Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to za bezpiecznik i dlaczego przepalony.
Autor Wiadomość
kazik_ 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Kayak Rimor
Nazwa załogi: [P_D_K]
Dołączył: 30 Gru 2010
Piwa: 1/2
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-03-28, 22:10   Co to za bezpiecznik i dlaczego przepalony.

Witam po zimowej przerwie.

Zabrałem sie do przygotowań na sezon 2012 a tu widzę zonk, izolacja lekko zeszła z kabla, i nadtopiony bezpiecznik jakiś dziwny.

Kabelek tak ok 3mm^2 od + akumulatora rozruchowego po 20cm kabla bezpiecznik ten dziwny i potem jakieś 30cm kabla do separatora jak sądzę.

Do czego jest potrzebne to połączenie, czy jest szansa ze przez ten kabel i bezpiecznik się miedzy innymi ładuje aku rozruchowe z podłączenia 220V bo z tego co mierzyłem na jesień to rozruchowy się nie ładował tylko z zabudowy pobierał sobie prąd.
Zamieszczam kilka fotek proszę o naświetlenie tematu, na ile amper on może być 50A ? coś tak na separatorze pisze.

IMG_1054.jpg
Plik ściągnięto 123 raz(y) 70,95 KB

IMG_1055.jpg
Plik ściągnięto 123 raz(y) 61,57 KB

IMG_1056.jpg
Tutaj był wpięty ten kabel
Plik ściągnięto 134 raz(y) 189,6 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-03-29, 07:45   

To nie jest przepalony bezpiecznik ale styk wytopiony przez przepływający prąd o dużym natężeniu. Prawe złącze było niezbyt mocno dokręcone i stąd taki efekt. Na podstawie zdjęć nie potrafię powiedzieć do czego bezpiecznik służy ale z pewnością jest potrzebny skoro przepływa przez niego prąd.
Obudowę bezpiecznika wymienić, przewód prawego zacisku skrócić o 5 cm i zarobić nową końcówkę oczkową. Wszystko ponownie połączyć i będzie grało.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kazik_ 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Kayak Rimor
Nazwa załogi: [P_D_K]
Dołączył: 30 Gru 2010
Piwa: 1/2
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-03-29, 18:07   

pytanie jaki ten bezpiecznik obudowę już znalazłem taka samą czy faktycznie 50A bo cos tam pisze na tym separatorze ale chyba po wlosku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
scuter0 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 3.0 180km
Nazwa załogi: scuter-squad
Dołączył: 25 Maj 2011
Piwa: 4/9
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 2012-03-29, 18:49   

:spoko U mnie taki bezpiecznik jest odpowiedzialny za ladowanie pokladowego aku przez alternator w czasie jazdy.(znaczy sie przez niego plynie prad, i ma 50A) :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazik_ 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Kayak Rimor
Nazwa załogi: [P_D_K]
Dołączył: 30 Gru 2010
Piwa: 1/2
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-03-29, 20:01   

No to chyba bedzie to, a jaki lepszy bezpiecznik taki sam blaszkowy czy lepszy ten midi val ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
scuter0 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 3.0 180km
Nazwa załogi: scuter-squad
Dołączył: 25 Maj 2011
Piwa: 4/9
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 2012-03-29, 20:39   

:mrgreen: lepiej niech bedzie taki sam jak byl...chyba ze sie wypowie ktos kto sie lepiej zna na tym :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-29, 20:56   

bezpiecznik to bezpiecznik - kawał druta o określonym oporze. Jaki założysz taki będzie lepiej jednak dać takie same jakie występuja w całym układzie żeby po prostu nie mieć potem problemów, albo kto inny po sprzedazy kamperka ich nie miał. czyli radzę blaszkowy :ok
To może byc 50A tylko ze to wtedy będzie zabezpieczenie na maxymalnego poboru prądu na budę.
przy takich prądach to już się faktycznie ciepło robi :)
Panowie...gdyby alternator ładował akumulatory prądem 50A, wylecielibyście w kosmos po 2 godzinach ciągłej jazdy.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-03-29, 22:11   

Rzuć palenie ,,,,,,,,w tedy będziesz miał oczyszczony umysł :haha: :haha: :haha: :haha:
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazik_ 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Kayak Rimor
Nazwa załogi: [P_D_K]
Dołączył: 30 Gru 2010
Piwa: 1/2
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-03-29, 22:43   

OFFTOP , "pić palić i uprawiać sport" to cytat z mojego ulubionego filmu, nie pale już 7 lat ta fotka ma z 10 lat. ;-)

Ok kupie blaszkowy, 50A bo tak pisze w miejscu wtyczki z tego kabla, balem sie tylko ze mogę mieć gdzieś zwarcie, ale fakt wygląda to na efekt luźnego styku, pytanie tylko czemu mi kontrolka ładowania nie świeciła, a może to jest bezpiecznik ładowania rozruchowego aku z podpiętego do budy napięcia 220V, ale 50A przecież ładowanie może mieć nie więcej niż 6A w porywach. a normalnie kolo do 4A.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-30, 20:21   

Z tego co się zdazyłem naoglądać na paru energoblokach ładowanie z reguły idzie osobnym kabelkiem do Aku pokładowego. Zawsze jest to osobny styk we wtyczkach.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kazik_ 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Kayak Rimor
Nazwa załogi: [P_D_K]
Dołączył: 30 Gru 2010
Piwa: 1/2
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-03-30, 21:04   

Co do 50A, ile mam dać aby było dobrze 40A?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-03-30, 21:21   

Zastosuj pojedyncze gniazdo samochodowe do bezpiecznika przykręcanego (lub wsuwanego z dużymi stykami). Bezpiecznik 50A to wcale nie za dużo. To jest bezpiecznik główny i chwilowe skoki natężenia mogą być dużo większe. U mnie w aucie alternator jest zabezpieczony 70A.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazik_ 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Kayak Rimor
Nazwa załogi: [P_D_K]
Dołączył: 30 Gru 2010
Piwa: 1/2
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-03-31, 13:54   

Ok dzięki wszystkim, to chyba wszystko już wiem, pozdrawiam i zamawiam części.

OK wszystko sprawdzone i założone, ten bezpiecznik miedzy separatorem a aku rozruchowym, był od ładowania aku pokładowego z alternatora.

Pytanie tylko, czy ładowanie nie impulsowo dobrze robi aku GELOWEMU ?
W sumie mam w Handzie żelowy jako rozruchowy i już 5 rok bardzo dobrze służy i jest też ładowany normalnie z alternatora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***