Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[LT35 II Awaria] Usterka przy pompie wtrysku - rozrząd
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2013-07-05, 23:05   

Notker napisał/a:

...
pojazdu z silnikiem z paskiem rozrządu nie wolno uruchamiać na "pych"...

Bzdura do puki nie przeczytam uzasadnienia.
Cały rozruch rozpoczyna się od kręcenia wałem, co za różnica czy jest on kręcony z "płynnym startem" z kół, czy gwałtownym z rozrusznika?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-07-05, 23:28   

Socale napisał/a:
Notker napisał/a:

...
pojazdu z silnikiem z paskiem rozrządu nie wolno uruchamiać na "pych"...

Bzdura do puki nie przeczytam uzasadnienia.
Cały rozruch rozpoczyna się od kręcenia wałem, co za różnica czy jest on kręcony z "płynnym startem" z kół, czy gwałtownym z rozrusznika?

Wszystko zależy na którym biegu uruchamiasz, przy jakiej prędkości i czy płynnie puszczasz sprzęgło.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-07-06, 09:14   

Socale,

[...]Sprawą, o której powinniśmy pomyśleć, to stan paska rozrządu i napinaczy (czyli m.in. rolek napinających). Jeżeli pasek jest luźny, w wyniku nagłego dostarczenia momentu obrotowego - gdy puścimy bardzo szybko sprzęgło - może dojść do przeskoczenia paska na kole rozrządu. W efekcie fazy otwarcia i zamknięcia zaworów względem położenia tłoków zostaną rozregulowane. Podczas dalszej eksploatacji możemy zauważyć znaczne podwyższenie spalania lub zmniejszenie mocy silnika. Jeżeli pasek rozrządu jest niskiej jakości lub jest wyeksplatowany, może również zdarzyć się urwanie gumowego zęba lub całego paska. W przypadku silnika, w którym tłoki mają możliwość kolizji z zaworami, mogą one zderzyć się, powodując spore zniszczenia w układzie. Znane są również przypadki, kiedy odpalanie na pych spowodowało uszkodzenie kółka rozrządu umieszczonego na wale korbowym. Oczywiście wpływ na takie uszkodzenie mogło mieć także wcześniejsze zużycie tego elementu.[...]

Wycięte z netu bo nie chciało mi się pisać..... nie wspomnę o napinaczach hydraulicznych .....
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-07-06, 09:18   

http://motoryzacja.interi...ol,1755754,7850

http://www.motofakty.pl/artykul/na-pych.html

nuda..... cały świat o tym mówi a mechanicy mają takie autka ...... chwała użytkownikom którzy nie słuchają rad..... :spoko

prościej...... rozrusznik ma pewną moc rozruchową, krecisz kluczykiem i silnik obraca w pewnym zakresie obrotów.....na pych silnik dostaje kopa z masy auta i prędkości poruszania..... patrząc na odwrót z doświadczenia wrzucasz 2 bieg (bo tak wszyscy zapalają na pych) i kręcisz rozrusznikiem ciągnąc całe auto... czy prędkość obrotowa silnika jest taka sama ??? NIE....
układ korbowy dostaje "szlag" z masy auta co czasem nie wytrzymują ukł rozrządu
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2013-07-06, 12:25   

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego jak to działa.
Żadna noga w gwałtowności nie puści sprzęgła szybciej niż działanie rozrusznika.
Sprzęgło puszczając najpierw kasuje luzy i praktycznie płynnie napręża pasek w porównaniu do agresywnego ruchu wałem przez rozrusznik.
Chodzi o moment rozpoczęcia ruchu a nie osiągane przy tym obroty.
Inną sprawą jest czysty zbieg okoliczności że przy "pychu" rozrząd szlag trafił, ale to wynika tylko z jego stanu, a nie z tego że był pchany.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-07-06, 14:24   

Socale napisał/a:
Chodzi o moment rozpoczęcia ruchu a nie osiągane przy tym obroty


nie chodzi ani o jedno ani o drugie ..... chodzi o MOC z jaką zadziała ukł. korbowy na poszczególne elementy rozrządu !
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2013-07-07, 18:24   

martini44 napisał/a:
Socale napisał/a:
Chodzi o moment rozpoczęcia ruchu a nie osiągane przy tym obroty


nie chodzi ani o jedno ani o drugie ..... chodzi o MOC z jaką zadziała ukł. korbowy na poszczególne elementy rozrządu !


:shock:

To ja już nie dyskutuję, ale chętnie przeczytam opinie innych kolegów :)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
martini44
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***