Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ogranicznik napieca z 14v na 12V ?
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-05-07, 15:04   ogranicznik napieca z 14v na 12V ?

co zastosować aby zmniejszyć napięcie w instalacji auta z ladowanego 14v na nie wieksze i nie mniejsze 12v,potrzebuje np: podlaczyc silnik o stalym napieciu 12v i aby nie dostawał większego napięcia z alternatora
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-05-07, 17:53   

mozesz kupic w elektronicznym stabilizator napiecia 12v i jesli bedzie wiecej to zbije na 12 nie wiem jednak jaki amper potrzebujesz i czy to ma takie znaczenie te 2v wiecej.

w kazdym razie stabilizatorki to takie malenstwa ktore musisz przykrecic do radiatora i teraz nie pamietam ale beda potrzebne diody , mialem gdzies schemacik ,

a najprosciej , bardziej na prube to wstaw w szereg zarowke 12v np.10w lub 15w . bedzie lekko zazyc a na wyjsciu bedziesz mial nizsze napiecie :mrgreen: :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-05-07, 19:12   

potrzebuje do sterowania elektryki podnoszenia szyb w volvo,jak jest wylaczony silnik to chodzi normalnie,zamyka i otwiera bez problemu,napiecie wtedy jest na poziomie 12v ,ale jak odpali sie silnik i wzrasta ladowanie automatyka zacina sie i nie mozna czasem nic zrobic,jak ma chec to otworzy lub zamknie szybe,dzieje sie to tylko z szyba z lewej strony ,wymieniony juz byl modul i inne rzeczy, juz mi sie nie chce szukac wiec chce mu przyblizyc warunki pracy tak jak bez ladowania,bo wtedy jest Ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-05-07, 19:42   

Za ciężko szyba chodzi w prowadnicach. Opory przy wyższym napięciu aktywują bezpiecznik przeciążeniowy i powodują wyłączenie napędu. Przy12V moc urządzenia jest mniejsza i bezpiecznik przeciążeniowy nie zadziała. Żeby w 100% być pewny pomóż przy podnoszeniu ręką. W sterowaniu analogowym bezpiecznik jest bimetalowy i tym mniej wrażliwy na przeciążenia w czasie startu, w sterowaniu elektronicznym przy nap. 14V jak wystartuje to już chodzi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-05-07, 19:52   

ale ona na wlaczonym silniku nawet nie chce deczko ruszyc,dopiero jak pare razy sie prztyknie włącznikiem to ruszy ,otworzy i potem zamknie lub znow trzeba pokombinować. Mysle ze to nie powadnice,bo na wylaczonym calkiem normalnie szyba chodzi,a tak by ledwo szła,cały pic ze przy 14 nie chce,a przy 12 idzie normalnie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2013-05-07, 21:53   

Jest jeszcze zabezpieczenie potencjalne. Sprawdź lub nawet na krótko zdubluj masę sterownika z karoserią. Czysta masa jest ważniejsza niż zasilanie i płata trudne do wykrycia figle.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-05-07, 22:06   

no to problem bo zeby ustabilizowac tyle amper to troche mocny uklad musi byc ,. bedzie potrzeba z 5-8 A , to sporo i zaroweczki tam nie wetkniesz :-P

pobawilbym sie na twoim miejscu stabilizatorami ze sklepu . dac je na zasilaniu w dzwi i tyle :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marmur 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011
Piwa: 3/7
Skąd: Katowice / Zawiercie
Wysłany: 2013-05-07, 22:51   

Albo wstaw ze 3-4 diody szeregowo połączone to Ci zbije napięcie o ok 2 V
_________________
Pozdrawiam

Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-05-07, 23:25   

erikson napisał/a:
potrzebuje do sterowania elektryki podnoszenia szyb w volvo,jak jest wylaczony silnik to chodzi normalnie,zamyka i otwiera bez problemu,napiecie wtedy jest na poziomie 12v ,ale jak odpali sie silnik i wzrasta ladowanie automatyka zacina sie i nie mozna czasem nic zrobic,jak ma chec to otworzy lub zamknie szybe,dzieje sie to tylko z szyba z lewej strony ,wymieniony juz byl modul i inne rzeczy, juz mi sie nie chce szukac wiec chce mu przyblizyc warunki pracy tak jak bez ladowania,bo wtedy jest Ok

Poszedł bym jednak w kierunku znalezienia usterki bo jak mawia nasz Dareczek ArcaDarka "przeróbki są do :dupa ".
Czy w każdych drzwiach jest moduł/sterownik czy jeden obsługuje wszystkie szyby?
Trzeba byłoby sprawdzić czy ten nowy moduł jest na pewno sprawny. Jeśli twój oryginalny popsuł się to i ten drugi może być też uszkodzony jeśli nie był nowy. Raczej nie ma możliwości by sprawnemu modułowi przeszkadzało napięcie o 2 wolty większe.
Czy to auto ma może pamięć ustawień foteli, lusterek albo automatyczne domykanie szyb?
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marmur 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011
Piwa: 3/7
Skąd: Katowice / Zawiercie
Wysłany: 2013-05-07, 23:33   

To oczywiste.
Janusz ma 1000% racji.
Trzeba usunąć przyczynę tego stanu rzeczy a nie skutek. Sam temat sugeruje, że chcesz zrobić właśnie odwrotnie.
_________________
Pozdrawiam

Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-05-07, 23:48   

Z którego roku jest auto i czy ma szynę CAN. Bo jak ma to żadne przeróbki nie pomogą, ale diagnostyka usterki jest prosta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-05-08, 07:37   

to nie jest moje auto wiec nie moge odrazu wszystkie wasze rady spr.,rok 2004 ,na jednym sterowniku sa wszystkie szyby. Jaki stabilizator zastosowac ze sklepu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-05-08, 09:29   

erikson napisał/a:
na jednym sterowniku sa wszystkie szyby

Proponuję drogą eliminacji. Zamienić przewody od sterownika do silniczka w jednych drzwiach z silniczkiem w drugich. Nie trzeba koniecznie zmieniać końcówek we wtyczce modułu, można na pająka kawałkami przewodów przedłużyć przewody do silników i zamienić lewy z prawym. Sprawdzisz czy przypadkiem nie jest popsuty silnik.
Sprawdź dokładnie masę (-).
Często lewa strona i w niektórych autach tylko lewa ma automatyczne otwieranie/zamykanie do końca. Uszkodzenie masz w lewych drzwiach, może to ma jakiś związek. Czy wymieniany/sprawdzany był też wyłącznik-klawisz od zamykania i otwierania szyb?
Czy było mierzone napięcie zasilające moduł. Czy rzeczywiście przy uruchomionym silniku jest tam większe napięcie, czy domyślasz się tego tylko, że jest większe bo silnik pracuje i ładuje akumulator?
Uruchom silnik i włącz wszystkie odbiorniki prądu jakie są w samochodzie, światła, wycieraczki, zapalniczkę, radio. Może dodatkowo jakieś żarówki na przykład reflektorowe podłącz do akumulatora. Alternator na wolnych obrotach nie da tyle prądu by podnieść napięcie. Zmierz napięcie tak obciążonej instalacji i sprawdź działanie szyb. Może to nie zbyt wysokie napięcie tylko jakieś zakłócenia od strony alternatora. Na przykład uszkodzona któraś dioda i w instalacji pojawiają się impulsy prądu zmiennego.
Może są zakłócenia od układu zapłonowego jeżeli to "benzyna". Spróbuj podłączyć zasilanie z innego samochodu, przewodami rozruchowymi połącz klemy w Volvo z akumulatorem innego auta, sprawdź czy 14 V z innego samochodu też zablokuje szybę?
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2013-05-08, 10:28   

Janusz...
Zabiłeś eriksona...
Ale nie głupotą, zapewniam.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-05-08, 11:48   

napięcie mierzone,to diezel,będzie znowu okazja to posprawdzam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***