 |
|
Olej silnikowy |
Autor |
Wiadomość |
bogdanpiotr
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010 Postawił 10 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-14, 21:21 Olej silnikowy
|
|
|
Mam Fiata Talento 1.9D z 1993 roku, przebieg 197 tys. km. Kupiłem Fiata od Niemca na jesieni w 2009 roku, przejechałem nim 12 tys. km. Spala mi 10 l na 100 km. Zauważyłem, że połyka również olej silnikowy od 0,5 l do 1 litra na 1000 km. Z moich obserwacji wynika, że ubytki oleju silnikowego są większe, gdy temperatura silnika przekracza 90 stopni C.
Mam pytanie, czy takie ubytki oleju silnikowego mieszczą się w normie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
darol
weteran KMW TEAM

Twój sprzęt: Knaus Sunliner
Nazwa załogi: darole - gorole ;-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Paź 2010 Piwa: 61/24 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-10-14, 22:04
|
|
|
trochę dużo ....
ja wlałem 0,5 l po 6 tys. km
nie leje Ci się gdzieś na zewnątrz ? |
_________________ Arek (nie Darek) :P
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-10-14, 22:06
|
|
|
Zakładając ,że Fiat ma zmianę oleju co 7,500 kilometrów a pojemność silnika (olejowa) to ok 6 litrów to wydaje mi się dużo. Ja mam diesla o pojemności 2500 wolnossącego,pilnuje i nie przekraczam temperatury 90-95 stopni, i spala mi ok.0,5 litra na 4000 kilometrów Silnik zalany jest olejem Mobil półsyntetyk. Mój przebieg 168 000. Spalanie ropy 9,5-10,5 l/100 w zależności czy w górach czy po płaskim.Przy jeździe po płaskim prędkość 85-100/h.(autostrada). |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
bogdanpiotr
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010 Postawił 10 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-14, 22:38 Olej silnikowy
|
|
|
Zauważyłem, że po przeglądzie na wiosnę, a wymieniałem olej silnikowy (Castrol-Magnatec Diesel 5W-40, Fully Synthetic), filtru oleju, filtru powietrza, jeździł mi sprawniej i spalał mniej oleju silnikowego niż się spodziewałem i przygotowałem. Było to ok. 2-3 litry przy trasie ponad 7 tys. km (Norwegia). Zauważyłem, że najlepiej jak poziom oleju przekracza minimalnie min. na wskaźniku i prędkość nie przekracza 80 km/godz. a wskaźnik temperatury silnika jest poniżej 90 stopni. Wtedy też najlepiej czuje się pracę silnika. Po przekroczeniu 7,5 tys km i to już w Polsce zaczęły się problemy z olejem silnikowym, więcej musiałem dolewać.
Słyszałem od jednego z camperowiczów ze Śląska, z którym spotkałem się na kampingu w Kołobrzegu, posiada też Fiata Talento 1,9D, że trzeba przejść na pół syntetyk to ubytki oleju silnikowego będą mniejsze. Nie wiem dlaczego Niemiec od którego kupiłem campera upierał się abym lał olej syntetyczny?.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-10-14, 22:49
|
|
|
He,he,he bo najlepszy, tylko nie do naszych starych silników.Mój kamper chodził też na syntetyku,ale wg,mnie jest to olej za rzadki jak na tego typu konstrukcję silnika.Nie zapominajmy ,że początki tego silnika sięgają lat 80 dziesiątych gdzie o syntetykach mało kto słyszał,a producent wyraźnie podaje ,że należy lać olej mineralny. W związku z tym przeszedłem na półsyntetyk,silnik wyraźnie wyciszył się.Zmieniam olej co 10 000. i wszystko jest OK. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
bogdanpiotr
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010 Postawił 10 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-14, 22:52 Olej silnikowy
|
|
|
[quote="darol"]trochę dużo ....
ja wlałem 0,5 l po 6 tys. km
nie leje Ci się gdzieś na zewnątrz
Nie, wszystko jest w porządku. Myślę, że ma to związek z układem chłodzenia silnika i prędkością. Jak jadę powyżej 80 km/godz to się przegrzewa i więcej połyka oleju. Już przeczyściłem chłodnicę, był straszny syf, mimo tego, ,ze po zakupie campera wlałem nowy płyn. Obecnie chłodnica trzyma jednakową temperaturę na całej powierzchni. Całe szczęście, że wymieniłem płyn, bo w zimie rozwaliłoby chłodnicę i silnik.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Yans
weteran wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia

Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Piwa: 106/1695 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 2011-10-14, 23:00
|
|
|
Ten silnik z reguły jest olejożerny... Ja jeżdżę na prostym mineralnym. Tylko nie przekraczam okresu wymiany.To fakt ,że lepiej trzymać poziom troszkę powyżej minimum . Spalanie kształtuje się w granicach 0,6-0,8 litra. Paliwko ok. 10 litrów. Co ciekawe w górach pół litra mniej... Z taką podobną opinią spotkałem się wielokrotnie. Dlatego nie powinieneś się martwić. Pozdrawiam. |
_________________ Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
A każdy dzień jest raz w życiu...
Tomek
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-10-14, 23:00
|
|
|
Ja bym zaczął od zmierzenia ciśnienia w cylindrach.
Następnie uszczelkę pod głowicą. |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
bogdanpiotr
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010 Postawił 10 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-14, 23:03 Olej silnikowy
|
|
|
[quote="WINNICZKI"]a producent wyraźnie podaje ,że należy lać olej mineralny. W związku z tym przeszedłem na półsyntetyk,silnik wyraźnie wyciszył się.
Mam też instrukcję w języku niemieckim, gdzie wyraźnie jest napisane, że olej mineralny i wymiana co 7,5 tys. km.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bogdanpiotr
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010 Postawił 10 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-14, 23:08 Olej silnikowy
|
|
|
Banan napisał/a: | "Ja bym zaczął od zmierzenia ciśnienia w cylindrach.
Następnie uszczelkę pod głowicą. | "
W warsztacie radzą mi aby nie ruszać silnika.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-10-14, 23:24
|
|
|
bogdanpiotr napisał/a: | W warsztacie radzą mi aby nie ruszać silnika. |
hmmm, dziwny warsztat, to jak oni diagnozują silniki?
Do zmierzenia ciśnienia wystarczy wyjąć wtryskiwacze
Ciśnienie w cylindrach jest bardzo istotne w takim przypadku, bo olej dostaje się do komory spalania przez nieszczelne pierścienie. Powinno być równe ciśnienie na wszystkich cylindrach, jak jest rożne, bądź znacznie odbiegające od normy, to masz gotową odpowiedź, co się dzieje z Twoim olejem.
Pisałeś coś o brudnym płynie w chłodnicy - to objaw rozszczelnienia uszczelki pod głowicą, olej dostaje się do układu chłodzenia.
Spróbuj może zmienić fachowca
A jak nie zdecydujesz się na małe grzebanko, to faktycznie zmień olej na półsyntetyk, albo lepiej mineralny, jak radzi Winniczek
Pojeździsz i zobaczysz, jak nie pomoże, wtedy pogrzebiesz w silniku |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2011-10-15, 07:55
|
|
|
Zmień olej na mineralny.
Gdyby olej przedostawał sie do ukł chłodzenia, to na korku wlewu oleju była by kakaowa maż.
Mercedes podaje normę zużycia oleju do 1l. na 1000km. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/53 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2011-10-15, 08:17
|
|
|
Do starszych roczników tylko mineralny. Z syntetyka na mineralny jest niegroźnie, natomiast z mineralnego na syntetyki... grozi wypłukaniem uszczelnień, tak załatwiłem sobie kiedyś dawno osobówkę. Chciałem polepszyć . Olej mineralny jest gęstszy i bardziej uszczelnia nasze motorki. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
Grzegorz565
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010 Otrzymał 30 piw(a) Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2011-10-15, 09:40
|
|
|
prawdopodobnie stwardniały już uszczelniacze na zaworach ze starości.To jak z rana uruchamiasz silnik z rury buchnie siwy dym a potem już jest OKI.Pierścienie-dymi cały czas. |
_________________ Rokers |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-15, 18:00
|
|
|
kimtop napisał/a: | Mercedes podaje normę zużycia oleju do 1l. na 1000km. |
FIAT -0,7l oleju na 1000km |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|