|
|
Przesunięty przez: janusz 2009-10-05, 22:30 |
Podłączenie akumulatora. Pomocy?? |
Autor |
Wiadomość |
48a-ELANKO
weteran dawniej: 48a-ELANKO
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2007 Piwa: 125/78
|
Wysłany: 2008-08-18, 13:02
|
|
|
Jeżeli nie myli mnie wzrok to pomiędzy dwoma śrubami przy klemie z czarnym przewodem jest znak "+", co tylko potwierdza obserwacje Janusza, że Twoje auto mieści się w tych 99%. |
_________________ Ela i Andrzej
|
|
|
|
|
gustek020
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Mitsubischi L300 "Hymer"
Nazwa załogi: Kobyłka
Dołączył: 13 Cze 2008 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2008-08-18, 13:42 Akumulator
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi:)
Tym + na klemie bym się nie kierował ponieważ ten samochód ma 25 lat i pewnie nie jeden domowy majsterkowicz przy tym grzebał i mógł założyć klemę, która była w zasięgu ręki:)
Także bez miernika i pomiarów nie będę ryzykował.
Pozdrawiam
Za rok jak podpicuję moją kobyłkę i ją całą zbadam ruszę w Polskę i może będę miał przyjemność poznać Was na zlotach |
|
|
|
|
Kamperfan
stary wyga
Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Piwa: 8/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-08-18, 13:45
|
|
|
Z pierwszego opisu Kolegi gustek020 można było domniemywać, że są to tzw. płaskie klemy - skoro dało się je zamiennie założyć! Ze zdjęcia widać, że są to zwykłe klemy zaciskowe i powinny mieć wypukłe oznakowanie "+" i "─" oraz :
DarekK napisał/a: | ... Klema + ma większą średnicę od - więc teoretycznie odwrotne podłączenie nie powinno być możliwe (choć Polak potrafi ) |
Średnica powinna być mierzone przy podobnym stopniu rozwarcia (jednakowej szczelinie na śrubach) obydwu klem. Ale ze zdjęcia widać również, że jest to samoróbka i wszystko jest możliwe - kolory kabelków też mogą być przypadkowe, a i stan klem (korozja...) nie jest zadowalający . Wypada więc sprawdzić bieguny miernikiem, próbnikiem lub prowizorką (żarówką 12V) i jednak uporządkować ten ważny fragment instalacji elektrycznej kamperka: sprawdzić przekroje kabelków, wymienić klemy i zapewnić dobre styki. |
_________________ Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm. |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2008-08-21, 09:01
|
|
|
przeciez to latwo sprawdzic..
kup w ''realu'' najporstszy miernik za 8pln..czarny kabel podlacz do karoserii/przodu, nie do zabudowy/ odpal autko i drugim/czerownym/ dotknij klem..jak wskazowka na mierniku pojdzie do gory/powinna pokazac napiecie ok 13,5 do 14,3volta..to , to jest plusowa klema.... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|