Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Do czego ten króciec?
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-05-28, 12:59   

Cytat:

Oj coś czuję, że dla mechaników temat jest iście rozweselający :bigok


to jak się już rozweselą to może zdradzą nam maluczkim jakim cudem luz zaworowy ma być większy na ciepłym niż na zimnym silniku - a ma tak być zgodnie z danymi podawanymi przez producenta

Pomyśl ile kurczy się glowica zrobiona z amelenium :roll:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-05-28, 16:02   

Andrzej_M napisał/a:
W PF125/PN króćcem o trochę większej średnicy podawane było podciśnienie do serwa hamulców (na końcu przewodu od strony serwa był zawór zwrotny, to tak dopisuję dla ścisłości).


rurka do serwa hamulców jest i u mnie, ale obok i grubsza

SlawekEwa napisał/a:
Pomyśl ile kurczy się glowica zrobiona z amelenium :roll:


z amelenium to nie wiem, ale zrobiona z aluminium (jak u mnie) się rozszerzy (lub skurczy) liniowo 23 x 10 do potęgi - 6 na 1 stopień Kelwina, a objętościowo 69 x 10 do potęgi - 6 na jeden stopień Kelwina,
czyli ok 2 razy więcej niż zawór zrobiony ze stali.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Roller Team, Transit
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-28, 16:40   

"rurka do serwa hamulców jest i u mnie, ale obok i grubsza"

No właśnie, szczerze mówiąc tak wyglądało, że za mała średnica do podawania podciśnienia do wspomagania hamulców.

A może to jest do sterownia przepustnicą drugiego przelotu w gaźniku, albo (podobnie zrealizowanym tzn. ze sterowaniem poprzez membranę) jakimś układem wzbogacania mieszanki, jeżeli gaźnik jest jednoprzelotowy/ ew. jakiś pneumatycznie sterowany układ odcinania paliwa przy hamowaniu silnikiem?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-05-28, 18:08   

tylko wtedy z gaźnika musiałby wystawać jakiś inny wolny króciec - a nic takiego nie ma
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-28, 19:07   

krimar napisał/a:
tylko wtedy z gaźnika musiałby wystawać jakiś inny wolny króciec - a nic takiego nie ma


bo może wypadł razem z wężykiem,pozostał otworek,którego możesz nie widzieć.Czy na aparacie zapłonowym nie masz przyspieszacza?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-05-28, 21:03   

aparat mam z ufo (bo chyba o to chodzi) ale wężyk już tam jest, zacznę szukać otworka w gaźniku
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jakub Wilk 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mtsubishi L300 84'
Dołączył: 27 Paź 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-06-01, 10:49   

dziwne, tez mam silnik 1.6, ale bez tego krocca, moze cos bylo kombinowane?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-06-01, 20:38   

tego nie wie nikt, ale króciec jest na pewno fabryczny - inna sprawa, że silnik 4G32 (znany również pod nazwą "Saturn") to jeden z najpopularniejszych benzyniaków Mitsubishi produkowany w latach 1969-1999 wsadzany wtedy do:
Mitsubishi Celeste
Mitsubishi Galant
Mitsubishi L200
Mitsubishi L300
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Galant Lambda/Sapporo
Mitsubishi Sigma
Mitsubishi Cordia
Mitsubishi Tredia
Mitsubishi Mirage
Dodge Colt
Eagle Vista Turbo
Hyundai Pony
Hyundai Stellar
Mazda Familia
Plymouth Arrow
i nie wiadomo jeszcze jakich innych, montowany także w wózkach widłowych marki Mitsubishi. Z czasem dostał turbo sprężarkę, wtrysk paliwa a nawet nową głowicę 16 zaworową.

Może montowali w fabryce kolektor jaki mieli pod ręką, a jeśli w danym modelu jakiś króciec był nadmiarowy to zakładali na niego kapturek, który u mnie gdzieś wyleciał?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-06-02, 15:34   

znalazłem na yt filmik z silnikiem 4G32 http://www.youtube.com/watch?v=e9pVDZ2Aiw0 i w czasie od 1:26 do 1:43 widać ten króciec - to ten obok uchwytu do wyciągania silnika, ale najwyraźniej zaślepiony gumowym kapturkiem.
Ten króciec obok - gruby jest do wspomagania hamulców
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ADom78 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Mitsubishi L300 z 1983r. - Mercator?
Nazwa załogi: Maga i Andrzej + Franek
Dołączył: 20 Sty 2013
Piwa: 1/1
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-06-12, 20:58   

Też go mam.

DSCF0522.JPG
Plik ściągnięto 15995 raz(y) 8,07 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-06-12, 21:27   

i jak widzę też bez żadnego wężyka ani zaślepki
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-09-23, 21:33   

W Radawie obejrzałem taki sam silnik w innym Mitsubishi L300 (Mirka48) - króciec był w tym samym miejscu zaślepiony pięknym fabrycznym kapturkiem, także ADom78 zaślep też, bo do silnika zasysasz nie filtrowane powietrze.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***