Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
97r ducato tdi-cisnienie doladowania?
Autor Wiadomość
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-04-16, 20:26   

Cyryl napisał/a:
ciśnienie po doładowaniu może wzbudzić podejrzenia, ale trzeba wiedzieć, że w kolektorze ssącym jest bardzo mocne podciśnienie. jeżeli ktoś czyścił układ paliwowy w Maluchu poprzez zatkanie ręką przewodu ssącego przy zwiększeniu obrotów, wie jak to wygląda.
więc 0,6 jest dobrym wynikiem w porównaniu z wolnossącymi silnikami.


Cyryl ,,,nie mieszaj podciśnienia w kolektorze z ciśnieniem doładowania turbo ... mieszasz ludziom w głowach :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-04-16, 22:15   

No name napisał/a:
Cyryl napisał/a:
ciśnienie po doładowaniu może wzbudzić podejrzenia, ale trzeba wiedzieć, że w kolektorze ssącym jest bardzo mocne podciśnienie. jeżeli ktoś czyścił układ paliwowy w Maluchu poprzez zatkanie ręką przewodu ssącego przy zwiększeniu obrotów, wie jak to wygląda.
więc 0,6 jest dobrym wynikiem w porównaniu z wolnossącymi silnikami.


Cyryl ,,,nie mieszaj podciśnienia w kolektorze z ciśnieniem doładowania turbo ... mieszasz ludziom w głowach :haha:


W takim razie gdzie powinien być podłączony wężyk od zegara - sprzedawcy tych zegarów zalecają właśnie wpięcie w rurę przed kolektorem, na forach fiszą, że lepiej wywiercić i nagwintować otwór w kolektorze dolotowym. Sam rozważam kupno takiego wskaźnika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-04-16, 22:19   

sławek w. napisał/a:
W takim razie gdzie powinien być podłączony wężyk od zegara

Na wylocie turbiny.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-04-16, 23:27   

SlawekEwa napisał/a:
sławek w. napisał/a:
W takim razie gdzie powinien być podłączony wężyk od zegara

Na wylocie turbiny.


Nie na wylocie z turbiny tylko jak najbliżej kolektora ssącego a nawet w nim samym . Ma byż wskazanie faktycznego doładowania więc i monitorowanie nieszczelności rur , intercoolera , złączek itp ....

Sławek , masz słaby dzień :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-17, 04:26   

No name napisał/a:
...Cyryl ,,,nie mieszaj podciśnienia w kolektorze z ciśnieniem doładowania turbo ... mieszasz ludziom w głowach :haha:


może źle to ująłem, ale spotkałem się z przekonaniem wśród kierowców zawodowych (dość częstym), że w kolektorze ssącym jest ciśnienie otoczenia, a zastosowanie turbosprężarki powinno podnieść to ciśnienie do takiego pozwalającego swobodnie napompować koło.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-04-17, 08:00   

:lol:

cisnienie na wlocie do silnika na poziomie 0.4-0.5 to juz kicha . dobre w zaleznosci jak mocno doladowane 0.65 --do 0.95

bardziej doladowanych nie robilem ale najwieksze jakie mi wiswietlil komputer w passacie to 1 atm.

najczesciej psuja sie wezyki i zaworek na turbinie , warto sprawdzic dzialanie zaworka upustowego , w nim jest membrana

:spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 09:39   

u mnie pokazywalo w czasie jazdy od 0.4 do 0.5 w porywach do 0.7,czyli stan -kicha, wymieniam bo denerwuje mnie olej w dolocie i wydechu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-04-17, 10:17   

erikson napisał/a:
u mnie pokazywalo w czasie jazdy od 0.4 do 0.5 w porywach do 0.7,czyli stan -kicha, wymieniam bo denerwuje mnie olej w dolocie i wydechu.

Jak turbo pracuje cicho to jest OK. Sprawdź zawór EGR i odrzutnik oleju w odmie. Ciśnienie doładowania jest dobre bo silnik nie pracuje w 100% obciążony. Jeżeli masz dużo kasy to wszystko możesz robić, a efekt i tak będzie mizerny. Możesz zaślepić EGR ale ja nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Pamiętaj, że masz wersję silnika od sam. dostawczego a nie osobowego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-04-17, 10:38   

AiR napisał/a:
Możesz zaślepić EGR ale ja nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania.

Dlaczego?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 12:10   

EGR mam juz zaślepiony, patrzyłem dolot( za filtrem) i tam oleju nie ma
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-04-17, 18:53   

AiR dobre prawi , w zalenosci od obciazenia cisnienie rosnie i maleje ale w sytuacji pelnego wcisniecia pedalu gazu i sporych obrotow cisnienie bedzie max. jakie daje silnik wiec jak robic pruby to tylko na drodze bo na postoju to nie oddaje prawdy :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-21, 19:01   

turbo zmienione,przy okazji i intercooler bo lekko puszczał ,pompuje do 0.9 bara
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-10-25, 19:05   

Wracając z super Zlotu w Cisnej /jeszcze raz dzięki Rysiu za wspaniale spędzony weekend w Bieszczadach/ nawigacja poprowadziła nas do Przemyśla b. malowniczą trasą w pobliżu Arłamowa i Kalwarii Pacławskiej. W pewnej chwili nawet złapał nas roaming sieci ukraińskiej. Kamperek dzielnie pokonywał podjazdy ,agrafki i całkiem spore wzniesienia. W pewnym momencie tej sielanki pod jednym z podjazdów coś jakby moc spadła i z rury wydechowej czarno zaczęło dymić. Blogi nastrój relaksacyjnej jazdy prysł jak mydlana bańka. Jednak szybki rzut oka na wskażnik doładowania turbiny pokazał drastyczny spadek ciśnienia. Wężyk ciśnienia mam podłączony na wylocie turbiny / bo tak mi pasowało z poprowadzeniem go po ścianie grodziowej/ cholera turbina padła :gwm uff nie to opaska zsunęła się z kolektora ssącego. Z tego wniosek, że w całym układzie dolotowym panuje takie samo ciśnienie.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***