KAMPER FORD TRANSIT silnik2,5 D -56kW 1996 rok |
Autor |
Wiadomość |
justynkawaw
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: VW LT 28, 2,4 D
Nazwa załogi: http://travel-sandwich.blogspot.com/
Dołączyła: 09 Sty 2014 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-04-01, 16:05 KAMPER FORD TRANSIT silnik2,5 D -56kW 1996 rok
|
|
|
Drodzy,
Pomóżcie czy kamperek z 1996 roku z silnikiem 2,5 D 56kw bez turbiny to ten sławetny egzemplarz w którym psuje się pompa i trzeba ją wymieniać na boscha? |
|
|
|
|
AGAiPIOTR
stary wyga
Twój sprzęt: ford transit 2,5D 1994r zabudowa elnagh
Nazwa załogi: aga i piotr
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2009 Piwa: 32/109 Skąd: Granica
|
|
|
|
|
justynkawaw
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: VW LT 28, 2,4 D
Nazwa załogi: http://travel-sandwich.blogspot.com/
Dołączyła: 09 Sty 2014 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-04-02, 11:30
|
|
|
hmmm no właśnie z tego co czytam wychodzi że to ten właśnie w który ma pompę lukasa. Czy ktoś z forumowiczów ma może takiego camperka? Jak się sprawuje? |
|
|
|
|
AGAiPIOTR
stary wyga
Twój sprzęt: ford transit 2,5D 1994r zabudowa elnagh
Nazwa załogi: aga i piotr
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2009 Piwa: 32/109 Skąd: Granica
|
Wysłany: 2014-04-02, 12:16
|
|
|
znalazłem jeszcze coś takiego cyt:
2. Rodzina silników 2,5 DI
Cechy wspólne: silnik R4 o pojemno¶ci 2,5 l, 8 zaworów, wa³ek rozrz±du w bloku silnika (OHV), napêd rozrz±du paskiem zêbatym, wtrysk bezpo¶redni.
Produkowany w latach 1984-2001 w ró¿nych wersjach, o mocach od 68 do 115 KM, z osprzêtem CAV Lucas oraz Bosch (wolnoss±ce) i Lucas Epic (turbo).
z tego wynika, że są dwa lukasy , ale który to ten gorszy ... a może oba
my mamy bosha i silnik 4DA
trzeba popatrzeć pod maskę , poszukać głębiej w internecie...
z lucasem epic jeździł Wiesiek T, w zeszłym roku podziwiałem to cudo, może on coś podpowie
a reszta tu
http://forum.fordclubpols...p/t-169838.html |
_________________ pozdrowienia
Agnieszka i Piotrek |
|
|
|
|
Tomek 56
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ford transit/knaus
Nazwa załogi: Szczecińscy
Dołączył: 10 Sie 2013 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-02, 20:14
|
|
|
Mam Forda 2.5 z 1994. Silnik 4DA 80 KM tzw. banan z pompą Bosch a kolega ma w firmie dokładnie takiego samego, tylko blaszaka i ma pompę Lucas. Podobno nie ma reguły jakie pompy były montowane w autach w tych rocznikach. Dodam na osłodę, że na tym silniku z tą pompą zrobił już ze czterysta tysięcy km. i buja się dalej. |
|
|
|
|
MOPAR
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 4/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-04-02, 20:34
|
|
|
Problemy stwarza tylko pompa w silnikach turbo. Lucas Epic...dzis takiego oglądałem. Auto piękne 100tyś km i pompa już wariuje |
_________________ OFF ROAD |
|
|
|
|
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio
Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2014-04-02, 22:34
|
|
|
MOPAR napisał/a: | Problemy stwarza tylko pompa w silnikach turbo. Lucas Epic...dzis takiego oglądałem. Auto piękne 100tyś km i pompa już wariuje |
wariuje czyli co się dzieje ? |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
|
Aulos
weteran
Twój sprzęt: Bürstner Solano na Ducato
Nazwa załogi: SOKOŁY
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Piwa: 62/37 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2014-04-03, 10:01
|
|
|
Mój kamperek miał ten problem. Pierwsza większa robótka przy nim to była konieczność wymiany pompy na boschowską wraz z pedałem gazu. Po roku jeszcze musiałem wymienić wtryskiwacze, ale to podobno była wina tankowania (jednorazowego) na stacji paliw pewnego rosyjskiego koncernu paliwowego. |
_________________ "Nosiciel nieuleczalnej kamperomanii"
|
|
|
|
|
MOPAR
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 4/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-04-03, 10:34
|
|
|
Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów. |
_________________ OFF ROAD |
|
|
|
|
Ami [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-04-03, 10:34 silnik ford 2,5 td
|
|
|
00000 |
Ostatnio zmieniony przez Ami 2015-09-12, 17:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio
Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2014-04-03, 10:46
|
|
|
MOPAR napisał/a: | Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów. |
Czyli uszkodzony zwór start-stop. Zestaw naprawczy ok 70-80 zł. Pomoże. Jak będzie dalej jeździł z tą usterką to padnie pompa. Ponoć 90 % usterek pompy epic zaczyna się od uszkodzonej membranki zaworu.
Info takie znalazłem na forum forda. |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
|
MOPAR
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 4/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-04-03, 11:00
|
|
|
Czy po takiej wymianie odczułeś brak mocy? Przeczytałem całą Twoją "Pechową Norwegię" Opinie są podzielone, niektóry twierdzą, że jedzie gorzej ale są też tacy którzy mówią, że jest lepiej niż na epicu.
Pozdrawiam |
_________________ OFF ROAD |
|
|
|
|
Dziabong
weteran
Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2014-04-03, 11:34
|
|
|
MOPAR napisał/a: | Czy po takiej wymianie odczułeś brak mocy? Przeczytałem całą Twoją "Pechową Norwegię" Opinie są podzielone, niektóry twierdzą, że jedzie gorzej ale są też tacy którzy mówią, że jest lepiej niż na epicu.
Pozdrawiam |
jedzie się z pewnością spokojniej |
_________________
|
|
|
|
|
donald
weteran
Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-03, 11:46
|
|
|
Bo bez duszy na ramieniu. . |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
|
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 15/60 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2014-04-03, 22:03
|
|
|
GrzesiekW napisał/a: | MOPAR napisał/a: | Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów. |
Czyli uszkodzony zwór start-stop. Zestaw naprawczy ok 70-80 zł. Pomoże. Jak będzie dalej jeździł z tą usterką to padnie pompa. Ponoć 90 % usterek pompy epic zaczyna się od uszkodzonej membranki zaworu.
Info takie znalazłem na forum forda. |
Zestaw trenowałem w dostawczaku i po wydaniu ponad 100pln w serwisie Renaut(bo tylko tam mogłem go kupić) i 2 godzinach zabawy z tymi śmiesznymi podkładkami, po tygodniu było to samo->brak reakcji na gaz falowanie obrotów, odpalanie na 2 razy. Strach wyjechać za miasto a co dopiero ze granicę ...wymiana pompy= święty spokój. |
|
|
|
|
|