Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o ładowanie, KAYAK RIMOR
Autor Wiadomość
kazik_ 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Kayak Rimor
Nazwa załogi: [P_D_K]
Dołączył: 30 Gru 2010
Piwa: 1/2
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2011-10-18, 22:45   Pytanie o ładowanie, KAYAK RIMOR

Czy normalnym jest, że jak podłączę 220V do budy, to ładuje mi impulsowo tylko aku budy żelowy 100Ah? i miernik taki z Biedronki za 8zł pokazuje w impulsie ok 1,8A.
A z kolei jak załączę silnik to alternator ładuje tylko aku rozruchowe ?
Wczoraj tak z ciekawości miałem miernik w łapie i stwierdziłem, że sprawdzę czy jest wszystko ok z ładowaniem przed zimą i ...
właśnie nie wiem czy jest ok?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2011-10-18, 23:48   

Tak, w niektórych kamperach tak może być.
Np. wiele włoskich marek tak ma
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2012-03-28, 22:19   

To ja tu główkuje co mam nie tak a to dlatego, że mam włocha i też alternator ładuje mi tylko
rozruchowy
Pokładowe mam 2 po 80Ah a energoblok mam Calira LG430, czy ktoś wie, czy mógłbym jakoś podłączyć rozruchowy, żeby na postoju przy 230v też się ładował z tego energobloku?

i jeszcze w czasie jazdy bym chciał mieć ładowane pokładowe, bo tak to sobie wymarzyłem.

Znacie jakiegoś magika, gdzie by pojechać i to wszystko by zrobili?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_voyager 
zaawansowany


Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Piwa: 31/27
Skąd: FWS
Wysłany: 2012-03-28, 22:41   

Najprościej to wystarczy połączyć ze sobą akumulatory pokładowy z rozruchowym. Wystarczy połączenie biegunów (+) Można dodać jakiś wyłącznik aby można rozłączyć to połączenie aby przy braku 230V nie rozładowywać rozruchowego.
_________________
https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kazik_ 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Kayak Rimor
Nazwa załogi: [P_D_K]
Dołączył: 30 Gru 2010
Piwa: 1/2
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-04-02, 21:51   

Właśnie znalazłem takie połączenie, jest między tym bezpiecznik ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-04-03, 09:27   

chris_voyager napisał/a:
Najprościej to wystarczy połączyć ze sobą akumulatory pokładowy z rozruchowym...


W ten sposób zakłócasz filozofię rozwiązania, która bazuje na założeniu że aku rozruchowy nie podlega wyładowaniu podczas postoju. Rozruchowy jest "święty" i jego celem nadrzędnym jest start silnika. I tylko to.
Spinając oba aku, masz duże szansę że jak sie zagapisz (np. długa, fajna impreza do rana przy dobrej muzie na full, załączonym webasto i wielu włączonych światełkach) rozładujesz oba, a wtedy bez pomocy z zewnątrz (kable) nie uruchomisz pojazdu, co gdzieś na odludziu może być problematyczne. Na koniec dostaniesz nóż w plecy od jakiegoś wypasionego alaramu który przy braku zasilania zaczyna zamykać drzwi, odcinać zapłon, rozrusznik i inne cuda na kiju itd...

Wymyślono coś takiego jak separator. Współczesne elektrobloki są w niego wyposażone. Jak nie - można dokupić.
Np taki

Separator zadba żeby aku rozruchowy miał zawsze siłę zakręcić rozrusznikiem, a jak jest zwyżka prądu z alternatora to ja wrzuci na pokładowy, sprawdzając uprzednio czy rozruchowy jest syty...Bo rozruchowy ma zawsze priorytet. Choćby kosztem dobrej muzy...

Spięcie obu aku na sztywno to niedobry pomysł.

Pozdrawiam
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yekater 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: EU
Wysłany: 2012-04-03, 10:29   

Istnieje możliwość samodzielnego wykonania separatora akumulatorów. Koszt materiałów ok 20 zł + robocizna własna lub mechanik za 50 zł.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-04-03, 14:42   

mój upośledzony elektronicznie rozum zaniepokoił sie w imieniu alterantora który miałby równocześnie ładować dwa aku i zasilac reszte urządzeń. Da radę ?

Nie dojdzie do sytuacji że pomimo alterantora pokładowy z 87 zacznie rozładowywać rozruchowy z 30 w sytuacji gdy pokładowy będzie wystukany a rozruchowy pełny ? Może jakiś zaworek zwrotny po drodze (po waszemu chyba "dioda"... :mrgreen: )

Pewnie majaczę...... Sorry !
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yekater 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: EU
Wysłany: 2012-04-04, 08:46   

Za bezpieczeństwo całego układu odpowiadają bezpieczniki wartości 1zł. Przekaźnik to nie wymysł szatana tylko produkt handlowy np http://www.soltronik.pl/p...0a/p-11100.html
Wybór systemu zależy tylko od zasobności portfela, za dopłatą można również kupić przekaźnik z wygrawerowanym numerem rejestracyjnym samochodu lub typem zabudowy kampingowej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-04-04, 12:12   

chyba nie rozumiem...Co tu ma do rzeczy rodzaj przekaźnika ?

Zastanawiam się czy:
a) alternator da radę ładowac tyle odbiorników jednocześnie ?
b) ponieważ styk 87 i 30 zewrą się ze soba podczas pracy przekaźnika i połączą ze soba oba akumulatory bez żadnej separcji, zastanawiam sie czy w sposób absolutnie bezpieczny, nieprzekraczając natężęnia 30 A, akumulator pokładowy nie zacznie rozładowywać rozruchowego przy dużej różnicy w stopniach naładowania tychże?

Takie tam wątpliwości laika. Jak możesz to je rozwiej z korzyścią dla wszystkich, bo wszyscy sie ciągle uczymy (każdy czegos innego, ale jednak. Ja np. swej strony moge Ci podpowiedzieć jak rozwinąć biceps przy pomocy kawałka papieru ściernego i dużego kawałka pomalowanej blachy. Bez sterydów ! :ok )

Pozdrawiam
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yekater 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: EU
Wysłany: 2012-04-04, 17:17   

Na zacisku "D" alternatora napięcie występuje wtedy gdy alternator pracuje. Rodzaj przekaźnika ma duże znaczenie, jeśli będzie nieodpowiedni może nie działać. W razie wzrostu prądu w obwodzie bezpiecznik przepali się i odłączy akumulator pokładowy od alternatora. Dokładne obliczenie wszystkich parametrów układu wymaga znajomości danych technicznych alternatora, akumulatorów i podłączonych w danym czasie odbiorników. Przy cenie układu poniżej 20 zł za sztukę obliczenie jest nieopłacalne. Istnieje możliwość skomplikowania układu i podwyższenia jego ceny ale tym zagadnieniem zajmują się specjaliści od marketingu a nie inżynierowie.
Znalazłem kilka linków traktujących o ładowaniu akumulatora. http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=520
http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=102
W drugim linku umieszczone są rysunki, skopiowane z jakiejś instrukcji obsługi. Nie ma tam bezpieczników bo kopiujący nie zastanawiał się co kopiuje i w jakim celu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***