|
|
fiat ducato 1.9d burstner 1993 na co zwrocic uwage? warto? |
Autor |
Wiadomość |
Marinero
początkujący forumowicz
Dołączył: 27 Paź 2009
|
Wysłany: 2009-10-27, 10:02 fiat ducato 1.9d burstner 1993 na co zwrocic uwage? warto?
|
|
|
Witam! Jestem nowy na forum, chciałbym zacząć swoją przygodę z kamperami Od jakiegoś czasu zbieram informacje i staram się dowiadywać się jak najwięcej, ale moja wiedza jest nadal malutka także proszę Was o kilka rad! Mam przeznaczone na autko 20-30 tys zł, oglądałem już kilka kamperów ale jakoś żaden nie przypadł mi do gustu:/ Teraz trafił mi się fiat ducato 1.9d burstner 1993 za 25000zl, autko ma przejechane ok 200tys km. Czy ktoś może powiedzieć mi coś więcej o tym autku? Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Czy ten silnik wystarczy? Jak posprawdzać najważniejsze rzeczy? Czy warto pojechać do mechanika aby obejrzał silnik? Z góry dziękuje i POZDRAWIAM!!! |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2009-10-27, 10:28
|
|
|
witaj Marinero
Marinero napisał/a: | Czy warto pojechać do mechanika aby obejrzał silnik |
jeśli jest taka możliwość to zawsze warto- fachowiec, w dodatku osoba postronna
kompetentnie oceni stan, ew wymagania finansowe w tej materii
Ja jednak polecałbym się na skupieniu uwagi nie natym że:
Cytat: | autko ma przejechane ok 200tys |
a na stanie zabudowy kempingowej i urządzeń technicznych tejże zabudowy
bo prawdziwe koszty tam są ukryte
Proś kolegów, może komu po drodze |
|
|
|
|
pirat666
weteran
Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2009-10-27, 10:46
|
|
|
papamila napisał/a: | a na stanie zabudowy kempingowej i urządzeń technicznych tejże zabudowy
bo prawdziwe koszty tam są ukryte |
Zdecydowanie ważniejsza jest zabudowa (tak jak Papamila napisał), czy jest sucha i czy nie ma miękkich ścian itp i czy oczywiście wszystko działa poprawnie.
Co do silnika to jak masz możliwość sprawdzić u mechanika to pewnie że warto - najlepiej sprawdzić też wszystko tak jak normalny samochód.
1.9d - (taki mam u siebie) - demonem prędkości nie jest, i z górkami sobie radzi czasem dopiero na 2 biegu. Prędkość przelotowa ekonomiczna to 65-68 km/h wg GPS i spalanie na poziomie 8,5 l/100km
maksymalna prędkość przelotowa to około 80km/h (szybciej się pewnie da ale tylko chwilowo he he) i tu spalanie wzrasta do około 11,5 l/100km
Jeśli to możliwe to na pewno 2,5 td będzie sobie radził znacznie lepiej |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-27, 12:27
|
|
|
Marinero napisał/a: | Na co zwrócić uwagę przy kupnie? |
No niestety może to i durna odpowiedź....ale odpowiem tak NA WSZYSTKO !!!!!
Od blacharki poprzez silnik, skrzynię biegów, elektryke, szczelność, działanie wszystkich urządzeń ...... po prostu na wszystko najlepiej weź kogoś ze sobą kto ma pojęcie jak to wszystko posprawdzać... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
marekoliva
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Piwa: 40/19 Skąd: Gdańsk - Oliwa
|
Wysłany: 2009-10-27, 21:32
|
|
|
roger napisał/a: | NA WSZYSTKO !!!!! |
dokładnie tak, bo wszystko może sprawić problem a problem to oczywiście koszt.Silnik w kamperze rzecz ważna ale w miarę prosta w naprawie. Naprawa zabudowy to już problem i na to zwróciłbym największą uwagę. |
_________________ Marek
"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
|
|
|
|
|
zulus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 TD Adria 1988r
Dołączył: 12 Kwi 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-11-08, 14:43
|
|
|
Witaj !
Szczerze mówiąc odradzam ci campera z silnikiem 1,9D.
Mam taki silnik u siebie i z całą pewnością stwierdzam ze jest to za słaba jednostka napędowa do tego typu samochodu.
Załadowany i zatankowany samochód w paliwo,wodę + 4 osoby dorosłe + rowery jest naprawdę ciężko rozpędzić silnikiem o tak małej pojemności.
Prędkość max 70-90 km/h przy czym 90 z wiatrem (w górach myślałem że go zarżnę).
Jeżeli masz możliwość to poszukaj czegoś z silnikiem 2,5D + turbinka i jest miodzio. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|