Zasilacz Elektromatic LA 110 |
Autor |
Wiadomość |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-11-26, 22:22
|
|
|
No tak, tylko że umieszczałem różne.
14 pażdziernika zamieściłem zasilacz z lidla,
jaki umieściłem w miejscu uszkodzonego zasilacza
należącego do energobloku.
15X umieściłem fotę org. zasilacza przerobionego
na zwyczajny prostownik.
A ty który masz? |
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
Mikesz
zaawansowany
Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 13/54 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2013-11-27, 22:35
|
|
|
2mirek napisał/a: | Posty się urwały i nie wiadomo co dalej?
Tak to już jest że jak ktoś cos potrzebuje to krzyczy -
LUDZIE POMÓŻCIE!!
A jak już sobie poradzi to ma to często już gdzieś.
No ale może kolega jeszcze coś na ten temat napisze.
Ja ze swojego doświadczenia wiem że jeżeli zasilacz nie pracuje
to uszkodzone są 2 tyrystory. W polsce teoretycznie zamienniki do nich
są, ale niestety nie podejmują pracy.
Problem jest w tym że na orginałach nie ma oznaczenia i nie wiadomo co to jest. |
Bardzo ważne przy zamiennikach tyrystorów jest prąd bramki ,który jest różny dla tyrystorów,nie wysteruje się tyrystora który prąd bramki ma na poziomie 30mamperów prądem 10mA.Najlepiej mieć kilka tyrystorów o różnych prądach bramki. |
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-11-27, 23:39
|
|
|
Wydaje mi się że poproszę o naprawę szanownego kolegę Swistaka.
On jest fachurą w tym temacie. |
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
Bigos
stary wyga
Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2013 Piwa: 37/20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-13, 13:15
|
|
|
Elektromtic LA 110 mi raczej padł , kiedy jestem podłaczony do prądu nie ładuje. Łudziłem się , że moze to jakies kable nie stykają ,a le to jego wina
pytanie , co w zamian i gdzie. Coś coby ładowało wreszcie po podłaczeniu 230 V aku
zwykły kwasowy
czy wystarczy automatyczny prostownik ? |
_________________ Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki |
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-12-13, 22:29
|
|
|
Polecam Ci prostownik, którego fotke umieściłem na str. 1.
Używam go od rokui i jest to sprawdzone źródło ładowania.
Jego zalety to niska cena. Najważmiejsze że sam ci sie wyłączy,
a więc nie przeładuje ci aku, a co również jest ważne, to że ładuje
on w dalszym ciągu aku prądem konserwującym ok 0,2 A.
Ja przykręciłem go z tyłu na dole do skrzynki pod siedzeniem. |
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
Bigos
stary wyga
Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2013 Piwa: 37/20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-13, 23:14
|
|
|
tak widziałem ciekawy, ale moze ktoś zaproponuje coś innego , chętnie porównam, na stronie Braci Klaja jest CTEK MXS 5. droższy ale chyba generalnie funkcje ma te samo co i Twój |
_________________ Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki |
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-12-14, 11:47
|
|
|
No to zapodaj linka.
Ale skoro funkcje takie same. a droższy to co sie zastanawiasz?
|
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
Bigos
stary wyga
Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2013 Piwa: 37/20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-14, 14:54
|
|
|
http://www.produktinfo.co...TEK_MXS_5_0.pdf
wydaje się zę te same, nie znam specyfikacji twojego
ten ma możliwość testowania , oraz specjalna złączkę .
Z tego co podejrzewam bo jakoś to jasno nie jest napisane, nie uruchamia się gdy dostanie prąd 230V , tylko musi zostać właczony z określeniem sposobu działania
generalnie jest to szybkie i proste. |
_________________ Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki |
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-12-14, 21:58
|
|
|
,,Twoje aku,, jest troszkę lepsze od tutaj przedstawionego.
Mianowicie ma więcej stopni ładowania - mało ważne.
Prąd max 5.2 A , a mój ok 4 to też nie najważniejsze.
I zasilanie iniciujące min. 2V u mnie ok 10.5.
W sumie te prostowniki są bardzo podobne
Jeżeli ,,Twój nie dużo droższy to go bierz, a jak sporo
no to chyba mój. |
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
pwtwsw
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: chwilowo brak
Dołączył: 18 Wrz 2013 Piwa: 3/2
|
Wysłany: 2014-01-19, 12:44
|
|
|
Odświeżę temat. Jeżeli chodzi o zasilacz elektromatic la110 to wg informacji jaką uzyskałem od znajomego elektronika - pokazuje napięcie na wyjściu tylko w momencie podłączonego odbiornika - akumulatora. Dodatkowo akumulator nie może być całkowicie padnięty bo zasilacz nie włączy się. Mam taki zasilacz i był padnięty. Okazało się że były padnięte tyrystory (widoczne na fotce a.jpg pokazanej przez kolegę 2mirek). Są to tyrystory "bt 152". Może komuś się przyda. Koszt jednego tyrystora to około 3 zł. U mnie były spalone. Po wymianie tych tych tyrystorów zasilacz ożył. |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich !!! |
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2014-01-19, 13:04
|
|
|
U mnie trzech elektroników próbowało to naprawić
i żaden nie dawał rady, nie wiem dlaczego?
Ostatni wymienił mi tyrystory właśnie na BT 152 600R
Zasilacz jak był martwy tak jest. |
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
pwtwsw
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: chwilowo brak
Dołączył: 18 Wrz 2013 Piwa: 3/2
|
Wysłany: 2014-01-20, 11:39
|
|
|
2mirek, a może masz sprawną ładowarkę, tylko elektronik o tym nie wie, bo nie potrafi sprawdzić. Ten układzik jest prosty jak budowa cepa - chociaż ja nie jestem elektronikiem. Tam nic poza tymi tyrystorami nie ma prawa się spalić. Jeżeli trafo jest sprawne i tyrystory wymienione to musi działać. Spróbuj sprawdzić w następujący sposób.
Upewnij się że akumulator ma min 11V, pozałączaj jak najwięcej oświetlenia wewnątrz kamperka, włącz zasilacz. Odczekaj około 10 sekund i odłącz plusową klemę z aku. Jeżeli ładowarka sprawna, oświetlenie powinno działać bez akumulatora!
Ładowarka nie zadziała bez sprawnego akumulatora(mówię o akumulatorze zabudowy - nie rozruchowym) Na tym polega działanie tego układu elektronicznego. W sumie nie wiem dlaczego tak to jest skonstruowane.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich !!! |
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2014-01-20, 13:08
|
|
|
A wiesz że w tym jest dużo prawdy!
Ale teraz zasilacz mam rozmontowany.
Patrz moje posty na str. 1
|
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
Szalony
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer 3.0 2008r. 195KM
Nazwa załogi: Szalona ekipa zamkowozu :)
Dołączył: 02 Wrz 2014 Piwa: 5/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-22, 12:24
|
|
|
Pozwolę sobie odświeżyć temat
Musiałem kupić akumulator do swojego fiacika, kupiłem o takiej samej mocy 100Ah ale akumulator typu AGM, z tego co wyczytałem to te akumulatory nadają się do ładowania buforowego.
A czy AGM może być podłączony pod LA 110 ?? (napięcie nie przekracza 13.8v) Czy muszę kupić np coś takiego : zasilacz 10A i zastąpić LA 110?? |
_________________ https://www.facebook.com/...62691017168608/ |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-05-23, 14:53
|
|
|
Akumulatory AGM i żelowe przede wszystkim dedykowane są do pracy w układach buforowych.
Jeśli max napięcie łądowania z LA110 to 13.8 V to nie widzę problemów podłączeniem "żelka" do takiej ładowarki.
Aczkolwiek wcześniej kaimar pisał że LA110 NIE JEST przystosowany do pracy z żelowymi - on pewnie zna ten sprzęt - ja opieram się na parametrach które podałeś.
być może było to napięcie na naładowanym aku, a nie pełne w trakcie ładowania....
Natomiast jedno jest pewnie - NIE MOŻESZ zamienić ładowarki do akumulatorów na prosty chińskiej produkcji zasilacz, chociażby dlatego że są to DWA RÓŻNE URZĄDZENIA do 2 różnych celów. To że zasilaczem można ładować aku w pewnych określonych wypadkach i przy spełnieniu określonych warunków - nie znaczy że możesz nim zastąpić ładowarkę.
to prosta droga do zabicia akumulatora. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
|
|