Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sześcio kołowiec ?
Autor Wiadomość
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-08, 04:17   Sześcio kołowiec ?

Czy ktoś ma doświadczenie i odpowie mi na ciekawiące mnie pytanie jak liczone jest na autostradach w PL/EU taki kamper który ma 6 kół. Jest trochę takich modeli. Nie chodzi o bliźniaki tylko o 3 koła z jednej i 3 z drugiej. Np. hobby tak ma i wiele innych o tak:




Jakie są plusi i minusy czegoś takiego.
Po co to w ogóle? Opon bardziej nie ściera?
Podoba mi się jeden taki Niesmann + Bischoff Flair 7300 ale właśnie ma tak dziwnie koła.
Aut dostawczych takich nie wiedziałem...
_________________
Brum Brum Brum,
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-08, 05:16   

oś wielokrotną zamiast kół bliźniaczych stosuje się, aby zachować większą przestrzeń między nadkolami.

i to ma być zaletą.
wadą jest szybsze zużywanie się opon, jednak trzeba powiedzieć, że kamper nie jest używany jak pojazd dystrybucyjny, czyli krótkie trasy i dużo kręcenia.
dodatkowo, w kamperze opony szybciej zużywają się od czasu niż faktycznego użytkowania, jak u mnie, gdzie opony miały jeszcze solidny bieżnik, jednak z powodu wieku (13 lat) musiałem je wymienić.
więc tą wadę można pominąć.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-05-08, 06:55   

Jazda zdecydowanie wygodniejsza .Jedziesz jak na gąsiennicy . Druga os w dołku a trzecia trzyma , potem gdy trzecia wpadnie w dołek to już druga wyszła . Nie czujesz dziur i poprzecznych przeszkód .Opłaty tak jak za trzy osie. Nie pamiętam dokładnie , ale więcej niż za dwie osie. Ja ma > niż 3,5 T więc i tak płacę VIATOLem. Z resztą trzyosiowce raczej wszystkie mają > 3,5 t.
Największą zaletą jest to ,że jest duży i wygodny.
Największą wadą jest to ,że jest duży.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikojaj 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Burnster Privilege 728
Nazwa załogi: Mikołaj Opole
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Cze 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Opole - Domecko
Wysłany: 2015-05-08, 07:56   Re: Sześcio kołowiec ?

Suburban napisał/a:

Po co to w ogóle?

Tu chodzi głównie o ładowność. Czyli dopuszczalne obciążenie osi i opon.
W kamperach z jedną osią tylną do 3,5t przy max załadunku i nawet dużym ciśnieniu opona wygląda jak niedopompowana. Jest na granicy obciążenia. Auto "pływa" na resorze i oponie.
W większych kamperach powyżej 3,5 t. Nacisk rozkłada się z tyłu na 4 koła...
Scieralność opon występuje, szczególnie na manewrach parkingowych, natomiast w zwykłej podróży jest pomijalna, w dużych zakretach i łukach opona "poddaje się". Natomiast komfort podróżowania jest dużo większy niż w normalnym kamperze.
_________________
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj żelazo nie klęka...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-08, 17:25   Re: Sześcio kołowiec ?

Mikojaj napisał/a:
Suburban napisał/a:

Po co to w ogóle?

Tu chodzi głównie o ładowność. Czyli dopuszczalne obciążenie osi i opon.
W kamperach z jedną osią tylną do 3,5t przy max załadunku i nawet dużym ciśnieniu opona wygląda jak niedopompowana. Jest na granicy obciążenia. Auto "pływa" na resorze i oponie.
W większych kamperach powyżej 3,5 t. Nacisk rozkłada się z tyłu na 4 koła...
Scieralność opon występuje, szczególnie na manewrach parkingowych, natomiast w zwykłej podróży jest pomijalna, w dużych zakretach i łukach opona "poddaje się". Natomiast komfort podróżowania jest dużo większy niż w normalnym kamperze.


Różnica między 4 oponami a 6cioma jest oczywista, natomiast tylna oś na bliźniakach to też 6 kół i tutaj się zastanawiam bo 3osie płacą tyle co 2osie z bliźniakami w PL ( chyba http://a1.com.pl/oplaty/ )a w UE ? Jak płacą kampery powyżej 3,5t w UE i czy ma znaczenie czy są bliźniaki/3cia oś. ?

Czy oprócz tego że płaci się za 3 osie płaci się jeszcze za ponad 3,5t?
Wiem że Viatol ponad 3,5t obejmuje nie tylko autostrady ale i odcinki darmowe dla aut do 3,5t.
_________________
Brum Brum Brum,
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-05-08, 19:24   

Suburban napisał/a:
bo 3osie płacą tyle co 2osie z bliźniakam

Tak.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***