Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiatowski filtr paliwa. Kto wie co do czego?
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-02-09, 21:16   Fiatowski filtr paliwa. Kto wie co do czego?

Witajcie.
Kupiłem sobie przód od Fiata, w sumie nie wiem po co no ale jest.
Skoro już mam, to chciałbym wymienić sobie filtr paliwowy bo u mnie jest grzybek gumowy i podejrzewam go o nieszczelność. Fiatowski jest inny i tu mam kilka pytań.
1. Proszę kolegów o rozpiskę co czego służą zaznaczone elementy i czy adaptacja do Peugeota ma sens.
2. Jest bardzo ładna i zdrowa chłodnica, większa i chciałbym ją też podmienić. Czy czujniki/włączniki wiatraków są kompatybilne czy różne?

IMG_1235.JPG
Plik ściągnięto 72 raz(y) 107,85 KB

IMG_1239.JPG
Plik ściągnięto 85 raz(y) 251,87 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-02-09, 22:31   

4-śruba do odpowietrzania,
3-czujnik wody w filtrze (prawdopodobnie)
2-zasilanie elektrycznego podgrzewacza paliwa
1-czujnik temperatury paliwa (prawdopodobnie)

jeśli do tej pory masz z gumowym grzybkiem i grzybek ten jest jednocześnie pompką, to zakładając taki pozbawisz się możliwości odpowietrzenia ręcznego, chyba że założysz gruchę na przewód.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-02-09, 23:07   

Czyli w gruncie rzeczy ta przekładka jest możliwa!
I fajnie.
Z kablami sobie poradzę, gorzej z odpowietrzeniem.
U mnie jest układ Zbiornik>Filtr paliwa>Pompa paliwowa elektryczna>Pompa wtryskowa
Jak odkręcę tą śrubkę to wciągnie powietrze. A może dać e-pompę przed filtrem?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-02-09, 23:30   

Socale napisał/a:
Pompa paliwowa elektryczna

:shock:
na pewno ?
chyba rzeźba

Wł.wentlatorów
Fiat stosował
do 92
Włącznik wentylatorów z 3 przewodami końcówki banan
5934064
przewód
biały, czarny, czerwony
po 92
Włącznik wentylatorów na wtyczkę
7745216
Zazwyczaj niebieski, czasem czarny

W CRD ni będę się mądrował :-P
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-02-10, 10:10   

eMKa napisał/a:
[b]
Socale napisał/a:
Pompa paliwowa elektryczna

:shock:
na pewno ?
chyba rzeźba

Wł.wentlatorów
Fiat stosował
do 92
...

Krzysiu, moja pompa jest "obca" nie było jej w oryginale.
Najwidoczniej oryginalna padła i wstawiono elektryczną i tak się kulam już 2 lata.
Jeśli podejrzewasz że to może sprawiać jakieś różnice to proszę o info, być może powrót do oryginału będzie rozsądniejszy.
.
No właśnie, Fiat stosował a mi ta chłodnica w Peugeocie ma pasować.
Jest szersza, sięga aż do filtra paliwa, u mnie obecnie jest tam 15-20cm luka i osłona plastikowa.
O połączenia się nie martwię, raczej o parametry czujników/temp załączania śmigieł, ale na tyle wiedzy co wyszperałem to raczej są one takie same.
.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-02-10, 15:53   

czemu chcesz sie pozbawic możliwosci recznego pompowania paliwa? to jest rewelacyjne. Doprowadz swoj układ do porzadku wtedy moze dodatkowa pompa bedzie zbedna.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-02-10, 21:06   

eMWu napisał/a:
czemu chcesz sie pozbawic możliwosci recznego pompowania paliwa?
...

No... bo mam pompkę elektryczną i... ona wsysa grzybek.
Podejrzewam że też powietrze.
W układzie pojawia się bąbelek powietrza, jest zawsze jak zaglądam pod maskę. Odpalanie jest utrudnione.
Jakbym pompkę dał przed filtrem, to grzybek mogłoby wywalić - ona daje spore ciśnienie, nadmiar idzie w przelew i do baku.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-02-10, 22:41   

coś masz chyba nacudowane z tą elektryczną pompką, normalnie, gdy układ nie jest zapowietrzony paliwo zasysane jest przez pompę wtryskową, a jak się zapowietrzy to trzeba go odpowietrzyć pompką ręczną (to chyba to co nazywasz grzybek). Jak założysz filtr od Fiata, bez pompki ręcznej, to możesz sobie założyć na przewodzie gruszkę
http://archi.inosak.org/i...41450065_1.html

Jeśli ktoś Ci dołożył pompkę elektryczną, to musiał mieć w tym jakiś cel, albo pompa wtryskowa kuleje i nie ssie sama, albo instalacja jest nieszczelna i nie chciało mu się jej uszczelnić, albo jeździł na oleju rzepakowym.

Jak ta elektryczna pompka jest podłączona? Czy ma jakiś czujnik ciśnienia i włącza się, gdy jest zapotrzebowanie, czy pracuje ciągle po włączeniu zapłonu? Próbowałeś ją odłączyć? Co się wtedy dzieje?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-02-11, 15:04   

dokładnie- lewizna jest lub pompa słabo ciagnie. U mnie po miesiacu stania kreci chwilke dluzej. ale daje rade bez dopompowania recznego.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2014-02-11, 16:23   

Tak czytam te wywody i jestem zdziwiony :bajer bo ile razy musiałem wymieniać filtr paliwa czy czyścić zbiornik paliwa w moim byłym białym u-boocie nigdy po tym nie miałem kłopotu z zapaleniem silnika :!: :!: :!: :!:
Nawet nie odpowietrzałem układu zasilania silnika.
Ktoś coś tu rzeźbił :chytry

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-02-11, 19:40   

krimar napisał/a:
...
Jak ta elektryczna pompka jest podłączona? Czy ma jakiś czujnik ciśnienia i włącza się, gdy jest zapotrzebowanie, czy pracuje ciągle po włączeniu zapłonu? Próbowałeś ją odłączyć? Co się wtedy dzieje?

Włącza się razem z e-zaworem STOP w pompie wtryskowej i chodzi non stop.
Nie ma czujnika, ale jest odnoga o mniejszej średnicy przez którą wraca do zbiornika nadmiarowe ciśnienie paliwa.
E-pompa daje ogromnie ciśnienie, jak "zamknąłem" przelot tego nadmiaru, to wyskoczył mi przewód w króćca którym zasilana jest wtryskowa.
.
Tą pompę założył Helmut a ja nie sprawdzałem czy pompa wtryskowa sama sobie poradzi bez elektrycznej. Zapewne będzie działać ale w układzie mam powietrze niemal cały czas, podejrzewam że przez grzybek się dostaje bo był grzebany.
Mam jeszcze do wymiany przewody przelewowe wtryskiwaczy
Jak wstawię filtr Fiatowski i zdemontuję/ominę e-pompę, to nie będę miał nic do zasysania, chyba ze gruchę, więc wolę e-pompę mieć.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2014-02-11, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-02-11, 20:06   

Tak, zgadza się, tu jest rzeźba, ale nie szkodliwa. Jest tylko dostawiona e-pompa bo zawsze jak otworzę maskę to powietrze w układzie jest.
Obieg jest zobrazowany na foto. W przewodzie wyraźnie widać powietrze.

IMG_1251.JPG
Plik ściągnięto 68 raz(y) 163,08 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***