Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura włączania się wentylatora chłodnicy
Autor Wiadomość
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-04-30, 15:32   Temperatura włączania się wentylatora chłodnicy

Przekopałem forum w zdłuż i wszesz i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie : przy jakiej temperaturze chłodziwa powinnien włączyć się pierwszy z wentylatorów chłodnicy a kiedy drugi. Poziom płynu jest w normie ; wentylatory na krótko podłączone pracują normalnie ;po jeżdzie nic nie sika ,nie wygotowuje się ....ogólnie jest O'K tylko wskażnik temperatury pokazuje ~ 100 st.C i to mnie martwi . A może nie potrzebnie ?
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-04-30, 15:39   

1-a prędkość to 95-98 stopni 2-a 101-105 kontrolna przegrzania ok 115-118 .... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-30, 15:43   

Prawdopodobnie zwarty czujnik zegara, innej opcji nie widze a co temperatury to termostaty sa ustawiane pomiedy 85 a 88 st. powinienes miec dwa czujniki temp. jeden w chlodnicy a drugi w bloku . Ten w chlodnicu uruchamia wentylatory a w bloku podaje sygnal na wskaznik
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2010-04-30, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-04-30, 15:44   

Te poprzednie dane to w układzie dwubiegowym, silniki z jedną prędkością obrotową wentylatorów chłodnicy powinny załączyć przy ok 97 stopniach alarm przy 118. Otwarcie termostatu 83-95 a ciśnienie w układzie ok 1,4bar-a ... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-04-30, 15:47   

SKORPION napisał/a:
powinienes miec daw czujniki tem jeden w chlodnicy a drugi w bloku



Tu Tadziu ma rację a ja cię nie doczytałem pomiar temperatury na logometrze to jedno i za to odpowiada czujnik na silniku ..... a włączenie wentylatorów to stycznik termiczny w chłodnicy dwu albo trzy pinowy w zależności od tego czy jest jedna czy dwie prędkości wentylatorów .....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-04-30, 16:32   

roger napisał/a:
SKORPION napisał/a:
powinienes miec daw czujniki tem jeden w chlodnicy a drugi w bloku



Tu Tadziu ma rację a ja cię nie doczytałem pomiar temperatury na logometrze to jedno i za to odpowiada czujnik na silniku ..... a włączenie wentylatorów to stycznik termiczny w chłodnicy dwu albo trzy pinowy w zależności od tego czy jest jedna czy dwie prędkości wentylatorów .....


Czyli włączają sie oba na raz :shock: ..... i mają dwie prędkości :?:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-04-30, 17:24   

MILUŚ napisał/a:

Czyli włączają sie oba na raz :shock: ..... i mają dwie prędkości :?:

Hahahaha no nie do końca .... ;) to są dwa styczniki w jednym w zależności od temperatury zwiera jeden albo drugi a dalej już pracują przekażniki gdy układ jest dwusilnikowy łącząc je szeregowo lub równolegle i tak się odbywa regulacja "szybko wolno" albo w przypadku układu jednosilnikowego włączana jest rezystancja ... ;) są jeszcze inne patenty regulacyjne np sprzęgła wiskozowe etc ..... ale nie będę ci tu nudził ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mikart 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Citroen C25 Buerstner 1988
Nazwa załogi: Hera, Pako i my
Dołączył: 18 Sie 2009
Piwa: 1/1
Skąd: Turek /Wlkp
Wysłany: 2010-04-30, 20:54   

MIałem ten sam problem, temperatura wysoka, wentylatory nie włączają się a na krótko chodzą. Okazalo się, że na kostce z przewodami masowymi bylo wszystko tak pośniedziałe, że nie łączyło, po wyczyszczeniu stykó działa jak ta lala. Całą taką kostkę mam na błotniku po stronie kierowcy między blachami zewnętrzna a wewnętrzną (śledząc kable ją znależliśmy). Może warto to sprawdzić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-05-01, 21:40   

Dzisiaj po bliższej kontroli organoleptycznej stwierdziłem ,że chyba jest O'K z moim układem chłodzenia w camperku.Wentylatorki działają oba , po zwarciu przy termostacie zaczynaja pracować dwiema prędkościami / termostat tak jak pisał ROGER jest trzypinowy/ Przyjrzałem się też czujnikom temperatury i rzeczywiście są dwa .Ten w bloku silnika podaje wartości na wskażnik temperatury w desce rozdzielczej i siłą rzeczy ta wartość jest dużo wyższa niż temperatura chłodnicy.Dlatego wentylatorki mi się nie włączają :foch:
Dla swego komfortu / korki ;góry;wysoka temp./tradycyjnie jak we wszystkich swoich dieslach zrobiłem obejście i jeden z wentylatorów mogę włączać manualnie z kabiny .
Dzięki wszystkim za pomoc a ROGER i Skorpion mają ode mnie tradycyjne wirtualne piwka / następne mam nadzieję z Wami wypić w Pajęcznie /
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-05-03, 20:02   

MILUŚ napisał/a:
Dla swego komfortu / korki ;góry;wysoka temp./tradycyjnie jak we wszystkich swoich dieslach zrobiłem obejście i jeden z wentylatorów mogę włączać manualnie z kabiny .



Powiem tak ....w każdym starszym dieselku robię taki patent .....;) często się przydaje bo nasze dziadki bywają "chimeryczne" głównie masowo .... ;)

PS
Dzieki za piwko ...;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
marcinsz30
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***