Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
klimatyzacja
Autor Wiadomość
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2011-10-03, 19:16   

I jeszcze jedna uwaga - w tego typu zastosowaniach (klima, siniki z elektroniką sterującą) znacznie lepiej sprawdzają się agregaty diesla ze względu na cięższe koło zamachowe i większy moment obrotowy silnika. Wyżyłowany benzyniak w momencie załączenia dużego obciążenia (zwłaszcza z małym cosinusem fi) potrafi się przydusić na tyle aby elektronika obciążenia zwariowała i wyłączyła się. Tak więc albo benzyniak z dużym zapasem, albo diesel... To chyba najprostsze rozwiązanie.

Co do przetwornic - widziałem w sklepie dla TIR przetwornicę 24/230 o mocy ciągłej 3 kW, szczytowej 4,5 kW w cenie około 400 - 500 złotych, ale tak jak pisał Maszakow - tanie przetwornice mają aproksymowany przebieg napięcia, co przy indukcyjnym charakterze obciążenia będzie powodowało powstawanie mnóstwa harmonicznych i może ugotować elektronikę. Kiedy jeszcze nie było tranzystorów wytrzymujących prądy rzędu kiloampera przy oporności własnej rzędu tysięcznych części ohma, robiło się przetwornice mechaniczne czyli spinało się ze sobą silnik 12V i prądnicę 220V. Regulacja częstotliwości po stronie niskiego napięcia a napięcie wyjściowe - napięciem wzbudzenia. Straty energii ogromne, ale kształt napięcia - idealny.

Zrób bilans co wyjdzie najkorzystniej. Wydaje mi się że jednak agregat....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-10-03, 19:29   

Nie jest problemem obciążenie (klimatyzator). Tanie przetwornice padają wcześniej - dwie już wykończyłem właśnie klimą i wiertarką. Problem jest w strefie prądów rzędu 60-100A aby taką przetwornicę zasilić potrzebny duży alternator i odpowiednie przewody zasilające.

ps.już kiedyś opisywałem moje przeróbki
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marek 
stary wyga


Dołączył: 24 Sty 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: 2011-10-03, 20:27   

Proponuję ,żeby w tym temacie wypowiedział się kolega ANKUL z Lublina. Sprzedałem mu campera z przetwornica i klimatyzacją typu Truma Shapir. Wymieniłem alternator na 130 A , a jako przewody wykorzystałem odpowiednio grube od audio (wzmacniacze i głośniki) u mnie taki zestaw działał i się sprawdzał w trasie . Jak jest obecnie nie wiem.
Marek :spoko
_________________
"Róbmy swoje"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szczepan70 
trochę już popisał


Twój sprzęt: fleetwood southwind
Dołączył: 31 Sty 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-08, 23:03   

Odnośnie sugestii ŚWISTAKA biorę i takie rozwiązanie /agregat/ pod uwagę.Mam już agregat z silnikiem lombardinii diesel o mocy ok 4 kw, w zimie będę go montował.Nie mniej nie rezygnuje z rozwiązania z przetwornicą,cały czas szukam odpowiednio dużej za rozsądną cenę,najchętniej z możliwością wcześniejszego wypróbowania.

Jako ciekawostkę dołączam kilka zdjęć prostej przetwornicy"mechanicznej".Kilkanaście lat temu dosłownie ją wykopałem podczas budowy domu,po oczyszczeniu z zewnątrz rozebraniu
i podaniu napięcia okazało się że jest w pełni sprawna.

DSC07614.JPG
mój agregat
Plik ściągnięto 36 raz(y) 238,28 KB

DSC07616.JPG
Plik ściągnięto 34 raz(y) 205,13 KB

DSC07617.JPG
Plik ściągnięto 33 raz(y) 189,68 KB

DSC07618.JPG
Plik ściągnięto 31 raz(y) 104,51 KB

DSC07619.JPG
Plik ściągnięto 32 raz(y) 145,18 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2011-10-08, 23:14   

Panowie cobyście nie kombinowali ,i przerabiali,,,,,,,,,,,klima pokładowa tylko sieć 220 generatory ,przetwornice ,cały dach w solarkach to pomyłka ,,,,,,,,,,,,,,generator ,może na dziko ,ale w społeczności caravaningu,czyli cempingach :bigok ,,,dobre ale z dala od pozostałych , piszę o generatorach przenośnych na benzynę ,na gaz są cichsze i bardziej kaloryczne ,ale to wyższa półka moje skromne zdanie ,,,,,,,,,,,,,
:bigok :bigok :bigok :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dzisna 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Laika
Nazwa załogi: Kudłaty
Dołączył: 01 Lis 2009
Skąd: Clifton
Wysłany: 2011-10-16, 19:13   Waeco

Firma Waeco ma takie rozwiazanie do camperow do 6m długosci zasilanie normalne 240V w czasie podrozy 12V ale trzeba troszke zainwestowac jak sie dobrze poszuka mozna zaoszczedzic na razie mam klime ale własnie szykuje sie do zamontowania zasilania na 12 v
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***