Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Uterenowienie vw lt
Autor Wiadomość
Umbra Vagus 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w planach MB lub VW Lt
Dołączył: 18 Kwi 2013
Wysłany: 2013-04-26, 08:31   Uterenowienie vw lt

Witam serdecznie wszystkich jeszcze raz! Mam zamiar kupić vw lt-eka "blaszankę" i mam taki problem. Otóż lubię czasem zboczyć z twardej nawierzchni w bok zwłaszcza jarają mnie lasy pomyślałem czy by go trochę nie uterenowić troszeczkę. Nie chodzi, aby mu zakładać napęd 4x4, ale podnieść go z deka, wzmocnić resory, założyć mu wciągarkę z przodu i terenowe oponki. Czy po takich nie zaburzy mu prawidłowe działanie. martwi mnie zwłaszcza te podniesienie, czy nie straci na stabilności. Nie chodzi oczywiście o żaden off road tylko o las i drogi na wschód od linii Bugu, a słyszałem, że nie grzeszą idealną nawierzchnią.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gregu 
zaawansowany


Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2010
Piwa: 8/16
Skąd: B-Mitte
Wysłany: 2013-04-26, 15:21   

to auto ma zdaje sie seryjnie wiekszy przeswit niz wiekszosc suvow wiec chyba bym sie najpeirw przejechal, a potem knul... moj T4 radzi spobie poza drogami zaskakujaco dobrze, przeswit ma ponad 20 cm, a naped tylko na przod...
_________________
pozdrawiam :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robert_smoldzino 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Smoldzino
Wysłany: 2013-04-26, 16:47   

W ramach delikatnego uterenowiania możesz poszukać mostu z blokadą, były takie i są do zdobycia. A poza tym dobra opona oczywiście na początek i naprzód...
_________________
www.podlasem.org
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-26, 20:11   

ja mialem lt 28 pierwszej generacji,nie nadawalo sie do zadnego terenu,odrazu kopalo sie w kazdym piachu i sniegu,most bez jakiejkolwiek szpery,dlatego dodano opcje z blokada mostow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-26, 21:12   

robert_smoldzino napisał/a:
W ramach delikatnego uterenowiania możesz poszukać mostu z blokadą, były takie i są do zdobycia. A poza tym dobra opona oczywiście na początek i naprzód...


Witam p. Robercie.
Czyżby dalej Defenderek ... ?



Pozdrawiam offroadowo, a zamiast LT'ka jak zwykle polecam coś bardziej terenowego , ale rozumiem,że nie o tym wątek ;)

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robert_smoldzino 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Smoldzino
Wysłany: 2013-04-27, 17:05   

Cześć,
A kiedy u nas byłeś? Po drugim zdjęciu wnoszę, że na przełomie czerwca i lipca i to w poprzedniej dekadzie...
To na zdjęciu to akurat seria 3 - staruszka nadal na chodzie...
A Def owszem, na co dzień.
Pozdrawiam serdecznie
Robert
_________________
www.podlasem.org
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2013-04-27, 19:18   Re: Uterenowienie vw lt

Umbra Vagus napisał/a:
Witam serdecznie wszystkich jeszcze raz! Mam zamiar kupić vw lt-eka "blaszankę" i mam taki problem. Otóż lubię czasem zboczyć z twardej nawierzchni w bok zwłaszcza jarają mnie lasy pomyślałem czy by go trochę nie uterenowić troszeczkę. Nie chodzi, aby mu zakładać napęd 4x4, ale podnieść go z deka, wzmocnić resory, założyć mu wciągarkę z przodu i terenowe oponki. Czy po takich nie zaburzy mu prawidłowe działanie. martwi mnie zwłaszcza te podniesienie, czy nie straci na stabilności. Nie chodzi oczywiście o żaden off road tylko o las i drogi na wschód od linii Bugu, a słyszałem, że nie grzeszą idealną nawierzchnią.


rozumiem ze chodzi o LT ka I skoro porownanie do MB ka...

niby mozna,
most tylny z blokada wystepuje w przyrodzie ale nie do dostania u nas

mozna troszku rozciagnac sprezyny przednie, bo na seryjnych stoi jak jest dobry ze 2-3 cm od odbojnika albo i siedzi na nim na dzien dobry. Nie mozna przesadzic bo bedzie problem z wlozeniem.
tyl to nie problem, bo resor.

problem jest maly z opona bo felgi 14 tki mozna motac cos od starego transita na 15.
Z 14 widzielem tylo jednego MT ka nadlewke w jakiejs rodzimej firmie nadlewkowej 215 w pelnym wymiarze. zeby to mielo sens to trzeba wieksze kolko zalozyc. takze zaczalbym od rozkminienai tematu kol, a potem lekko podnosil.

mozna sobie dorobic reczny ESP :) tzn osobne linki i dwie dzwignie osobne do recznego, zeby mozna bylo dac opor na buksujace kolko, proste, tanie a troche zmusie do roboty mech roznicowy.

Doskonala opcja sa... lancuchy. Robia robote w warunkach o ktorych piszesz bdb.
ja wlasnei z tej opcji korzystalem.

pozdr
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-27, 20:52   

robert_smoldzino napisał/a:
...
A kiedy u nas byłeś? ...


To są zdęcia z pobytu w 2009 r.

Pozdrawiam i już nie zaśmiecam kolegom wątku
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rowinx 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: LT 28 Karmann Mobil
Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2013-04-28, 21:06   

mam takiego samego lt i chodziło mi to też po głowie oblukałem spód rozwiązanie jest proste mosty od Y60 tył blokada , silnik jest wzdłóż więc oryginalna skrzynia reduktor robur z pto wyciągarka star lub brdm taką mam mogę sprzedać , dp przodu wkładasz resory od lt 35 i masz po robocie , rama wysoka wał długi więc wszystko się zmieści ale nakład finansowy z pewnością nie mały, ps powodzenia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robert_smoldzino 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Smoldzino
Wysłany: 2013-04-29, 08:16   

@rowinx - takie akcje prosto tylko wyglądają i o ile samo zmotanie po krótszym lub dłuższym (zazwyczaj tak ze trzy razy niż zakładany) pobycie w garażu i wydaniu $$$ (też więcej niż się zakładało) jest możliwe o tyle jakakolwiek naprawa tego później z dala od domu staje się poważnym przedsięwzięciem.
O sprzedawalności (i możliwości odzyskania wkładu) nawet nie będę się rowzijał...
_________________
www.podlasem.org
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Umbra Vagus 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w planach MB lub VW Lt
Dołączył: 18 Kwi 2013
Wysłany: 2013-04-29, 12:34   

Dzięki za wszystkie rady widzę, że muszę to dogłębnie przemyśleć. Przepraszam, ze dopiero teraz sie pojawiłem, ale niestety obowiazki!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rowinx 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: LT 28 Karmann Mobil
Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2013-04-29, 12:39   

wiem ile to kosztuje bo zbudowałem zmotę kilka lat temu i kosztowało około 50koła teraz mogę sprzedać za 10 koła, parcha ciężko popsuć w terenie więc nie sądzę żeby w trasie były jakieś kłopoty, a skoro wszystko przemawia na nie to po co go uterenowiać ????
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Umbra Vagus 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w planach MB lub VW Lt
Dołączył: 18 Kwi 2013
Wysłany: 2013-04-29, 17:01   

Wygląda na to, iż najlepiej po prostu zakupić autko zostawić w stanie "fabrycznym" tylko solidnie je przygotować i w trasę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gregu 
zaawansowany


Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2010
Piwa: 8/16
Skąd: B-Mitte
Wysłany: 2013-04-30, 07:08   

Umbra Vagus, zgadza sie. dlugo sie zastanawialem czy brac T4 w syncro czy w automacie (albo to albo to). Wybralem automat, bo mimo tego, ze lubie zjechac z asfaltu, to i tak 99,8% czasu jedziesz po twardym. W bloto nie bede sie tym pchal, a jak Cie pogoni daleko daleko gdzie drogi slabe to i tak te auta potwornie mocne sa.
W moim po 300kkm i 20 latach zrobilem ostatnio zawias przod - wszystko oryginalne wymenione na oryginaly i nie sadze bym musial tam jeszcze kiedys zagladac..
Swoznie, gumy, wszystko 3 razy grubsze niz w osobowce... To sa pancerne bazy.
_________________
pozdrawiam :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Umbra Vagus 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w planach MB lub VW Lt
Dołączył: 18 Kwi 2013
Wysłany: 2013-04-30, 13:02   

Trafiłeś w sedno nie chodzi mi o błoto. Tam gdzie się wybieram raczej należy mówić o suszy. Dokładnie interesuje mnie Jedwabny Szlak. To co teraz co napiszę może się wydać niepoprawnym uparciem na daną markę i coś w tym jest. Po prostu podoba mi się vw lt I generacji i ciągnie mnie do niego mentalnie. Czy to głupie, pewnie TAK :wyszczerzony: ? Dzięki gregu!!! Muszę dopisać w imię uczciwości, iż w grę wchodzi też mercedes "kaczka" do 3,5t
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***