Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FIAT DUCATO III
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-30, 00:07   Re: FIAT DUCATO III

rafalcho napisał/a:
Fiat Ducato III (razem z Citroënem Jumperem III i Peugeotem Boxerem III) pojawił się na rynku w 2006 roku.

No poprawka + opinia.
Jumper i Boxer 2006+ to DRUGA, a nie trzecia generacja. Ducato jedynka miała swoje odpowiedniki w Peugeocie J5 i Citroenie C25, które były samodzielnie produkowane przez PSA. Unia nastąpiła dopiero w 94 roku gdy zdecydowali się ciąć koszty i robić jedną budę pod trzy znaczki.
W 2002 roku model Ducato II/Jumper I/Boxer I przeszedł facelifting i doszły nowe silniki ale to za mało na zmianę generacji - ta nastąpiła w 2006.

Miałem Jumpera I - kochałem to autko, mimo że po 10 latach rdza żarła tę włoską blachę, aż chrupanie było słychać w kabinie. Nowa generacja stylistycznie ..hm... bardzo mi nie odpowiada.
Już poprzednie wozy miały światła dość wysoko ale tutaj to przegięcie. Owszem szybko się nie rozbiją bo chłodnicę (silnik też??) wysunięto do przodu. Samochód z profilu wygląda teraz jak cieżko myślący rasowy Murzyn głębokiego południa, z daleko wysuniętą dolną wargą. "Kali zabrać krowa - dobrze, Kalemu zabrać krowy - źle"...KOszmarek.
W tę samą modłę pociągnięto mniejsze vany czyli Ulysse/Jumpy/Expert, na szczęście te jeszcze mniejsze (Berlingo i spółka + nowa dzidzia o nazwie Nemo) ucierpiały najmniej.
Te samochody zawsze były szerokie w środku (2m po zewnętrznej) i dość stabilne podczas jazdy nawet przy dużych wiatrach. Wadą były słabe skrzynie biegów oraz nieciekawe amortyzatory. Może to poprawili... poszerzenie rozstawu tylnej osi pod kampera (i nie tylko - każdy zabudowujący skrzynię na meble to potwierdzi) to dość ciekawy pomysł.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-01-23, 02:23   

Witam
teraz walne pytanko........Tylko prosze bez podtekstow i bebe komentarzy :haha:
A czy taki silniczek o duzej mocy z Ducato III pasowal by moze do staruszka z 90 roku???
:gwm
:roll:
wiem ze mnie lekko kreci ale pora pozna tak ze wybaczcie
proszeeeee............
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-01-23, 09:02   

tolo61 napisał/a:
A czy taki silniczek o duzej mocy z Ducato III pasowal by moze do staruszka z 90 roku???

Zależy co rozumieć pod pojęciem "pasowałby"?
Jeżeli chciałoby się kupić od III i wstawić w miejsce I to nie. Jeżeli miałby popracować przy takiej przeróbce fanatyk motoryzacji to tak. Nie wiadomo czy warta skórka wyprawki, ale nie takie przeszczepy ludzie robią. Onegdaj Na taksówkach modne były Wołgi z silnikami Mercedesa. Widziałem osobiście Trabanta z silnikiem Malucha.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr51 
stary wyga


Twój sprzęt: fiat ducato joint
Nazwa załogi: Piotr Krystyna
Dołączył: 17 Gru 2007
Piwa: 46/38
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-01-23, 10:02   

Jestem posiadaczem FIATA DUKATO 2.3jtd rok 2005,moze ktos wie co ile jest wymiana paska rozrzadu.
_________________
Ten jest dobrym przyjacielem, kto mówi dobrze o nas za naszymi plecami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-01-23, 12:32   

Czy pasował by ? Zastanawiałem sie nad tym tematem,rozmawiałem z kolegą mechanikiem,też kamperowcem i twierdzi ,że najmniejszy problem z założeniem to był by silnik z Ducato II 2,5 TD- moc tego to do 116 KM,myśle że" wystarczyłoby" :odjazd: :odjazd:
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-01-23, 12:41   

WINNICZKI napisał/a:
że najmniejszy problem z założeniem to był by silnik z Ducato II 2,5 TD

Tak tylko że to tez "grzechotnik" Myślę, że jeżeli już kombinować z przeróbkami to włożyć coś nowoczesnego. Zdaję sobie sprawę że z II to praktycznie bez przeróbek ale też niewielka poprawa komfortu. Każdy musi sam zadecydować. Generalnie to każda kombinacja jest możliwa tylko jedna wymaga mniej a druga więcej pracy/pomysłowości.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-01-23, 15:05   

Witam
Kiedys bardzo dawno temu tak jak to napisal Janusz w taksowkach byly rozne silniki.
Spowodowane bylo to tym, ze na benzynowe nie dawali koncesji....
Wtedy to mialem plan ktory zrealizowalem ...a mianowicie do Fiata 125p wstawilem silnik Perkinsa...
Chcialem isc na taksowke.... :lol:
No oczywiscie jak juz wszystko zrobilem a trwalo to jakis czas to sie okazalo ze koncesji nie daja wcale......tak ze zmuszony zostalem do zmiany swojej "przyszlosci"
Mysle sobie transport ciezarowy to jest to :mrgreen:
Kupilem Stara A28 i wstawilem tam silnik.....Leylanda SW400
Oczywiscie to tez trwalo jakis czas ,bo to mocowanie do ramy, bo to flansz laczaca silnik ze skrzynia biegow, bo to tylny most nie ten i lepszy byl by od Ify lub Zila itp itd
Wywrot silowniki itd.
Tak ze jak zrobilem toto cos ,to pozniej .....sprzedalem :wyszczerzony:
I teraz nie mam ochoty ani sily ,bawic sie miesiacami nad przerobkami ........
Ewentualnie jakies male drobne to i owszem .........
Mam ochote wyjechac do Warki ,moze wczesniej tez ,gdzies na jakis zlocik i na wakacje w czerwcu, a nie mam ochoty lezec pod kataryna i myslec dlaczego jestem taki glupi ze tu leze a inni odpoczywaja....
Tak ze ,mysle, mysle, mysle...a wierzcie mi czasami to boli...... :szeroki_usmiech
Tak ze jak jest opcja ze pasuje skrzynia ,przelozenia i jakis silnik z ogolnie dostepnych ,to jak ktos cos wie na ten temat to bede wdzieczny
Mysle sobie ze przy mojej pojemnosci tz 1,9D kazda opcja bedzie lepsza
Czekam na Wasze uwagi
Pozdrawiam
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-01-26, 14:47   

Winniczki......
Czy jestes przekonany ze pasowal by silnik 2.5td z II generacji bez przerobek???
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2010-02-09, 13:57   DUCATO III 3.0 AUTOMAT - czy ktoś cos wie?

Mam pytania o skrzynię automatyczną stosowaną w Ducato x250 z silnikem 3.0 .
- Kto jest producentem tej skrzyni?
- Ile ma przełożeń i czy to jest klasyczna skrzynia automatyczna?
- Jak pracuje, czy długo mysli, czy szapie?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-02-09, 21:00   

Blok silnika podobno jest taki sam.Kolega mechanik kamperowiec twierdzi że pasuje. :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Dorota i Robert 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 9lat James Cook teraz HYMER
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 5/2
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2010-02-12, 16:31   

piotr51 napisał/a:
Jestem posiadaczem FIATA DUKATO 2.3jtd rok 2005,moze ktos wie co ile jest wymiana paska rozrzadu.


Jezdzimy Dukato 2,3 Mjet 2007 i w autoryzowanym warsztacie Fiata otrzymalismy informacje, ze wymiana musi nastapic przed uplywem 5 lat z powodu wytrzymalosci/trwalosci materialu, z ktorego zrobiony jest pasek. Po 90 tys. pierwsza kontrola, po 140 000 km wymiana. W ksiazce jest napisane 180 tys. ale to podobno troche duzo jak jezdzi sie tez po drogach piaszczystych itp.
Jezeli jeszcze nie wiesz jak jest w przypadku Twojego fiata, to moge sie dopytac.

Dorota
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr51 
stary wyga


Twój sprzęt: fiat ducato joint
Nazwa załogi: Piotr Krystyna
Dołączył: 17 Gru 2007
Piwa: 46/38
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-02-12, 16:44   

Dziekuje za informacje, wynika z tego ze juz musze wymienic pasek poniewaz mija teraz 5lat.
Pozdrawiam.
_________________
Ten jest dobrym przyjacielem, kto mówi dobrze o nas za naszymi plecami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***