|
|
Resory w J5 |
Autor |
Wiadomość |
aroo59
zaawansowany 602517332
Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-02-17, 23:33
|
|
|
Witam, dołączę się do tematu i zaproponuję moje rozwiązanie na słabe resory do Peugeota J5... http://sklep.intrak.com.p..._id=311&lang=pl Polecam zakup najtańszej wersji poduszek do samodzielnego montażu. Nie polecam zestawu dedykowanego z przyczyn czysto technicznych. Zamontowałem koledze taki zestaw do Sprintera i po krótkim czasie trzeba było wymienić most ( oś tylną ) powód... !?... Konstruktor zaprojektował zestaw do łatwego montażu. Jest to jednak zbyt wąski rozstaw co czyni nacisk na oś za daleko ok koła. Ja swoje miechy zakupiłem od Iveca bo były najtańsze. W zestawie dostałem : 2 x poduszka, przewody pneumatyczne (niebieski i czerwony około 5 mb. każdy) manometry i złączki potrzebne do połączenia. Dorobiłem wsporniki mocujące poduszkę do ramy u góry ( przykręcane na śruby) i metalową podstawę w miejsce oryginalnego odboju (kilka spawów) Całość sprawdza się wyśmienicie. Nie ma potrzeby regeneracji resorów bo w tym przypadku służą tylko do trzymania osi ( są odciążone) Ilością powietrza ( kilka ruchów ręczną pompką rowerową) regulujemy wysokość jak i twardość zawieszenia (poprawiamy komfort jazdy) ja utrzymuję ciśnienie w granicach 1-1,2 atm. Kamperek stoi bardzo równo i prowadzi się o niebo lepiej.
Pozdrawiam i poddaję rozwadze. |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2011-02-18, 11:05
|
|
|
aroo59 napisał/a: | Nie ma potrzeby regeneracji resorów bo w tym przypadku służą tylko do trzymania osi ( są odciążone) |
A ja radzę Kolego żebyś zrobił resory
Poduchy mają tylko wspomagać pracę resorów.
Resor podpiera ramę w dwóch punktach.Poducha w jednym.
W starszych autach może dojść nawet do uszkodzenia ramy (rdza,przeciążenie auta) |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
aroo59
zaawansowany 602517332
Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-02-18, 18:44
|
|
|
Dzięki za radę. Na codzień spotykam się z takimi "starszymi autami" i z praktyki wiem gdzie są słabe punkty ramy. Poduchy jak się doczytasz montuję w miejsce fabrycznego odboju ( z małą korektą) tam gdzie jest rama wzmocniona i przystosowana do maksymalnego nacisku. Potem już nie mamy wpływu na siły nacisku. Poduszki przejmują głowną rolę tak jest w samochodach które mają poduchy i pół resory montowane fabrycznie. Zaletą tej opcji jest fakt, że auto jest bardzo elastyczne i nie ma twardych uderzeń spowodowanych np. wpadnięciem koła w dziurę na drodze.
...Ale każda sugestia się liczy wybór należy do urzytkownika...
Pozdrawiam. |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:37
|
|
|
U mnie poprzedni właściciel dołożył z tyłu po 2 sprężyny.
Samochód czy pusty, czy załadowany, prowadzi się dobrze. Znacznie lepiej ma wertepach niż moje Ducato, które ma tylko resory.
Jedyny mankament, to jak się podlewaruje samochód, aby wymienić koło, to odbojniki potrafią wyskoczyć z kołków. Wtedy przy opuszczaniu, trzeba uważać, aby odbojniki wskoczyły na swoje miejsce. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-12-07, 12:51
|
|
|
resory sa podstawa zawieszenia koła, poduchy to tylko dodatek
w pierwszym kamperze j5 z 90r mialem załozone poduchy przez poprzedniego własiciela
widac wpadł na ten pomysł bo kamper miał wygięte resory w drugą stronę
niestety bujał na boki dopiero jak zregenerowalem resory pod Grudziądzem stabilnośc jazdy się poprawiła
uważam że jeśli masz wymęczone resory to poduchy na niewiele pomgą |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
aroo59
zaawansowany 602517332
Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-12-11, 11:14
|
|
|
Po zamontowaniu poduch resory są odciążone działają tylko jak stabilizatory osi lub wahacze. Tak jest w ciężarówkach, przyczepach i naczepach. Bardzo ważnym elementem komfortowej jazdy jest amortyzator ( sprawny ). W naszych kamperkach jest identycznie więc nie zgadzam się z przedmówcami. |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
|
njoy
trochę już popisał
Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 1/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-12-11, 12:21
|
|
|
Koledzy
To ja też wrzucę swój kamyczek do ogródka - miałem ten sam dylemat w zeszłym roku. W moim J5 resory wygladały niezbyt dobrze po załadowaniu ekwipunku i wody. Efekt siedzącego tyłu potęgowały jeszcze wyminione przez Niemiaszka przednie amortyzatory i sprężymy (chyba wersja sztywniejsza do auta właśnie z tylnymi poduszkami). Po rozeznaniu ile kosztuje porządna naprawa resorów i dołożenie dodatkowego pióra zdecydowałem sie na komplet poduszek do samodzielnego montażu z Intraku. Powiem krótko nie żałuję - niecałe 2 h pracy na parkingu przed blokiem, wszystko pasuje jak ulał a autko prowadzi się bez porówania - nie buja na boki i jest dużo stabilniejsze. Komfort jazdy bez zmian. Mogę wreszcie spokojnie zapakować całośc majdanu i jeszce 3 rowerki z tyłu a auto nie przypomina startującego odrzutowca.
Pozdrawiam
Kamil |
|
|
|
|
prezes1960
zaawansowany
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-12-11, 13:31
|
|
|
Koledzy tak wyglądają resory w ducato ,z poduszkami (fabrycznie pompowane obydwie jednocześnie)pompowanymi niezależnie.Resor 5 piórowy polskiej produkcji około 650 zł komplet + montaż z podziałem pompowania poduszek +nowe uchwyty i jarzma około 400zł.Jazda nieporównywalnie lepsza od starego zestawu,poprawiła się kierowalność (nie myszkuje ,nie trzeba poprawiać kierownicą ,jedzie bez "trzymanki" )
Ps
Wymiany dokonałem w firmie INTRAK ,oczywiście dlatego że mieszkam w mieści gdzie ona się znajduje,polecam szybko i solidnie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|