Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
pod siedzeniem
Autor Wiadomość
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-01-18, 13:49   pod siedzeniem

Witajcie posiadacze Dukacików.
Pod siedzeniem pasażera znalazłem jakieś przekaźniki oraz przewody, które były podłączone najprawdopodobniej do + akumulatora pokładowego. Czy ktoś z szanownych Kolegów natknął się na taki "wynalazek" i może objaśnić co jest co. I w ogóle - skąd wziąć przewód D+ od alternatora?
Pozdrowieńka.

012.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 47,75 KB

013.jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 44,39 KB

_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xr5pl 
doświadczony pisarz
Artur


Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009
Piwa: 3/8
Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-01-18, 20:07   

witam

jest to jakiś układ separacji akumulatora/ów pokładowych od akumulatora rozruchowego.
Moja rada to zmierzyć napięcie na klemie (+) odłączonej od akumulatora pokłdowego jeśli jest zerowe to super .Teraz załącz silnik delikatnie przegazuj aby wzbudzić alternator i ponownie zmierz napięcie pomiedzy klemą (+) a masą.
Jesli pojawi się napięcie bedzie to oznaczało ze układ spełnia swoje zadanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-01-20, 13:39   

No i właśnie - lipa! napięcie się nie pojawia... Mało tego, do jednego z przekaźników doprowadzony jest prąd, lecz dalej już go nie ma. Nie wiem, co z tym fantem zrobić?
Pozdrowienia.
_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2010-01-20, 14:10   

yannoo napisał/a:
do jednego z przekaźników doprowadzony jest prąd, lecz dalej już go nie ma


możliwe, że uszkodzony jest przekaźnik i należy go wymienić
nie powinno to być kosztowne jeden w granicach 10-15 zł

na przekaźnikach masz chyb schemat działania więc sprawdź ponownie (chyba że już dokładnie sprawdzałeś)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
r-krecik 
trochę już popisał


Twój sprzęt: fiat ducato CHAUSSON
Nazwa załogi: kreciki
Dołączył: 14 Gru 2009
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-01-20, 16:29   pod siedzeniem

kolego sprawdż czy na przekażniku pod symbolem 30 jest prąd na stałę
a pod symbolem 86 czy po uruchomieniu silnika ukaże się prąd oraz na styku 85 czy jest minus jeśli tak jest to po uruchomieniu silnika na styku 87 powinien ukazać się prąd
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xr5pl 
doświadczony pisarz
Artur


Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009
Piwa: 3/8
Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-01-20, 17:57   

jesli mozesz to daj fotke zrobioną z góry przekaźników ,tak zeby bylo widać symbole.
Wygląda to tak jakby , 2 cewki przekaźników były podłączone równolegle ale nie było doprowadzone sterowanie z alternatora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-01-21, 16:11   

Do przekaźników dochodzą dwie wiązki przewodów: przewód, na którym stale jest napięcie (styk 30 lewego przekaźnika) oraz wiązka z trzema przewodami - jeden podłączony do 30-ki prawego przekaźnika oraz dwa wpięte razem do jednego z bezpieczników (tak w ogóle to oba bezpieczniki są zmostkowane u dołu (?) Na razie mam problemy z uruchomieniem auta, lecz kiedy to nastąpi - sprawdzę jeszcze czy coś się pojawi...
Dzięki wszystkim za pomoc! Mam nadzieję, że razem dojdziemy do jakiegoś piwa...
Pozdrowienia.

pk-3.jpg
Plik ściągnięto 84 raz(y) 38,89 KB

pk-4.jpg
Plik ściągnięto 71 raz(y) 38,18 KB

_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xr5pl 
doświadczony pisarz
Artur


Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009
Piwa: 3/8
Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-01-21, 17:37   



Na fotce powyżej zaznaczyłem gdzie powinien dochodzić sygnał z alternatora.
Bądź ostrożny z takimi prądami nie ma żartów. możesz sobie spalić instalację ... !!!
A ja wszystkiego nie wiem ... Poczekaj az sie wypowiedzą inni.

pozdrawiam , powodzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-01-21, 21:18   

No właśnie - po wielkich kłopotach zimowych odpaliłem "niedźwiadka" lecz żadne napięcie nie pojawiło się... A tak w ogóle, to skąd wziąć ten D+?
Pozdrowienia
_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-01-22, 08:29   

D+ najszybciej z alternatora. Dochodzą do niego 2 przewody: Przykręcany nakrętką (gruby) to przewód prądowy prowadzony do akumulatora rozruchowego lub rozrusznika. Drugi, cieńszy zakończony złączką wsuwaną to właśnie D+. Aby potwierdzić wykonaj następujące czynności:
- włącz stacyjkę, powinna świecić się kontrolka braku ładowania
- odłącz przewód D+ od alternatora - kontrolka powinna zgasnąć.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-22, 10:40   

Yannoo ale lepiej pod reka miej sprawną gaśnice... :haha: :haha: :haha: :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2010-01-22, 11:35   

yannoo napisał/a:
były podłączone najprawdopodobniej do + akumulatora pokładowego


Tak aby jeszcze temat dla mnie był jasny

masz dwa czy jeden akumulator obecnie ?
jeden rozruchowy (na pewno)
drugi pokładowy ?

jeśli jest pokładowy to czy podczas pracy silnika jest on ładowany ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xr5pl 
doświadczony pisarz
Artur


Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009
Piwa: 3/8
Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-01-22, 11:56   

dziwna sprawa .. domyślam się że odziedziczyłeś ten ukłąd od poprzedniego
właściciela ,pytanie czy mu to wogóle działało ?
Yanoo nie chce Ci bardziej komplikować sprawy ale jak masz problemy z lokalizacją
B+ to może warto rozwiązać to inaczej .
wystarczy jeden przełącznik zamocowany gdzieś pod ręką i dwa przewody .Podłanczasz sterowanie do tych przekazników (zaznaczone na fotce ) poprzez wyłącznik do plusa .
Tylko musisz pamietać że wtedy Ty decydujesz kiedy akumulatory są razem polączone , a kiedy nie .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-01-22, 12:17   

Ten dziwny układzik odziedziczyłem po poprzedniku, który z tego powodu utracił oba akumulatory. Dlatego w miejsce pokładowego zainstalował przetwornicę 12V (ten czerwony plus był do niej podłączony - minus do blachy). Jeśli Panowie Dukatowcy takiego wynalazku nie posiadają, to chyba wychrzanię owo badziewie i zacznę reanimować elektrykę na podstawie schematów Sławka B, który podesłał mi ciekawy schemacik na elektroblok.
Co o tym Koledzy sądzą?
Pozdrawiam.
_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2010-01-22, 12:20   

yannoo napisał/a:
wychrzanię owo badziewie i zacznę reanimować elektrykę na podstawie schematów Sławka B


Zdecydowanie tak - tylko ja bym jeszcze poczekał aż schemat zostanie skonsultowany :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***