Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Masa własna a DMC - skąd różnice między egzemplarzami
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-01-28, 11:27   

a nmnie sprzedawca powiedział że musi zapytac producenta o nową homologacje miał dzwonic narazie brak odzewu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)


Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/110
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2012-01-28, 23:59   

:spoko widać sprzedawca nie jest dobrze zorientowany lub też coś przez te 3 lata się zmieniło. Zapewne byłby problem jakbyś chciał z tej przyczepki zrobić np jednotonówkę;)
...widzę, że jesteś z Poznania, więc jak chcesz w tygodniu będę w Pile-mogę podjechać tam gdzie kupowałem swoją i popytam co i jak. :spoko
....jak wielka ma być ta przyczepka? chodzi o wymiary...
_________________


...może i alkowa bardziej przypomina kamper... za to integral bardziej przypomina dom ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-01-29, 08:22   

ma mieć 400 kg dmc wymiar typowy jakiś
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-03-01, 19:20   

W ostatnim wydaniu "POLSKI CARAWANING" na piątej stronie jest artykuł pod tytułem POWALCZYMY O "B"jest tam kilka informacji dla posiadaczy tego najpopularniejszego prawa jazdy.Wynika z tego że z tą kategorią można przekroczyć DMC 3,5t pod warunkiem dodatkowego kursu(doszkolenia)Bez tego nie wolno,ale jest również wzmianka ,że na"B" można i większym kamperkiem pomykać .Poczytajcie warto
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-03-01, 22:48   

ale jest również wzmianka ,że na"B" można i większym kamperkiem pomykać .Poczytajcie warto
jestem ciekaw na jakiej zasadzie

co do prawka to w moim przypadku nie ma problemu niemam tylko na autobus
i chętnie przyjął bym kamperka tak 4600-5000 kg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 338/458
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2012-03-02, 08:46   

Okrutnie mnie ciekawią podstawy prawne, jak możecie Koledzy, to wklepcie te paragrafy, które dopuszczają przekroczenie 3500 kg, bardzo proszę :kwiatki:
Nie mam dostępu do tego numeru i nie przeczytam :(

Według mojej wiedzy dotychczasowej, można było przekroczyć DMC na kat. B, jeżeli pojazd ważył 3500 + przyczepka lekka bez hamulca najazdowego 750kg, co daje 4250 kg.
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-02, 09:23   

potwierdzam wieści od Banana.

wracając do przewałów z masą własną: otóż kiedyś w Polsce były dwie licencje na transport międzynarodowy duża i małą. mała była do 7,5t DM i było ja bardzo łatwo dostać, więc trafiały się taki hocki-klocki z wagą. w firmie gdzie pracowałem był Mercedes 814 i w dowodzie miał masę własną 3500kg, ładowność 3500kg i DMC 7000kg.
oczywiście stan faktyczny był inny. kiedys byłem zmuszony jechać nim do Niemiec w tamtą stronę na pusto i na Jędrzychowicach po przejechaniu przez wagę na pusto wyszło 4800kg.
młody grenzschutz odstawił mnie na boki i zaczął szukać przy ramie nie fajek, ale jakiś prętów uranowych, które tak zmieniłyby wagę.
po chwili podszedł stary grezschutz i popatrzał w dowód, na kwit z wagi oraz na auto i powiedział młodemu: tak ma być, a mi: jechać! stawiając stępel.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-03-02, 12:54   

Kolego BANAN ja tez nie jestem prawnikiem i osobiście nie mam kłopotów z prawkiem .Ponieważ mam tzw"DŁUGIE".ale wiem że kiedyś to dmc zespołu decydowało (DO 3,5T zespół pojazdów)teraz unia pozwoli la na więcej na pojazd 3,5t i przyczepa 0,750 bez hamulców razem 4250kg.Ale jest jeden warunek a mianowicie ,że masz ukończone stosowne przeszkolenie.Dotyczy "B96"
cytuję;
-ukończone szkolenie
-zdanie egzaminu umiejętności oraz zachowania na drodze..
koniec cytatu.
Bez tych wymogów można poruszać się zespołem poj. do DMC 3,5T
Kolejna unijna ustawa ,do której sie musimy stosować ,umożliwia prowadzenie kamperka do DMC 4250.Na "B96".
dobrze mnie zrozumcie i nie traktujcie jako wykładnie prawa to są cytaty i tyle .Nie wiem czy prawdziwe.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 338/458
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2012-03-03, 21:06   

Ależ MAWI, nikt przecież nie prosił o interpretacje prawną, tylko o paragrafy, jakimi są poparte owe wieści w artykule, do którego nie mam dostępu. :bigok
Dzięki wielkie :kwiatki:
Tylko nie bardzo rozumiem owe "B96" i co autor artykułu miał na myśli :?: :roll:
Przyznam szczerze, że nie słyszałem o tym.
Może ktoś zna jakieś szczegóły i o co chodzi :?:
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-03-04, 10:10   

Cyryl
Cytat:
w firmie gdzie pracowałem był Mercedes 814 i w dowodzie miał masę własną 3500kg, ładowność 3500kg i DMC 7000kg.

Mój szef zarejestrował Mercedesa Atego o nośności 10 ton na DMC 7000 kg aby kursować po niemieckich autostradach we wszystkie dni tygodnia nawet świąteczne gdyż tam tylko pojazdy do takiej DMC mogą poruszać się bez ograniczeń.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-05, 09:20   

w Niemczech w dni świąteczne można jeździć pojazdami o DMC do 7,5t, a opłaty autostradowe są od 12t DMC.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***