|
Jak zapobiec drogiej naprawy.... |
| Autor |
Wiadomość |
Martin B
zaawansowany
Twój sprzęt: Laika 312
Nazwa załogi: Klaudia & Martin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Sty 2014 Piwa: 27/1 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2015-01-08, 18:40 Jak zapobiec drogiej naprawy....
|
|
|
Hallo ! wlasnie przyjechalem z warsztatu i co tu duzo mowic mialem szczescie -nie bedzie zbyt drogie Ale od poczatku obecnie mam ducato 130 multijet krotko po zakupie przebieg okolo 30 tys (jestem drugim wlascicielem) zapalila sie kontrolka z symbolem silnika ,jako ze gwarancja pojechalem do warsztatu -diagnostyka elektroniczna wykazala zabrudzenie filtra spalin kat mialem szczescie po okolo 15-20 minutach przy obrotach ponad 3 tys wszystko sie wypalilo i moglem dalej jechac ,mialem cholerne szczescie ze to sie udalo w przeciwnym wypadku droga wymiana katalizatora prawdopodobnie powodem usterki byla zadka i zbyt wolna jazda mojego poprzednika .Po tym szoku udany sezon zadnych problemow ,duzo wypadow w gory do tego musze przyznac poruszam sie dosc szybko tym terz bylo moim zdaniem dobrze wszystko wydmuchane ! Aktualnie pali sie znowu ta kontrolka tym razem sada mierzaca spaliny musi byc wymieniona czekam na termin,Dlaczego pisze o tym problemie???po pierwsze bo mnie to denerwuje moj poprzedni 2.8 jtd nie robil zadnych problemow ,przekleta elektronika w tych nowych silnikach po drugie daje wam dobra rade ...chcecie drogie reparatury zaoszczedzic dajcie swoim autkam od czasu do czasu popalic i najlepiej pare kilometrow przedmuchac |
_________________ Bledy w moich tekstach,moze znalawca dla siebie zatrzymac
(TO sa owoce mojej 25 letniej ,abstynecji jezykowej-przepraszam) |
|
|
|
 |
antwad
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sty 2007 Piwa: 17/68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-08, 18:44
|
|
|
| Martin B napisał/a: | | moj poprzedni 2.8 jtd nie robil zadnych problemow |
Bo to dobre silniki były
----------------------
Posiadacz takiego 2, JTD |
_________________ "Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji" - św. Tomasz z Akwinu |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 207/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2015-01-08, 18:47
|
|
|
| antwad napisał/a: | | Martin B napisał/a: | | moj poprzedni 2.8 jtd nie robil zadnych problemow |
Bo to dobre silniki były
----------------------
Posiadacz takiego 2, JTD |
Czemu były............
...................................
Też posiadacz takiego 2,8 JTD |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2015-01-08, 18:52
|
|
|
tu chyba chodzi o DPF czyli filtr cząstek stałych.... przy usterkach i konieczności wymiany My Polacy radzimy sobie inaczej |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
antwad
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sty 2007 Piwa: 17/68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-08, 18:53
|
|
|
| MILUŚ napisał/a: | | Czemu były............ |
Bo już ich nie robią
Teraz nowoczesne, takie |
_________________ "Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji" - św. Tomasz z Akwinu |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2015-01-08, 18:57
|
|
|
| Martin B napisał/a: | | powodem usterki byla zadka i zbyt wolna jazda mojego poprzednika |
to się zgadza "mułowata" jazda skutecznie zatka DPF w Multijet-ach
regularne 2500-3000 obr przez 20 minut autostradą załatwia sprawę |
| Ostatnio zmieniony przez papamila 2015-01-08, 18:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2015-01-08, 18:58
|
|
|
Żeby oczyscic filtr czastek potrzebna jest nie szybka a agresywna jazda ,najlepiej co jakis czas na czerwone pole obrotomierza,Pomaga również na zmienna geometrie turbin.Syndrom pracodawcy lub właściciela.Pracownicy zwykle nie mają problemu z filtrem czastek w służbowych autach.czemu ?Bo niestety samochody lubią dostawać w palnik a nie być mulone jak żółwie A w Polsce najpewniej skónczyło by się wypruciem kata(od góry puszki,żeby nikt sie na przeglądzie lub w niemcowni nie dopatrzył) i wyprogramowaniem z ecu.Jeśli natomiast masz tak zabrudzoną sadzą sonde to znaczy się że dalej silnik nie osiagał obrotów,do jakich jest stworzony.Martin ,trochę więcej gazu na 1,2,3,4 a na 5 całkiem spokojnie można odpuscic |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 207/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2015-01-08, 19:08
|
|
|
| Czyli "stare" JTD są pozbawione problemów z fitrem PDF ? |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/144 Skąd: FMI
|
Wysłany: 2015-01-08, 19:13
|
|
|
Coś to podejrzane aby przy 30tyś już filtr dostał, nie wiem jak trzeba by jeździć aby w takim tempie go zapchać- ciągle na zimnym silniku?
Pamiętać trzeba, że zapchanie DPF/FAP to zdarzenie wtórne, pierwotnym coś co je powoduje- czyli sadze i popioły.
To coś jak komin- palisz byle czym to kominiarz co chwilę, a i ogień z niego pójdzie
Stwierdzić że zapchany łatwo: ale dlaczego?
Podłączył bym pod komputer i sprawdził więcej.
Mokry czy suchy filtr instalują w multijet? |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2015-01-08, 19:16
|
|
|
| może nie jest potrzebna ostra jazda a dłuższa aby ukł DPF osiagnął odpowiednia temperaturę na prawidłowe oczyszczanie spalin a nie osadzanie |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-01-08, 19:35
|
|
|
| może zły olej jest w silniku? |
_________________ Krawat dodaje szyku.
| Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
| Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
relabi
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2015-01-08, 19:38
|
|
|
| Kolego Martin B, tak jak radzi Papamila jedynym ratunkiem jest ciężka noga na gazie i proponuję sprawdzać filtr powietrza, na jakość paliwa w różnych krajach nie mamy wpływu chodzi o zawartość % bio dodatków w ON stąd pochodzą większe osady w DPF-ie, obecne nowej generacji silniki maja to do siebie że są cichsze, szybsze ale nie lubią gorszego ON i najgorsze że o wszystkim tak szybko informują. |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 333/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-08, 20:12
|
|
|
A może poprzednik odkręcił ze stówę? |
|
|
|
 |
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/144 Skąd: FMI
|
Wysłany: 2015-01-08, 20:22
|
|
|
| relabi napisał/a: | | Kolego Martin B, tak jak radzi Papamila jedynym ratunkiem jest ciężka noga na gazie |
Pod warunkiem że na wysokich obrotach.
| relabi napisał/a: | | ................. nie mamy wpływu chodzi o zawartość % bio dodatków w ON stąd pochodzą większe osady w DPF-ie, .......................... |
Tak się zastanawiam (bo mam mokry FAP)- lepiej nie lać bio dbając o filtr, czy jednak lać bio i smarować lepiej pompę WC i wtryski.
Bo bio ma lepsze (dużo) właściwości smarne.
Filtr na siłę jeśli zechcę się pobrudzić to sam zregeneruję.
No i w załączonym badaniu pisze że jednak obciążenie osadami jest mniejsze w przypadku bio dodatków.
Czytałem też wyniki badań któregoś instytutu wojskowego i również wynikało że dla Common Rail lepsze jest bio.
Świeży test na zamówienie niemieckiego forum"
Gdyby kogoś zainteresowało o olejach:
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
http://bmwservice.livejou...?thread=1271347
http://www.2112.ru/showthread.php/23726 |
| Ostatnio zmieniony przez onionskin 2015-01-08, 20:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jarek73
weteran
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2014 Piwa: 72/95 Skąd: torun
|
Wysłany: 2015-01-08, 20:24
|
|
|
| Uwierzcie mi że dużo mogę napisać o tym cholernym dpf w Pajero 3,2 did którym jeździ moja żona jeśli przy najmniej raz na dwa tygodnie nie zrobi jakieś krótkiej trasy zawsze zapali się kontrolka i w tedy od razu trzeba jechać za miasto że by go przedmuchac średnio trzeba jechać ok 20 min i kontrolka gaśnie jeśli się tego nie zrobi to za dwa dni tylko serwis ( samochód przechodzi w tryb serwisowy i więcej niż 50 km/h nie pojedzie ) i tak jest od początku sprawdzany wiele razy w serwisie i gadka zawsze taka sama ten typ tak ma . Wniosek te samochody od czasu do czasu trzeba dobrze przegonić na trasie bo w mieście się tego nie da zrobić. |
_________________ DOBA MA 1440 MINUT I ŻADNA NIE WYKORZYSTANA NIE PRZECHODZI NA NASTĘPNY DZIEŃ |
|
|
|
 |
|
|