Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - problem ze skrzynią biegów

IAAN - 2010-11-25, 20:27
Temat postu: problem ze skrzynią biegów
dziś chciałem przestawic kampera w inne miejsce ale po odpaleniu okazało się że nie można włączy zadnego biegu sprzęgło wchodzi nic nie zgrzyta a dzwignią nie można przełączyc na żaden bieg co mogło się stac
czy to wina temperatury otoczenia czy coś złego ostatnio byłem w szczecinie i zpowrotem nic po drodze nie działo sie co mogło by mnie zaniepokoic cofnąłem na podwórko zgasilem pozostawiony na luzie a dziś nie mogę się ruszyc
dzwignia zmiany biegów chodzi góra dół ale nie na boki

maniek68 - 2010-11-25, 21:01

Taki to urok peugeota.
Moja rada to włącz bieg i dopiero odpalaj żeby ruszył z miejsca
(JEDEN SKOK)powinno być ok
Ja też tak miałem i pomogło.

Powodzenia :bigok

IAAN - 2010-11-25, 21:11

idę zobaczyc
kimtop - 2010-11-25, 21:18

Skleiło się sprzęgło.
Powinno pomóc tak jak pisał Maniek odpalenie na biegu.

IAAN - 2010-11-25, 21:47

byłem zobaczc
zaima idzie :szeroki_usmiech
na luzie mogę załączyc bieg i odpalic nawet na wstecznym niestety auto po odpaleniu jedzie i nie pomaga wcisnięcie sprzęgła
co zrobic aby tak nie było wyjechac na drogę i troche pojeżdzic czy zostawic na luzie aby się nagrzało może wtedy pusci

maga - 2010-11-25, 22:47

Irek napisał/a:

co zrobic aby tak nie było wyjechac na drogę i troche pojeżdzic czy zostawic na luzie aby się nagrzało może wtedy pusci


Próbuj,może puści,ale może się to powtarzać :?:
Prawdopodobnie jest wyciek oleju w okolicach sprzęgła i dlatego się skleiło.
W normalnych warunkach (suchych),sprzęgło pracuje poprawnie.
Zajrzyj pod spód,czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni ze silnikiem.
Jeżeli tak jest to czeka cię naprawa sprzęgła i uszczelnienie wycieku oleju :roll:

jacek stec - 2010-11-26, 01:35

Wyjedż na ulicę odpal na biegu i jedż z wciśniętym pedałem sprzęgła dodając i ujmując gazu im brutalniej tym lepiej na pewno się rozklei,a wtedy pojeżdzij normalnie i wszystko będzie ok
gino - 2010-11-26, 07:14

wyjmij kolo zapasowe..
od gory w skrzyni masz taki maly otworek/wez latarke/, widac i koronke kola zamachowego i tarcze sprzegla i docisk...
otworek jest maly, ale wystarczajacy aby wlozyc tam duzy mocny plaski srubokret i mocny noż..srubokretem zapierajac sie o scianki otworu i koronke/zęby/ bedziesz obracal kolem zamachowym..
a noz wciskaj miedzy kolo zamachowe a tarcze sprzegla...nie zrobisz tego na calej srednicy tarczy, ze wzgledu na miejsca mocowania doscisku, ale wystarczy ze odkleisz tarcze w ''okienkach'' docisku...

roboty na 10-15min..
a szarpanie , odpalanie na zblokowanej tarczy, to nie jest dobry pomysl...szkoda poduszek silnika/skrzyni i półosi..

ps. mozna tez to zrobic od spodu..zdejmujac blache oslaniajacą kolo zamachowe..
ale...to trzeba sie klasc..ja, to robie od gory /moze ciut dluzej, ale wygodniej.. :szeroki_usmiech

Kuba L. - 2010-11-26, 13:30

A ja uważam, że od razu należy wymienić sprzęgło. Miałem taki sam objaw i skończyło się od razu wymianą, i nie żałuję bo jak bym do Grecji pojechał z tym sprzęgłem to... nawet wolę nie myśleć. Koszt jest naprawdę niewielki za komplet VALEO zapłaciłem chyba w INTER-CARS 280pln! i sprawuje się super. Z tego co pamiętam u mnie nie było żadnego wycieku a i tak się sklejało, wg mnie to tarcza była już cienkawa i przyłapywało od wilgoci.
gino - 2010-11-26, 14:03

Kuba L. napisał/a:
A ja uważam, że od razu należy wymienić sprzęgło

ale co to ma do rzeczy...sprzeglo wymienia sie, gdy jest zuzyte..a nie z powodu ze sie skleilo.. :spoko

skleic moze sie i nowa tarcza...jesli autko dlugo stoi, i ma dostep do wilgoci/jesien...deszczowe dni/

a jesli ktos z tego powodu wymienial Ci sprzeglo...mimo ze sie nie slizgalo, po prostu naciagnął Cie na koszty :-/

maniek68 - 2010-11-26, 14:29

Cytat:
A ja uważam, że od razu należy wymienić sprzęgło


Dlaczego od razu wymiana?????? Ja odblokowałem tak jaj opisałem
i do tej pory jest dobrze,a stoi nie jeżdzony od wrzesnia
Pewnie że jak się to będzie powtarzać to będzie naprawa
bądz wymiana,

pirat666 - 2010-11-26, 14:53

Tak przy okazji spytam lepiej zostawić na biegu czy na luzie aby takiego efektu nie było ?
Czy to nie ma znaczenia ? :spoko

Kuba L. - 2010-11-26, 14:55

Spokojnie GINO nie wieżę, że odradzasz koledze z forum wymianę ewidentnie zużytego już sprzęgła??? Ile razy kolega ma tak "rozklejać to sprzęgło??? Ja widziałem swoje sprzęgło po wyjęciu i uważam, że nie należy jeździć na końcówce. Kolega wyraźnie napisał, że dopiero co wrócił z trasy ze Szczecina i się skleiło. U mnie było identycznie, postał 1-2 dni i się sklejało. Wczoraj przejechałem się do pracy po prawie dwumiesięcznym postoju i nic mi się takiego już nie zdaża, a zaznaczam, że mój kamper stoi pod chmurką. Wg mnie kamper powinien być szczególnie uważniej przeglądany podczas przeglądu, żeby na wakacjach nie wychodziły takie przykre niespodzianki. Nie ma co oszczędzać bo to się później zemści podwójnie. Pozdrawiam. :spoko

P.S. Pomimo dużych kosztów jakie poniosłem przy pierwszym przeglądzie przygotowującym mojego kampera do zagranicznych wojaży, nie sprawdziłem jednej drobnostki którą okazała się manżeta gumowa przegubu i właśnie ona mi strzeliła w Grecji i zarzygała smarem całą wnękę koła i hamulce. I coś Ci powiem GINO, po powrocie od razu wymieniłem dwie, bo jak się okazało druga była juz sparciała. Pamiętajcie, nasze kamperki mają już swoje lata (mówię o właścicielach od 94r w dół) i czas robi swoje nawet jak dany element nie jest jeszcze zużyty! Jeszcze raz pozdrawiam :spoko

martini44 - 2010-11-26, 16:14

Kuba L., popieram.... :bigok
IAAN - 2010-11-26, 18:35

z trasy wrócilem jakoś pod koniec pażdziernika auto stało ok 3 tygodnie nie odpalane
a trasa tam i z powrotem była praktycznie w ciagłym deszczu i tu chyba tkwi przyczyna u mnie na ulicy to też raczej więcej kałuż niż twardego gruntu
odkleiłem z góry tak jak radził GINO z dołu raczej się nie da nie widac tarczy a tylko koło sprzęgła wystarcyło w dwóch miejscach zobaczymy co będzie dalej jak troche postoi
wielkie dzięki za rady a ja myślałem że poszla skrzynia

gino - 2010-11-26, 18:36

Kuba L. napisał/a:
Spokojnie GINO nie wieżę, że odradzasz koledze z forum wymianę ewidentnie zużytego już sprzęgła???


he...przeczytaj jeszcze raz co napisalem...
Cytat:
sprzeglo wymienia sie, gdy jest zuzyte..a nie z powodu ze sie skleilo..


jesli zuzyte..wymienic..ale, nie z powodu ze...skleilo sie...
moje juz 3razy kleiło...a ma dopiero 13tys przebiegu..
poza tym...wiem,ze nie tak dawno Irek rowniez wyciągał silnik i skrzynie...i nie wierze, ze zostawil zuzyte sprzeglo...majac wszytsko na wierzchu... :-P
a od roboty ile mogl nakrecic tysiecy km.... :spoko

IAAN - 2010-11-26, 18:43

kuba napisał
P.S. Pomimo dużych kosztów jakie poniosłem przy pierwszym przeglądzie przygotowującym mojego kampera do zagranicznych wojaży, nie sprawdziłem jednej drobnostki którą okazała się manżeta gumowa przegubu i właśnie ona mi strzeliła w Grecji i zarzygała smarem całą wnękę koła i hamulce. I coś Ci powiem GINO, po powrocie od razu wymieniłem dwie, bo jak się okazało druga była juz sparciała. Pamiętajcie, nasze kamperki mają już swoje lata (mówię o właścicielach od 94r w dół) i czas robi swoje nawet jak dany element nie jest jeszcze zużyty! Jeszcze raz pozdrawiam


ja wymieniłem osłony przegubów ale żle zacisnołem szele metalowe pojechałem do chorwacji i tam okazało się że guma przegubu spadla robiłem 2 podchody do miasta po szele i pomimo posiadania książki serwisowej z wymiarem szeli muszę stwierdzic że książka podaje inny wymiar niż faktycznie tam jest nie wiem czy mam inną skrzynie czy co książka podaje 765m a u mnie jest więcej czy to błąd w książce czy w skrzyni

WINNICZKI - 2010-11-26, 18:48

Oczywiście można wymieniać"na zapas" połowe kampera,ale i tak czasami "wybuchnie" to czego się nie spodziewaliśmy. Moim zdaniem GINO ma dużo racji radząc wstrzemięźliwość w wymianie. Sprzęgło jest do wymiany jak zaczyna dawać znaki w postaci ślizgania. Wtedy jak najbardziej należy to niezwłocznie zrobić. Skleja sie od wycieku oleju,jak tarcza jest dobra ,a łożysko ciche proponował bym uszczelnić wyciek ,a nie przeprowadzać remontu kapitalnego.Czasami założony zamiennik rozleci sie szybciej niż jego stary oryginalny poprzednik. :spoko
Bogusław i Ewa - 2010-11-26, 19:01

Sprzęgło jest dużą niewiadomą,bo go nie widać.Zobaczenie dużo kosztuje.Odpalam i słyszę głośne łożysko sprzęgła.Pierwsza myśl-wymiana.Druga-długi postój.Po kilku km. cisza.Wniosek-trzeba używać!
kimtop - 2010-11-26, 19:17

Irek napisał/a:
ja wymieniłem osłony przegubów ale żle zacisnołem szele metalowe pojechałem do chorwacji i tam okazało się że guma przegubu spadla


Mogłeś użyć trytytek.Ja zawsze mam przy sobie kilka rozmiarów.

Bogusław i Ewa napisał/a:
.Odpalam i słyszę głośne łożysko sprzęgła.Pierwsza myśl-wymiana.Druga-długi postój.Po kilku km. cisza.


To pierwsze oznaki zużytego łożyska oporowego.Radzę wymienić przed sezonem bo rozleci się oczywiście w najgorszym momencie.

Tadeusz - 2010-11-26, 19:19

Oczywiście, Koledzy, macie rację gdy mówicie o wstrzemięźliwości w wymienianiu podzespołów.
W przypadku sprzęgła sprawa jest dosyć prosta. Sklejanie spowodowane jest tylko dwiema przyczynami - wyciekiem oleju i zlodzeniem mokrych tarcz. To drugie występuje znacznie częściej, stąd zdarzenia takie mają miejsce późną jesienią i zimą przy zmiennej aurze.
Solidne podgrzanie najczęściej pomaga. Albo samo puści, albo będzie łatwiej rozkleić metodą Gina.
Powyższe skonsultowałem ze starym praktykiem od ciężarówek, który przy okazji kazał pozdrowić Gina. Wprawdzie go nie zna, ale szanuje za fachowe rady. :spoko

sławek w. - 2010-11-26, 19:44

Podepnę się pod temat skrzyni. Czasami pomiędzy 2 i 3 oraz 3 i 4 biegiem podczas przyśpieszania zaczyna samochód lekko "kangurzyć", potem już normalnie jedzie. Sprawdzałem poduszki silnika są ok., czy nie jest to przypadkiem sprzęgło? tzn. początek jego :ok końca?
Kuba L. - 2011-01-01, 23:33

Irek i jak sobie poradziłeś ze sprzęgłem? jest OK?, odkleiło się czy musiałeś coś więcej zrobić w tym temacie? Po prostu jestem ciekawy czy miałeś stare czy nowe sprzęgło założone?
lepciak - 2011-01-02, 08:31

Kuba L.
Cytat:
Irek i jak sobie poradziłeś ze sprzęgłem? jest OK?, odkleiło się czy musiałeś coś więcej zrobić w tym temacie? Po prostu jestem ciekawy czy miałeś stare czy nowe sprzęgło założone?

Przecież Irek skończył temat sprzęgła więcej jak miesiąc temu. Przeczytaj uważnie wszystkie posty Irka i zaspokoisz swoją ciekawość.

Kuba L. - 2011-01-02, 09:21

Przeczytałem cały temat i niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie, jeżeli jesteś na tyle uprzejmy to proszę wskaż mi ten post - z góry wielkie dzięki. :bigok
IAAN - 2011-01-02, 09:21

jestem bo obserwuję temat
wczoraj odpaliłem kampera i wszystko było ok biegi wchodzą bez problemu dzis chyba zrobię małą trasę podejrzewam że przyczyną sklejenia była woda jechałem kilka godzin w deszczu a potem odstawiłem i trochę przymrozilo do wakcji trochę czasu zostało będę obserwował zachowanie w razie czego mam doświadczenie i cały silnik ze skrzynią wyciągam z auta w 2 godziny samej skrzyni nie polecam przy braku kanału cięzko ją włożyc zpowrotem do auta a tak wszystko masz na wierzchu i spokojnie można obrobi cały silnik
przy odkręcaniu tarczy należy też zwróci uwagę na to jak tarcza leży na kole z jednej strony tulejka z wieloklinem jest wyższa a ja sugerowałem się ksiązką przy montarzu a w książce bylo błędnie podane
cały temat z moim silnikiem jest tu
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0

gdzieś czytałem że cena sprzęgła do j5 to 280 zł jednak u mnie w sklepie wołają 460 zł
nie wiem można by się pokusic o regeneracje nowe tarcze obijają i ponc zmieniaja słoneczko przy obudowie sprzęcła

kimtop - 2011-01-02, 09:41

W sprawie części odezwij się do kolegów StasiaiJoli lub do eMKi.
korn39 - 2012-01-02, 19:15

dziś po 2 miesiącach stania moje jeżdzidełko odpaliło jak ta lala za pierwszym razem i wybrałem się na małą wycieczke ale nie zdążyłem wyjechać z miasta i na światłach nie mogłem wbić żadnego biegu po15 min walki z lewarkiem wskoczyła 5 udało mi się zjechać z drogi ale nim się zatrzymałem znowu były biegi by po paru minutach jazdy zablokować się n 5 biegu,udało mi się wrócić do domu na zblokowanej 5 tce ale nie mogę zrzucić biegu może macię jakąś podpowiedż co to może być i jak temu zaradzić
Aimeiz - 2012-03-11, 15:33

W moim Peugeocie też miałem problem z blokowaniem się 5-ki. Musiałem pilnować, aby zredukować na niższy bieg przy prędkości przynajmniej 60 km/h. Jak zwolniłem niżej to się często blokowała. Przy okazji innych czynności, zlano olej ze skrzyni, miał sporo zanieczyszczeń i było go za trochę za mało. Jak trochę pojeździłem, to już się całkiem odblokowało. Problem wrócił na chwilkę przy pierwszej przejażdżce po zimie, bo samochód stał a tylko odpalałem silnik, ale po kilku kilometrach wszystko wróciło do normy (tzn. już się nie blokuje).

W warsztacie mówili mi że podzespoły 5-go biegu są w miejscu najbardziej narażonym na brak smarowania, gdy jest mniej oleju w skrzyni i zwykle kłopoty zaczynają się od 5-go biegu.

makdrajwer - 2012-03-11, 15:36

5 bieg jest poza obudową skrzyni w tzw. "dupce" i faktycznie smarowanie tam jest najbardziej kłopotliwe. Plus jest taki ze jak sie coś stanie z 5 to można zdjąć samą pokrywe tylną ( dupke ) i wymienić łożysko 5 bez wyjmowania i rozbierania skrzyni.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group