Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:46
montarz kanapy w busie i rejestracja z 2 na 4 osoby?
Autor Wiadomość
raczey 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer L4H2 2020r.
Dołączył: 02 Paź 2008
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-05, 15:40   montarz kanapy w busie i rejestracja z 2 na 4 osoby?

Witam,

Czy ktoś z Was spotkał się z następującym problemem:

Chciałbym w busie zarejestrowanym na 2 osoby, zamontować z tyłu kanapę suwaną z westfalii z pasami bezpieczeństwa. Bus ma w przedniej części paki okna, ale aktualnie paka jest pusta. Oczywiście później chciałbym zamontować kilka szafeczek, gazówkę itp.

Jak powinienem to zamontować (moge sam czy musi to być jakiś specjalny warsztat który mi wystawi jakiś świstek) i czy mam szanse na przejście przeglądu? Co powinienem zrobić aby przerejestrować samochód na 4 osoby?

Jeśli nie spotkaliście się z takim tematem, to Wasze doświadczenia w podobnych przeróbkach będą mi na pewno pomocne.

Z góry dziękuję!
Pozdrawiam,
Tomek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-10-05, 20:27   

Muszę Ci odpowiedzieć standardowo, idź do swojego Starostwa, do wydziału komunikacji i na stację kontroli pojazdów i zapytaj. Piszę tak nie dla tego, że nie chcę Ci pomóc tylko, tylko dla tego ,że "co kraj to obyczaj".

Teoretycznie to może wyglądać aż tak:
Sprawdzasz czy samochód ma fabryczne miejsca do montażu dodatkowego rzędu siedzeń i pasów bezpieczeństwa.
Jeżeli ma to kupujesz odpowiednie siedzenie (może być używane) i odpowiednie pasy (muszą być nowe).
Zlecasz zamontowanie zakładowi "Naprawa i obsługa pojazdów mechanicznych" zakład musi mieć w regonie 2050A.
Zaczynasz zbierać papierki. Fakturę za pasy, oświadczenie od zakładu montującego, kopię jego wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i regonu.
Po zamontowaniu przedstawiasz pojazd do oględzin uprawnionemu Rzeczoznawcy techniki motoryzacyjnej. Opinię dołączasz do pliku dokumentów.
Udajesz się na stację kontroli pojazdów i dostajesz następny dokument "Opis zmian w pojeździe"
Potem tylko wniosek do Urzędu komunikacji i koniec.

W optymistycznym wariancie, udajesz się na stację kontroli i do Urzędu.

Napisz jak Ci poszło :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
raczey 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer L4H2 2020r.
Dołączył: 02 Paź 2008
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-05, 21:28   

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Na razie zadzwonie do tych kilku miejsc i podpytam - tyle będę mógł Wam przekazać... A to dlatego ponieważ na razie robie rozpoznanie, mam na oku takiego busa i muszę mieć pewność że to, co sobie założyłem, jest wykonalne . Inaczej nie będę kombinował i poszukam starszego, ale już zrobionego kampera (T4 westfalia) za podobną cenę.

Pozdrawiam!
Tomek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarosław69 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LMC Finish 640
Dołączył: 29 Lis 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Praszka-opolskie
Wysłany: 2008-10-05, 23:29   

Wybierz opcję nr 2.
Zalety:
1.wszystko masz oryginalne
2.auto lepiej wyciszone
3.podzespoły w lepszym stanie,mniej kilometrów na liczniku
4.auto użytkowane dla przyjemności a nie tluczone dla biznesu
5.czas,czas,czas
6.oryginał sprzedasz kiedyś bez problemu a za"Adama Słodowego" nikt ci kasy nie dopłaci
Oczywiście to tylko moje skromne zdanie.
Daj znać jaką podjąłeś decyzję.
Przed decyzją jeszcze raz zimny prysznic i wszystko "na chłodno" :diabelski_usmiech
_________________
Jarosław
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2008-10-06, 07:17   

Jarosław69 ma dużo racji :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Miłosz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs
Dołączył: 04 Wrz 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzuchowa k.Tarnowa
Wysłany: 2008-10-06, 20:34   

Sam przerabiałem kilka samochodów z ciężarowych na osobowe i wystarczyła fa vat z warsztatu za dokonanie zmian , ksero regonu tego warsztatu i przegląd z Stacji Kontroli Pojazdów .Pasy nie musiały być nowe i na nic żadne części nie musiałem mieć rachunków (bo w one w tych samochodach po prostu były tylko bo tak kiedyś rejestrowano aby odliczyć Vat) ale jak pisze Janusz co kraj to obyczaj .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-10-06, 21:36   

Miłosz napisał/a:
Pasy nie musiały być nowe

Masz rację nie musi być taki makabryczny wariant. Natomiast z tymi pasami to jest tak. Jest w ustawie lista części samochodowych które nie mogą być montowane jako używane.
Jest tam wyszczególnione kilkanaście podzespołów a między innym pasy. Wytłumaczone jest to tym, że pasy są że tak powiem jednorazowe. Przy wypadku ulegają odkształceniu odbierając energię od ludzkiego ciała. Rozciągają się pochłaniając energię i przy następnym wypadku już nie pochłoną. Takie zakazanie używania pasów było dla ustawodawcy prostsze niż uzyskiwanie certyfikatu, że pasy nie były zużyte w wypadku.
Wiem, że na stacjach nie przestrzegają tych przepisów bo nie przystają do pozostałych bzdurnych procedur przerabiania ciężarówki na osobówkę i powrotem.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
raczey 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer L4H2 2020r.
Dołączył: 02 Paź 2008
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-06, 23:03   

Dziękuję jeszcze raz za pomoc. Przemyślałem to co mówicie, i chyba faktycznie lepiej poszukać gotowego vana przerobionego przez westfalię niż kombinować samemu - nigdy nie osiągnie się podobnego efektu, nie mówiąc już o 2 miejscach do spania extra w podnoszonym dachu.
Z tego co widzę sensowne takie autka zaczynają się od 10 tys Euro (ABS, klima - to minimum), ale to znak że muszę pomyśleć o tym poważniej.
Czy macie jakieś sugestie na co zwracać uwagę przy zakupie kamper(ka) z takim wyposażeniem? Myślę tu o Mercedesie Vito lub VW T4? Nie wykluczone że będę musiał poszukać tego u naszych zachodnich przyjaciół...

Pozdrawiam
Tomek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***