Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rozmiar pasków klinowych
Autor Wiadomość
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-03-09, 21:56   

Do tego silnika posiadam wszelką fabryczną dokumentacje techniczną również w pdf-ie (co prawda do citroena ale to to samo) oraz jakieś 19 lat doświadczenia w eksploatacji i naprawach tych konkretnie silników wide mój podpis:-) W tych citroenkach co na zdjęciu w podpisie, silniki te były montowane od wielu, wielu lat. Moje osobiste doświadczenia to: jeden silnik 540 tyś. km - rozbiłem autko - silnik dalej jeździ zamontowany w zaprzyjaźnionym UAZ-ie , drugi to 720 tys. km autko sprzedałem i nawet ostanio brało udzial w jakimś polsatowski serialu.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-03-10, 07:47   

Jak już opisywałem rozmiar pasków do tego modelu silnika jest trudny do dobrania po rozmiarze; szerokość + długość. Miałem ten sam problem i stwierdzam, że paski mają jeszcze wymiar podawany przez producenta ( nie znany dla laika ) liczony od strony wewnętrznej lub zewnętrznej. Proszę poczytać w necie " dobór pasków klinowych". Pasek klinowy napięty od wewnątrz nie może posiadać zębów to po pierwsze a po drugie z takim rozwiązaniem nie polecam oddalać się od domu na większą odległość. Ja zakupiłem paski w serwisie Peugeota dobrane po nr. Vin za śmieszną cenę ( taniej niż dostępne Gates ) inne nie pasują. Produkuje je jak pamiętam firma Dunlop. I napięte są po stronie zewnętrznej tak jak producent zaleca. W swojej karierze zawodowej widziałem różne rozwiązania ... :wyszczerzony: ... nie zdziwi mnie żadne roziązanie domorosłych mechaników takich co to wszystko wiedzą ale nic nie umieją zrobić.
Pozdrawiam.
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-03-10, 08:26   

Fotka z fabrycznej (citroena) dokumentacji technicznej co prawda silnik benzynowy (później poszukam diesla) ale to to samo rozwiązanie i ta sama pompa
I to tyle w temacie napinania tych pasków
Firma Gates paruje te paski i sprzedaje w jednym opakowaniu dwie sztuki oczywiście bez ząbków po wewnętrznej stronie.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-03-10, 10:16   

Silnik benzynowy i Citroena to inna bajka... :?
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-03-10, 16:45   

nie tak do końca co innego
ale masz tu z tej samej dokumentacji silnik diesla
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-03-10, 20:18   

Polecam poczytać ... http://pasyklinowe.pl/pomoc-techniczna/
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-06-12, 09:05   

Panowie
Pytanie może z serii głupich. W zeszłym roku przed wyjazdem na urlop zauważyłem, że jednemu z dwóch pasków napędzających pompę wody w naszych Peugeotach uległ uszkodzeniu. Nie zastanawiając się pomogłem mu skończyć żywota nożem, wziąłem pod pachę i sru... do sklepu. Kupiłem identyczny i z radością zabrałem się za wymianę - i tu zonk :stop: . Za cholerę nie udało mi się go założyć. Nie mogłem go przełożyć pomiędzy blokiem silnika a kołem napędzającym. Jest na to jakiś tajemny sposób ?, a może w oryginale powinny być paski o niższym profilu? Przejeździłem urlop na jednym ale w tym roku chciałbym ze spokojem wyjechać i nie martwić się, że mogę mieć problem.
Pozdrawiam
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2013-06-12, 13:11   

njoy napisał/a:
Panowie
Pytanie może z serii głupich. W zeszłym roku przed wyjazdem na urlop zauważyłem, że jednemu z dwóch pasków napędzających pompę wody w naszych Peugeotach uległ uszkodzeniu. Nie zastanawiając się pomogłem mu skończyć żywota nożem, wziąłem pod pachę i sru... do sklepu. Kupiłem identyczny i z radością zabrałem się za wymianę - i tu zonk :stop: . Za cholerę nie udało mi się go założyć. Nie mogłem go przełożyć pomiędzy blokiem silnika a kołem napędzającym. Jest na to jakiś tajemny sposób ?, a może w oryginale powinny być paski o niższym profilu? Przejeździłem urlop na jednym ale w tym roku chciałbym ze spokojem wyjechać i nie martwić się, że mogę mieć problem.
Pozdrawiam
Kamil


Zawsze tam gdzie są paski klinowe jest napinacz.
zluzuj lub zdemontuj napinacz a założysz pasek.
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-06-12, 14:37   

JaroW
Aż takim dyletantem technicznym nie jestem, żeby zmieniać paski bez luzowania napinacza :haha: . Problem jest z założeniem/przełożeniem paska na miejsce na kole napędzającym z bloku silnika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-06-13, 07:36   

Musisz zdemontować to duże koło ale nie odkręcaj centralnej śruby tylko te małe "chyba 6 szt " śrubek M6. Wtedy zdejmiesz tylko samą "obręcz" koła a jego piasta zostanie na wałku rozrządu.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-06-13, 07:46   

JaroW napisał/a:
[

Zawsze tam gdzie są paski klinowe jest napinacz.
zluzuj lub zdemontuj napinacz a założysz pasek.


nie zawsze ... np. w transicie 2,2 pasek jest a napinacza nie ma :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-06-13, 13:34   

W "maluchu " również nie ma napinacza i jest jeszcze bardzo dużo takich konstrukcji :-P
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-06-13, 13:38   

allleeee... w maluchu są blaszki regulacyjne czyli jakaś forma napinacza jest .... :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-06-14, 14:39   

Donat. O to chodziło :lol: . Piwko powędrowało. Tak na marginesie to nie zauważyłem tych śrubek i kombinowałem jak odkręcić całość z wałka rozrządu. Pisałeś wcześniej, że posiadasz dokumentację do naszych silniczków. Jeżeli masz w pdf-ie do 2.5 D, to będę wdzięczny za maila: njoy@poczta.onet.pl
Pozdrawiam jeszcze raz.
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-06-15, 15:55   

Mam taka dokumentacje tylko że ma ona jakieś 200Mb i ciężko to wysłać mailem, może masz jakiś serwer to Ci na niego wrzucę.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***