Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
KAMPER FORD TRANSIT silnik2,5 D -56kW 1996 rok
Autor Wiadomość
justynkawaw 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW LT 28, 2,4 D
Nazwa załogi: http://travel-sandwich.blogspot.com/
Dołączyła: 09 Sty 2014
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-01, 16:05   KAMPER FORD TRANSIT silnik2,5 D -56kW 1996 rok

Drodzy,

Pomóżcie czy kamperek z 1996 roku z silnikiem 2,5 D 56kw bez turbiny to ten sławetny egzemplarz w którym psuje się pompa i trzeba ją wymieniać na boscha?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AGAiPIOTR 
stary wyga


Twój sprzęt: ford transit 2,5D 1994r zabudowa elnagh
Nazwa załogi: aga i piotr
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2009
Piwa: 32/109
Skąd: Granica
Wysłany: 2014-04-01, 18:13   

tak na 99% nie
tu trochę do poczytania
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=114723
_________________
pozdrowienia
Agnieszka i Piotrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
justynkawaw 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW LT 28, 2,4 D
Nazwa załogi: http://travel-sandwich.blogspot.com/
Dołączyła: 09 Sty 2014
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-02, 11:30   

hmmm no właśnie z tego co czytam wychodzi że to ten właśnie w który ma pompę lukasa. Czy ktoś z forumowiczów ma może takiego camperka? Jak się sprawuje?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AGAiPIOTR 
stary wyga


Twój sprzęt: ford transit 2,5D 1994r zabudowa elnagh
Nazwa załogi: aga i piotr
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2009
Piwa: 32/109
Skąd: Granica
Wysłany: 2014-04-02, 12:16   

znalazłem jeszcze coś takiego cyt:

2. Rodzina silników 2,5 DI
Cechy wspólne: silnik R4 o pojemno¶ci 2,5 l, 8 zaworów, wa³ek rozrz±du w bloku silnika (OHV), napêd rozrz±du paskiem zêbatym, wtrysk bezpo¶redni.
Produkowany w latach 1984-2001 w ró¿nych wersjach, o mocach od 68 do 115 KM, z osprzêtem CAV Lucas oraz Bosch (wolnoss±ce) i Lucas Epic (turbo).

z tego wynika, że są dwa lukasy , ale który to ten gorszy ... a może oba
my mamy bosha i silnik 4DA
trzeba popatrzeć pod maskę , poszukać głębiej w internecie...

z lucasem epic jeździł Wiesiek T, w zeszłym roku podziwiałem to cudo, może on coś podpowie

a reszta tu
http://forum.fordclubpols...p/t-169838.html
_________________
pozdrowienia
Agnieszka i Piotrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek 56 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: ford transit/knaus
Nazwa załogi: Szczecińscy
Dołączył: 10 Sie 2013
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-02, 20:14   

Mam Forda 2.5 z 1994. Silnik 4DA 80 KM tzw. banan z pompą Bosch a kolega ma w firmie dokładnie takiego samego, tylko blaszaka i ma pompę Lucas. Podobno nie ma reguły jakie pompy były montowane w autach w tych rocznikach. Dodam na osłodę, że na tym silniku z tą pompą zrobił już ze czterysta tysięcy km. i buja się dalej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-02, 20:34   

Problemy stwarza tylko pompa w silnikach turbo. Lucas Epic...dzis takiego oglądałem. Auto piękne 100tyś km i pompa już wariuje :gwm
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2014-04-02, 22:34   

MOPAR napisał/a:
Problemy stwarza tylko pompa w silnikach turbo. Lucas Epic...dzis takiego oglądałem. Auto piękne 100tyś km i pompa już wariuje :gwm

wariuje czyli co się dzieje ?
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aulos 
weteran


Twój sprzęt: Bürstner Solano na Ducato
Nazwa załogi: SOKOŁY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Piwa: 62/37
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2014-04-03, 10:01   

Mój kamperek miał ten problem. Pierwsza większa robótka przy nim to była konieczność wymiany pompy na boschowską wraz z pedałem gazu. Po roku jeszcze musiałem wymienić wtryskiwacze, ale to podobno była wina tankowania (jednorazowego) na stacji paliw pewnego rosyjskiego koncernu paliwowego.
_________________
"Nosiciel nieuleczalnej kamperomanii"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-03, 10:34   

Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów.
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ami
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 10:34   silnik ford 2,5 td

00000
Ostatnio zmieniony przez Ami 2015-09-12, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2014-04-03, 10:46   

MOPAR napisał/a:
Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów.


Czyli uszkodzony zwór start-stop. Zestaw naprawczy ok 70-80 zł. Pomoże. Jak będzie dalej jeździł z tą usterką to padnie pompa. Ponoć 90 % usterek pompy epic zaczyna się od uszkodzonej membranki zaworu.
Info takie znalazłem na forum forda.
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-03, 11:00   

Czy po takiej wymianie odczułeś brak mocy? Przeczytałem całą Twoją "Pechową Norwegię" :gwm Opinie są podzielone, niektóry twierdzą, że jedzie gorzej ale są też tacy którzy mówią, że jest lepiej niż na epicu.
Pozdrawiam
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/89
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2014-04-03, 11:34   

MOPAR napisał/a:
Czy po takiej wymianie odczułeś brak mocy? Przeczytałem całą Twoją "Pechową Norwegię" :gwm Opinie są podzielone, niektóry twierdzą, że jedzie gorzej ale są też tacy którzy mówią, że jest lepiej niż na epicu.
Pozdrawiam


jedzie się z pewnością spokojniej :diabelski_usmiech
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-03, 11:46   

Bo bez duszy na ramieniu. . :-P
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 15/60
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-03, 22:03   

GrzesiekW napisał/a:
MOPAR napisał/a:
Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów.


Czyli uszkodzony zwór start-stop. Zestaw naprawczy ok 70-80 zł. Pomoże. Jak będzie dalej jeździł z tą usterką to padnie pompa. Ponoć 90 % usterek pompy epic zaczyna się od uszkodzonej membranki zaworu.
Info takie znalazłem na forum forda.


Zestaw trenowałem w dostawczaku i po wydaniu ponad 100pln w serwisie Renaut(bo tylko tam mogłem go kupić) i 2 godzinach zabawy z tymi śmiesznymi podkładkami, po tygodniu było to samo->brak reakcji na gaz falowanie obrotów, odpalanie na 2 razy. Strach wyjechać za miasto a co dopiero ze granicę ...wymiana pompy= święty spokój.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***