - zrobilismy około 1500 km, bez awarii (nie licząc kłopotów z zapychającym się filtrem paliwa - w sumie do przewidzenia po tak długim postoju - powinienem był wypłukać zbiornik...) Samochód jest funkcjonalny, w dwie osoby mieszka się w nim wygodnie, nie ma problemu, żeby zmieścić się z rzeczami. Z silnikiem 1,6D prędkość przelotowa na trasie to 80-90 km/h, przy spalaniu rzędu 7-8 litrów.

Samochód ma bardzo prostą budowę, praktycznie wszystko przy nim można zrobić samemu, części też są tanie. No i budzi dużą sympatię na drodze :bukiet:





Więcej zdjęć

desperos - 2010-08-20, 20:39

I czegoś takiego właśnie szukam :bigok
pozdrawiam :spoko

Srebrzanka - 2010-08-20, 23:33

Wygląda cudnie w barwach narodowych.
zbychu91 - 2010-08-21, 17:03

Zaczynałem od bardzo podobnego,i gdyby było w nim miejsce na łazienkę nie zamieniłbym na nic innego!
ARCADARKA - 2010-08-21, 17:50

na fotkach super wygląda :-P
gratulacje :bigok

maszakow - 2010-08-23, 01:41

T3 podoba się też mej lubej. Nawet jeśli jest to tylko MultiVan. :) Ciekawe czy jak zrobi prawko i dojrzeje do takiego autka czy da się jeszcze taki kupić :-P . chyba tylko i wyłącznie do odrestaurowania.
Majki - 2010-08-23, 08:14

Z mojej strony wielki szacun. Widać kawał wielkiej roboty i serce w nią włożone
arrtur - 2010-08-23, 17:43

Witam

Gratuluje sukcesu.
Kolor jedyny sluszny :) tez mam taki tyle ze troche go wiecej.

Zas sam samochod - mimo, ze bylo juz w tzw miedzyczasie pare innych,wiekszych itd to ciagle jest.

Zreszta w tej chwili siedzimy w nim nad morzem.

Powodzenia

MER-lin - 2010-08-25, 16:08

Jestem pod wrażniem. Naprawdę wielki szacun. Życze wielu dalekich i niezapomnianych podróży :spoko
StasioiJola - 2010-08-25, 16:23

Bardzo fajny kamperek - ma swój klimat jak kazdy Vw T3. A z czyszczeniem zbiornika to masz rację! Jak samochód nie jeżdzony przez pare latek to obowiązkowo dokładne czyszczenie zbiornika i całkowicie zalanie nowym paliwem. Przeżyłem swoje jak prowadziłem Mercedesa MB 207 który stał w Belgii 6 lat, w końcu jechał- jak założyłem bankę z paliwem w kabinie i zasilanie pompy bezpośrednio z bańki!!! :bigok :spoko
Marcin_75 - 2010-08-26, 19:03

Dokładnie to samo pomyślałem - że w razie czego zrobię mu drugi zbiornik paliwa z jakiejś bańki i najwyżej będę dotankowywał co 70 km :) Ale tak źle nie było.
Maxior - 2018-02-09, 23:35

witam czy można prosić troszkę więcej zdjęć środka z tą kanapą ?
Maxior - 2018-02-09, 23:37

Witam
Można prosić więcej fotek z tą kanapą


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group