Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ciśnienie LPG
Autor Wiadomość
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 44/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-12-09, 16:32   

najlepiej dwa zawory żeby zbiornik nie przepuszczał do butli i odwrotnie
_________________
KoKo
"Piszę tylko merytorycznie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-09, 23:40   

Chyba jednak 27 litrów.....


Butla gazowa 11kg
Parametry techniczne butli:
Pojemność: 27,2 l.
Wysokość butli: 60 cm
Wysokość butli z zaworem: 60 cm
Średnica butli: 30 cm
Masa butli (waga): 10,5 kg
Napełniona gazem ok. 21,5 kg
Ciśnienie próbne: 30 Bar
Butla wyposażona jest w zawór z gwintem 1/2” lewym
Butla wykonana wg normy EN 1442:1998
Legalizacja 10 lat
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Darek R. 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2010
Skąd: Podwarszawska wieś
Wysłany: 2012-12-10, 00:27   

Witam.Dopiero dzisiaj znalazłem chwilę by napiasać.Rozwiązanie , o którym myślisz , już istnieje.Sądzę , że masz taki sam system jak ja.Nie wcinaj się trójnikiem za reduktorem.Po co?Przy takim rozwiązaniu , czujnik ulatniającego się gazu nie wyłączy zasilania.Wężyk , który widać na zdjęciu , podłączony jest do gniazda/wejścia z zaworem zwrotnym , więc odłączenie dodatkowej "jedenastki" nie spowoduje ulatniania gazu.Takie rozwiązanie pozwala na zasilanie z butli stacjonarnej lub butli dodatkowej , albo jednocześnie z jednej i drugiej.Jeśli to co zobaczysz na zjęciach jest identyczne u Ciebie , służe pomocą przy wykonaniu takiego przewodu dowolnej długości.Teraz kilka zdjęć.

image.jpg
Plik ściągnięto 7681 raz(y) 26,23 KB

image.jpg
Plik ściągnięto 7681 raz(y) 23,5 KB

image.jpg
Plik ściągnięto 7681 raz(y) 23,14 KB

image.jpg
Plik ściągnięto 7681 raz(y) 29,21 KB

_________________
Darek R.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-10, 01:03   

No niestety u mnie to troszkę inaczej wygląda.... ale muszę jeszcze raz dokładnie obejrzeć cały układ bo faktycznie powinno być takie przyłącze..... nawet w malutkim winnebago phasar mam takie...

ZBIORNIK LPG.jpg
Plik ściągnięto 7675 raz(y) 92,25 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Darek R. 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2010
Skąd: Podwarszawska wieś
Wysłany: 2012-12-10, 01:49   

Nie pomogłem . Szkoda . Myślę , że powinieneś jednak zrobić ten trójnik zaraz za zaworem . Wtedy nie bawisz się z dodatkowym reduktorem . Do trójnika natomiast możesz dokręcić szybkozłącze gazowe i uzyskasz w ten sposób to co pokazałem wcześniej . Jeszcze jedno - sprawdź dokładnie - typowa butla "jedenastka" , używana u nas w Polsce , ma gwint lewy 21,8 a nie 1/2 . Napisałem o tym , ponieważ jeśli nakręcisz na "typową" butlę nakrętkę 1/2" ( a da się z niewielką pomocą klucza ) zniszczysz sobie zawór .
_________________
Darek R.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-12-10, 10:11   

robertl napisał/a:
Chyba jednak 27 litrów.....


chyba jednak nie..... 11 kg gazu w zalaznosci od proporcji to wlasnie 20l (waga litra LPG wacha sie w granicach 0,51 - 0,58 kg w zaleznosci od skladu i temperatury, wez tez pod uwage ze butli sie nie napelnia do pelna tylko do 85% max przecietnie).
Wiec przelicznik wzgledem tankowania na stacji szału nie robi - jest nawet troche drozszy. (musiano ukrocic proceder tzw "osmiorniczek" na stacjach LPG gdzie tanszy gaz z butli przetaczano do zbiornikow sluzacych do tankowania samochodów)
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-10, 20:45   

Darek R. napisał/a:
Nie pomogłem . Szkoda . Myślę , że powinieneś jednak zrobić ten trójnik zaraz za zaworem . Wtedy nie bawisz się z dodatkowym reduktorem . Do trójnika natomiast możesz dokręcić szybkozłącze gazowe i uzyskasz w ten sposób to co pokazałem wcześniej . Jeszcze jedno - sprawdź dokładnie - typowa butla "jedenastka" , używana u nas w Polsce , ma gwint lewy 21,8 a nie 1/2 . Napisałem o tym , ponieważ jeśli nakręcisz na "typową" butlę nakrętkę 1/2" ( a da się z niewielką pomocą klucza ) zniszczysz sobie zawór .


I tu się bardzo mylisz bo pomogłeś i to bardzo. Jeśli nawet nie znajdę w swoim kamperze przyłącza zewnętrznego gazu to na pewno postaram się to zrobić dokładnie tak jak jest w Twoim kamperze i tak jak radzisz. Nie wziąłem np. pod uwagę zabezpieczeń przed wyciekiem gazu a to jest bardzo ważna sprawa. Tu chodzi o bezpieczeństwo. Tylko skąd wziąść ew. taki trójnik...... to jest problem. Domyślam się że jest on z jakimś odcięciem w przypadku kiedy nie jest podlaczony przewód gazowy tak aby zabezpieczony był przed wyciekiem gazu.... Ponieważ jest to na wysokim ciśnieniu to nie można zastosować byle czego....

A tak na marginesie to jaki jest dokładnie model twojego Boundera i który rok? Posiadasz do niego jakąś dokumentację? Wizualnie jest bardzo podobny do mojego. Mój to 34C rocznik 1994
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Darek R. 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2010
Skąd: Podwarszawska wieś
Wysłany: 2012-12-11, 00:51   

Jeśli nie masz takiego trójnika ( w zasadzie jest to czwórnik ) jak u mnie , możesz dorobić podobny , solidny , mosiężny , u tokarza/frezera . Zakręć zawór butli i możesz od niego odkręcić bezpiecznie reduktor ( pamiętaj o lewym gwincie ) . W ten sposób uzyskasz wzór śrubunku i jego uszczelnienia . Pokaż go zdolnemu tokarzowi , a na pewno dorobi Ci przedłużkę z bocznym wyjściem ( czyli trójnik ) pod jakieś typowe , gazowe szybkozłącze . Podczas zakupu kompletnego szybkozłącza , zwróć uwagę sprzedawcy ( np.w sklepie z art.spawalniczymi ) , aby w gnieździe był zawór - tym sposobem unikniesz wypływu gazu po odłączeniu przewodu od dodatkowej butli . Powodzenia . PS . Mój camperek to Oshkosh X-line Motorhome 34 rv z 1994 ( td ) , więc pewnie bliźniaczo podobny do Twojego . Posiadam również całą teczkę wszelkich instrukcji do różnych zamontowanych urządzeń w moim pojeździe - niestety jest w nich mało konkretów , za to masa ostrzeżeń "bhp" .
_________________
Darek R.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek R. 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2010
Skąd: Podwarszawska wieś
Wysłany: 2012-12-11, 23:15   

Pisząc o szybkozłączu miałem na myśli np. coś takiego:

image.jpg
Plik ściągnięto 7541 raz(y) 27,97 KB

_________________
Darek R.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group