Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-10-05, 22:30
Podłączenie akumulatora. Pomocy??
Autor Wiadomość
48a-ELANKO 
weteran
dawniej: 48a-ELANKO


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2007
Piwa: 125/78
Wysłany: 2008-08-18, 13:02   

Jeżeli nie myli mnie wzrok to pomiędzy dwoma śrubami przy klemie z czarnym przewodem jest znak "+", co tylko potwierdza obserwacje Janusza, że Twoje auto mieści się w tych 99%.
_________________
Ela i Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gustek020
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mitsubischi L300 "Hymer"
Nazwa załogi: Kobyłka
Dołączył: 13 Cze 2008
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2008-08-18, 13:42   Akumulator

Dziękuję za odpowiedzi:)
Tym + na klemie bym się nie kierował ponieważ ten samochód ma 25 lat i pewnie nie jeden domowy majsterkowicz przy tym grzebał i mógł założyć klemę, która była w zasięgu ręki:)
Także bez miernika i pomiarów nie będę ryzykował.
Pozdrawiam
Za rok jak podpicuję moją kobyłkę i ją całą zbadam ruszę w Polskę i może będę miał przyjemność poznać Was na zlotach :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-18, 13:45   

Z pierwszego opisu Kolegi gustek020 można było domniemywać, że są to tzw. płaskie klemy - skoro dało się je zamiennie założyć! Ze zdjęcia widać, że są to zwykłe klemy zaciskowe i powinny mieć wypukłe oznakowanie "+" i "─" oraz :
DarekK napisał/a:
... Klema + ma większą średnicę od - więc teoretycznie odwrotne podłączenie nie powinno być możliwe (choć Polak potrafi :) )

Średnica powinna być mierzone przy podobnym stopniu rozwarcia (jednakowej szczelinie na śrubach) obydwu klem. Ale ze zdjęcia widać również, że jest to samoróbka i wszystko jest możliwe - kolory kabelków też mogą być przypadkowe, a i stan klem (korozja...) nie jest zadowalający :gwm . Wypada więc sprawdzić bieguny miernikiem, próbnikiem lub prowizorką (żarówką 12V) i jednak uporządkować ten ważny fragment instalacji elektrycznej kamperka: sprawdzić przekroje kabelków, wymienić klemy i zapewnić dobre styki.
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2008-08-21, 09:01   

przeciez to latwo sprawdzic..
kup w ''realu'' najporstszy miernik za 8pln..czarny kabel podlacz do karoserii/przodu, nie do zabudowy/ odpal autko i drugim/czerownym/ dotknij klem..jak wskazowka na mierniku pojdzie do gory/powinna pokazac napiecie ok 13,5 do 14,3volta..to , to jest plusowa klema....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***