Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Resory w J5
Autor Wiadomość
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-02-17, 23:33   

Witam, dołączę się do tematu i zaproponuję moje rozwiązanie na słabe resory do Peugeota J5... http://sklep.intrak.com.p..._id=311&lang=pl Polecam zakup najtańszej wersji poduszek do samodzielnego montażu. Nie polecam zestawu dedykowanego z przyczyn czysto technicznych. Zamontowałem koledze taki zestaw do Sprintera i po krótkim czasie trzeba było wymienić most ( oś tylną ) powód... !?... Konstruktor zaprojektował zestaw do łatwego montażu. Jest to jednak zbyt wąski rozstaw co czyni nacisk na oś za daleko ok koła. Ja swoje miechy zakupiłem od Iveca bo były najtańsze. W zestawie dostałem : 2 x poduszka, przewody pneumatyczne (niebieski i czerwony około 5 mb. każdy) manometry i złączki potrzebne do połączenia. Dorobiłem wsporniki mocujące poduszkę do ramy u góry ( przykręcane na śruby) i metalową podstawę w miejsce oryginalnego odboju (kilka spawów) Całość sprawdza się wyśmienicie. Nie ma potrzeby regeneracji resorów bo w tym przypadku służą tylko do trzymania osi ( są odciążone) Ilością powietrza ( kilka ruchów ręczną pompką rowerową) regulujemy wysokość jak i twardość zawieszenia (poprawiamy komfort jazdy) ja utrzymuję ciśnienie w granicach 1-1,2 atm. Kamperek stoi bardzo równo i prowadzi się o niebo lepiej.
Pozdrawiam i poddaję rozwadze.
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-02-18, 11:05   

aroo59 napisał/a:
Nie ma potrzeby regeneracji resorów bo w tym przypadku służą tylko do trzymania osi ( są odciążone)


A ja radzę Kolego żebyś zrobił resory
Poduchy mają tylko wspomagać pracę resorów.
Resor podpiera ramę w dwóch punktach.Poducha w jednym.
W starszych autach może dojść nawet do uszkodzenia ramy (rdza,przeciążenie auta)
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-02-18, 18:44   

Dzięki za radę. Na codzień spotykam się z takimi "starszymi autami" i z praktyki wiem gdzie są słabe punkty ramy. Poduchy jak się doczytasz montuję w miejsce fabrycznego odboju ( z małą korektą) tam gdzie jest rama wzmocniona i przystosowana do maksymalnego nacisku. Potem już nie mamy wpływu na siły nacisku. Poduszki przejmują głowną rolę tak jest w samochodach które mają poduchy i pół resory montowane fabrycznie. Zaletą tej opcji jest fakt, że auto jest bardzo elastyczne i nie ma twardych uderzeń spowodowanych np. wpadnięciem koła w dziurę na drodze.
...Ale każda sugestia się liczy wybór należy do urzytkownika...
Pozdrawiam.
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-12-06, 21:37   

U mnie poprzedni właściciel dołożył z tyłu po 2 sprężyny.
Samochód czy pusty, czy załadowany, prowadzi się dobrze. Znacznie lepiej ma wertepach niż moje Ducato, które ma tylko resory.
Jedyny mankament, to jak się podlewaruje samochód, aby wymienić koło, to odbojniki potrafią wyskoczyć z kołków. Wtedy przy opuszczaniu, trzeba uważać, aby odbojniki wskoczyły na swoje miejsce.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2011-12-07, 12:51   

resory sa podstawa zawieszenia koła, poduchy to tylko dodatek

w pierwszym kamperze j5 z 90r mialem załozone poduchy przez poprzedniego własiciela

widac wpadł na ten pomysł bo kamper miał wygięte resory w drugą stronę

niestety bujał na boki dopiero jak zregenerowalem resory pod Grudziądzem stabilnośc jazdy się poprawiła

uważam że jeśli masz wymęczone resory to poduchy na niewiele pomgą
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-12-11, 11:14   

Po zamontowaniu poduch resory są odciążone działają tylko jak stabilizatory osi lub wahacze. Tak jest w ciężarówkach, przyczepach i naczepach. Bardzo ważnym elementem komfortowej jazdy jest amortyzator ( sprawny ). W naszych kamperkach jest identycznie więc nie zgadzam się z przedmówcami.
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-11, 12:21   

Koledzy
To ja też wrzucę swój kamyczek do ogródka - miałem ten sam dylemat w zeszłym roku. W moim J5 resory wygladały niezbyt dobrze po załadowaniu ekwipunku i wody. Efekt siedzącego tyłu potęgowały jeszcze wyminione przez Niemiaszka przednie amortyzatory i sprężymy (chyba wersja sztywniejsza do auta właśnie z tylnymi poduszkami). Po rozeznaniu ile kosztuje porządna naprawa resorów i dołożenie dodatkowego pióra zdecydowałem sie na komplet poduszek do samodzielnego montażu z Intraku. Powiem krótko nie żałuję - niecałe 2 h pracy na parkingu przed blokiem, wszystko pasuje jak ulał a autko prowadzi się bez porówania - nie buja na boki i jest dużo stabilniejsze. Komfort jazdy bez zmian. Mogę wreszcie spokojnie zapakować całośc majdanu i jeszce 3 rowerki z tyłu a auto nie przypomina startującego odrzutowca.
Pozdrawiam
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-12-11, 13:31   

Koledzy tak wyglądają resory w ducato ,z poduszkami (fabrycznie pompowane obydwie jednocześnie)pompowanymi niezależnie.Resor 5 piórowy polskiej produkcji około 650 zł komplet + montaż z podziałem pompowania poduszek +nowe uchwyty i jarzma około 400zł.Jazda nieporównywalnie lepsza od starego zestawu,poprawiła się kierowalność (nie myszkuje ,nie trzeba poprawiać kierownicą ,jedzie bez "trzymanki" :mrgreen: ) :mrgreen: :bigok
Ps
Wymiany dokonałem w firmie INTRAK ,oczywiście dlatego że mieszkam w mieści gdzie ona się znajduje,polecam szybko i solidnie :ok :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***