Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kaczka skrzynia 5 biegowa 711.110
Autor Wiadomość
Wojna
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Gru 2010
Wysłany: 2010-12-12, 06:01   Kaczka skrzynia 5 biegowa 711.110

Witam,
Mam takie pytanie, czy skrzynia biegów 711.110 posiada rozrusznik z lewej strony??, bo na zdjęciach na allegro widziałem, że z prawej. Ale może były robione skrzynie z rozrusznikiem z lewej strony?? Czy może się ktoś orientuje i mógłby mi pomóc??

pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-12, 14:33   

Ja też Cię witam serdecznie (chociaż miejsce do powitań jest u nas gdzie indziej) :spoko

Gdybyś zadał sobie trochę trudu, znalazłbyś odpowiedź na swoje pytanie, na przykład tu:
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=4850
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-12, 16:53   

Tomku a nie wiesz po której stronie ja mam rozrusznik? Po prawej? Szwankuje mi i muszę do wydłubać. Kręci za każdym razem ale za 10 zazębia. :-/
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojna
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Gru 2010
Wysłany: 2010-12-12, 17:04   

TomekW napisał/a:
Gdybyś zadał sobie trochę trudu, znalazłbyś odpowiedź na swoje pytanie, na przykład tu:
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=4850


Ten temat, to ja czytałem oczywiście, jak w google się wpisze, to od razy wyskakuje ten temat. Ale ja się pytam, czy były skrzynie 711.110 z rozrusznikiem z lewej strony... Ja posiadam 2.5D z 124 w Chevrolecie g20, ale mi ta skrzynia fabryczna nie daje rade uciągnąć tak ciężkiej budy, dlatego chciałbym założyć skrzynię 711.110, bo ma duże przełożenie na 1, więc będzie dawała radę z autem. A nie chce mi się wstawiać drugiego silnika, bo to znowu będą przeróbki...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-12, 17:11   

Skrzynia biegów nic nie ma do strony mocowania rozrusznika. Różnią się obudowy sprzęgła. Jak pisałem w wątku o przekładce skrzyni, też miałem ten problem i zmieniłem samą skrzynię, obudowa sprzęgła pozostała ze starej.

Tak a propos, nawet nie napisałeś skąd jesteś. Jeżeli z Krakowa lub okolic, mogę polecić mechanika-pasjonata starszych Mercedesów. Zresztą u niego robiłem przekładkę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wojna
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Gru 2010
Wysłany: 2010-12-12, 19:17   

Hmm.. Czyli jak dobrze rozumiem, to dla silnika obojętne jest, czy rozrusznik będzie z lewej czy z prawej strony, wystarczy ewentualnie zmienić sprzęgło, czy dobrze rozumiem??? A tak w ogóle to czy będzie pasowała taka skrzynia 711.110 do 2.5D z W124?? Dziękuję bardzo za pomoc. Oczywiście się przywitałem ładnie w odpowiednim dziale:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-12, 21:54   

Zrozumiałeś dokładnie odwrotnie. To dla skrzyni biegów będzie wszystko jedno, z której strony jest rozrusznik. W skrzyniach serii G1/18 kielich (obudowa) sprzęgła jest osobną częścią, obudowy różniły się w zależności od modelu silnika. Starsze "kaczki" 2,4D miały rozrusznik z prawej, nowsze 2,3D - z lewej.
Z tego, co widzę na zdjęciach, obudowa skrzyni od W124 jest jednym odlewem z obudową sprzęgła, więc pozostają pytania, czy obudowa skrzyni od "kaczki" (oczywiście z rozrusznikiem po lewej stronie) będzie pasowała do tego silnika i czy będzie pasowało sprzęgło? Nie jestem ekspertem, moja wiedza wynika z własnych skromnych doświadczeń i porównania zdjęć. Może ktoś z kolegów będzie wiedział na 100%?

Te skrzynie występują też w terenówkach serii G, tu masz zestawienie modeli i danych technicznych:
http://www.offroadfan.rep...e/skrzynie.html

Pewnie potrzebujesz skrzyni G1/18-5/6,15 - ozn. konstrukcji 711.11 - ten model 5-tki ma bardzo wolną jedynkę (6,157) i bezpośrednią piątkę (bez nadbiegu).

Jeszcze jedno: gdybyś chciał w niej wymieniać olej, pamiętaj, że te skrzynie pracują tylko na ATF-ie (do automatów!) :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wojna
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Gru 2010
Wysłany: 2010-12-12, 23:38   

TomekW napisał/a:
Tak a propos, nawet nie napisałeś skąd jesteś. Jeżeli z Krakowa lub okolic, mogę polecić mechanika-pasjonata starszych Mercedesów. Zresztą u niego robiłem przekładkę.


To poprosił bym o te namiary.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-12, 23:59   

Wojna napisał/a:
To poprosił bym o te namiary.

Porsche bardzo:
http://www.google.pl/maps...+kamionka&gl=pl

W adresie mała zmyła: szef warsztatu (to brzmi dumnie) ma na imię Grzegorz.
Zajmuje się tylko starszymi modelami, elektroniki nie tyka. Sam jeździ mocno poprzerabianą "kaczką". Wygląd warsztatu może niezbyt reprezentacyjny, ciężko tam trafić, ale gość zna się na rzeczy, jeżdżą do niego taksiarze z całego Krakowa i okolic.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wojna
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Gru 2010
Wysłany: 2010-12-13, 23:48   

Czyli czym mam się sugerować szukając skrzyni 711.110, no bo nie ma innej opcji, albo tą skrzynie wstawię do silnika, albo wymienię most....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-14, 11:13   

Wojna napisał/a:
albo tą skrzynie wstawię do silnika, albo wymienię most....

To drugie rozwiązanie może być najprostsze, o ile uda Ci się zdobyć np. przekładnię o wolniejszym przełożeniu (rozumiem, że most zostaje oryginalny?). Pozostaje jeszcze problem niezgodności wskazań szybkościomierza...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wojna
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Gru 2010
Wysłany: 2010-12-14, 16:01   

A więc most mam w tej chwili z przełożeniem 3.08, jest możliwość kupnia mostu z przełożeniem 4.1... Ale wolałbym wymienić skrzynie biegów..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***