dostyawczak z kontenerem jako specjalny-kempingowy |
Autor |
Wiadomość |
radek_z_południ
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Już prawie mamy koncepcję jaki mam mieć :)
Dołączył: 02 Sie 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-16, 01:30 dostyawczak z kontenerem jako specjalny-kempingowy
|
|
|
/FAZA I - pozyskiwanie - koncepcji, mienia, doświadczenia/
Jako że jesteśmy coraz bliżej zakupu i najprawdopodobniej adaptacji dostawczaka na kampera,
zastanawiamy się, między innymi, nad połączeniem auta dostawczego z zaadaptowanym na kampera kontenerem.
Czy da się zarejestrować dostyawczaka z załadowanym 'na stałe"kontenerem jako specjalny-kempingowy?
Chodzi mi jeśli to jeszcze możliwe o niższe składki. Czy ktoś może ma podobną "zabudowę", "przechodził" przez rejestrację takiego pojazdu?
Co trzeba zrobić aby dostawczaka z kontenerem w charakterze kampera zarejestrować i co w przypadku kontroli na drodze, gdy jedziemy bez kontenera? |
_________________ a my nadal pracujemy koncepcyjnie... |
|
|
|
|
małyb-c
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mercedes 409 "kaczka" hand made
Nazwa załogi: Wechikuł Tajemnic
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2008 Skąd: B-c Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-07-16, 07:34
|
|
|
Witaj ,
na pewno da się "kontenerowca" zarejestrować na "specjalny kempingowy" tylko musisz spełnić wymagania które określają przepisy . Wiem , że powinno być przejście z kabiny do części mieszkalnej , więc musisz wyciąć z tyłu kabiny przejście i jakoś mądrze uszczelnić . Na stacji diagnostycznej powiedzą Ci w co ma być wyposażony samochód kempingowy , następnie zgłaszasz się do firmy która dokonuje zmian w pojazdach (w wydziale komunikacji powinni mieć listę) . Co do jazdy bez kontenera , kiedy go zdejmiesz to co będzie zamontowane na podwoziu ? Myślę , że przy kontroli mogą być problemy |
_________________ Pozdrawiam mały |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-07-16, 09:33
|
|
|
Powiem tak jeśli chcesz wykorzystywać podwozie w dwojaki sposób to jedyna forma rejestracji jaka przychodzi mi do głowy to lakoniczne pojazd specjalny ..... niestety nie dodasz słowa "kempingowy" bo takim nie zawsze będzie ...... różnica w ubezpieczeniach nie jet po ostatnich podwyżkach duża ..... wiec nie sadzę aby to było Twoim głównym problemem ..... bardziej Ci chyba chodzi o uniwersalność i funkcjonalność. Tu problemem będzie to co kolega wyżej opisał przejście z kabiny do części mieszkalnej .... demontaz i montaż w miejsce kontenera (izotermy bo myslę ze tylko coś takiego ma sens i pisałem o takim pomyle w innym wątku) innej zabudowy skrzyni czy kontenera właśnie wiązac się będzie z uszelnianiem przykręcaniem blachy etc...... Najprostszy układ to odrębna kabina bez przejscia i wynienne zabudowy.
PS
Co do rejestracji to indywidualne badania w stacji okręgowej i zabudowy z homologacją rozszerzoną w przypadku mieszkalnej najlepiej z papierkiem od firmy specjalistycznej .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
radek_z_południ
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Już prawie mamy koncepcję jaki mam mieć :)
Dołączył: 02 Sie 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-16, 11:13
|
|
|
Na razie nie myślę o połączeniu kabiny z "kontenerem". A nawet myślę żeby tego nie robić. Na razie tylko myślę...
Przedwczoraj upadł nasz projekt, który miał właśnie "iść" do realizacji, no i rozmyślam od nowa
Miał być MB 308 lub 311 pocztowy... Pooglądaliśmy kilka... ciasno i jakoś tak... no odpada.
Naoglądałem się ostatnio w necie, konstrukcji typu zrób to sam i dochodzę do wniosku, że może uda mi się zaprojektować, bo wykonać chyba tak, autko do spania poza domem, które choć trochę będzie mi się podobać.
Rozmyślam nad budową własnego kontenera - to potem, w zimie - i/lub nabyciem teraz jakiegoś małego celem rozdziewiczenia...
Tymczasem kupiłbym sobie i rodzince, która już nie może się doczekać, autko z podwójną kabiną, pod przyszły kontener. Teraz byłoby czym do lasu, a po sezonie /teraz pracuje/ mógłbym sobie podłubać
Właściwie nie wiem po co ale chciałbym mieć ten kontener wymienialny z np. paką.
Chyba pozostanie zwykły dostawczak. Czy ktoś może rozwinąć temat rejestracji jako kemping w przypadku kontenera bez przejścia z kabiny? |
_________________ a my nadal pracujemy koncepcyjnie... |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-07-16, 11:22
|
|
|
Jeśli zarestrujesz go jako specjalny kempingowy .....to jak chcesz po sezonie jezdzic z paką ? .... do pierwszej kontroli ... ?
Kolejna sprawa podwójna kabina to ograniczenie długości kontenera mieszkalnego albo potężne przedłużanie ramy .... więc moim skromnym ekonomiczna i funkcjonalna paranoja. W kamperze czy przyczepie każde 10 cm długości jest odczuwalnie istotne .... na podwójnej kabinie tracisz metr ...... a zrobić alkowę będzie ciężko i drogo .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
Brajtek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-16, 11:39
|
|
|
Też rozważam różne opcje zabudowy na podwoziu dostawczaka
Podwójna kabina zabierze trochę miejsca, to fakt. Tylko jak inaczej zabrać cztery osoby? Przy trzech jeszcze można myśleć o krótkiej kabinie i podwójnym siedzeniu pasażerskim. A z tego co tu wcześniej czytałem to odpada samodzielne dorobienie siedzeń w części mieszkalnej - kłopoty z rejestracją.
Ewentualnie wykorzystać podwójną kabinę, ale obciąć ją za pierwszym rzędem siedzeń a oryginalne mocowania foteli wykorzystać jako podstawę siedzenia do jazdy które po odwróceniu mogą służyć do siedzenia przy stole. Z tym że takie rozwiązanie jest możliwe tylko w przypadku połączenia kabiny kierowcy z częścią mieszkalną. |
|
|
|
|
radek_z_południ
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Już prawie mamy koncepcję jaki mam mieć :)
Dołączył: 02 Sie 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-16, 17:34
|
|
|
roger napisał/a: | Jeśli zarestrujesz go jako specjalny kempingowy .....to jak chcesz po sezonie jezdzic z paką ? |
Tosz o to jest ta mowa, jak?
Pozostawmy na chwilę, całą sporą, resztę tematu dostawczak + kontenerek. Chyba pora na nowy wątek?
Może najpierw ustalimy co to jest kamper? A raczej jak zarejestrować auto jako kamper?
Jeśli tak jak w niektórych autkach wyprawowych "kuchnia" będzie związana z autem, mocowana do ramy, a spanie na dmuchanym materacu, np. w podwójnej kabinie? Nie, nieprzejdzie |
_________________ a my nadal pracujemy koncepcyjnie... |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-07-16, 17:49
|
|
|
To nie kwestia "jak" tylko po co ...... jeśli zarejestrujesz jako specjalny kempingowy to nic więcej nie załozysz nie zdejmiesz kontenera i nie przewieziesz nic na pace .....
Poczytaj sobie Dz.U. 2007 nr 137 to reguluje możliwości i sposoby rejestracji będziesz mądrzejszy. Klasyfikację pojazdów zawierają tabele pod koniec załącznika pdf z linku
http://isap.sejm.gov.pl/D...71370968&type=2
PS
Niestety nie da się zjeść jabłka i mieć jabłka .... nie ma również samochodu do wszystkiego ..... i jedyne rozsądne rozwiązanie to "samochód specjalny wielozadaniowy" a czy to kamper ....? czy nie .... sam sobie odpowiedz |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
radek_z_południ
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Już prawie mamy koncepcję jaki mam mieć :)
Dołączył: 02 Sie 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-17, 00:30
|
|
|
roger jesteś niezawodny, dzięki za link! Mnie osobiście najbardziej spodobała się opcja 16 516 - laboratorium techniczne
A co do p.s. to takie raczej oczywiste... chyba? mam na myśli to o owocach
A tak w ogóle to mnie interesuje autko głównie jako "coś ala kamper" tylko nie taki brzydki... tylko na takiego byłoby mnie stać.
Mam jeszcze kilka wymagań... ale zarabiać to ja tym autem będę poprzez manie go, i używanie jako sypialnio jadalni na kołach.
Właściwie na ściąganiu np. kontenera wcale mi nie zależy. |
_________________ a my nadal pracujemy koncepcyjnie... |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-07-17, 00:40
|
|
|
radek_z_południ napisał/a: | ale zarabiać to ja tym autem będę poprzez manie go, i używanie jako sypialnio jadalni na kołach |
hmmmm ale jesteś pewny ... ? bo moim zdaniem to będziesz tylko troszkę mniej tracił a nie zarabiał ...... to nie jest tanie hobby .... piękne ale za darmo nic |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
radek_z_południ
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Już prawie mamy koncepcję jaki mam mieć :)
Dołączył: 02 Sie 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-17, 01:08
|
|
|
roger napisał/a: | moim zdaniem to będziesz tylko troszkę mniej tracił a nie zarabiał ...... to nie jest tanie hobby .... piękne ale za darmo nic |
Się nie spodziewam za darmo
Tracił na pewno też. Teraz tracę, np. dlatego, że nie mam jak podjechać i zarobić |
_________________ a my nadal pracujemy koncepcyjnie... |
|
|
|
|
|