|
|
klimatyzacja |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2011-10-03, 19:16
|
|
|
I jeszcze jedna uwaga - w tego typu zastosowaniach (klima, siniki z elektroniką sterującą) znacznie lepiej sprawdzają się agregaty diesla ze względu na cięższe koło zamachowe i większy moment obrotowy silnika. Wyżyłowany benzyniak w momencie załączenia dużego obciążenia (zwłaszcza z małym cosinusem fi) potrafi się przydusić na tyle aby elektronika obciążenia zwariowała i wyłączyła się. Tak więc albo benzyniak z dużym zapasem, albo diesel... To chyba najprostsze rozwiązanie.
Co do przetwornic - widziałem w sklepie dla TIR przetwornicę 24/230 o mocy ciągłej 3 kW, szczytowej 4,5 kW w cenie około 400 - 500 złotych, ale tak jak pisał Maszakow - tanie przetwornice mają aproksymowany przebieg napięcia, co przy indukcyjnym charakterze obciążenia będzie powodowało powstawanie mnóstwa harmonicznych i może ugotować elektronikę. Kiedy jeszcze nie było tranzystorów wytrzymujących prądy rzędu kiloampera przy oporności własnej rzędu tysięcznych części ohma, robiło się przetwornice mechaniczne czyli spinało się ze sobą silnik 12V i prądnicę 220V. Regulacja częstotliwości po stronie niskiego napięcia a napięcie wyjściowe - napięciem wzbudzenia. Straty energii ogromne, ale kształt napięcia - idealny.
Zrób bilans co wyjdzie najkorzystniej. Wydaje mi się że jednak agregat.... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-10-03, 19:29
|
|
|
Nie jest problemem obciążenie (klimatyzator). Tanie przetwornice padają wcześniej - dwie już wykończyłem właśnie klimą i wiertarką. Problem jest w strefie prądów rzędu 60-100A aby taką przetwornicę zasilić potrzebny duży alternator i odpowiednie przewody zasilające.
ps.już kiedyś opisywałem moje przeróbki |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
Marek
stary wyga
Dołączył: 24 Sty 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Kamieniec Wrocławski
|
Wysłany: 2011-10-03, 20:27
|
|
|
Proponuję ,żeby w tym temacie wypowiedział się kolega ANKUL z Lublina. Sprzedałem mu campera z przetwornica i klimatyzacją typu Truma Shapir. Wymieniłem alternator na 130 A , a jako przewody wykorzystałem odpowiednio grube od audio (wzmacniacze i głośniki) u mnie taki zestaw działał i się sprawdzał w trasie . Jak jest obecnie nie wiem.
Marek |
_________________ "Róbmy swoje" |
|
|
|
|
szczepan70
trochę już popisał
Twój sprzęt: fleetwood southwind
Dołączył: 31 Sty 2010 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-10-08, 23:03
|
|
|
Odnośnie sugestii ŚWISTAKA biorę i takie rozwiązanie /agregat/ pod uwagę.Mam już agregat z silnikiem lombardinii diesel o mocy ok 4 kw, w zimie będę go montował.Nie mniej nie rezygnuje z rozwiązania z przetwornicą,cały czas szukam odpowiednio dużej za rozsądną cenę,najchętniej z możliwością wcześniejszego wypróbowania.
Jako ciekawostkę dołączam kilka zdjęć prostej przetwornicy"mechanicznej".Kilkanaście lat temu dosłownie ją wykopałem podczas budowy domu,po oczyszczeniu z zewnątrz rozebraniu
i podaniu napięcia okazało się że jest w pełni sprawna.
DSC07614.JPG mój agregat |
|
Plik ściągnięto 36 raz(y) 238,28 KB |
DSC07616.JPG
|
|
Plik ściągnięto 34 raz(y) 205,13 KB |
DSC07617.JPG
|
|
Plik ściągnięto 33 raz(y) 189,68 KB |
DSC07618.JPG
|
|
Plik ściągnięto 31 raz(y) 104,51 KB |
DSC07619.JPG
|
|
Plik ściągnięto 32 raz(y) 145,18 KB |
|
|
|
|
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2011-10-08, 23:14
|
|
|
Panowie cobyście nie kombinowali ,i przerabiali,,,,,,,,,,,klima pokładowa tylko sieć 220 generatory ,przetwornice ,cały dach w solarkach to pomyłka ,,,,,,,,,,,,,,generator ,może na dziko ,ale w społeczności caravaningu,czyli cempingach ,,,dobre ale z dala od pozostałych , piszę o generatorach przenośnych na benzynę ,na gaz są cichsze i bardziej kaloryczne ,ale to wyższa półka moje skromne zdanie ,,,,,,,,,,,,,
|
_________________ Darek |
|
|
|
|
dzisna
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Laika
Nazwa załogi: Kudłaty
Dołączył: 01 Lis 2009 Skąd: Clifton
|
Wysłany: 2011-10-16, 19:13 Waeco
|
|
|
Firma Waeco ma takie rozwiazanie do camperow do 6m długosci zasilanie normalne 240V w czasie podrozy 12V ale trzeba troszke zainwestowac jak sie dobrze poszuka mozna zaoszczedzic na razie mam klime ale własnie szykuje sie do zamontowania zasilania na 12 v |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|