Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku )
Autor Wiadomość
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-11-29, 21:59   

Spróbuj założyć pod uszczelkę przekładkę miedzianą o grubości 0,2-0,3mm. Silniki w maszynach roboczych są z reguły długo skokowe i taka przekładka jest do przyjęcia. Przekładka znacząco poprawi odprowadzanie ciepła z okucia. Możesz dorobić uszczelkę o jednej stronie miedzianej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-30, 11:55   

Dzięki koledzy na was zawsze można liczyć.Zamówiłem już coś takiego:
Epoksydowa pasta aluminiowa Multibond 16A
Po rozmowie z właścicielem zamieniłem na:
Epoksydowa pasta odlewnicza Multibond 16O
Najbardziej przekonuje mnie metoda kolegi ARGO.
ale on mieszka dość daleko i pewnie nie da się namówić na wizytę koleżeńską ,ale wszystkim wam piękne dzięki :kwiatki:
P.S.
gdzie dorobić taką miedzianą uszczelkę?
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2014-11-30, 20:51   Uszczelki

Uszczelki głowic i kolektorów
wszystkie samochody
01-364 Warszawa Jelonki
ul. Gimnazjalna 18A
Tel? 0-22 664 89 10

Powodzenia
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-30, 20:56   

Dzięki BODEK juz gadałem z Panem w Aleksandrowie Łódzkim.Jutro jadę ,ma dorobić .Podobno da radę.Dam znać o efektach. :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaro136 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5841 DUCATO 3.0 jtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łask-Kolumna
Wysłany: 2014-11-30, 21:29   

Polecam tego pana z Aleksandrowa wie co robi miałem okazje korzystać z jego usług dorabiałem uszczelkę do silnika kubota do agregatu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-12-01, 10:04   

Mam też kubotę ale uszczelka padła w Koparko-ładowarce CASE 580SLE.
Tam pracuje CUMMINS 4TB 3,9. Zaraz do niego jadę ,tyko pracownicy wyjmą starą na wzór.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-12-01, 11:14   

Sprawdź czy przy wymianie uszczelki nie należy wymienić śrub lub szpilek przy dokręcaniu głowicy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-12-01, 19:00   

Argo napisał/a:
Sprawdź czy przy wymianie uszczelki nie należy wymienić śrub lub szpilek przy dokręcaniu głowicy.

Producent nie zabrania ,ale nie jest to wymóg.
odebrałem uszczelkę ,jutro odbiorę pastę wypełniającą i specjalny neutralizator tłustych pozostałości.
Pan od uszczelek zna się na rzeczy .Nim zabrał się za dorabianie nowej ,starannie obejrzał stare.Dobił ,odebrałem i jutro montaż. dam znać o efektach. :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-12-01, 19:35   

Jak będziesz dokręcał głowicę, to podziel dokręcanie na dwa etapy po około 50% siły i po zakończeniu odczekaj 20-30 min i każdą szpilkę lub nakrętkę dokręć o 90 stopni. Jeżeli któraś śruba lub nakrętka będzie stawiała mniejszy opór to będzie objaw o ciągnięciu się szpilki lub śruby i należy wymienić wszystkie. Nie zapomnij wydmuchać brudu z otworów jak są szpilki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-12-01, 21:06   

Ja spotkałem się z dwiema tabelami dokręcania głowicy do tego silnika, jedną rekomendował Case a drugą Cummins. Ja dokręcam tą rekomendowaną przez Cummins. W Case ten silnik ma oznaczenie 4T-390 a w Cummins 4BT 3.9 . W metodzie Case wszystkie śruby głowicy dokręcało się z tą samą siłą w trzech stopniach, a u Cumminsa inaczej długie i krótkie z różnym momentem a potem wszystkie o dany taki sam kąt. Ważne żeby posmarować olejem gwinty śrub mocowania głowicy przed dokręceniem.Momenty dokrecania śrub głowicy silnika Cummins 4t 390 Wszystkie śruby,a jest ich trzy rodzaje, jezeli się rozchodzi o długość-/ 1szy etap--90 NM,wszystkie śruby 2gi etap--śruby długie dokrecić na 120NM, 3ci etap--wszystkie śruby dokrecić o kąt 90 stopni. te Te wielkości dotycza silników 4-ro cylindrowych Camminsa z turbiną jak i bez.Niektórzy stosują metodę tzw.następnego dnia ,po kilu godzinach pracy koparki ,jeszcze o 45stpni wszystkie śruby.Tyle teoria ,a o efektach zamelduję jutro.Dzięki :bukiet:
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***