97r ducato tdi-cisnienie doladowania? |
Autor |
Wiadomość |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-04-16, 20:26
|
|
|
Cyryl napisał/a: | ciśnienie po doładowaniu może wzbudzić podejrzenia, ale trzeba wiedzieć, że w kolektorze ssącym jest bardzo mocne podciśnienie. jeżeli ktoś czyścił układ paliwowy w Maluchu poprzez zatkanie ręką przewodu ssącego przy zwiększeniu obrotów, wie jak to wygląda.
więc 0,6 jest dobrym wynikiem w porównaniu z wolnossącymi silnikami. |
Cyryl ,,,nie mieszaj podciśnienia w kolektorze z ciśnieniem doładowania turbo ... mieszasz ludziom w głowach |
|
|
|
|
sławek w.
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-04-16, 22:15
|
|
|
No name napisał/a: | Cyryl napisał/a: | ciśnienie po doładowaniu może wzbudzić podejrzenia, ale trzeba wiedzieć, że w kolektorze ssącym jest bardzo mocne podciśnienie. jeżeli ktoś czyścił układ paliwowy w Maluchu poprzez zatkanie ręką przewodu ssącego przy zwiększeniu obrotów, wie jak to wygląda.
więc 0,6 jest dobrym wynikiem w porównaniu z wolnossącymi silnikami. |
Cyryl ,,,nie mieszaj podciśnienia w kolektorze z ciśnieniem doładowania turbo ... mieszasz ludziom w głowach |
W takim razie gdzie powinien być podłączony wężyk od zegara - sprzedawcy tych zegarów zalecają właśnie wpięcie w rurę przed kolektorem, na forach fiszą, że lepiej wywiercić i nagwintować otwór w kolektorze dolotowym. Sam rozważam kupno takiego wskaźnika. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-04-16, 22:19
|
|
|
sławek w. napisał/a: | W takim razie gdzie powinien być podłączony wężyk od zegara |
Na wylocie turbiny. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-04-16, 23:27
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | sławek w. napisał/a: | W takim razie gdzie powinien być podłączony wężyk od zegara |
Na wylocie turbiny. |
Nie na wylocie z turbiny tylko jak najbliżej kolektora ssącego a nawet w nim samym . Ma byż wskazanie faktycznego doładowania więc i monitorowanie nieszczelności rur , intercoolera , złączek itp ....
Sławek , masz słaby dzień |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-04-17, 04:26
|
|
|
No name napisał/a: | ...Cyryl ,,,nie mieszaj podciśnienia w kolektorze z ciśnieniem doładowania turbo ... mieszasz ludziom w głowach |
może źle to ująłem, ale spotkałem się z przekonaniem wśród kierowców zawodowych (dość częstym), że w kolektorze ssącym jest ciśnienie otoczenia, a zastosowanie turbosprężarki powinno podnieść to ciśnienie do takiego pozwalającego swobodnie napompować koło. |
_________________
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-04-17, 08:00
|
|
|
cisnienie na wlocie do silnika na poziomie 0.4-0.5 to juz kicha . dobre w zaleznosci jak mocno doladowane 0.65 --do 0.95
bardziej doladowanych nie robilem ale najwieksze jakie mi wiswietlil komputer w passacie to 1 atm.
najczesciej psuja sie wezyki i zaworek na turbinie , warto sprawdzic dzialanie zaworka upustowego , w nim jest membrana
|
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-17, 09:39
|
|
|
u mnie pokazywalo w czasie jazdy od 0.4 do 0.5 w porywach do 0.7,czyli stan -kicha, wymieniam bo denerwuje mnie olej w dolocie i wydechu. |
|
|
|
|
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-04-17, 10:17
|
|
|
erikson napisał/a: | u mnie pokazywalo w czasie jazdy od 0.4 do 0.5 w porywach do 0.7,czyli stan -kicha, wymieniam bo denerwuje mnie olej w dolocie i wydechu. |
Jak turbo pracuje cicho to jest OK. Sprawdź zawór EGR i odrzutnik oleju w odmie. Ciśnienie doładowania jest dobre bo silnik nie pracuje w 100% obciążony. Jeżeli masz dużo kasy to wszystko możesz robić, a efekt i tak będzie mizerny. Możesz zaślepić EGR ale ja nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Pamiętaj, że masz wersję silnika od sam. dostawczego a nie osobowego. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-04-17, 10:38
|
|
|
AiR napisał/a: | Możesz zaślepić EGR ale ja nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. |
Dlaczego? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-17, 12:10
|
|
|
EGR mam juz zaślepiony, patrzyłem dolot( za filtrem) i tam oleju nie ma |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-04-17, 18:53
|
|
|
AiR dobre prawi , w zalenosci od obciazenia cisnienie rosnie i maleje ale w sytuacji pelnego wcisniecia pedalu gazu i sporych obrotow cisnienie bedzie max. jakie daje silnik wiec jak robic pruby to tylko na drodze bo na postoju to nie oddaje prawdy |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-21, 19:01
|
|
|
turbo zmienione,przy okazji i intercooler bo lekko puszczał ,pompuje do 0.9 bara |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-10-25, 19:05
|
|
|
Wracając z super Zlotu w Cisnej /jeszcze raz dzięki Rysiu za wspaniale spędzony weekend w Bieszczadach/ nawigacja poprowadziła nas do Przemyśla b. malowniczą trasą w pobliżu Arłamowa i Kalwarii Pacławskiej. W pewnej chwili nawet złapał nas roaming sieci ukraińskiej. Kamperek dzielnie pokonywał podjazdy ,agrafki i całkiem spore wzniesienia. W pewnym momencie tej sielanki pod jednym z podjazdów coś jakby moc spadła i z rury wydechowej czarno zaczęło dymić. Blogi nastrój relaksacyjnej jazdy prysł jak mydlana bańka. Jednak szybki rzut oka na wskażnik doładowania turbiny pokazał drastyczny spadek ciśnienia. Wężyk ciśnienia mam podłączony na wylocie turbiny / bo tak mi pasowało z poprowadzeniem go po ścianie grodziowej/ cholera turbina padła uff nie to opaska zsunęła się z kolektora ssącego. Z tego wniosek, że w całym układzie dolotowym panuje takie samo ciśnienie. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|