|
|
Sześcio kołowiec ? |
Autor |
Wiadomość |
Suburban
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-08, 04:17 Sześcio kołowiec ?
|
|
|
Czy ktoś ma doświadczenie i odpowie mi na ciekawiące mnie pytanie jak liczone jest na autostradach w PL/EU taki kamper który ma 6 kół. Jest trochę takich modeli. Nie chodzi o bliźniaki tylko o 3 koła z jednej i 3 z drugiej. Np. hobby tak ma i wiele innych o tak:
Jakie są plusi i minusy czegoś takiego.
Po co to w ogóle? Opon bardziej nie ściera?
Podoba mi się jeden taki Niesmann + Bischoff Flair 7300 ale właśnie ma tak dziwnie koła.
Aut dostawczych takich nie wiedziałem... |
_________________ Brum Brum Brum,
|
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-05-08, 05:16
|
|
|
oś wielokrotną zamiast kół bliźniaczych stosuje się, aby zachować większą przestrzeń między nadkolami.
i to ma być zaletą.
wadą jest szybsze zużywanie się opon, jednak trzeba powiedzieć, że kamper nie jest używany jak pojazd dystrybucyjny, czyli krótkie trasy i dużo kręcenia.
dodatkowo, w kamperze opony szybciej zużywają się od czasu niż faktycznego użytkowania, jak u mnie, gdzie opony miały jeszcze solidny bieżnik, jednak z powodu wieku (13 lat) musiałem je wymienić.
więc tą wadę można pominąć. |
_________________
|
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-05-08, 06:55
|
|
|
Jazda zdecydowanie wygodniejsza .Jedziesz jak na gąsiennicy . Druga os w dołku a trzecia trzyma , potem gdy trzecia wpadnie w dołek to już druga wyszła . Nie czujesz dziur i poprzecznych przeszkód .Opłaty tak jak za trzy osie. Nie pamiętam dokładnie , ale więcej niż za dwie osie. Ja ma > niż 3,5 T więc i tak płacę VIATOLem. Z resztą trzyosiowce raczej wszystkie mają > 3,5 t.
Największą zaletą jest to ,że jest duży i wygodny.
Największą wadą jest to ,że jest duży. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
|
Mikojaj
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Burnster Privilege 728
Nazwa załogi: Mikołaj Opole
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Cze 2014 Piwa: 5/1 Skąd: Opole - Domecko
|
Wysłany: 2015-05-08, 07:56 Re: Sześcio kołowiec ?
|
|
|
Suburban napisał/a: |
Po co to w ogóle? |
Tu chodzi głównie o ładowność. Czyli dopuszczalne obciążenie osi i opon.
W kamperach z jedną osią tylną do 3,5t przy max załadunku i nawet dużym ciśnieniu opona wygląda jak niedopompowana. Jest na granicy obciążenia. Auto "pływa" na resorze i oponie.
W większych kamperach powyżej 3,5 t. Nacisk rozkłada się z tyłu na 4 koła...
Scieralność opon występuje, szczególnie na manewrach parkingowych, natomiast w zwykłej podróży jest pomijalna, w dużych zakretach i łukach opona "poddaje się". Natomiast komfort podróżowania jest dużo większy niż w normalnym kamperze. |
_________________ Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj żelazo nie klęka... |
|
|
|
|
Suburban
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-08, 17:25 Re: Sześcio kołowiec ?
|
|
|
Mikojaj napisał/a: | Suburban napisał/a: |
Po co to w ogóle? |
Tu chodzi głównie o ładowność. Czyli dopuszczalne obciążenie osi i opon.
W kamperach z jedną osią tylną do 3,5t przy max załadunku i nawet dużym ciśnieniu opona wygląda jak niedopompowana. Jest na granicy obciążenia. Auto "pływa" na resorze i oponie.
W większych kamperach powyżej 3,5 t. Nacisk rozkłada się z tyłu na 4 koła...
Scieralność opon występuje, szczególnie na manewrach parkingowych, natomiast w zwykłej podróży jest pomijalna, w dużych zakretach i łukach opona "poddaje się". Natomiast komfort podróżowania jest dużo większy niż w normalnym kamperze. |
Różnica między 4 oponami a 6cioma jest oczywista, natomiast tylna oś na bliźniakach to też 6 kół i tutaj się zastanawiam bo 3osie płacą tyle co 2osie z bliźniakami w PL ( chyba http://a1.com.pl/oplaty/ )a w UE ? Jak płacą kampery powyżej 3,5t w UE i czy ma znaczenie czy są bliźniaki/3cia oś. ?
Czy oprócz tego że płaci się za 3 osie płaci się jeszcze za ponad 3,5t?
Wiem że Viatol ponad 3,5t obejmuje nie tylko autostrady ale i odcinki darmowe dla aut do 3,5t. |
_________________ Brum Brum Brum,
|
|
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-05-08, 19:24
|
|
|
Suburban napisał/a: | bo 3osie płacą tyle co 2osie z bliźniakam |
Tak. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|